Рішення
від 08.10.2019 по справі 200/10576/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2019 р. Справа№200/10576/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Логойди Т.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження (за правилами спрощеного позовного провадження) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до командитного товариства «Товариство з обмеженою відповідальністю «Володарське АТП» про зупинення видаткових операцій та зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

У серпні 2019 року Головне управління ДФС у Донецькій області звернулося до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому зазначало, що у зв`язку з наявністю у відповідача податкового боргу йому призначено податкового керуючого, прийнято рішення про опис майна у податкову заставу, направлено лист щодо надання переліку майна для опису у податкову заставу.

Разом з цим платник податків листом від 09.08.2019 року №15 відмовився надати документ та майно для опису в податкову заставу.

Вважав, що платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених Податковим кодексом України.

У зв`язку з наведеним позивач просив:

- зупинити видаткові операції на розрахункових рахунках командитного товариства «Товариство з обмеженою відповідальністю «Володарське АТП» шляхом накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку;

- зобов`язати командитне товариство «Товариство з обмеженою відповідальністю «Володарське АТП» виконати законні вимоги податкового керуючого щодо надання документів для опису майна у податкову заставу.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09 вересня 2019 року у справі допущено заміну позивача Головного управління ДФС у Донецькій області його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Донецькій області.

Відзив на позовну заяву у встановлений строк подано не було.

Судом встановлено, що командитне товариство «Товариство з обмеженою відповідальністю «Володарське АТП» як платник податків перебуває на обліку у Волновасько-Мангушському управлінні Головного управління ДПС у Донецькій області; має відкриті рахунки у банківських установах.

Відповідач має податковий борг в загальному розмірі 446547,39 грн., у тому числі:

- з орендної плати з юридичних осіб (код платежу 18010600) 371220,43 грн.;

- з податку на нерухоме майно (код платежу 18010400) 73344,39 грн.;

- з податку на нерухоме майно (код платежу 18010100) 1982,57 грн.

Суми податкового боргу відображені в інтегрованих картках платника податків (виникли на підставі самостійно задекларованих платником податків сум, податкових повідомлень-рішень та пені).

З метою погашення податкового боргу контролюючим органом на адресу відповідача надсилалася податкова вимога форми «Ю» від 05.09.2014 року №1164-25, яка отримана відповідачем 03.10.2014 року.

Вказані заходи не призвели до сплати податкового боргу.

30.05.2018 року контролюючим органом прийнято рішення про опис майна у податкову заставу в рахунок погашення податкового боргу (рішення від 23 квітня 2018 рок б/н, яке направлено поштою та отримано платником 01.06.2018 року.

Наказом Головного управління ДФС у Донецькій області від 21.09.2018 року №1703 щодо відповідача як боржника призначено податкового керуючого.

30.07.2019 року контролюючим органом на адресу відповідача направлено лист від 30.07.2019 року №60785/10/05-99-48-22-23, в якому містилося прохання в 10-денний термін з моменту отримання листа надати майно для опису у податкову заставу; також попереджено, що у разі ненадання інформації будуть здійснені заходи щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.

Вказаний лист відповідачем отриманий 07.08.2019 року і надана відповідь від 09.08.2019 року №15, в якій зазначалося, що з 02.11.2014 року на території підприємства розташовуються військові частини Збройних сил України, якими безкоштовно використовуються фонди, територія, адміністративна будівля та приміщення підприємства. Так, з керівництвом військової частини ПП В 1719 було підписано додаткову угоду №3 до договору позички від 02.11.2014 року по оплаті усіх комунальних послуг та інших витрат, пов`язаних з утриманням майна, в тому числі щодо сплати податків і зборів. На цей час вже інші військові частини Збройних Сил України і далі перебувають на території підприємства. Вважав, що заборгованість, яка виникла з орендної плати з юридичних осіб і з податку на нерухоме майно, повинна сплачувати відповідна військова частина. Також посилалося на договір безоплатного користування нерухомим майном від 05.03.2017 року №49/11. Тому підприємство не має можливості надати у податкову заставу нерухоме майно, оскільки його у підприємства немає.

Будь-яких документів або майна для опису у податкову заставу відповідачем надано не було.

13.08.2019 року податковим керуючим складено акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу (акт від 13.08.2019 року №3).

В цей же день податковим керуючим складено акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податкового керуючого, а саме ненадання необхідних документів для здійснення опису майна у податкову заставу, відмова у здійснені опису майна у податкову заставу (акт від 13.08.2019 року №3).

Станом на день розгляду справи сума податкового боргу збільшилася, що підтверджується інтегрованими картками платника податків.

Дослідивши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, які правові норми належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню частково з таких підстав.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 ст. 36 вказаного Кодексу).

Згідно з пп.14.1.175п.14.1ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з п. 87.2 ст.87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до п.88.1 ст.88 вказаного Кодексу з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Згідно зі ст. 89 вказаного Кодексу право податкової застави виникає:

у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків уподатковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;

у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу;

у випадку, визначеному впункті 100.11статті 100 цього Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань.

З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбаченихпунктом 89.5цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.

У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно доЗакону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.

Згідно з п.89.3 ст.89 вказаного Кодексу майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акту опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим упорядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику

Відповідно до п.п. 91.1 та 91.3 ст. 91 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за місцем реєстрації платника податків, що має податковий борг, призначає такому платнику податкового керуючого. Податковий керуючий повинен бути посадовою (службовою) особою контролюючого органу. Податковий керуючий має права та обов`язки, визначені цим Кодексом.

Податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди контролюючого органу (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов`язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб. У разі продажу в рахунок погашення податкового боргу майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право отримувати від такого платника податків документи, що засвідчують право власності на зазначене майно.

Згідно з п. 91.2 вказаного Кодексу функції та повноваження податкового керуючоговизначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з розд. ІІІ Порядку призначення та звільнення податкового керуючого з визначенням його функцій та повноважень, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 25 травня 2017 року № 529, серед основних функцій та повноважень податкового керуючого щодо податкової застави є, зокрема:

- одержання від платника податків документів, необхідних для опису майна в податкову заставу;

- здійснення опису майна у випадках, передбачених Кодексом, та складання акта опису такого майна;

- складання акта про відсутність майна, що має бути описане у податкову заставу;

- складання акта відмови платника податків від опису майна у податкову заставу;

- підготовка документів для звернення контролюючого органу до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, зокрема шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбаченіКодексом.

- здійснення перевірки стану збереження майна, що перебуває у податковій заставі.

- складання акта про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим.

Платник податків зобов`язаний, зокрема не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов`язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи (пп.16.1.9. п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 89.4 ст. 89 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов`язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.

Відповідно до п. 91.4 ст. 91 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом. Строк, на який можуть бути зупинені видаткові операції, визначається судом, але не більше двох місяців.

Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.

Аналогічні положення містяться в пп. 20.1.31 та пп. 20.1.32 п. 20.1 ст. 20 вказаного Кодексу, згідно з якими контролюючі органи мають право:

звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень;

звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, контролюючим органом прийняте рішення про опис майна відповідача у податкову заставу. З метою опису майна у податкову заставу на адресу відповідача надіслано відповідний лист, але платник податків необхідних документів не надав, про що складені відповідні акти.

Оскільки відповідач як платник податків має податковий борг і перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених Податковим кодексом України, тому видаткові операції на рахунках платника податків підлягають зупиненню (за виключенням операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), із зобов`язанням такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.

Керуючись статтями 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Позов Головного управління ДПС у Донецькій області (87500, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 43142826) до командитного товариства «Товариство з обмеженою відповідальністю «Володарське АТП» (87000, Донецька обл., Нікольський р-н, смт. Нікольське, вул. Совєтська, 2, код ЄДРПОУ 20360893) про зупинення видаткових операцій та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Зупинити видаткові операції на розрахункових рахунках командитного товариства «Товариство з обмеженою відповідальністю «Володарське АТП» шляхом накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу) - до дня складення податковим керуючим акта опису майна платника податків у податкову заставу або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі, але строком не більше ніж на 1 місяць.

Зобов`язати командитне товариство «Товариство з обмеженою відповідальністю «Володарське АТП» виконати законні вимоги податкового керуючого передбачені Податковим кодексом України, щодо надання документів, необхідних для опису майна в податкову заставу.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 255 КАС України, і може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення судом складено 09 жовтня 2019 року.

Суддя Т.В. Логойда

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2019
Оприлюднено14.09.2022
Номер документу84821888
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна

Судовий реєстр по справі —200/10576/19-а

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

Рішення від 08.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Логойда Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні