Рішення
від 30.09.2019 по справі 1.380.2019.003468
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.003468

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Карп'як О.О.,

секретар судового засідання Лубоцька Н.І.,

за участю:

представника позивача Цинайко Н.І.,

представника відповідача Кузана В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Заступника керівника Дрогобицької місцевої прокуратури Львівської області до Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

До суду надійшла позовна заява Заступника керівника Дрогобицької місцевої прокуратури Львівської області (82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. Шевченка, 29) до Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (82190, Львівська область, Дрогобицький район, с. Смільна, вул. Шевченка, 16) про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Смільнянською сільської ради Дрогобицького району Львівської області щодо невиконання вимог частини 5 статті 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності про офіційне оприлюднення регуляторного акту - рішення сесії Смільнянською сільської ради Дрогобицького району Львівської області № 77 від 06.06.2017 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді ;

- зобов'язати Смільнянську сільську раду Дрогобицького району Львівської області офіційно оприлюднити рішення сесії Смільнянською сільської ради Дрогобицького району Львівської області № 77 від 06.06.2017 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді у встановленому частиною 5 статті 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності порядку.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до частини 5 статті 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Ухвалою суду від 12 липня 2019 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Даною ухвалою запропоновано відповідачу протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз'яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.

Копію вказаної ухвали суду надіслано відповідачу за адресою: 82190, Львівська область, Дрогобицький район, с. Смільна, вул. Шевченка, 16 до суду повернулося повідомлення про вручення №7901825833695, з якого вбачається про отримання копії ухвали представником відповідача 30 липня 2019 року.

Відповідач до суду відзив на позовну заяву не подав.

Ухвалою суду від 03 вересня 2019 року клопотання представника позивача про призначення справи до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін задоволено, призначено справу до судового розгляду.

Суд, заслухавши вступне слово учасників справи, з'ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

На XIV сесії VII демократичного скликання Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області прийнято рішення № 77 від 06 червня 2017 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді .

Дрогобицька місцева прокуратура звернулась із запитом про надання інформації та матеріалів № 04/27-1688 від 06.06.2019 року та № 04/27-1754 від 12.06.2019 року. На запит позивача відповідач надав відповідь № 165 від 11.06.2019 року, в якій повідомив, що рішенням XIV сесії VII демократичного скликання Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області № 77 від 06 червня 2017 року було затверджено технічну документацію з нормативно грошової оцінки земель сіл Смільна та Жданівка Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області, а також повідомив, що дане рішення було розміщене на інформаційних стендах сільської ради.

На запит позивача відповідач надав відповідь № 167 від 12.06.2019 року, що рішення XIV сесії VII демократичного скликання Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області № 77 від 06 червня 2017 року не оприлюднювалось в друкованих засобах масової інформації у зв'язку з браком коштів в бюджеті сільської ради.

Оскільки відповідач всупереч вимогам чинного законодавства не оприлюднив рішення XIV сесії VII демократичного скликання Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області прийнято рішення № 77 від 06 червня 2017 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді , то заступник керівника Дрогобицької місцевої прокуратури Львівської області звернувся з даним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Частиною 3 статті 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Згідно з положеннями ч. 1 вказаної статті органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Частиною 4 статті 23 Закону України Про оцінку земель встановлено, що рішення рад, зазначених у вказаній статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, - визначені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Пунктом 271.2 статті 271 Податкового кодексу України визначено, що рішення ради - щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до частини 5 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Згідно з ч.12 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Відповідно до ст.1 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності регуляторний акт - це:

- прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;

- прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Згідно з ч.5 ст.5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

З врахуванням викладеного, рішення органу місцевого самоврядування про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель має визначальні ознаки регуляторного акта. Зокрема, таке рішення є, офіційним письмовим документом, що прийнятий уповноваженим регуляторним органом та окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських та адміністративних відносин.

Таким чином, суд встановив, що рішення XIV сесії VII демократичного скликання Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області прийнято рішення № 77 від 06 червня 2017 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді є регуляторним актом, на яке поширюються положення Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , зокрема, в частині процедури його прийняття та оприлюднення.

Відповідно до частини 4 статті 12 вказаного Закону регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Таким чином, рішення Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області № 77 від 06 червня 2017 року, як регуляторний акт, підлягав обов'язковому оприлюдненню в друкованих засобах масової інформації.

Проте, як встановлено судом, з відповіді Смільнянської сільської ради № 167 від 12.06.2019 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді в засобах масової інформації не опубліковувалося.

Доказів опублікування такого рішення в засобах масової інформації відповідачем не подано і на час розгляду справи у суді.

Відповідно до пункту 7 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1996 року №9 Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, однак не доведені до відома населення у встановленому законом порядку, згідно частини 2 статті 57 Конституції України є нечинними та не можуть застосовуватись.

Таким чином, суд вважає, що відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо невиконання вимог чинного законодавства України щодо офіційного оприлюднення регуляторного акту, а саме рішення № рішення XIV сесії VII демократичного скликання Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області прийнято рішення №77 від 06 червня 2017 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді

У зв'язку з цим, існують достатні правові підстави для зобов'язання відповідача офіційно оприлюднити рішення № 77 від 06 червня 2017 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді у встановленому згідно частиною 5 статті 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності порядку .

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України та частини 3 статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим, тому підлягає до задоволення повністю.

Відповідно до статті 139 КАС України, судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись статтями 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, пп.15.5 п. 15 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

Позов Заступника керівника Дрогобицької місцевої прокуратури Львівської області до Смільнянської сільської ради Дрогобицького району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії - задоволити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Смільнянською сільської ради Дрогобицького району Львівської області щодо невиконання вимог частини 5 статті 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності про офіційне оприлюднення регуляторного акту, а саме рішення сесії Смільнянською сільської ради Дрогобицького району Львівської області № 77 від 06.06.2017 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді .

Зобов'язати Смільнянську сільську раду Дрогобицького району Львівської області офіційно оприлюднити рішення сесії Смільнянською сільської ради Дрогобицького району Львівської області № 77 від 06.06.2017 року Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці по Смільнянській сільській раді у встановленому частиною 5 статті 12 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності порядку.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Заступник керівника Дрогобицької місцевої прокуратури Львівської області (82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. Шевченка, 29).

Відповідач: Смільнянська сільська ради Дрогобицького району Львівської області (82190, Львівська область, Дрогобицький район, с. Смільна, вул. Шевченка, 16; код ЄДРПОУ 04374625).

Повне судове рішення складено 07.10.2019 року.

Суддя Карп'як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2019
Оприлюднено09.10.2019
Номер документу84800425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.003468

Рішення від 30.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні