Рішення
від 09.10.2019 по справі 340/1620/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/1620/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Ойл Трейдінг Груп" (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Кіровоградській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 10.06.2019 р. № 00001334000.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що підставою винесення такого рішення стали висновки про порушення товариством п.п.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України в частині порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрацію) у контролюючих органах здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податків з реалізації пального.

Позивач зазначає, що з винесеним податковим повідомленням-рішенням не згоден, вважає, що воно прийняте з перевищенням службових повноважень та у порушення приписів діючого законодавства, без наявності правових підстав для складення, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Представник відповідача подав відзив на позов, в якому просив суд відмовити в його задоволенні, оскільки реалізована позивачем "Суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнова фракція" класифікується саме у товарній підкатегорії УКТЗЕД 2710 19 11 20 в залежності від вмісту сірки, тому на порушення п.п.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України було здійснено операцію з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податків (а.с.162-163).

Представник позивача відповідь на відзив не подавав.

Дослідивши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення їх представників та з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Позивач зареєстрований як юридична особа та перебуває на обліку як платник податків.

Відповідач є суб`єктом владних повноважень, який у спірних правовідносинах реалізує надані йому повноваження.

Встановлено, що в період з 13.05.2019 р. по 22.05.2019 р. включно посадовими особами відповідача була проведена фактична перевірка позивача з питань дотримання вимог законодавства України у сфері виробництва та обігу товару (продукту) "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" за період з 01.01.2019 р. по 13.05.2019 р..

За результатами фактичної перевірки складено акт від 22.05.2019 р. № 148/11-28-40-01/42011685, згідно висновків якого перевіркою було встановлено порушення п.п.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України в частині порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) у контролюючих органах(здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального) (а.с.182-185).

10.06.2019 р. відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 00001334000, яким до позивача було застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 3 536 948,51 грн. (а.с.178-179).

Позивач не оскаржував податкове повідомлення-рішення в адміністративному порядку.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Фактичною перевіркою встановлено, що позивач не є виробником пального та в період з 01.01.2019 р. по 13.05.2019 р. не був зареєстрований платником акцизного податку з реалізації пального.

Однак, за період з 01.01.2019 р. по 13.05.2019 р. позивач отримав від контрагентів товар із назвою "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція", а саме :

- ТОВ "Алекспром" (код 32679601) в загальній кількості 191,992 т. загальною вартістю 3037960,4 грн., що підтверджується видатковими накладними від 21.03.2019 р. № РН-0000464, від 21.03.2019 р. № РН-0000465, від 25.03.2019 р. № РН-0000488, від 25.03.2019 р. №РН-0000489, від 25.03.2019 р. № РН-0000490, від 25.03.2019 р. № РН-0000491, від 25.04.2019 р. № РН-0000832, від 25.04.2019 р. № РН-0000831, від 27.04.2019 р. №РН-0000852, від 03.05.2019 р. № РН-0000907;

- ТОВ "ТЕХНАФТСЕРВІС" СП (код 31998456) в загальній кількості 26,904 т. загальною вартістю 387400,16 грн., що підтверджується видатковою накладною від 19.03.2019 р. №37.

Згідно паспортів якості зазначений товар відповідає вимогам ТУ У 23.2-31514949-004:2009 "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція". Технічні умови (зі змінами № 1-3), завод виробник - ТОВ "Алекспром" (код ЄДРПОУ 35026677), сертифікат відповідності серії АА № 000078 номер в Реєстрі ООВ - UA.1О076.0075-18 (а.с.34-100).

За цей період позивачем реалізовано ПП "ПОЛО-ІНВЕСТБУД" (код ЄДРПОУ 35026677) товар "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" в загальній кількості 218,896 тон загальною вартістю 3536948,51 грн. (а.с.101-151).

В податкових накладних на отримання та реалізацію такого товару "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція", які зареєстровані в ЄРПН, вказано код УКТ ЗЕД 2709009000.

В ході проведення перевірки позивач надав копії документів, згідно до яких товар з назвою "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" класифікується в товарній підкатегорії УКТ ЗЕД 2709009000, а саме:

- сертифікат відповідності органу оцінки відповідності "Орган з сертифікації нафтопродуктів та систем якості "МАСМА-СЕПРО" серії АА № 000281, зареєстровано в Реєстрі ООВ за №UA.1О076.0075-18, термін дії з 25.06.2018 р. до 24.06.2020 р. (а.с.42, 50);

- Висновок експерта Сумської торгово-промислової палати від 25.09.2012 р. №С5-38 (а.с.43, 52).

У відповідності до п.п.215.3.4, п.215.3, ст.215 Податкового кодексу України код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД 2709009000 не є підакцизним.

Поряд з цим, листом від 25.02.2019 №483/99-99-19-03-03-18 Департамент адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання ДФС України повідомив, що відповідно листа ДП "НДІННП "МАСМА" від 19.02.19 №14 продукт "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" класифікується у товарній позиції УКТ ЗЕД 2710 як середній дистилят для специфічних процесів переробки в одній з товарних підкатегоріях УКТ ЗЕД (залежно від вмісту сірки): 2710 19 11 10 (із вмістом сірки не більше як 0,001 мас.%); 2710 19 11 20 (із вмістом сірки більш як 0,001 мас.%, але не більше як 0,005 мас.%); 2710 19 11 90 (інші).

Згідно наданих до перевірки паспортів якості продукції 218,896 т. реалізованого позивачем товару "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" має масову частку сірки 0,003 %, а тому такий товар класифікується у товарній підкатегорії УКТ ЗЕД 2710 19 11 20 в залежності від вмісту сірки.

Таким чином, на порушення п.п.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України здійснено реалізацію підакцизного товару без реєстрації платником акцизного податку.

Суд не погоджується з такими висновками податкового органу та зазначає наступне.

Перелік підакцизних товарів та ставки, за якими обчислюється акцизний податок визначено п.215.3 статті 215 Податкового кодексу України. Зокрема, до підакцизних товарів віднесено "середні дистиляти": 2710 19 11 10, 2710 19 11 20, 2710 19 11 90 (для специфічних процесів переробки).

Згідно до ст. 67 Митного кодексу України, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.

Для цілей митного оформлення класифікація товарів, наданих до митного оформлення, здійснюється згідно з вимогами УКТЗЕД- товарної номенклатури Митного тарифу України, затвердженої Законом України від 19.09.2013 р. №584-VII "Про Митний тариф України".

Товарна номенклатура Митного тарифу України складається з трьох складових частин - Основних правил інтерпретації класифікації товарів, приміток до розділів та груп та безпосередньо номенклатури товарів (текстовий опис угруповань ТН (розділ, група - два знаки, позиція - чотири знаки, підпозиція - шість знаків, категорія - вісім знаків, підкатегорія десять знаків) та їх цифрове позначення - код товарів).

Згідно з пунктом 1 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій.

Відповідно до пункту 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, категоріях і підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень, положень вищенаведених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації.

Пунктом 2 (b) Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД встановлено, що класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

За правилом 3 (а) у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (ргіmа fасіе) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис.

Відповідно до правила З (b) у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (ргіmа fасіе) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (а), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати.

Отже, цими правилами передбачено, що при віднесенні товару до тієї чи іншої товарної підкатегорії слід виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару є визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД.

Аналогічного висновку дійшов Верховний суд у постановах від 22.04.2019 по справі № 826/8970/16 та від 31.05.2019 по справі № П/811/771/16.

Так, з листа Департаменту адміністрування митних платежів та митно - тарифного регулювання від 25.02.2019 № 483/99-99-19-03-03-18 (який був підставою для проведення перевірки позивача) вбачається, що "Суміш вуглеводнів. Бензино-лігроїнова фракція" класифікується у товарній позиції 2710 як середній дистилянт для специфічних процесів переробки в одній з товарних підкатегорій залежно від вмісту сірки (2710191110; 2710191120; 2710191190). Для однозначної класифікації продукту на рівні підкатегорії необхідна інформація щодо конкретного показнику масової частки сірки у продукті (а.с.167).

Зазначений лист містить посилання на лист ДП Науково - дослідний інститут нафтопереробної та нафтохімічної промисловості "МАСМА" від 19.02.19 № 14, який суду не надано.

Разом з тим, згідно листа ТОВ "Алекспром" від 17.04.2019 р. №2/170419, яке є виробником спірних нафтопродуктів, "Суміші вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" відповідає вимогам ТУ У 23.2-31514949-004:2009, відноситься до коду УКТ ЗЕД 2709 00 90 00 та не відноситься до підакцизної групи товарів (а.с.51).

Крім того, згідно висновку експерта Сумської торгово - промислової палати № С5-38 від 05.09.2012 "Суміші вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" використовується для подальшого фракціонування та для інших нафтохімічних виробництв і відповідає вимогам ТУ У 23.2-31514949-004:2009 та коду УКТ ЗЕД 2709 00 90 00 (а.с.52).

Згідно сертифікату відповідності АА № 000281, виданого Органом з сертифікації нафтопродуктів та систем якості "МАСМА - СЕПРО", "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція", вироблена ТОВ "Алекспром" відповідає вимогам ТУ У 23.2-31514949-004:2009 (а.с.50).

Відтак, позивачем правомірно класифіковано придбану та реалізовану "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція" за кодом товару УКТ ЗЕД 2709 00 90 00 (нафта або нафтопродукти сирi, одержанi з бiтумiнозних порiд (мінералів): - iншi) на підставі висновку експерта та інформації виробника таких нафтопродуктів.

Разом з тим, відповідач, класифікуючи зазначену суміш нафтопродуктів за кодом 2710 19 11 20, не здійснював відбирання зразків та не вживав заходів для проведення експертизи нафтопродуктів, тобто, здійснив класифікацію лише за назвою товару.

Відповідачем помилково класифікувало нафтопродукти за критерієм масової частки сірки, оскільки згідно пояснень до групи 27 Митного тарифу України віднесення товарів категорії 2710 19 11 - 2710 19 29 здійснюється не на підставі визначення масової частки сірки, а на підставі визначення температури перегонки. Згідно додаткової примітки до товарної позиції 2710 (с) термін "середні дистиляти" (товарні категорії 2710 19 11 - 2710 19 29) означає нафтові фракції та інші нафтопродукти, менш як 90 об.% яких (включаючи втрати) переганяється при температурі 210 °С і 65 об.% або більше (включаючи втрати) переганяється при температурі 250 °С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86).

При цьому, з паспортів якості №318 від 19.03.2019 р. (а.с.44), №354 від 21.03.2019 р. (а.с.55), №353 від 21.03.2019 (а.с.60), №379 від 25.03.2019 р. (а.с.65), №378 від 25.03.2019 р. (а.с.71), №380 від 25.03.2019 (а.с.79), №709 від 25.04.2019 (а.с.85), №434 від 27.04.2019 (а.с.91), №473 від 03.05.2019 (а.с.98) вбачається, що температура перегонки 85 % суміші, придбаної позивачем у ТОВ "Алекспром", складає не вище 180 °С.

Отже, спірні нафтопродукти, вироблені ТОВ "Алекспром" за основним показником "температура перегонки" не відноситься до "середніх дистилятів".

Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем помилково та необґрунтовано віднесено "Суміш вуглеводнів. Бензино - лігроїнова фракція", вироблену ТОВ "Алекспром" до товарної позиції 2710. Відтак, зазначена суміш не відноситься до підакцизних товарів згідно до п.п.215.3.4 п.215.3 ст.215 Податкового кодексу України, внаслідок чого підстави для застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій на підставі п.117.3 ст.117 Податкового кодексу України відсутні.

Згідно ч.1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

За правилами ч. 2 ст. 2 Кодексу, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Відтак, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України слід стягнути на користь позивача судові витрати у сумі 19210 грн. (а.с.7) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст.132, 139, 143, 205, 242-246, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 10.06.2019 року № 00001334000.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ОЙЛ ТРЕЙДІНГ ГРУП" (код за ЄДРПОУ - 42011685) з державного бюджету судовий збір у розмірі 19 210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Кіровоградській області (код за ЄДРПОУ - 39393501).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України та може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 КАС України.

Згідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділ VII Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2019
Оприлюднено11.10.2019
Номер документу84823424
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/1620/19

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 21.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 09.10.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 04.07.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні