Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
07 жовтня 2019 р. № 520/8110/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Харківській області до Селянського (фермерського) господарства "ЗІГ" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДФС у Харківській області (далі по тексту - позивач, ГУ ДФС у Харківській області) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Селянського (фермерського) господарства "ЗІГ" (далі по тексту - відповідач, СФГ "ЗІГ"), в якому просить суд:
- стягнути до бюджету України кошти у розмірі 48 322,66 гривень в рахунок погашення податкового боргу з Селянського (Фермерського) господарства "ЗІГ" податковий номер 21218714, податкова адреса: 64633, Харківська область, Лозівський район, с. Перемога, з усіх відкритих розрахункових рахунків.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що Селянське (фермерське) господарство "Зіг" перебуває на обліку в Головному управлінні ДФС у Харківській області (Лозівське управління).
Станом на дату звернення до суду Селянське (фермерське) господарство "ЗІГ", має податковий борг в загальному розмірі 48322,66 грн., а саме:
По орендній платі з юридичних осіб у сумі 46936,96 грн., який виник на підставі:
- податкової декларації з плати за землю №9025032256 від 19.02.2018 у розмірі 20716,04 грн.;
- податкової декларації з плати за землю №9025671498 від 19.02.2019 у розмірі 8427,74 грн.;
- податкової декларації з плати за землю №15929821 від 20.02.2019 у розмірі 16855,42 грн.;
- податкового повідомлення - рішення № 0152241212 від 25.09.2018 року у розмірі 506,04грн.;
- податкового повідомлення - рішення № 0152251212 від 25.09.2018 року у розмірі 431,72 грн.
По податку на додану вартість у сумі 1020,00 грн., який виник на підставі:
- податкового повідомлення - рішення № 0166631212 від 16.10.2018 року у розмірі 1020,00 грн.
По земельному податку з юридичних осіб у сумі 349,00 грн., який виник на підставі:
- податкового повідомлення - рішення № 0152221212 від 25.09.2018 року у розмірі 349,00 грн.
По податку на прибуток приватних підприємств у сумі 16,70 грн., який виник на підставі:
- податкового повідомлення - рішення № 0115471212 від 17.07.2018 року у розмірі 16,70 грн.
Пунктом 11 ст. 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Не сплачені платником податків, у встановлений Податкового кодексу України строк, суми узгоджених грошових зобов`язань (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності) визнаються податковим боргом (п. п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
З метою інформування платника податків про наявність податкового боргу на адресу останнього направлено податкову вимогу №53604-17 від 03.04.2018 та вручено 10.05.2018.
З дати направлення зазначеної податкової вимоги податковий борг Селянське (фермерське) господарство "ЗІГ" існував не припиняючись та у зв`язку з чим податкова вимога не втратила юридичну силу.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу та вручено представнику.
Відповідач, у встановлений судом строк, правом надати відзив не скористався.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно положень ст. ст. 12, 257 Кодексу адміністративного судочинства України даний спір віднесено до категорії справ, що підлягають розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача повідомлено належним чином про наявність позову щодо оскарження його рішення.
Згідно ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Суд, повно та всебічно дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, встановив наступні обставини.
20 грудня 1996 року проведено державну реєстрацію Селянського (фермерського) господарства "ЗІГ" (код ЄДРПОУ 21218714), за № 1 466 120 0000 000206, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с. 12-15).
З матеріалів справи встановлено, що позивачем проведено ряд камеральних перевірок Селянського (фермерського) господарства "ЗІГ" (п.н. 21218714), результати яких оформлені актом:
- №13195/20-40-12-12-09/21218714 від 13.09.2018, яким зафіксовано наступні порушення: несвоєчасна сплата узгоджених сум податкових зобов`язань з плати за землю (орендна плата за землю) за липень - грудень 2016 року за податковою декларацією з плати за землю за 2016 рік та податковим повідомленням - рішенням форми ПС №0092281212 від 29.11.2017, з плати за землю за липень - грудень 2016 року за податковою декларацією з плати за землю за 2016 рік, чим порушено п.57.1 ст. 57 Податкового кодексу України (а.с. 22-26);
- №14024/20-40-12-12-09/21218714 від 26.09.2018, яким зафіксовано наступні порушення: несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за липень 2018 року;
- №9852/20-40-12-12-09/21218714 від 05.07.2018, яким зафіксовано порушення: несвоєчасна сплата узгодженого податкового зобов`язання з податку на прибуток в сумі 170,00 грн. по податковому повідомленню - рішенню від 29.11.2017 №0092161212.
На підставі вищевказаних актів перевірки позивачем винесено податкові повідомлення - рішення:
- №0152251212 від 25.09.2018, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 431,72 грн.;
- №0152241212 від 25.09.2018, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 506,04 грн.;
- №0152221212 від 25.09.2018, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 408,29 грн.;
- №0166631212 від 16.10.2018, яким до відповідача застосовано штрафні санкції за платежем податок на додану вартість у сумі 1020,00 грн.;
- №0115471212 від 17.07.2018, яким визначено суму грошового зобов`язання у сумі 170,00 грн.
Станом на дату звернення позивачем до суду загальний борг відповідача складає 48322,66, а саме:
По орендній платі з юридичних осіб у сумі 46936,96 грн., який виник на підставі:
- податкової декларації з плати за землю №9025032256 від 19.02.2018 у розмірі 20716,04 грн.;
- податкової декларації з плати за землю №9025671498 від 19.02.2019 у розмірі 8427,74 грн.;
- податкової декларації з плати за землю №15929821 від 20.02.2019 у розмірі 16855,42 грн.;
- податкового повідомлення - рішення № 0152241212 від 25.09.2018 року у розмірі 506,04грн.;
- податкового повідомлення - рішення № 0152251212 від 25.09.2018 року у розмірі 431,72 грн.
По податку на додану вартість у сумі 1020,00 грн., який виник на підставі:
- податкового повідомлення - рішення № 0166631212 від 16.10.2018 року у розмірі 1020,00 грн.
По земельному податку з юридичних осіб у сумі 349,00 грн., який виник на підставі:
- податкового повідомлення - рішення № 0152221212 від 25.09.2018 року у розмірі 349,00 грн.
По податку на прибуток приватних підприємств у сумі 16,70 грн., який виник на підставі:
- податкового повідомлення - рішення № 0115471212 від 17.07.2018 року у розмірі 16,70 грн. (а.с. 27-29, 31-34, 40, 47).
Судом з`ясовано, що з метою погашення заборгованості контролюючим органом на адресу Селянського (фермерського) господарства "ЗІГ" направлялась податкова вимога форми "Ю" № 53604-17 від 03.04.2018, яка надіслана відповідачу засобами поштового зв`язку та отримана повноважним представником, про що свідчить повідомлення про вручення (а.с. 50).
Після направлення Селянському (фермерському) господарству "ЗІГ" податкової вимоги форми "Ю" № 53604-17 від 03.04.2018 податковий борг не був погашений, у зв`язку з чим податкова вимога додатково відповідачу не надсилалася.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно п.п. 14.1.153. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Підпунктом 14.1.175. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Тобто, податкове зобов`язання платника податків, вважається узгодженим та набуло статусу податкового боргу.
Згідно розрахунку суми позову, податковий борг Селянського (фермерського) господарства "ЗІГ " складає 48322,66 грн. (а.с. 21).
Даних щодо сплати відповідачем податкової заборгованості у розмірі 48322,66 грн. на дату розгляду справи суду не надані.
Відповідно до п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платники податків обтяжені обов`язком сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України не сплачені платником податків, у встановлений Податкового кодексу України строк, суми узгоджених грошових зобов`язань (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності визнаються податковим боргом.
За приписами п. п. 19-1.1.22 п. 19-1 ст. 19-1 Податкового кодексу України погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюють контролюючі органи.
Контроль за своєчасністю подання платниками податків передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів покладено на органи державної фіскальної служби. Крім того, п. п. 19-1.1.34 п. 19-1.1 ст.19-1 на контролюючі органи покладено функцію застосування і своєчасного стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Право контролюючих органів на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини закріплено також в п. п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.
Положеннями п.54.1 ст. 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п.57.1 ст. 57 вищевказаного кодексу платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Підпунктом 54.3.2 п.54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
За правилами п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно довідки Головного управління ДФС у Харківській області від 20.06.2019 №30602/10/20-40-55-08-15, станом на 20.06.2019 у відповідача відкриті рахунки: в АТ "УкрСиббанк" (МФО 351005) № НОМЕР_2 (укр. гривня), ХАРКІВ,ГРУ АТ КБ "ПРИВАТБАНК", М.ХАРКІВ (МФО 351533) № НОМЕР_3 (укр. гривня), № НОМЕР_4 (євро), № НОМЕР_5 (долар США) (а.с.19).
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України на контролюючі органи покладено також обов`язок здійснювати за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
За правилами ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих доказів, суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Харківській області до Селянського (фермерського) господарства "ЗІГ" про стягнення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Селянського (Фермерського) господарства "ЗІГ" (код ЄДРПОУ 21218714, податкова адреса: 64633, Харківська область, Лозівський район, с. Перемога) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків на користь Державного бюджету України суму податкового боргу у розмірі 48322,66 гривень (сорок вісім тисяч триста двадцять дві гривні шістдесят шість копійок.).
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складено 07 жовтня 2019 року.
Суддя Бадюков Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2019 |
Оприлюднено | 08.10.2019 |
Номер документу | 84783554 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бадюков Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні