Рішення
від 07.10.2019 по справі 613/1517/16-а
БОГОДУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №-613/1517/16-а Провадження №-2-а/613/1/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2019 року Богодухівський районний суд Харківської області у складі:

головуючого судді Шалімова Д.В.,

за участю секретаря Герасимюк Л.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 , до Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області, представник відповідача Перепелиця М.І. , треті особи: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , представник ОСОБА_7 , про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на посаді,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області, треті особи: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на посаді, в якому просить: визнати протиправним та скасувати рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання № 1 від 13 жовтня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , визнати протиправним та скасувати рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання № 2 від 13 жовтня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання: Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови , визнати протиправним та скасувати рішення позачергової сесії Івано - Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання № 3 від 13 жовтня 2016 року Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 та про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови , поновити ОСОБА_1 на посаді секретаря Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області, допустити негайне виконання постанови суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді секретаря Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області, стягнути з Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області на корить ОСОБА_1 судові витрати.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідно до рішення сесії Івано-Шийчинської сільської ради № 1 від 18 листопада 2015 року ОСОБА_3 обрано на посаду Івано-Шийчинського сільського голови, рішенням сесії Івано-Шийчинської сільської ради № 03-VII від 18 листопада 2015 року позивача обрано на посаду секретаря Івано-Шийчинської сільської ради. Повноваження сільського голови та секретаря сільської ради здійснювалися відповідно до Конституції та законів України, але деяким депутатам сільської ради не подобалась принциповість, що і стало підставою для ініціювання питання дострокового припинення повноважень сільського голови та у подальшому секретаря сільської ради. Рішенням позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання № 1 від 19 вересня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання висловлення недовіри Івано-Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 , затверджено протокол засідання лічильної комісії від 19 вересня 2016 року про підсумки таємного голосування з питання висловлення недовіри Івано-Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 . Рішенням позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання № 2 від 19 вересня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання дострокового припинення повноважень Івано-Шийчинського сільського голови ОСОБА_3 , затверджено протокол засідання лічильної комісії від 19 вересня 2016 року про підсумки таємного голосування з питання дострокового припинення повноважень Івано-Шийчинського сільського голови ОСОБА_3 Рішенням позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання № 3 від 19 вересня 2016 року було висловлено недовіру Івано- Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 та достроково припинено його повноваження , як Івано-Шийчинського сільського голови. Рішенням позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання № 1 від 13 жовтня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , затверджено протокол засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 Рішенням позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання № 2 від 13 жовтня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання: Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови , затверджено протокол засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року про підсумки таємного голосування з питання: Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови . Рішенням позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання № 3 від 13 жовтня 2016 року Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 та про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови достроково припинено повноваження позивача як секретаря Івано-Шийчинської сільської ради та призначено ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано- Шийчинського сільського голови. З прийняттям сільською радою зазначених рішень фактично відбулось звільнення ОСОБА_1 , із займаної посади (публічної служби). Дані рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання від 13 жовтня 2016 року, прийнято з грубим порушенням Конституції України, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Регламенту Івано-Шийчинської сільської ради, затвердженого рішенням № 07 - VII Івано-Шийчинської сільської від 18 листопада 2015 року без будь-якого попереднього обговорення в комісії, юридичного висновку. Порядок підготовки і розгляду питань та прийняття рішень Івано-Шийчинською сільською радою, визначений статтями 2.6.-2.9. Регламенту, яким закріплено, що проект порядку денного сесії готується сільським головою за пропозиціями депутатів, депутатських груп, постійних комісій сільської ради. Питання на розгляд ради можуть також вноситись сільським головою. Пропозиції до порядку денного сесії вносяться сільському голові або секретарю ради в письмовій формі не пізніше як за 10 днів до відкриття чергової сесії. Пропозиції подаються з супровідною запискою і проектом рішення ради, завізованим його автором. У випадку невідповідності запропонованого проекту вимогам чинного законодавства він повертається автору із зазначенням мотивів повернення. Тільки термінові питання, можуть вноситись в порядок денний під час сесії за рішенням ради. Так, пропозиції стосовно питань на розгляд ради можуть вносити голова ради, постійні комісії, депутати, виконавчий комітет ради, голова місцевої державної адміністрації, голова районної, обласної ради, загальні збори громадян. Пропозиції подаються з супровідною запискою і проектом рішення ради, завізованим його автором. В окремих випадках термінові питання (депутатські запити, процедурні питання тощо) можуть вноситись в порядок денний під час сесії за рішенням ради. Протоколи сесій сільської ради, рішення підписуються особисто сільським головою, у разі його відсутності - відповідно секретарем сільської ради. У той же час рішення № 1, № 2, № 3 позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради від 13 жовтня 2016 року прийнято без врахування вимог зазначених вище нормативних актів та порядку прийняття рішень сільською радою. Пропозиції до порядку денного позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради від 13 жовтня 2016 року не вносилися до сільської ради в письмовій формі не пізніше як за 10 днів до відкриття сесії, сільського голову ОСОБА_3 та всіх депутатів не повідомлено про проведення позачергової сесії сільської ради 13 жовтня 2016 року. Також у протоколі першого пленарного засідання позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання від 13 жовтня 2016 року доповідач - головуючий на позачерговій сесії Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_5 вказав, що ОСОБА_1 відмовилася від виконання покладених на неї законом обов`язків, рішення позачергової сесії не визнала, ОСОБА_3 з посади сільського голови не звільнила. При цьому, не всі депутати сільської ради та голова були повідомлені про проведення позачергової сесії сільської ради 19 вересня 2016 року, і надані секретарю сільської ради документи прийнято і оформлено з порушенням вимог Закону України Про місцеве самоврядування в України , тобто їх підписано не уповноваженими особами, які протиправно присвоїли собі повноваження посадових осіб сільської ради. Також, на позачерговій сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання від 13 жовтня 2016 року вирішено призначити ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови. Проте, ні Конституцією України, ні Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом не передбачено посади тимчасово виконуючого обов`язки сільського голови. Так, сільський голова обирається шляхом прямих виборів, тобто безпосередньо виборцями. Таким чином, рішення № 1, № 2, № 3 позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради від 13 жовтня 2016 року прийнято з порушенням положень Регламенту Івано-Шийчинської сільської ради, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Конституції України, що змусило позивача звернутися до суду.

ОСОБА_1 в судовому засіданні підтримала позовні вимоги у повному обсязі та просила їх задовольнити пояснила, що дійсно 02 вересня 2016 року вона отримала пропозицію від депутатів сільської ради про проведення позачергової сесії, вона прийняла дану пропозицію та призначила сесію на 16 вересня 2016 року у приміщенні сільської ради. На сесію прибули лише вона, ОСОБА_5 та ОСОБА_11 , до інших депутатів вона зателефонувала особисто, але всі повідомили, що не змогли прибути через важливі справи. Про сесію 19 вересня 2016 року її ніхто не повідомляв, про те, що вона відбулася їй стало відомо після обіду, коли прийшли депутати з представники ЗМІ до сільської ради та вручили їй рішення та документи по сесії, не заперечила, що вона прийняла всі документи під особистий підпис. Ознайомившись з рішеннями, що були прийняті на позачерговій сесії 19 вересня 2016 року, вона відмовилася виконувати обов`язки сільського голови, оскільки ці рішення були незаконними, про це вона письмово повідомила депутатів листом. Підтвердила, що вона була присутня на сесії 13 жовтня 2016 року, протоколи та рішення, що були складені на даній сесії їй було передано під підпис, але вважає, що рішення від 19 вересня 2016 року та 13 жовтня 2016 року є неправомірними, оскільки вони не відповідають вимогам Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та складені з порушенням процедури, зокрема було порушено процедуру обрання головуючого на сесії, оскільки відкриває сесію один депутат, потім шляхом голосування обирається голова сесії, тобто протоколи підписані неправомочною особою.

Представник Івано-Шийчинської сільської ради Перепелиця М .І. в судовому засіданні проти позову ОСОБА_1 заперечив, просив відмовити у його задоволенні у повному обсязі оскільки статтею 50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено повноваження секретаря сільської ради, зокрема скликання сесії, якщо це відмовляється зробити голова сільської ради. Після висловлення недовіри сільському голові ОСОБА_3 , депутати звернулися до ОСОБА_1 призначити позачергову сесію, але остання відмовилася це робити, тому депутати своїми зборами вирішили дане питання, хоча секретар не може оспорювати рішення депутатів вона повинна їх виконувати. Після усунення ОСОБА_3 , ОСОБА_1 відмовилася виконувати обов`язки голови сільської ради, тобто вона відмовилася від виконання своїх прямих обов`язків. Позивачем не зазначено у позові в чому полягає порушення законодавства депутатами, матеріалами справи підтверджено те , що своїми діями ОСОБА_1 поставила депутатів у безвихідне становище і вони самі змушені були проводити збори та призначати сесії, оскільки був порушений порядок нормального функціонування всієї сільської ради. Крім того, зазначив, що 15 листопада 2016 року, на 3 позачерговій сесії Івано-Шийчинської сільської ради, що проходила в приміщенні сільської ради, було прийнято рішення №1-VII від 15.11.2016, згідно з яким ОСОБА_6 у встановленому законом порядку обрано секретарем сільської ради та покладено обов`язки виконання обов`язків Івано-Шийчинського сільського голови, рішенням №2-VII від 15 листопада 2016 року, внесено зміни до рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання від 13.10.2016 №3, визнано пункт 2 рішення таким, що втратив чинність з моменту прийняття даного рішення.

Третя особа ОСОБА_3 в судовому засідання позовні вимоги ОСОБА_1 підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити із підстав зазначених у позові.

Третя особа ОСОБА_6 проти позову заперечила в повному обсязі, пояснила, що ОСОБА_3 з 18 листопада 2015 року займав посаду Івано-Шийчинського сільського голови, депутати та велика частина жителів села були незадоволені його роботою на даній посаді через бездіяльність та безвідповідальність. Після заслуховування 12 серпня 2016 року звіту сільського голови про виконану роботу, 7-ма з 10 -ти голосів присутніх на сесії депутатів, визнано роботу ОСОБА_3 незадовільною. Згідно Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , повноваження сільського, голови за наявності підстав, передбачених абзацом першим частини другої цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради. 18 серпня 2016 року депутатами було направлено ОСОБА_3 пропозицію скликати сесію, на якій розглянути питання про висловлення йому недовіри та дострокове припинення повноважень, проте цього зроблено не було. За підписом 8 з 11 депутатів , 01 вересня 2016 року, було направлено пропозицію про скликання сесії секретарю сільської ради ОСОБА_1 Однак ОСОБА_1 також не скликала сесію, тому 17 вересня 2016 року група з 9 депутатів провела збори , на яких вирішила скликати позачергову сесію сільської ради з метою вирішення питання про висловлення недовіри ОСОБА_3 та дострокового припинення його повноважень, а також доручили ОСОБА_6 скликати дану сесію та підписати рішення. 19 вересня 2016 року Івано-Шийчинська сільська рада у складі 9 депутатів провела позачергову сесію, на якій було прийнято рішення № 3 про висловлення недовіри та дострокове припинення повноваження Івано-Шийчинського сільського голови ОСОБА_3 . В цей же день депутатами письмово було повідомлено секретаря сільської ради ОСОБА_1 про прийняте рішення та направлено відповідні документи для їх виконання, які вона отримала особисто. 29 вересня 2016 року депутатами додатково було письмово повідомлено ОСОБА_1 про обов`язок виконання нею повноважень сільського голови згідно закону та дотримання чинного законодавства . ОСОБА_1 направила на адресу депутатів сільської ради листа з відмовою виконувати обов`язки сільського голови, у зв`язку з чим, 13 жовтня 2016 року рішенням №3 позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради , голосами 9 з 11 депутатів повноваження секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 достроково припинені. Крім того, 15 листопада 2016 року, на 3 позачерговій сесії Івано-Шийчинської сільської ради, що проходила в приміщенні сільської ради, в присутності громади, правоохоронних органів, преси та керівництва району, було прийнято рішення №1-VII від 15.11.2016, згідно з яким ОСОБА_6 у встановленому законом порядку обрано секретарем сільської ради та покладено обов`язки виконання обов`язків Івано - Шийчинського сільського голови. Про всі дії щодо проведення зборів 17.09.2016, позачергової сесії 19.09.2016, сесії 13.10.2016, були повідомлені всі депутати сільської ради в тому числі і ОСОБА_3 , та ОСОБА_1 , крім того, по селу були розвішані оголошення. У зв`язку з тим, що під час даних подій на телефони депутатів надходили дзвінки з погрозами, було направлено заяву до поліції та запрошено представників ЗМІ, тобто ОСОБА_1 достеменно знала про проведення, як зборів депутатів, так і позачергових сесій. Просила у задоволенні позову відмовити.

Третя особа ОСОБА_5 в судовому засіданні проти задоволення позову ОСОБА_1 заперечив у повному обсязі, пояснив, що у серпні 2016 року після заслуховування звіту Івано- Шийчинського сільського голови ОСОБА_3 про пророблену роботу, депутатами сільської ради його роботу було визнано незадовільною. Після цього, депутати, в кількості 9 чоловік, звернулися до сільського голови з проханням скликати сесію, оскільки останній у встановлений законодавством строк не виконав свого обов`язку, депутати 17 вересня 2016 року зібрали збори і вирішили призначити сесію на 19 вересня 2019 року на якій розглянути питання щодо висловлення недовіри Івано -Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 та достроково припинити його повноваження . Оскільки депутатів, прибічники ОСОБА_3 не допускали до приміщення сільської ради, було вирішено провести сесію у конторі СТОВ Ватутіна. 19 вересня 2019 року було проведено позачергову сесію на якій шляхом таємного голосування, прийнято рішення висловити недовіру Івано-Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 та достроково припинити повноваження Івано-Шийчинського сільського голови ОСОБА_3 . На даній сесії депутатами його було обрано головою сесії В цей же день, рішення позачергової сесії, та всі додані документи були вручені під особистий підпис секретарю сільської ради ОСОБА_1 в приміщенні сільської ради. У зв`язку з тим, що ОСОБА_1 не бажала виконувати обов`язки сільського голови, мотивуючи тим, що рішення від 19 вересня 2016 року є незаконними, ініціативною групою депутатів у кількості 9 чоловік було вирішено провести позачергову сесію 13 жовтня 2016 року. Про проведення цієї сесії було повідомлено ОСОБА_1 в телефонному режимі, крім того по селу було розвішано оголошення, які хтось постійно зривав. На сесії 13 жовтня 2016 року були присутні ОСОБА_1 та ОСОБА_3 , хоча останній не є депутатом сільської ради. Сесія проходила в конторі СТОВ Ватутіна, так як депутатів не допускали до приміщення сільської ради. На даній сесії було прийнято рішення призначити ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови. Не заперечив, що 16 вересня 2019 року ОСОБА_3 було скликано сесію, проте депутатам не було вручено ні порядку денного, ні проектів рішень. На дану сесію, що повинна була проходити у приміщенні сільської ради з`явився він, ОСОБА_1 та ОСОБА_11 , чому не було інших депутатів йому не відомо.

Представник третіх осіб ОСОБА_5 та ОСОБА_6 - ОСОБА_7 в судовому засіданні підтримав позицію своїх довірителів, та пояснив, що 18 серпня 2016 року ОСОБА_3 було направлено письмову пропозицію скликати сесію сільської ради протягом 14 днів. Оскільки до 01 вересня 2016 року сесію проведено не було, депутати подали таке ж звернення секретарю сільської ради ОСОБА_1 З 02 вересня 2016 року після вручення письмової пропозиції секретарю сільської ради, почався тиск на депутатів від осіб приближених до ОСОБА_3 , вони телефонували на особисті номери з погрозами фізичної розправи, тому депутати змушені були звернутися до правоохоронних органів. Про проведення позачергової сесії 19 вересня 2016 року було повідомлено всіх депутатів та ОСОБА_1 , також було запрошено ЗМІ, представників правоохоронних органів , керівництво району. ОСОБА_1 на сесію 19 вересня , яка проводилася в приміщенні контори СТОВ Ватутіно, не з`явилася. В цей же день, їй в приміщенні сільської ради, було передано рішення №3 від 19.09.2016 Про недовіру Івано-Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 та про дострокове припинення повноважень Івано-Шийчинського сільського голови ОСОБА_16 та оригінали всіх документів на 20 арк., про що остання розписалася на супровідному листі, та дані документи було зареєстровано у сільській раді. Після отримання рішення, ОСОБА_1 , як секретар сільської ради продовжувала без діяти, 28 вересня 2016 року їй знову було направлено листа з проханням виконувати свої обов`язки, а саме обов`язки голови сільської ради, оскільки на той час вже було багато невирішених питань громади, які потребували негайного вирішення. ОСОБА_1 надала депутатам сільської ради письмову відповідь, згідно якої повідомила, що вона відмовляється виконувати рішення № 3 від 19 вересня 2016 року про припинення повноважень сільського голови ОСОБА_3 , оскільки воно є неправомірним. У зв`язку з цим було знову призначено позачергову сесію на 13 жовтня 2016 року, на якій було ухвалено рішення про затвердження протоколу засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , про затвердження протоколу засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано- Шийчинського сільського голови , про дострокове припинити повноваження секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 та призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови. Депутатами сільської ради було повністю дотримано процедуру передбачену діючим законодавством, вони радилися з правниками, які допомагали готувати проекти рішення. ОСОБА_6 було призначено на посаду секретаря, а оскільки на той час ОСОБА_3 було усунуто від повноважень, тому вона ж стала виконувати і обов`язки голови сільської ради.

Третя особа ОСОБА_4 в судовому засіданні пояснила, що вона була секретарем на сесії, яка проходила 13 жовтня 2016 року. На позачерговій сесії сільської рада 19 вересня 2016 року було виявлено недовіру сільському голові ОСОБА_3 у зв`язку з чим секретарю сільської ради ОСОБА_1 було запропоновано виконання обов`язків сільського голови, проте вона відмовилася, тому збори депутатів вирішили призначити позачергову сесію на 13 жовтня 2016 року на якій припинити достроково повноваження секретаря сільської ради та покласти на ОСОБА_6 виконання обов`язків голови сільської ради. Зазначила, що 10 жовтня 2016 року до сільської ради приїздило керівництво району, розмовляло з ОСОБА_1 , але остання відмовилася від виконання обов`язків голови сільської ради.

Свідок ОСОБА_18 в судовому засіданні пояснив, що від є депутатом Івано-Шийчинської сільської ради. У зв`язку з тим, що багато жителів села були незадоволені роботою сільського голови ОСОБА_3 , депутати запропонували йому прозвітувати про свою роботу 20 липня 2016 року, проте останній сказав, що він не готовий і буде звітувати 12 серпня 2016 року . Після звіту голови, його роботу було визнано незадовільною , після чого попросили призначити сесію, проте у встановлені законом строк він цього не зробив, депутати звернулися до секретаря сільської ради, яка також відмовилася призначати сесію. 17 вересня 2016 року було проведено збори депутатів, на яких вирішено було призначити позачергову сесію на 19 вересня 2016 року, про що всіх було повідомлено. На сесії з 12 депутатів були присутніми 9, головуючим на сесії був ОСОБА_5 19 вересня 2016 року на позачерговій сесії було виявлено недовіру сільському голові ОСОБА_3 , після цього секретарю сільської ради ОСОБА_1 , було запропоновано виконувати обов`язки сільського голови та звернутися до Верховної Ради України з проханням провести перевибори сільського голови , але вона відмовилася . 07 жовтня 2016 року, оскільки ОСОБА_1 , так і не приступила до виконання обов`язків сільського голови, було знову проведено збори депутатів , призначено позачергову сесію на 13 жовтня 2016 року, на порядок денний сесії винесено питання : про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови. Сесію проводили в конторі СТОВ Ватутіна, оскільки провести її в сільській раді не було можливості, група підтримки ОСОБА_3 заважала б проведенню сесії. На сесії 13 жовтня 2016 року були присутніми 10 депутатів з 12, участь у роботі приймали 9, ОСОБА_1 була присутня, але не голосувала. На сесії було прийнято рішення про затвердження протоколу засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , про затвердження протоколу засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано- Шийчинського сільського голови , про дострокове припинити повноваження секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 та призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови. Зазначив, що він голосував за всі рішення прийняті 13 жовтня 2016 року.

Свідок ОСОБА_22 у судовому засіданні пояснила, що ОСОБА_3 нічого не робив, як сільський голова, тому депутатами сільської ради було висловлено йому недовіру . Виконувати обов`язки голови сільської ради було запропоновано ОСОБА_23 , але остання відмовилася це робити посилаючись на те, що рішення про висловлення недовіри Івано-Шийчинському сільському голові від 19 вересня 2016 року є неправомірними. 13 жовтня 2016 року було проведено позачергову сесію на якій прийнято рішення, за які вона голосувала, про затвердження протоколу засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , про затвердження протоколу засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови , про дострокове припинити повноваження секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 та призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови .

Свідок ОСОБА_11 в судовому засідання пояснила, що вона є депутатом Івано-Шийчинської сільської ради. 01 вересня 2016 року депутати в кількості 9 осіб, звернулися до секретаря сільської ради з проханням призначити позачергову сесію, оскільки сільському голові було виявлено недовіру і він сесію не зібрав. Оскільки ОСОБА_1 також сесію не зібрала, томі депутати 17 вересня 2016 року вирішили це питання самостійно і зборами призначили сесію на 19 вересня 2019 року. Сесія проходила не в приміщенні сільської ради, а в конторі СТОВ Ватутіна, бо була група людей, прибічників ОСОБА_3 , які постійно заважали працювати,. З приводу того, що сторонні люди перешкоджають депутатам здійснювати свої повноваження, вони неодноразово зверталися до правоохоронних органів. На сесії вівся протокол, який підписали всі присутні депутати, рішення приймалися шляхом таємного голосування, для чого обиралася лічильна комісія. На сесії 19 вересня 2016 року було прийнято рішення про висловлення недовіри сільському голові ОСОБА_3 . По закінченню сесії всі документи було передано в сільську раду особисто ОСОБА_1 , про те остання повідомила, що це все незаконно і вона не буде виконувати обов`язки сільського голови. 08 жовтня 2016 року знову провели збори депутатів і призначили сесію на 13 жовтня 2016 року. Про призначення сесії було повідомлено всіх депутатів, зокрема і ОСОБА_1 , по селу було розвішано об`яви. 13 жовтня 2016 року на сесії, яка знову ж проходила в приміщенні контори СТОВ Ватутіна, були присутні 9 депутатів, ОСОБА_1 , яка також є депутатам та ОСОБА_3 . На даній сесії було прийнято три рішення про затвердження протоколу засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , про затвердження протоколу засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови , про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 та призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови. Зазначила, що сесії 19 вересня та 13 жовтня 2016 року призначали та проводили самі депутати, оскільки голова сільської ради та секретар відмовлялися це робити.

Свідок ОСОБА_24 в судовому засідання пояснила, що оскільки ОСОБА_1 , після висловлення недовіри сільському голові, відмовилася виконувати обов`язки сільського голови, тому депутати на зборах вирішили призначити позачергову сесію та припинити повноваження секретаря сільської ради. Сесія проходила в приміщенні контори СТОВ Ватутіна, рішення приймалися шляхом таємного голосування, обиралася лічильна комісія, готували бюлетені, які після заповнення кидали у скриньку, а лічильна комісія їх перераховувала. Зазначила, що на сесії знову запропонували ОСОБА_1 прийняти на себе обов`язки сільського голови , але остання відмовилася, тому було прийнято рішення про припинення її повноважень як секретаря та призначено тимчасово виконуючою обов`язки сільського голови ОСОБА_6 .

Свідок ОСОБА_25 в судовому засідання пояснив, що повноваження ОСОБА_1 було припинено після того, як остання відмовилися виконувати обов`язки сільського голови. 19 вересня 2016 року на позачерговій сесії депутатами було виявлено недовіру сільському голові ОСОБА_3 та запропоновано виконання обов`язків ОСОБА_1 Позачергова сесія проводилася в приміщенні контори СТОВ Ватутіна, оскільки була ініціативна група , яка постійно заважала проводити сесії в нормальному режимі. На сесії 19 вересня 2016 року було 9 депутатів, з яких було обрано лічильну комісію для таємного голосування та складено бюлетені. На цій сесії прийняти рішення висловити недовіру сільському голові ОСОБА_3 Рішення та всі документи відвезли до сільської ради та передали ОСОБА_1 . До ОСОБА_1 зверталися з проханням провести позачергову сесію, але вона цього не зробила, до виконання обов`язків голови сільської ради не приступила, тому депутати вирішили призначити позачергову сесію на 13 жовтня 2016 року, та шляхом таємного голосування припинили повноваження останньої та обрали виконуючого обов`язки голови сільської ради, оскільки депутати можуть це робити. Зазначив, що він був членом лічильної комісії 19 вересня та 13 жовтня 2016 року. Бюлетені кидали до саморобної скриньки , це була трилітрова банка обклеєна білим папером та скотчем, та закрита металевою кришкою. Пояснив, що він особисто голосував за всі три рішення, що були прийняті на сесії 13 жовтня 2016 року.

Сідок ОСОБА_28 в судовому засіданні пояснив, що після виявлення недовіри сільському голові ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , будучи секретарем сільської ради, відмовилася виконувати обов`язки сільського голови посилаючись на те, що рішення депутатів незаконні. Сесію проводили у приміщенні контори СТОВ Ватутіна, оскільки у сільській ради нормальній роботі заважали прибічники ОСОБА_3 , які приходили на кожну сесію, порушували дисципліну, перекрикували депутатів. Спочатку було призначено збори, щоб зібрати сесію, а потім через декілька днів проводилась сесія. Зазначив, що на сесії 19 вересня 2016 року були присутніми 9 депутатів з 12 ( один депутат помер, інша знаходиться за межами країни, ОСОБА_1 - не з`явилася). На сесії, що проводилася 13 жовтня 2016 року ОСОБА_1 була присутня, також був присутній і ОСОБА_3 . За всі рішення голосували таємно, для цього обиралася лічильна комісія, складалися бюлетені, які потім кидалися до скриньки , роль якої виконувала трилітрова банка обклеєна білим папером та скетчем. Зазначив, що на сесії нічого не опечатувалося печаткою сільської ради, оскільки її не було. Вказав, що депутати діяли відповідно до норм чинного законодавства . Не заперечив, що йому відомо було про призначення сесії на 03 жовтня 2016 року, проте ні зміг з`явитися, оскільки працює комбайнером, та був у цей день на роботі.

Суд, заслухавши пояснення та доводи учасників судового розгляду, свідків, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд встановив, що Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування, відповідно до Конституції України.

Згідно копії рішення Івано - Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області І сесії VII скликання №03- VII від 18 листопада 2015 року, ОСОБА_1 , депутата Івано - Шийчинської сільської ради по виборчому округу №09 обрано секретарем Івано - Шийчинської сільської ради ( а.с. 9 , том 1).

Відповідно до копії заяви від 01 вересня 2016 року, 8 депутатів Івано - Шийчинської сільської ради, звернулися до секретаря Івано - Шийчинської сільської ради з проханням скликати позачергову сесію Івано - Шийчинської сільської ради, на розгляд Івано - Шийчинської сільської ради внести наступні питання: Про недовіру Івано - Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 , про дострокове припинення повноважень Івано - Шийчинського сільського голови ОСОБА_3 ( а.с 135 , том 1).

Згідно копії заяви від 12 вересня 2016 року на ім`я начальника Богодухівського ВП Валківського ВП ГУ НП в Харківській області, шість депутатів Івано - Шийчинської сільської ради звернулися з повідомленням, що особи приближені до сільського голови ОСОБА_3 здійснюють тиск на депутатів сільської ради , телефонують на їх особисті телефонні номери з погрозами, порушують громадський порядок під час проведення сесії, роблять зауваження депутатам, перебивають їх, створюють багато шуму, що унеможливлює нормально працювати, у зв`язку з чим, депутати просять провести перевірку за фактом незаконного втручання в діяльність депутатів шляхом створення перешкод у їх роботі та прийняти відповідне процесуальне рішення ( а.с. 136-138, том 1).

Відповідно до копії рішення позачергової сесії Івано -Шийчинської сільської ради №3 від 19 вересня 2016 року, було вирішено висловити недовіру Івано-Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 . Достроково припинено повноваження Івано - Шийчинського сільського голови ОСОБА_3 ( а.с. 71 , том 1).

Згідно копії листа від 19 вересня 2016 року за вих.. №19-09, депутатами сільської ради було передано секретарю Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1, до відома та виконання, рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради №3 від 19.09.2016, та додатки на 20 арк. ( в оригіналах), що підтверджується особистим підписом ОСОБА_1 про отримання ( а.с. 139-140 , том 1).

Відповідно до копії заяви від 28 вересня 2016 року, депутати Івано-Шийчинської сільської ради в кількості 7 осіб, звернулися до секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 з проханням дотримуватися вимог чинного законодавства та своїми діями не блокувати роботу сільської ради, у разі відмови від виконання обов`язків, покладених на неї, як на секретаря сільської ради, пропонується в строк до 30.09.2016 подати на розгляд депутатів відповідну заяву ( а.с. 141 - 143 том, 1).

Згідно копії листа ОСОБА_1 , як секретаря сільської ради, остання звернулася до депутатів сільської ради та зазначила, що сесія 19 вересня 2016 року відбулася з порушенням Регламенту Івано-Шийчинської сільської ради затвердженого рішенням відповідної ради №07-VII від 18.11.2015, оскільки всіх депутатів не було повідомлено про цей захід як не було повідомлено про нього і членів Івано-Шийчинської територіальної громади, а отже рішення прийняті на цій сесії вона вважає неправомірними. Прохала заради інтересів Івано-Шийчинської сільської ради прибути на сесію призначену на 03.10.2016 у приміщення Івано-Шийчинської сільської ради о 10.00 год. ( а.с. 144, том 1).

Відповідно до копії протоколу першого пленарного засідання позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання від 13 жовтня 2016 року, на засіданні були присутні 10 депутатів Івано-Шийчинської сільської ради із 12. Головував на сесії ОСОБА_5 , який діяв на підставі доручення депутатів Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання згідно протоколу зборів депутатів від 07 жовтня 2016 року. Секретарем позачергової сесії було обрано ОСОБА_4 . На порядок денний було винесено питання:1) Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 ; 2) Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови ( а.с.10-11, том 1) .

Згідно копії рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради №1 від 13 жовтня 2016 року, було вирішено затвердити протокол засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 ( а.с. 12 том. 1).

Відповідно до копії рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради №2 від 13 жовтня 2016 року, було вирішено затвердити протокол засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року, про підсумки таємного голосування з питання: Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови ( а.с. 13 том. 1).

Згідно копії рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради №3 від 13 жовтня 2016 року, було вирішено: 1. Достроково припинити повноваження секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1. 2. Призначити ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано - Шийчинського сільського голови (а.с.14 , том1).

Відповідно до копії протоколу засідання 3 позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання від 15 листопада 2016 року, на засіданні були присутні 8 депутатів Івано-Шийчинської сільської ради із 12. Головувала на сесії ОСОБА_11 , яка діяла на підставі доручення депутатів Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання згідно протоколу зборів депутатів від 08 листопада 2016 року. Секретарем позачергової сесії було обрано ОСОБА_24 . На порядок денний було винесено питання:1) Про внесення змін до рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради від 13.10.2016 №3; 2) Про обрання секретаря Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання ; 3) Про умови оплати праці секретаря Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання ( а.с. 83-85, том 1) .

Згідно копії рішення 3 позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради №1-VII від 15 листопада 2016 року, обрано на посаду секретаря Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання депутата по виборчому округу №1 ОСОБА_6 . До обрання Івано-Шийчинського сільського голови покласти виконання обов`язків Івано-Шийчинського сільського голови на секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_6 ( а.с. 69 том 1).

Відповідно до копії рішення 3 позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради №2-VII від 15 листопада 2016 року, внесено зміни до рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання від 13.10.2016 №3, визнано пункт 2 рішення таким, що втратив чинність з моменту прийняття даного рішення ( а.с. 122, том. 1).

Ухвалою Богодухівського районного суду Харківської області від 29 листопада 2016 року, було частково задоволено клопотання ОСОБА_1 , про забезпечення адміністративного позову, а саме: зупинено до розгляду справи по суті, дію рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання за № 1 від 13 жовтня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання за № 2 від 13 жовтня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови та рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання за № 3 від 13 жовтня 2016 року Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 та про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови , заборонено до розгляду справи по суті сектору державної реєстрації Богодухівської РДА Харківської області, а також іншим органам, які мають право на проведення змін у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проводити будь-які зміни прізвища, ім`я та по-батькові особи, яка має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, та в розділі про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області (ідентифікаційний код 04397052) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ( а.с. 37-39, том 1).

Ухвалою Богодухівського районного суду Харківської області від 17 січня 2017 року, клопотання ОСОБА_5 , про скасування заходів забезпечення адміністративного позову - задоволено, скасовано заходи забезпечення адміністративного позову, які були застосовані ухвалою Богодухівського районного суду Харківської області від 29 листопада 2016 року ( а.с. 99-101, том 1).

В матеріалах справи наявні дві копії Регламенту Івано-Шийчинської сільської ради, затвердженого рішенням Івано-Шийчинської сільської ради від 18 листопада 2015 року. Один екземпляр Регламенту було надано ОСОБА_1 , при подачі позову до суду, інший надано ОСОБА_6 . Суд не приймає до уваги посилання сторін на дані Регламенти оскільки їх зміст не є ідентичним, оригіналу Регламенту Івано-Шийчинської сільської ради, суду надано не було.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Згідно п. п. 4, 10, 16 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому цим Законом; прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові; прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом;

Відповідно до ч. 2 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , у разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради, крім випадків дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідно до Закону України Про військово-цивільні адміністрації або Закону України Про правовий режим воєнного стану . Секретар сільської, селищної, міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах.

Статтею 50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , визначено права та обов`язки секретаря сільської ради, секретар сільської, селищної, міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови. Пропозиція щодо кандидатури секретаря ради може вноситися на розгляд ради не менш як половиною депутатів від загального складу відповідної ради у разі, якщо:1) на день проведення першої сесії сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових виборах, не завершені вибори відповідно сільського, селищного, міського голови; 2) рада не підтримала кандидатуру на посаду секретаря ради, запропоновану відповідним сільським, селищним, міським головою; 3) протягом тридцяти днів з дня відкриття першої сесії сільської, селищної, міської ради відповідний сільський, селищний, міський голова не вніс кандидатуру на посаду секретаря ради; 4) на наступній черговій сесії після виникнення вакансії секретаря ради у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень відповідний сільський, селищний, міський голова не вніс на розгляд ради кандидатуру на посаду секретаря ради; 5) посада секретаря ради стає вакантною під час вакантності посади відповідного сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень. У разі якщо рада не підтримала кандидатуру, внесену на її розгляд не менш як половиною депутатів від загального складу відповідної ради згідно з пунктом 2 цієї частини, наступну пропозицію щодо кандидатури секретаря ради вносить відповідний сільський, селищний, міський голова. Секретар сільської, селищної, міської ради не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю. Секретар сільської, селищної, міської ради: 1) у випадку, передбаченому частиною першою статті 42 цього Закону, здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови; 2) скликає сесії ради у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 цього Закону; повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради; 3) веде засідання ради та підписує її рішення у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 цього Закону; 4) організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" та інших законів; 5) забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує оприлюднення рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності; 6) за дорученням сільського, селищного, міського голови координує діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій; 7) сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень; 8) організує за дорученням ради відповідно до законодавства здійснення заходів, пов`язаних з підготовкою і проведенням референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування; 9) забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов`язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку; 10) вирішує за дорученням сільського, селищного, міського голови або відповідної ради інші питання, пов`язані з діяльністю ради та її органів. Секретар сільської ради може за рішенням ради одночасно здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету відповідної ради. Повноваження секретаря сільської, селищної, міської ради можуть бути достроково припинені за рішенням відповідної ради.

Так, приписами ч. 1, 3 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

У ч. ч. 2, 3 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування зазначено, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . На офіційному веб сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

Таким чином, наведеними вище правовими нормами передбачено, що повноваження секретаря сільської ради можуть бути припинені достроково за рішенням відповідної сільської ради.

Згідно змісту протоколу першого пленарного засідання позачергової сесії Івано- Шийчинської сільської ради VII скликання від 13 жовтня 2016 року, по першому питанню, про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , доповідав головуючий на сесії, який повідомив, що 19 вересня 2016 року рішенням позачергової сесії було висловлено недовіру Івано-Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 та матеріали сесії передано для виконання секретарю сільської ради ОСОБА_1 У зв`язку з її бездіяльністю депутати 28 вересня 2016 року на її ім`я направили заяву з метою вжиття відповідних заходів з її боку. 30 вересня 2016 року ОСОБА_1 надала відповідь на заяву депутатів вказавши, що рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради від 19 вересня 2016 року не визнає. Секретар сільської ради відмовилася від виконання покладених на неї законом обов`язків, рішення сесії не визнала у зв`язку з чим робота сільської ради заблокована. Проведено таємне голосування та вирішено затвердити рішенням позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради протокол засідання лічильної комісії від 13 жовтня 2016 року про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 .

Тобто, в судовому засіданні було доведено, що ОСОБА_1 будучи секретарем сільської ради, у зв`язку з виявленням депутатами недовіри сільському голові ОСОБА_3 , не приступила до виконання обов`язків голови сільської ради, як повинна була діяти у відповідності до ч. 2 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а навпаки письмово повідомила депутатів, що рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради від 19 вересня 2016 року не визнає, при цьому суду не надано жодних доказів на підтвердження протиправності оскаржуваних рішень.

Крім того, позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради №3 від 13 жовтня 2016 року, яким було вирішено: 1. Достроково припинити повноваження секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1. 2. Призначити ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано - Шийчинського сільського голови. Проте, рішенням 3 позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради №1-VII від 15 листопада 2016 року, обрано на посаду секретаря Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання депутата по виборчому округу №1 ОСОБА_6 До обрання Івано-Шийчинського сільського голови покласти виконання обов`язків Івано-Шийчинського сільського голови на секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_6 та рішенням №2-VII від 15 листопада 2016 року, внесено зміни до рішення позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради VII скликання від 13.10.2016 №3, визнавши пункт 2 рішення таким, що втратив чинність з моменту прийняття даного рішення, проте позивачем не було уточнено позовні вимоги в цій частині.

Також, відповідно до ухвали Богодухівського районного суду Харківської області від 27 листопада 2018 року, яка набрала законної сили, за заявою позивача, закрито провадження у справі за позовом ОСОБА_3 до Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області, ОСОБА_6 , ОСОБА_24 , третя особа яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору: ОСОБА_1 , про визнання протиправними та скасування рішень №1, №2, №3 позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області від 19 вересня 2016 року, поновлення на посаді Івано-Шийчинського сільського голови. Отже, рішення про висловлення недовіри Івано-Шийчинському сільському голові ОСОБА_3 та дострокове припинення повноважень Івано-Шийчинського сільського голови ОСОБА_3, на даний час є чинним, а отже ОСОБА_1 безпідставно відмовилася виконувати свої посадові обов`язки в частині виконання обов`язків сільського голови.

Статтею 7 та ч. 1 ст. 140 Конституції України гарантується місцеве самоврядування, яке є правом територіальної громади жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 140 Конституції України, місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Закон України Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до Конституції України, визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

З наявних в матеріалах справи доказів встановлено, відсутність порушення процедури з боку депутатів сільської ради при прийнятті ними рішення про дострокове припинення повноважень секретаря сільської ради.

Враховуючи наведене, суд доходить висновку, що оскаржувані рішення прийняті депутатами Івано-Шийчинської сільської ради у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Оскільки, суд відмовляє в задоволенні позову в частині визнання протиправними та скасуванні рішень позачергової сесії Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання № 1 №2 та №3 від 13 жовтня 2016 року, тому вважає, що немає підстав і для задоволення позову в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді секретаря Івано-Шийчинської сільської ради.

На підставі вищевикладеного позов задоволенню не підлягає.

При зверненні до суду позивачем ОСОБА_1 було сплачено судовий збір у розмірі 551,20 грн., при цьому вона подала клопотання про часткове звільнення її від його сплати, недоплачена сума судового збору становить 1 102 грн. 40 коп. Ухвалою Богодухівського районного суду Харківської області від 28 листопада 2016 року було задоволено та відстрочено його сплату до ухвалення судового рішення по справі, тому дана сума підлягає стягненню з позивача на користь держави.

Керуючись ст. 19, 140 Конституції України, ст.ст. 16, 26, 42, 50, 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. ст. 5-11, 143, 211, 217, 229, 241-246, 250, 255 КАСУкраїни, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ), до Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області ( вул. Шкільна, 1 с. Івано-Шийчине Богодухівського району Харківської області, 62 120, код ЄДРПОУ 04397052), треті особи: ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на посаді - залишити без задоволення .

У задоволенні позову ОСОБА_1 щодо визнання протиправними та скасування рішень позачергової сесії Івано- Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області VII скликання № 1 від 13 жовтня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання: Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано-Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 , № 2 від 13 жовтня 2016 року Про затвердження протоколу засідання лічильної комісії про підсумки таємного голосування з питання: "Про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського голови , № 3 від 13 жовтня 2016 року Про дострокове припинення повноважень секретаря Івано- Шийчинської сільської ради ОСОБА_1 та про призначення ОСОБА_6 тимчасово виконуючою обов`язки Івано-Шийчинського сільського - відмовити.

У задоволенні позову ОСОБА_1 щодо її поновлення на посаді секретаря Івано-Шийчинської сільської ради Богодухівського району Харківської області - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 ( ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) на користь держави судовий збір (отримувач коштів ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувач Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача 31211256026001, Код класифікації доходів бюджету 22030106) у розмірі 1 102 ( одна тисяча сто дві ) гривни 40 коп.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного тексту рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повне судове рішення складено 07 жовтня 2019 року.

СУДДЯ

Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено10.10.2019
Номер документу84839470
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —613/1517/16-а

Постанова від 23.01.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 23.01.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 07.10.2019

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Шалімов Д. В.

Рішення від 27.09.2019

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Шалімов Д. В.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Шалімов Д. В.

Ухвала від 02.02.2018

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Шалімов Д. В.

Ухвала від 28.07.2017

Адміністративне

Богодухівський районний суд Харківської області

Шалімов Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні