ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 жовтня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1812/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Дубровної В.А.,
при секретарі: Мельник О.О.,
за участю представників
позивача Єрашова І.Є.
відповідача Оперчук О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Спельта" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Головного управління Державної казначейської служби України у Херсонській області про стягнення пені за порушення строків бюджетного відшкодування,
встановив:
I. Зміст позовних вимог
03 вересня 2019 р. Дочірнє підприємство "Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційні фірма "Спельта" (далі - позивач, ДП "ТД "Херсон" ТОВ "ВКФ "Спельта") звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - відповідач 1, ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі), Головного управління Державної казначейської служби України в Херсонській області (далі - відповідач 2, ГУ Держказначейства України в Херсонській області), в якому просить стягнути з Державного бюджету України на користь ДП "ТД "Херсон" ТОВ "ВКФ "Спельта" (код ЄДРПОУ 30768893, юридична адреса: 73000, м. Херсон, Придніпровський узвіз, буд. 1) пеню за порушення строків бюджетного відшкодування за період з 01.09.2018 р. по 31.08.2019 р. включно у розмірі 617 326,96 грн.
II. Позиція позивача та заперечення відповідача
Вказані вимоги позивач обґрунтовує обставинами, викладеними у змісті позову, які полягають у тому, що Головним управлінням ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, яке є правонаступником Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області, по теперішній час не вжито заходів, спрямованих на відшкодування позивачу узгодженої суми податку на додану вартість, зокрема, шляхом внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування в порядку, передбаченому ст. 200 Податкового кодексу України, заяву про повернення ДП "ТД "Херсон" ТОВ "ВКФ "Спельта" суми бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі 1 742 917,30 грн. Враховуючи викладене позивач вважає, що відповідно до приписів п. 200.23 ст. 200 ПК України на його користь підлягає стягненню з Державного бюджету України пеня за порушення строків такого відшкодування.
27.09.2019 року ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі подано до суду відзив на позов, яким заперечує проти задоволення позову, оскільки станом на 01.09.2018 року (заявлений у позовній заяві початок відліку нарахування пені) по 31.08.2019 р. заборгованість бюджету з відшкодування податку на додану вартість перед позивачем відсутня. Згідно інтегрованої картки з податку на додану вартість у ДП "Торговий дім "Херсон" ТОВ "Спельта" станом на 01.12.2016 року відсутній залишок невідшкодованих сум ПДВ по деклараціях за липень, листопада, грудень 2009 року, березень, квітень, червень-серпень 2010 року, суми бюджетного відшкодування по вищевказаних періодах зараховано в рахунок погашення позитивних нарахувань у відповідності до підпункту "в" пункту 87.1 ст. 87 ПК України, у зв`язку із чим відсутні підстави для нарахування пені за несвоєчасне відшкодування податку на додану вартість.
Головне управління Державної казначейської служби у Херсонській області правом на подання відзиву на позовну заяву не скористалося.
III. Процесуальні дії у справі
Ухвалою суду від 06.09.2019 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання на 01.10.2019 р.
Протокольною ухвалою суду від 01.10.2019 року оголошено перерву в судовому засіданні до 03.10.2019 р.
В судовому засіданні 03.10.2019 року проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини
Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 08.06.2017 у справі № 821/1870/16, яка набрала законної сили 27.11.2017 року, встановлено наступні обставини.
У квітні 2011 року Державною податковою інспекцією у м. Херсоні було проведено позапланову невиїзну перевірку ДП ТД "Херсон" ТОВ "ВКФ "Спельта" з питань обґрунтованості відшкодування податку на додану вартість за липень, листопад, грудень 2009 року та березень, квітень, червень-серпень 2010 року, про що складено акт від 14.04.2011 № 1162/07-0/30768893.
На підставі вказаного акта перевірки 19 квітня 2011 року ДПІ у м. Херсоні прийнято податкові повідомлення-рішення №0001480700 про зменшення від`ємного значення податку на додану вартість в сумі 613868,50 грн. та № 0001470700 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на загальну суму 1742917,30 грн.
Сума бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1742917,30грн. за липень, листопад, грудень 2009 року, березень, квітень, червень-серпень 2010 року, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України на користь ДП "Торговий дім "Херсон", є узгодженою в судовому порядку.
Так, постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 17.05.2012 року у справі № 3923/11/2170, яка набрала законної сили 12.12.2013 року, визнано протиправними і скасовані податкові повідомлення - рішення від 19.04.2011 № 0001480700 про зменшення від`ємного значення податку на додану вартість у сумі 613868,50 грн. та № 0001470700 про зменшення бюджетного відшкодування надміру сплаченого податку на додану вартість на суму 1742917,30 грн. за вказані податкові періоди.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 08.06.2017 року по справі № 821/1870/16 зобов`язано Херсонську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Херсонській області надати Управлінню Державної казначейської служби України у м. Херсоні Херсонської області висновок із зазначенням суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1 742 917,30 грн. (один мільйон сімсот сорок дві тисячі дев`ятсот сімнадцять гривень тридцять копійок), що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України за липень, листопад, грудень 2009 року, березень, квітень, червень-серпень 2010 року на користь дочірнього підприємства "Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Спельта" (код ЄДРПОУ 30768893, юридична адреса: 73000, м. Херсон, Придніпровський узвіз, будинок 1). Стягнуто з Державного бюджету України на користь дочірнього підприємства "Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Спельта" (код ЄДРПОУ 30768893, юридична адреса: 73000, м. Херсон, Придніпровський узвіз, будинок 1) пеню за порушення строків бюджетного відшкодування за період з 17.12.2013 р. по 30.11.2016 р. у розмірі 400 785,26 грн.
Ухвалою суду від 15.05.2018 року змінено спосіб і порядок виконання постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 08.06.2017 року, зобов`язавши Херсонську ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування в порядку передбаченому ст. 200 Податкового кодексу України, заяву про повернення дочірньому підприємству "Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Спельта" сум бюджетного відшкодування та необхідні дані щодо відшкодування дочірньому підприємству "Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Спельта" з бюджету податку на додану вартість в розмірі 1742917,30 грн., що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України за липень, листопад, грудень 2009 року, березень, квітень, червень-серпень 2010 року.
Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 25.05.2018 року у справі № 821/1870/16 замінено сторону у виконавчому листі, виданого Херсонським окружним адміністративним судом 21 травня 2018 року в адміністративній справі № 821/1870/16, а саме: боржника - Херсонську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Херсонській області на Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі. Ухвала суду набрала законної сили 25.05.2018 року.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 року у справі № 2140/1957/18, яке набрало законної сили 29.05.2019 р., стягнуто з Державного бюджету України на користь дочірнього підприємства "Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" пеню за порушення строків бюджетного відшкодування за період з 01.12.2016 р. по 31.08.2018 р. включно у розмірі 886 865, 06 грн.
Оскільки до теперішнього часу постанова Херсонського окружного адміністративного суду від 08.06.2017 року по справі № 821/1870/16 відповідачем не виконана, позивач вважає наявними підстави для стягнення з відповідача пені за порушення строків бюджетного відшкодування за період з 01.09.2018 року по 31.08.2019 року, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
ІІІ. Правова оцінка суду
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим Кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, предметом даних спірних правовідносин є стягнення на користь позивача суми пені за порушення відповідачем строків бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
За змістом підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків закріплено у статті 200 Податкового кодексу України.
Пунктом 200.15 статті 200 ПК України, у редакції на час виникнення спірних правовідносин, у разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або контролюючий орган розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов`язаний повідомити про це орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.
Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження контролюючий орган протягом п`яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов`язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Отже, на час виникнення спірних правовідносин Податковим кодексом України був закріплений обов`язок контролюючого органу вчинити відповідні дії, направлені на відшкодування платнику податків суми узгодженого податку на додану вартість.
21.12.2016 року Верховною Радою України прийнято Закон України "Про внесення змін до ПК України щодо покрашення інвестиційного клімату в Україні", який набрав чинності 01.01.2017 року. Вказаним законом змінений порядок здійснення бюджетного відшкодування, який вже не передбачає надання контролюючим органом висновку про відшкодування та його направлення до органу державного казначейства, оскільки таке відшкодування здійснюється в автоматичному порядку на підставі інформації, відображеної в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Підпунктами 200.7.1, 200.7.2 пункту 200.7 статті 200 ПК України встановлено, що формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.
Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Відповідно до пп. "г" п. 200. 12 ст.200 ПК України, зазначена у заяві сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з однієї із таких дат, зокрема, з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.
У випадках, передбачених підпунктами "а", "г" і "ґ" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування контролюючим органом на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України".
Згідно п. 200.13 п. 200 ПК України, на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п`яти операційних днів.
Згідно пункту 200.17 ст.200 Податкового кодексу України джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи Державного бюджету України.
На суми податку, не відшкодовані протягом визначених статтею 200 ПК строків, які вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ, нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення (п. 200.23 ст. 200 ПКУ).
Неподання органом державної податкової служби після закінчення перевірки до органу Державного казначейства України висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету, та непогашення у зв`язку з цим заборгованості бюджету з ПДВ, не позбавляє платника податку права пред`явити вимоги про стягнення зазначеної пені.
Аналогічна правова позиція висловлена в постанові Верховного Суду України від 03.06.2014 року у справі № 21-131а14.
Пунктами 52 та 56 підрозділу 2 Розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, якими цей підрозділ був доповнений Законом № 1797, визначено, що до 10 січня 2017 року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, зобов`язаний на підставі реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування платникам податку, які відповідають та які не відповідають критеріям, визначеним пунктом 200.19 статті 200 цього Кодексу, в редакції, що діяла до 1 січня 2017 року, сформувати єдиний Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування у хронологічному порядку їх надходження.
Формування, ведення, бюджетне відшкодування та офіційне публікування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зазначеного у цьому пункті, здійснюються у порядку, визначеному статтею 200 цього Кодексу.
До 1 лютого 2017 року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, формує у хронологічному порядку надходження заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 1 лютого 2016 року, за якими станом на 1 січня 2017 року суми податку на додану вартість не відшкодовані з бюджету.
Формування, ведення та офіційне публікування Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зазначеного у цьому пункті, здійснюються у порядку, визначеному статтею 200 цього Кодексу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 року № 26 затверджений Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який, згідно з пунктом 3 Постанови, набирає чинності з 1 квітня 2017 року.
Постановою встановлено, що до набрання чинності Порядком бюджетне відшкодування сум податку на додану вартість за заявами, включеними до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, сформованого згідно з пунктом 52 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, здійснюється у порядку, що діяв до 1 січня 2017 року.
Пунктом 12 Порядку № 26 передбачено, що узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу Казначейства для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі та перераховується органом Казначейства у строки, передбачені пунктом 200.13 статті 200 Податкового кодексу України, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
У зв`язку з набранням чинності Порядком № 26, з 01.04.2017 року втратив чинність Порядок ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2016 року № 68, який передбачав, що реєстри формуються ДФС за даними: прийнятих територіальними органами ДФС податкових декларацій з податку на додану вартість (далі - податкові декларації) або уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість (далі - уточнюючі розрахунки), передбачених абзацом четвертим пункту 50.1 статті 50 Кодексу, та заяв, поданих у складі податкових декларацій або уточнюючих розрахунків; податкової інформації, зібраної та отриманої органами доходів і зборів, відповідно до глави 7 Кодексу.
Відповідно до п. 10 Порядку № 68 передбачено, що друга частина реєстрів містить інформацію, зокрема, про: зазначену у заяві суму податку, заявлену до бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в банку; дату узгодження територіальним органом ДФС зазначеної у заяві суми податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню.
Отже, Реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, які діяли як до 01.04.2017 року, так і після цієї дати, передбачають його інформаційне наповнення, зокрема, внесення інформації про узгоджену суму бюджетного відшкодування, яка підлягає перерахуванню платнику податків, саме контролюючими органами.
При цьому, у разі внесення заяви про бюджетне відшкодування до Реєстру відповідно до Порядку № 68, який діяв до 01.04.2017 року, відповідна інформація мала бути включена у сформований до 10.01.2017 року єдиний Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та у Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 1 лютого 2016 року, за якими станом на 1 січня 2017 року суми податку на додану вартість не відшкодовані з бюджету.
Бюджетне відшкодування за такими заявами до 01.04.2017 року мало здійснюватися у раніше визначеному порядку, тобто зі складанням контролюючим органом відповідного висновку та його наданням територіальному органу Державної казначейської служби України.
Водночас, з 01.04.2017 року передумовою для отримання платником податків належної йому суми бюджетного відшкодування є відображення органом ДФС в Реєстрі інформації про її узгодження.
Як встановлено в ході розгляду справи, що ні Херсонською ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області, ні ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим, та м. Севастополі не внесені дані до Реєстру щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника податку.
Крім того, до суду не надано доказів складення висновку про суму бюджетного відшкодування для його надання органу Держказначейства до 01.04.2017 р.
Як зазначалось вище, пунктом 200.23 статті 200 ПК України встановлено, що суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Отже, не відшкодовані платнику податку протягом встановленого строку суми, вважаються бюджетною заборгованістю, за стягненням яких платник податку має право в будь-який момент після виникнення такої бюджетної заборгованості звернутися до суду та нарахувати пеню на суму такої заборгованості.
Аналогічний висновок викладений в постанові Верховного Суду від 07.02.2018 по справі № 810/1960/16.
Довід відповідача про те, що позивачу вже було відшкодовано пеню за порушення строків бюджетного відшкодування в сумі 400785,26 грн., суд не приймає до уваги, вказана сума пені була стягнута постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 08.06.2017 року у справі № 821/1870/16 за період з 17.12.2013 року по 30.11.2016 рік, у той час як предметом розгляду у даній справі є період з 01.09.2018 року по 31.08.2019 року.
З огляду на вказані обставини та приписи чинного законодавства суд дійшов висновку про наявність правових підстав для стягнення на користь позивача з Державного бюджету України пені за період з 01.09.2018 р. по 31.08.2019 р. включно за порушення строків бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 1 742 917,30 грн.
Визначаючись з розміром суми пені за вказаний період, яка підлягає стягненню на користь позивача, суд виходить з наступних розрахунків.
За період з 01.09.2018 по 06.09.2018 року: 1 742 917,30 грн. х 21,0 (120% ставки НБУ згідно Рішення Правління Національного банку України від 12 липня 2018 року № 443-рш "Про розмір облікової ставки") / 100 / 365 днів х 6 днів = 6016,65 грн.
За період з 07.09.2018 по 25.04.2019 року: 1 742 917,30 грн. х 21,6 (120% ставки НБУ згідно Рішення Правління Національного банку України від 6 вересня 2018 року № 593-рш "Про розмір облікової ставки") / 100 / 365 днів х 231 день = 238 259,18 грн.
За період з 26.04.2019 по 18.07.2019 року: 1 742 917,30 грн. х 21,0 (120% ставки НБУ згідно Рішення Правління Національного банку України від 25 квітня 2019 року №311-рш "Про розмір облікової ставки") / 100 / 365 днів х 84 дня = 84233,04 грн.
За період з 19.07.2019 по 31.08.2019 року: 1 742 917,30 грн. х 20,4 (120% ставки НБУ згідно Рішення Правління Національного банку України від 18 липня 2019 року №493-рш "Про розмір облікової ставки") / 100 / 365 днів х 43 дня = 41887,32 грн.
Таким чином, загальна сума пені, яка підлягає стягненню з Державного бюджету України на користь позивача за порушення строків бюджетного відшкодування податку на додану вартість за період з 01.09.2018 р. по 31.08.2019 р. становить 370 396,19 грн.
ІV. Висновок суду
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Суд розглядає адміністративні справи не інакше, як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. (ч. 2 ст. 9 КАС України)
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Отже, вирішуючи спірні правовідносини в межах заявлених позовних вимог, доводів сторін, системного аналізу положень чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позивачем доведено правомірність своїх вимог про стягнення з Державного бюджету України пені за порушення строків бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 370 396,19 грн., у зв`язку з чим суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог у цій частині.
Вимоги позивача щодо стягнення з Державного бюджету України пені за порушення строків бюджетного відшкодування ПДВ в сумі 246 930,77 грн. (617326,96 грн. - 370 396,19 грн.) не знайшли свого обґрунтування, а тому задоволенню не підлягають.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
V. Розподіл судових витрат
Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
З огляду на викладене суд приходить до висновку про стягнення на користь дочірнього підприємства "Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Спельта" сплаченого ним судового збору пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, в сумі 5 555,94 грн. з ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань, оскільки протиправні дії вказаного органу стали підставою для виникнення спірних правовідносин.
На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
вирішив :
Позовну заяву Дочірнього підприємства Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Спельта" (місце знаходження 73000, м. Херсон, Придніпровський узвіз, буд. 1, код ЄДРПОУ 30768893) до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (місце знаходження 73026 м. Херсон, пр. Ушакова, буд. 75, код ЄДРПОУ 39394259), Головного управління Державної казначейської служби України у Херсонській області (місце знаходження 73003, м. Херсон, вул. Старообрядницька, буд. 21, код ЄДРПОУ 37959517) про стягнення пені за порушення строків бюджетного відшкодування - задовольнити частково.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Спельта" (код ЄДРПОУ 30768893, юридична адреса: 73000, м. Херсон, Придніпровський узвіз, буд. 1) пеню за порушення строків бюджетного відшкодування за період з 01.09.2018 р. по 31.08.2019 р. включно у розмірі 370 396,19 грн. (триста сімдесят тисяч триста дев`яносто шість грн. 19 коп.).
В частині стягнення з Державного бюджету України на користь Дочірнього підприємства Торговий дім " Херсон " товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма " Спельта " (код ЄДРПОУ 30768893, юридична адреса: 73000, м. Херсон, Придніпровський узвіз, буд. 1) пені за порушення строків бюджетного відшкодування за період з 01.09.2018 р. по 31.08.2019 р. включно у розмірі 246 930,77 грн. (двісті сорок шість тисяч дев`ятсот тридцять грн. 44 коп.) - відмовити.
Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (місце знаходження 73026 м. Херсон, пр. Ушакова, буд. 75, код ЄДРПОУ 39394259) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Дочірнього підприємства Торговий дім "Херсон" товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Спельта" (місце знаходження 73000, м. Херсон, Придніпровський узвіз, буд. 1, код ЄДРПОУ 30768893) судовий збір в сумі 5 555,94 грн. (п`ять тисяч п`ятсот п`ятдесят п`ять грн. 94 коп.).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 08 жовтня 2019 р.
Суддя Дубровна В.А.
кат. 111030500
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2019 |
Оприлюднено | 11.10.2019 |
Номер документу | 84824854 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні