Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
25 вересня 2019 р. № 520/6256/19
Харківський окружний адміністративний суд
в складі головуючого - судді Білової О.В.,
за участю секретаря судового засідання - Ділбаряна А.А.,
за участю представників: позивача - Олійник І.О., відповідача - Павленка О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС" (вул. Трудова, буд. 1-В, сел. Високий, Харківський район, Харківська область, 62459, код ЄДРПОУ 40111879) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС", з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд скасувати рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2019 № 1155370/40111879, прийняте комісією Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та зобов`язати Головне управління Державної фіскальної служби України у Харківській області зареєструвати податкову накладну №14 складену ТОВ "АРТЕЛЬТЕКС" 16.04.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою суду від 01.07.2019 відкрито загальне позовне провадження у цій справі.
Ухвалою суду від 29.07.2019 замінено відповідача - Головне управління ДФС у Харківській області на Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) в частині позовних вимог про зобов`язання вчинити певні дії. Розпочато спочатку розгляд справи.
Протокольною хвалою суду від 18.09.2019 закрито підготовче провадження у справі.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами господарської операції ним було сформовано на направлено засобами електронного зв`язку податкову накладну №14 складену 16.04.2019, її реєстрація була зупинена. За результатами надання повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим ПН/РК позивач отримав відмову в задоволенні його заяви. Позивач вважає, що реальність здійснених операцій ним була підтверджена належними документами.
Представник відповідача, Головного управління ДФС у Харківській області, - не погодився з позовними вимогами та надав відзив на позов, в якому просив відмовити в його задоволенні, посилаючись на те, що відповідач діяв в межах повноважень та на підставі чинного законодавства, оскільки позивач не надав усіх необхідних документів щодо складського обліку, витрат на його зберігання, навантаження, розвантаження чи витрат на складські приміщення, де могли зберігатися ТМЦ, документи, що підтверджують якість та відповідність (що передбачено договором) ТМЦ.
Представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС" Олійник І.О. - в судовому засіданні просила задовольнити позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідачів - Головного управління ДФС у Харківській області та Державної фіскальної служби України, Павленко О.М . - в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позов.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС" виписало на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКІМОС" податкову накладну №14 від 16.04.2019 на суму 27010,02 гривень, у тому числі ПДВ 4501,67 гривень (а.с. 16).
26.04.2019 зазначена податкова накладна була надіслана позивачем для реєстрації на адресу ДФС України засобами електронного зв`язку, за результатами чого позивачем отримана Квитанція про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК №14 від 16.04.2019 зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (а.с. 21)
Товариством з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС" до Головного управління ДФС у Харківській області направлено пояснення та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.
За результатами розгляду заяви позивача комісією ГУ ДФС у Харківській області прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 16.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2019 № 1155370/40111879. Підставою відмови вказано: ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. (а.с. 23-24)
Позивач вважає такі дії та рішення відповідача необґрунтованими та звернувся зданим позовом до суду.
При вирішені цієї справи суд керується такими приписами чинного законодавства.
Вимоги щодо оформлення податкових накладних, їх видачі та внесення до ЄРПН встановлені ст. 201 Податкового Кодексу України.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПКУ на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Так, згідно п. 201.10 ст. 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платника податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з п.201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 (далі за текстом - Порядок № 117), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 14 Порядку № 117 визначено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з п.п. 15-16 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 18 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Пунктом 22 Порядку № 117 визначено, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Згідно з п. 23 Порядку № 117, комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Згідно з п. 27 Порядку № 117 рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з пунктом 10 Порядку 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Державна фіскальна служба України оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Критерії ризиковості платника податку і критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18, погоджені з Міністерством фінансів України листом від 31.10.2018 № 26010-06-5/28170, і оприлюднені Державною фіскальною службою України на її офіційному веб-сайті.
Разом з тим, відповідно до листа Міністерства фінансів України від 31.10.2018 № 26010-06-5/28170 Мінфін погодив Критерії ризиковості платника податку і Критерії ризиковості здійснення операцій, надіслані листом Державної фіскальної служби України від 29.10.2018 № 3104/4/99-99-07-05-04-13. При цьому Міністерством фінансів України зазначено, що вказані Критерії погоджені за умови, що вони будуть переглянуті протягом місяця.
З огляду на викладене, суд вважає, що погодження Міністерства фінансів України Критеріїв з умовою їх перегляду протягом місяця, свідчить про те, що вказані Критерії містили недоліки, які мали бути усунуті у встановлений Міністерством фінансів України строк і повторно погоджені у встановленому порядку.
Таке умовне погодження Критерії свідчить, що вони не могли бути застосовані до платників податків після спливу місяця та потребували повторного погодження і оприлюднення у встановленому порядку.
Доказів, що на час зупинення реєстрації податкової накладної позивача Критерії ризиковості платника податку, Критерії ризиковості здійснення операцій були остаточно погоджені Міністерством фінансів України, відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, до суду не надали.
З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що зупинення реєстрації податкової накладної позивача не є достатньо обґрунтованим, чітким та передбачуваним для позивача, що позбавляє останнього знайти належну аргументацію та доказову базу для доведення підстав реєстрації виписаних ним податкових накладних та спростування підстав зупинення такої реєстрації.
Разом з цим суд зазначає, що у листі Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, який застосовувався під час виникнення спірних правовідносин, були визначені Критерії ризиковості платника податку, зокрема в п. 1.6 зазначеного листа визначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Крім того, у листі Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 також зазначено, що Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації. У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Однак, ДФС України у Квитанції не вказаний як конкретний вид критерію, визначений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв № 959, так і не зазначене відповідне рішення, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС" віднесено до переліку ризикових платників.
Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем - ГУ ДФС у Харківській області, не доведено обґрунтованість зупинення реєстрації спірної податкової накладної позивача.
Для забезпечення повного та об`єктивного встановлення обставин справи, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, судом також у повному обсязі досліджено первинні документи щодо проведення позивачем господарської операції, по якій відмовлено в реєстрації податкової накладної №14 від 16.04.2019, та встановлені такі обставини.
Між позивачем та ТОВ Семенівська мануфактура укладено договір поставки № 10/09-18 від 10.09.2018, на підставі якого позивачем придбано товар Тканина плащова нейлон у кількості 361 м, всього на суму 25862,04 грн, в тому числі ПДВ - 4310,34 грн. (а.с. 12-14)
На підтвердження придбання позивачем надані:
- податкова накладна № 12 від 15.04.2019 (а.с. 15);
- видаткова накладна № 12 від 15.04.2019 (а.с. 11);
- товарно-транспортна накладна щодо транспортування тканини від ПП "СЕМЕНІВСЬКА МАНУФАКТУРА" до ТОВ "АРТЕЛЬТЕКС" (а.с. 52);
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 15.04.2019-26.04.2019 щодо оприбуткування придбаної у ПП "СЕМЕНІВСЬКА МАНУФАКТУРА" тканини (а.с. 55);
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 281 за квітень 2019 (а.с. 56);
- платіжне доручення № 553 від 26.04.2019 щодо оплати товару, придбаного у ПП "СЕМЕНІВСЬКА МАНУФАКТУРА" (а.с.53);
- виписка банку від 26.04.2019 та інформація щодо руху коштів по рахунку за 26.04.2019 щодо оплати тканини, придбаної у ПП "СЕМЕНІВСЬКА МАНУФАКТУРА" (а.с. 54);
За фактом оплати ТОВ Семенівська мануфактура зареєстровано податкову накладну № 12 від 15.04.2019 на суму отриманої оплати.
Представник відповідачів в судовому засіданні не заперечував проти того, що податкову накладну № 12 від 15.04.2019 зареєстровано в ЄРПН.
Судом встановлено, що придбану Тканину Плащову нейлон ТОВ "АРТЕЛЬТЕКС" реалізовано іншому підприємству ТОВ ЕСКІМОС за договором купівлі-продажу № 1912 від 19.12.2017 (а.с.18-19).
На підтвердження здійснення постачання товару Тканина Плащова нейлон на адресу ТОВ ЕСКІМОС позивачем надані такі документи: - видаткова накладна №68 від 16.04.2019 щодо продажу товару від ТОВ "АРТЕЛЬТЕКС " до ТОВ "ЕСКІМОС"; - рахунок на оплату придбаного ТОВ "ЕСКІМОС" товару № 61 від 16.04.2019; - оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 16.04.2019-18.04.2019 щодо відображення у бухгалтерському обліку ТОВ "АРТЕЛЬТЕКС" реалізації тканини ТОВ "ЕСКІМОС"; - платіжне доручення №253 від 18.04.2019 щодо оплати ТОВ "ЕСКІМОС" придбаного товару; - рух коштів по рахунку за 18.04.2019 та виписка банку щодо оплати товару ТОВ "ЕСКІМОС"; - накладна щодо відправлення ТОВ "ЕСКІМОС" придбаного товару від 18.04.2019 №59998077703071. (а.с. 57-62)
Щодо зберігання придбаного у ТОВ Семенівська мануфактура та реалізованого на користь ТОВ "ЕСКІМОС" товару - Тканина Плащова нейлон , представник позивача в судовому засіданні зазначив, що такий товар зберігався за адресою: Харківська область, Харківський район, смт Високий, вул. Трудова, 1-В, на підтвердження чого надав копію договору оренди частини нежитлового приміщення від 15.04.2016 разом із додатковими угодами до нього та виписками з банку щодо сплати орендної плати за зазначене приміщення.
Крім того, представник позивача зазначив, що 361 метр Тканини Плащової нейлон важить приблизно 20,66 кг, у зв`язку з чим у позивача була реально відсутня необхідність понесення додаткових витрат на зберігання, навантаження, розвантаження чи витрат на спеціальні складські приміщення, де могли б зберігатися ТМЦ.
Посилання представника відповідача на відсутність документів, що підтверджують якість та відповідність ТМЦ, суд не приймає до уваги, оскільки у спірному рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2019 № 1155370/40111879 зазначена обставина не визначена такою, що зумовило прийняття зазначеного спірного рішення від 06.05.2019 № 1155370/40111879.
Крім того, суд враховує, що відповідачем у відзиві на позов та додатках до нього не надано жодної податкової інформації, яка б свідчила про здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС" ризикових господарських операцій.
З огляду на встановлені в ході судового розгляду справи обставини, суд приходить до висновку про недоведеність відповідачем - Головним управлінням ДФС у Харківській області правомірності прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 06.05.2019 № 1155370/40111879 (стосовно податкової накладної №14 від 16.04.2019), через що суд вважає наявними підстави для скасування зазначеного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 16.04.2019.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної фіскальної служби України та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №14 від 16.04.2019, судом встановлено наступне.
Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Пунктом 28 Порядку № 117, також визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
З огляду на зазначене та враховуючи те, що позовна вимога про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні є похідною вимогою від задоволеної судом вимоги про скасування рішення Головного управління ДФС у Харківській області, з метою ефективного захисту прав та інтересів позивача від порушень з боку суб`єкта владних повноважень суд вважає, що позовна вимога про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №14 від 16.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних - також є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Розподіл судових витрат в частині сплаченого судового збору здійснюється відповідно до вимог ст. 139 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС" (вул. Трудова, буд. 1-В, сел. Високий, Харківський район, Харківська область, 62459, код ЄДРПОУ 40111879) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Скасувати рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.05.2019 № 1155370/40111879, прийняте комісією Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №14, складену ТОВ "АРТЕЛЬТЕКС" 16.04.2019, у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС" (вул. Трудова, буд. 1-В, сел. Високий, Харківський район, Харківська область, 62459, код ЄДРПОУ 40111879) у розмірі 960,50 грн (дев`ятсот шістдесят гривень 50 копійок).
Стягнути з Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АРТЕЛЬТЕКС" (вул. Трудова, буд. 1-В, сел. Високий, Харківський район, Харківська область, 62459, код ЄДРПОУ 40111879) у розмірі 960,50 грн (дев`ятсот шістдесят гривень 50 копійок).
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.
Повний текст рішення складено 07 жовтня 2019 року.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2019 |
Оприлюднено | 08.10.2019 |
Номер документу | 84783811 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні