ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
09 жовтня 2019 року СєвєродонецькСправа № 360/4022/19 Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., перевіривши матеріали за позовною заявою ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації (місцезнаходження: 93405, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, просп. Центральний, буд. 54-Б) про визнання протиправними та скасування наказу від 09 вересня 2019 року № 41 "Про попередження про наступне звільнення працівників в результаті ліквідації юридичної особи" в частині,
ВСТАНОВИВ:
11 вересня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації (далі - І відповідач), Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації (далі - ІІ відповідач), в якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати окремі положення розпорядження голови обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 03 вересня 2019 року № 690 "Про внесення змін до структури облдержадміністрації", зокрема, пункт 1 цього розпорядження в частині припинення з 05 грудня 2019 року юридичної особи - Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації в результаті ліквідації;
- зобов`язати Департамент екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації утриматись від звільнення ОСОБА_1 відповідно до підстав та у спосіб, визначені у попередженні від 09 вересня 2019 року про наступне звільнення з 05 грудня 2019 року з посади головного спеціалісту відділу атмосферного повітря, водних ресурсів та надрокористування управління атмосферного повітря, водних ресурсів, надрокористування та оцінки впливу на довкілля Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації Сисоєва Аркадія Євгеновича.
Ухвалою від 16 вересня 2019 року позовну заяву ОСОБА_1 до Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування окремих положень розпорядження від 03 вересня 2019 року № 690 "Про внесення змін до структури облдержадміністрації" та зобов`язання утриматись від вчинення певних дій залишено без руху. Запропоновано ОСОБА_1 протягом 7-ми (семи) календарних днів з дати отримання даної ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду оригіналу документа про сплату судового збору в розмірі 768,40 грн.
23 вересня 2019 року через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) за вхідним реєстраційним № 48735/2019 від позивача надійшла заява від 23 вересня 2019 року б/н про усунення недоліків, до якої додано уточнення позовних вимог та його копія для вручення відповідачу та третім особам.
Ухвалою від 30 вересня 2019 року ОСОБА_1 продовжено строк для усунення недоліків позовної заяви на 3 (три) календарних дня з дати отримання даної ухвали та запропоновано ОСОБА_1 протягом 3-ти (трьох) календарних днів з дати отримання даної ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду позовної заяви, оформленої з дотриманням вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, та її копії для вручення відповідачам.
07 жовтня 2019 року через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) за вхідним реєстраційним № 50915/2019 від позивача надійшла уточнена позовна заява від 03 жовтня 2019 року б/н та її копія для вручення відповідачу.
З урахуванням уточненої позовної заяви від 03 жовтня 2019 року б/н позивач просить визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації від 09 вересня 2019 року № 41 "Про попередження про наступне звільнення працівників в результаті ліквідації юридичної особи" в частині попередження про наступне звільнення з 05 грудня 2019 року на підставі пункту 1 частини першої статті 87 Закону України "Про державну службу" ОСОБА_1 головного спеціалісту відділу атмосферного повітря, водних ресурсів та надрокористування управління атмосферного повітря, водних ресурсів, надрокористування та оцінки впливу на довкілля Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач з травня 2019 року працює в Департаменті екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, на сьогоднішній день на посаді головного спеціалісту відділу атмосферного повітря, водних ресурсів та надрокористування управління атмосферного повітря, водних ресурсів, надрокористування та оцінки впливу на довкілля Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації. 06 вересня 2019 року позивача під особистий підпис ознайомлено з попередженням про наступне звільнення з посади з 05 грудня 2019 року згідно з розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації "Про внесення змін до структури облдержадміністрації" від 03 вересня 2019 року № 690, відповідно до якого прийнято рішення про ліквідацію з 05 грудня 2019 року Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації.
За наказом голови комісії з припинення Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації від 09 вересня 2019 року № 41 позивача ознайомлено під особистий підпис з попередженням про наступне звільнення з посади з 05 грудня 2019 року. У попередженні зазначалось: "відповідно до пункту 1 частини першої, частини третьої статті 87 Закону України "Про державну службу", статті 49-2 КЗпП України, у зв`язку зі змінами у структурі Луганської обласної державної адміністрації, внесеними розпорядженням голови обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 03 вересня 2019 року № 690, а саме: припиненням з 05 грудня 2019 року юридичної особи Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації в результаті ліквідації, попереджаємо Вас про наступне звільнення з 05 грудня 2019 року з посади на підставі пункту 1 частини першої статті 87 Закону України "Про державну службу" з виплатою вихідної допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати згідно з частиною четвертою статті 87 Закону України "Про державну службу".
При цьому вказане попередження не містило будь-яких пропозицій щодо переведення позивача на рівнозначну або будь-яку іншу посаду. Під час ознайомлення з попередженням позивача повідомили, що у зв`язку з ліквідацією Департаменту, відповідно до розпорядження від 03 вересня 2019 року № 690 йому неможливо запропонувати будь-яку іншу посаду з тієї причини, що вказане розпорядження не передбачає можливості переведення державних службовців Департаменту, який ліквідується, до іншого структурного підрозділу Луганської облдержадміністрації, а тому позивача в подальшому буде звільнено з 05 грудня 2019 року з виплатою вихідної допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати на виконання вищезазначеного розпорядження.
Також позивач зазначає, що згідно з пунктом 2 розпорядження від 03 вересня 2019 року № 690 "Про внесення змін до структури облдержадміністрації" одночасно з ліквідацією Департаменту створюється з 15 жовтня 2019 року як самостійний структурний підрозділи облдержадміністрації - Департамент паливно-енергетичного комплексу, екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації.
Відповідно до пункту 6 розпорядження від 03 вересня 2019 року № 690 "Про внесення змін до структури облдержадміністрації" комісії з припинення Департаменту доручено здійснити заходи в установленому законом порядку щодо передачі майна відповідних юридичних осіб, яке залишиться після задоволення вимог кредиторів (у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування) Департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації на баланс Департаменту паливно-енергетичного комплексу, екології та природних ресурсів облдержадміністрації.
Відповідно до пункту 11 розпорядження від 03 вересня 2019 року № 690 "Про внесення змін до структури облдержадміністрації" установлено, що структурні підрозділи облдержадміністрації, що припиняються згідно з цим розпорядженням, продовжують виконувати функції та повноваження у визначених сферах до завершення здійснення заходів з утворення або перейменування структурних підрозділів облдержадміністрації, яким передаються їх повноваження та функції.
На думку позивача, в даному випадку фактично мала місце не ліквідація юридичної особи публічного права по причині відмови держави від виконання завдань та функцій ліквідованого структурного підрозділу, а зміна структури державного органу шляхом перетворення або й взагалі перейменування Департаменту екології та природних ресурсів в Департамент паливно-енергетичного комплексу, екології та природних ресурсів, а тому підстав до звільнення співробітників не було.
Позивач вважає, що його законне право на працю та рівні права доступу до державної служби та інші гарантії, визначені Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України "Про державну службу", було порушено в момент попередження його про наступне звільнення з посади, яке стало наслідком видання розпорядження від 03 вересня 2019 року № 690. Вважає, що його права, які гарантує Конституція України, Кодекс законів про працю України, Закон України "Про державну службу", повинні бути відновлені.
Після усунення недоліків позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), підстав для повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження у справі не встановлено, тому вважаю за необхідне відкрити провадження у цій справі.
Згідно з частиною п`ятою статті 161 КАС України у разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.
Згідно з пунктом 7 частини дев`ятої статті 171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначається результат вирішення заяв і клопотань позивача, що надійшли разом із позовною заявою, якщо їх вирішення не потребує виклику (повідомлення) сторін.
Відповідно до частини другої статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Згідно з частиною четвертою статті 49 КАС України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
В позовній заяві позивачем заявлено клопотання про залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самосійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Первинної профспілкової організації Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, членом якої є позивач, та як третьої особи, яка не заявляє самосійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації. Клопотання про залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самосійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Первинної профспілкової організації Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації також подано позивачем 23 вересня 2019 року до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію).
В обґрунтування клопотання про залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самосійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Первинної профспілкової організації Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації позивач зазначив, що з 03 травня 2019 року та станом на сьогодні позивач є членом зазначеної профспілки. Оскільки Первинна профспілкова організація Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації утворена 15 січня 2018 року установчими зборами членів трудового колективу Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації як неприбуткова організація, та метою діяльності якої є здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів Профспілки, позивач вважає, що рішення по цій справі безпосередньо вплине на права, інтереси та обов`язки цієї юридичної особи.
В обґрунтування клопотання про залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самосійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації позивач зазначив, що враховуючи те, що оскаржуваний наказ прийнято на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 03 вересня 2019 року № 690 Про внесення змін до структури облдержадміністрації , рішення у справі може вплинути на права Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації.
При вирішенні питання про залучення до участі у справі третіх осіб суд має з`ясувати, чи буде у зв`язку з прийняттям судового рішення з даної справи таку особу наділено новими правами чи покладено на неї нові обов`язки, або змінено її наявні права та/або обов`язки, або позбавлено певних прав та/або обов`язків у майбутньому.
Враховуючи приписи статті 49 КАС України та предмет спору, суд вважає, що у зв`язку з прийняттям судового рішення в даній справі Первинну профспілкову організацію Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації та Луганську обласну державну адміністрацію - Луганську обласну військово-цивільну адміністрацію не буде наділено новими правами чи покладено на них нові обов`язки, або змінено їх наявні права та/або обов`язки, або позбавлено певних прав та/або обов`язків у майбутньому, що, в свою чергу, свідчить про відсутність правових підстав для залучення таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача та відповідача.
Згідно з пунктом 4 частини дев`ятої статті 171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначається за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.
Частинами першою, другою та третьою статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Відповідно до пункту 1 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби, окрім справ, в яких позивачами є службові особи, які у значенні Закону України "Про запобігання корупції" займають відповідальне та особливо відповідальне становище.
Згідно з приміткою до статті 50 Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII "Про запобігання корупції" під службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, в цій статті розуміються, зокрема, особи, посади яких належать до посад державної служби категорії "А" або "Б".
Посада головного спеціалісту відділу атмосферного повітря, водних ресурсів та надрокористування управління атмосферного повітря, водних ресурсів, надрокористування та оцінки впливу на довкілля Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації не є посадою, яка відносить до посад державної служби категорії "А" або "Б", визначених частинами другою та третьою статті 6 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII "Про державну службу".
Таким чином, посада головного спеціалісту відділу атмосферного повітря, водних ресурсів та надрокористування управління атмосферного повітря, водних ресурсів, надрокористування та оцінки впливу на довкілля Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, яку займає позивач, є посадою державної служби категорії "В", що, в свою чергу, свідчить про те, що позивач не є службовою особою, яка у значенні Закону України "Про запобігання корупції" займає відповідальне та особливо відповідальне становище.
Згідно з частиною першою статті 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Частиною п`ятою статті 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Оскільки позивач не є службовою особою, яка у значенні Закону України "Про запобігання корупції" займає відповідальне та особливо відповідальне становище, суд вважає за можливе розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Керуючись статтями 5, 9, 12, 19, 20, 32, 49, 160, 161, 168, 171, 174, 175, 256, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Відкрити провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Департаменту екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації (місцезнаходження: 93405, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, просп. Центральний, буд. 54-Б) про визнання протиправними та скасування наказу від 09 вересня 2019 року № 41 "Про попередження про наступне звільнення працівників в результаті ліквідації юридичної особи" в частині.
Відмовити у залученні до участі у справі Первинної профспілкової організації Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача.
Відмовити у залученні до участі у справі Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
Справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Зобов`язати відповідача протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надіслати (надати) суду відзив на позовну заяву (відзив) і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду) разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.
Роз`яснити відповідачу, що відповідно до частини четвертої статті 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Запропонувати:
- позивачу подати до суду відповідь на відзив протягом п`яти днів з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) відповідачу копії відповіді на відзив та доданих до неї документів;
- відповідачу подати до суду заперечення протягом п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив та доданих до неї документів разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії заперечення та доданих до них документів.
Зобов`язати Луганську обласну державну адміністрацію - Луганську обласну військово-цивільну адміністрацію у строк до 25 жовтня 2019 року надати суду для долучення до матеріалів справи в належним чином засвідчених копіях:
- уставні документи (положення) Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації;
- розпорядження від 03 вересня 2019 № 690 "Про внесення змін до структури облдержадміністрації";
- перелік вакантних посад Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації;
- перелік запропонованих позивачу вакантних посад разом з доказами ознайомлення позивача з цим переліком.
Нагадати сторонам, що згідно з частинами другою, четвертою, п`ятою статті 94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.
Відповідно до вимог пунктів 5.26, 5.27 Національного стандарту України Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації "Вимоги до оформлювання документів" (ДСТУ 4163-2003), затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 7 квітня 2003 року № 55, відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів "Згідно з оригіналом", назви, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії. Підпис відповідальної особи на документі засвідчують відбитком печатки організації. Згідно з пунктом 4.5 ДСТУ 4163-2003 у документах, що їх оформлюють на двох і більше сторінках, реквізити 26 - відбиток печатки, 27 - відмітка про засвідчення копії проставляють після тексту (21).
Попередити сторони, що відповідно до частини дев`ятої статті 79 КАС України копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними.
Справа розглядатиметься суддею Чернявською Т.І. одноособово.
Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати учасникам справи разом з витягом про їхні процесуальні права та обов`язки, встановлені статтями 44, 47 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідачу разом з ухвалою про відкриття провадження у справі надіслати копію позовної заяви з копіями доданих до неї документів.
Повідомити сторони про можливість реєстрації в системі "Електронний суд" для отримання процесуальних документів в електронному вигляді, для чого потрібно:
- зареєструватися в системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу, розміщеній на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: mail.gov.ua;
- подати до суду заявку про отримання процесуальних документів в електронному вигляді, яку необхідно роздрукувати на офіційному веб-порталі судової влади України у вищевказаному розділі.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду у випадку відкриття провадження у справі з порушенням правил підсудності.
СуддяТ.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2019 |
Оприлюднено | 10.10.2019 |
Номер документу | 84822976 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні