Ухвала
від 07.10.2019 по справі 440/3753/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття провадження в адміністративній справі

07 жовтня 2019 рокум. ПолтаваСправа № 440/3753/19

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Чеснокова А.О., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Скороходівської селищної ради ( вул. Софіївська, 15, с. Скороходове, Чутівський район, Полтавська область, 38813, ЄДРПОУ 21047276 ), третя особа Фермерське господарство "Луч-1" (вул. Софіївська, 79, кв. 1, с. Скороходове, Чутівський район, Полтавська область, 38813, ЄДРПОУ 25167497) про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И В:

04 жовтня 2019 року позивач ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Скороходівської селищної ради, третя особа Фермерське господарство "Луч-1" , в якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення 28 сесії VІІІ скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 18 липня 2019 року № 1190 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки";

визнати протиправним та скасувати рішення 28 сесії VІІІ скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 18 липня 2019 року № 1205 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)";

визнати протиправним та скасувати рішення 30 позачергової сесії VIII скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 04 вересня 2019 року № 1244 "Про проведення земельних торгів у формі аукціону" .

Підставою звернення до суду з даним позовом є переконання позивача про порушення відповідачем-суб`єктом владних повноважень його прав та законних інтересів у сфері публічно-правових відносин.

Вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суд вважає, що позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування рішень 28 сесії VІІІ скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 18 липня 2019 року № 1205 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)" та 30 позачергової сесії VIII скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 04 вересня 2019 року № 1244 "Про проведення земельних торгів у формі аукціону" не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства з огляду на таке.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Однак сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Необхідно з`ясовувати, у зв`язку з чим виник спір та за захистом яких прав особа звернулася до суду.

Отже, визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Натомість однією з визначальних ознак приватноправових відносин є наявність майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника. Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

За правилами частини першої статті 19 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Якщо порушення своїх прав особа вбачає у наслідках, які спричинені рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, які вона вважає неправомірними, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий характер або пов`язаний з реалізацією її майнових або особистих немайнових інтересів, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту цивільних прав та інтересів.

У правовідносинах, які складають предмет цієї справи відповідачі здійснювали владні управлінські функції, оскільки в цих правовідносинах вони реалізували свої функції у сфері управління діяльністю, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду.

Проте, з установлених судами фактичних обставин справи вбачається, що спірні правовідносини виникли між учасниками справи не стільки з підстав правомірності оскаржуваних рішень, скільки щодо правомірності рішень органа місцевого самоврядування щодо передачі для реалізації на земельних торгах земельної ділянки, на яку фізична особа-позивач має майнові претензії.

Згідно з ч. 1, 3 ст. 135 ЗК України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 138 ЗК України земельні торги за лотом вважаються такими, що відбулися, після укладення договору купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки. Земельні торги можуть бути скасовані або визнані такими, що не відбулися, чи їх результати можуть бути анульовані. Земельні торги до їх проведення скасовуються організатором земельних торгів у разі надходження до нього документів, які тягнуть за собою внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування.

Таким чином, зазначена позовна вимога спрямована на захист інтересів позивача щодо набуття права власності на земельну ділянку від порушень з боку організатора земельних торгів, а отже, існує спір про право, що виключає можливість розгляду цієї справи за правилами адміністративного судочинства. Такий спір має вирішуватися судами за правилами Цивільного процесуального кодексу України.

Такий висновок суду узгоджується з правовою позицією, викладеною у постанові Великої Палати Верховного Суду від 24 квітня 2018 року у справі № 825/478/17.

За правилами частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

За змістом пункту 1 частини першої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Таким чином, суд вважає за необхідне відмовити у відкритті провадження в частині визнання протиправними та скасування рішень 28 сесії VІІІ скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 18 липня 2019 року № 1205 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)" та 30 позачергової сесії VIII скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 04 вересня 2019 року № 1244 "Про проведення земельних торгів у формі аукціону", та зазначити, що спір у зазначеній частині підлягає розгляду за правилами цивільного судочинства.

Відтак, розгляду за правилами адміністративного судочинства підлягає позовна вимога про визнання протиправним та скасування рішення 28 сесії VІІІ скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 18 липня 2019 року № 1190 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки".

Позовна заява в зазначеній частині відповідає вимогам статей 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України, подана з дотриманням правил підсудності та строку звернення до суду.

Підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження на даній стадії відсутні.

Враховуючи значення справи для сторін, обраний позивачем спосіб захисту, категорію та складність справи, обсяг та характер доказів у справі судом визнано за необхідне здійснювати розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 80, 171, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі 440/3753/19 за позовом ОСОБА_1 до Скороходівської селищної ради, третя особа Фермерське господарство "Луч-1" про визнання протиправним та скасування рішення 28 сесії VІІІ скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 18 липня 2019 року № 1190 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки".

У відкритті провадження у справі щодо позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення 28 сесії VІІІ скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 18 липня 2019 року № 1205 "Про організаційні заходи щодо підготовки документації до земельних торгів (аукціону)" та про визнання протиправним та скасування рішення 30 позачергової сесії VIII скликання Скороходівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 04 вересня 2019 року № 1244 "Про проведення земельних торгів у формі аукціону" відмовити.

Справа розглядатиметься за правилами загального позовного провадження.

Призначити підготовче судове засідання на 10:30 28 жовтня 2019 року в приміщенні Полтавського окружного адміністративного суду за адресою: 36039, м. Полтава, вул. Пушкарівська, 9/26.

Встановити відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для надання до суду відзиву на позов у порядку, передбаченому вимогами статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України та триденний строк - на подання заперечень з дня отримання відповіді на відзив (у разі її надходження).

Зобов`язати відповідача разом із відзивом на позов надати суду всі матеріали, що були або мали бути взяті ним до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності, з приводу яких подано позов.

Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання копії відзиву на позов для надання відповіді на відзив у порядку, передбаченому вимогами статті 163 Кодексу адміністративного судочинства України.

Встановити третій особі п`ятиденний строк з дня отримання заяв по суті справи для подання до суду письмових пояснень щодо позову або відзиву.

Роз`яснити сторонам, що:

учасники справи мають право викласти свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору у заявах по суті справи;

у разі подання учасником справи заяви по суті справи, останній має долучити до такої заяви докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються його доводи, якщо такі докази не надані іншими учасниками справи; а також документи, що підтверджують надіслання (надання) відповідної заяви разом із доданими до неї доказами іншим учасникам справи;

у разі ненадання відповідачами відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішуватиме справу за наявними матеріалами, а неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову в силу частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України.

Попередити учасників справи, що невиконання процесуальних обов`язків, зловживання правами та створення протиправних перешкод у здійсненні судочинства є підставою до застосування судом заходів процесуального примусу, визначених статтею 145 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повідомити учасникам справи, що вони можуть отримати інформацію у справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, веб-адреса сторінки суду: http://court.gov.ua/fair/sud1670/.

Копію ухвали про відкриття провадження у справі надіслати сторонам разом з витягом про їхні процесуальні права та обов`язки.

Надіслати відповідачу копію позовної заяви з доданими до неї документами.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в частині щодо відкриття провадження у справі з порушенням правил підсудності.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Другого апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.О. Чеснокова

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено08.10.2019
Номер документу84783217
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/3753/19

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні