Постанова
від 04.09.2019 по справі 760/21096/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/6375/19

в справі № 760/21096/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.09.2019 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Зелінська М.Б., за участі ОСОБА_1 , прокурора - Чеченєвої А.О., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Національного агентства з питань запобігання корупції, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , працює на посаді першого заступника Голови Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 33-05/324 від 17 липня 2019 року, складеного Головним спеціалістом третього відділу (Центральний регіон) Департаменту моніторингу дотримання законодавства про конфлікт інтересів та інших обмежень щодо запобігання корупції Національного агентства з питань запобігання корупції Артеменком А.І. , ОСОБА_1 , обіймаючи посаду першого заступника голови Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, як державний службовець (у період з 26.04.2015 року по 10.11.2017 року), тобто суб`єкт, визначений у підпункті в пункту 1 частини першої статті 3 Закону, та, як посадова/службова особа державного органу ( у період з 11.11.2017 по 17.04.2019) був ліквідатором (або головою комісії з припинення) приватного підприємства Юридична співпраця (Код ЄДРПОУ 32103018), що має на меті одержання прибутку, чим порушив вимоги пункту 2 частини першої статті 25 Закону України Про запобігання корупції , відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-4 КУпАП, не визнав, просив справу про адміністративне правопорушення відносно нього закрити на підставі ст. 247 ч. 1 КУпАП, за відсутністю складу даного адміністративного правопорушення, надав власні пояснення по суті справи.

Так, не відображення у розділі 8 Корпоративні права ,9 Юридичні особи , кінцевим беніфіціарним власником ( контролером ) яких є суб`єкт декларування в декларація за 2017 рік, пояснив, що згідно рішення Господарського суду м. Києва від 01.12.2015 року по справі 26/650 вирішено припинити державну реєстрацію юридичної особи- ПП Юридична співпраця . Рішення набрало чинності. В рішенні суду не зазначено на кого покладено обов`язок голови комісії з питань припинення або ліквідації ПП Юридична співпраця . Будь-яких повідомлень про призначення головою комісії з питань припинення або ліквідації ПП Юридична співпраця за місцем проживання та реєстрації не надходило.

Прокурор Чеченєва А.О. щодо доводів сторони захисту заперечувала, просила притягнути до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 н підставі доказів, зібраних в справі про адміністративне правопорушення.

Свідок ОСОБА_3 в судовому засіданні пояснила, що підприємство було в стадії ліквідації на підставі рішення суду в зв`язку з чим було надіслано ряд звернень до Міністерства юстиції щодо роз`яснення порядку ліквідації так як не був визначений ліквідатор.

Вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд приходить до висновку про відсутність в діях особи складу вказаного адміністративного правопорушення з таких підстав.

Відповідно до ст. 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що спричиняють вчиненню адміністративний правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян в дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи, протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягується до відповідальності.

Статтею 251 КУпАП передбачено, що доказами в справі про адміністративні правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні, та інші обставини, що мають значення.

Дії особи, поведінка якої є предметом дослідження, у кожному випадку потрібно оцінювати у контексті положень ст. 9 КУпАП, де закріплено поняття адміністративного правопорушення, яке визначається як протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління, вчинена суб`єктом правопорушення, і за яку передбачено адміністративну відповідальність. Відсутність хоча б одного з цих елементів виключає адміністративну відповідальність.

Згідно зі ст. 129 Конституції України, розгляд і вирішення справ в судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

В судовому засіданні було встановлено, що згідно рішення Господарського суду м. Києва від 01.12.2005 року по справі № 26/650, вирішено припинити державну реєстрацію ПП Юридична співпраця , при цьому, за змістом даного рішення (а.с. 117-118), не вказано особу, на яку покладено обов`язки щодо ліквідації ПП Юридична співпраця .

Крім того, до ПП Юридична співпраця з липня 2014 року, було застосовано спрощений порядок ліквідації даної юридичної особи, а саме - на підставі судового рішення в порядку, визначеному ст. 38-1 ч.ч. 1,2 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб .

В зв`язку із тим, що державну реєстрацію ПП Юридична співпраця припинено з 01.12.2005 року, всі дії щодо проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення ПП Юридична співпраця виконувалися та могли виконуватися виключно державним реєстратором, яким ОСОБА_1 не являвся.

Крім того, судом встановлено, що в період з 20.12.2002 року по 25.05. 2006 року, ОСОБА_1 не проживав та не був зареєстрований за адресою : АДРЕСА_1 .

В процесі судового розгляду, в тому числі - із аналізу матеріалів справи про адміністративне правопорушення, надісланих до суду з Національного агентства з питань запобігання корупції, встановлено, що особою, яка складала протокол про адміністративне правопорушення, та збирала матеріали про адміністративне правопорушення, в дійсності, не було доведено, що ОСОБА_1 мав мету та умисел щодо отримання будь-якого прибутку як того вимагає диспозиція ст.172-4 ч.2, а саме : порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління , інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку( крім випадків , коли особа здійснює функції з управління акціями( частками,паями ), що належать державі чи територіальній громаді,та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді ( спостережній раді ), ( ревізійній комісії господарської організації ).

Не наведено таких даних в судовому засіданні і прокурором.

Конституція України визначає основні права і свободи людини і громадянина та гарантії їх дотримання і захисту, зокрема: обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях; усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь (частина третя статті 62) .

Відповідно до п.4.1 Рішення Конституційного Суду України від 22 грудня 2010 року N 23-рп/2010 за конституційним зверненням громадянина ОСОБА_2 щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 14-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення) відзначається принцип правової визначеності, який означає, що "обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями. Тобто обмеження будь-якого права повинне базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки".

Як наголошує Конституційний Суд України у п.4.2 вказаного Рішення, орган (посадова особа) при розгляді справи, зокрема, зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність; повинен своєчасно, всебічно, повно і об`єктивно з`ясувати обставини справи, вирішити її в точній відповідності до закону тощо (статті 245, 280 Кодексу). Згідно з Кодексом провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю через відсутність події і складу адміністративного правопорушення; оцінка доказів ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності (стаття 252). Положення зазначених статей визначають систему процесуальних механізмів, які в сукупності з наведеними конституційними нормами унеможливлюють притягнення до адміністративної відповідальності особи, яка не вчиняла правопорушення.

Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, а усі сумніви щодо доведеності вини особи повинні тлумачитися на її користь.

Таким чином, оскільки зазначені в протоколі, обставини не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи в суді, суддя дійшов висновку про відсутність усіх обов`язкових складових складу адміністративного правопорушення, при цьому - в суді не доведено наявність в діях ОСОБА_1 складу вказаного адміністративного правопорушення, такі обставини виключають провадження у справі про адміністративне правопорушення, яка підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в діях особи складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-4 КУпАП.

З огляду на викладене, вважаю, що ОСОБА_1 слід звільнити від адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, а провадження у справі закрити в зв`язку з недоведеністю наявності в його діях події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП,

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 9, 247, 256, 268, 283-285, 294 КУпАП,-

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, закрити на підставі пункту 1 частини 1 статті 247 КУпАП, тобто - у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з моменту винесення до Київського апеляційного суду через районний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя: М.Б. Зелінська

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.09.2019
Оприлюднено08.10.2019
Номер документу84791934
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/21096/19

Постанова від 04.09.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Зелінська М. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні