Рішення
від 07.10.2019 по справі 908/1265/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 5/95/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.10.2019 Справа № 908/1265/19

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі: судді Проскурякова К.В., при секретарі Рачук О.О., розглянувши матеріали справи

За позовом: Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, код ЄДРПОУ 04053915)

До відповідача: Приватного підприємства «НЕЙТРИНО» (69071, м. Запоріжжя, вул. Цитрусова, буд. 70, код ЄДРПОУ 19269288)

про внесення змін до договору оренди землі від 09.07.2012 за № 231010004000663

За участю представників сторін:

Від позивача: Михайловський А.С., довіреність № 01/03-20/00319 від 01.02.2019;

Від відповідача: не з`явився;

СУТНІСТЬ СПОРУ:

В провадженні господарського суду Запорізької області перебуває справа № 908/1265/19 за позовом Запорізької міської ради до Приватного підприємства «НЕЙТРИНО» про внесення змін до договору оренди землі від 09.07.2012 за № 231010004000663.

Ухвалою суду від 18.06.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №908/1265/19 в порядку загального позовного провадження, присвоєно справі номер провадження - 5/95/19, підготовче засідання призначено на 17.07.2019 з повідомленням (викликом) сторін. Ухвалою суду від 17.07.2019 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів до 16.09.2019, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 16.09.2019. Ухвалою суду від 16.09.2019 оголошено перерву в судовому засіданні з розгляду справи по суті до 07.10.2019 з повідомленням (викликом) сторін. У судовому засіданні 07.10.2019 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 222 Господарського процесуального кодексу України, судове засідання 07.10.2019 здійснювалось із застосуванням технічних засобів фіксації судового процесу за допомогою ПАК Оберіг .

У судовому засіданні 07.10.2019 представник позивача підтримав вимоги викладені у позовній заяві в повному обсязі. Суду надано наступні пояснення: 11.05.2012 між Запорізькою міською радою та Приватним підприємством «НЕЙТРИНО» укладено договір оренди землі, який зареєстровано в Управління Держкомзему у м. Запоріжжі Запорізької області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 09.07.2012 за № 231010004000663, за умовами якого Запорізька міська рада (Орендодавець), відповідно до рішення тринадцятої сесії шостого скликання Запорізької міської ради № 109/89 від 05.10.2011, надала, а ПП «НЕЙТРИНО» (Орендар) прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для розташування кафе з літним майданчиком у складі торговельного комплексу, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Магістральна - вул. Виробнича.

Пунктом 11 договору оренди землі № 231010004000663 визначено, що орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та в розмірі: 3 488,04 грн., що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2012 року.

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 09.07.2018 № 1779/207-18, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:07:032:0063, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Магістральна-вул. Виробнича, складає 286 820,61 грн. в цінах 2018. Відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 22-28-0.22-125-2-19 від 04.01.2019, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки для земель несільськогосподарського призначення за 2018 рік становить 1,0, у зв`язку з чим розмір нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки в цінах 2019 становить 286 820,61 грн.

Позивачем здійснено новий розрахунок розміру орендної плати за користування земельною ділянкою за договором оренди землі № 231010004000663 від 09.07.2012 та направлено відповідачу пропозицію № 01/03-32/02528 від 19.09.2018 про внесення змін до зазначеного договору з проектом додаткової угоди та розрахунком, яку 05.10.2018 направлено на адресу ПП «НЕЙТРИНО» рекомендованим листом з повідомленням, проте відповідач додаткову угоду не уклав та продовжує використовувати орендовану земельну ділянку.

З огляду на вищезазначене позивач просить суд змінити п. 5 Договору оренди землі № 231010004000663 від 09.07.2012, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним підприємством «НЕЙТРИНО» , виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 286 820 грн. 61 коп. в цінах 2019 року» та змінити п. 11 Договору оренди землі № 231010004000663 від 09.07.2012, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним підприємством «НЕЙТРИНО» , виклавши його в такій редакції: « 11. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 8 604 грн. 62 коп., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2019 року» .

Представник відповідача у жодне судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив. Клопотань про розгляд справи за відсутністю належним чином уповноваженого представника відповідача або про відкладення розгляду справи на адресу суду не надходило. Про дату, час та місце проведення судового засідання відповідач був повідомлений своєчасно та належним чином шляхом направлення на його адресу відповідних ухвал суду з дотримання вимог ст. 120 ГПК України. Ухвали суду від 29.05.2019 про залишення позовної заяви без руху, від 18.06.2019 про відкриття провадження у справі, від 17.07.2019 про продовження строку підготовчого провадження, закриття підготовчого провадження та призначення розгляду справи по суті та від 16.09.2019 про оголошення перерви в судовому засіданні повернулись на адресу суду з поштовою відміткою адресат вибув . Свої правом бути присутнім у судовому засіданні відповідач не скористався.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного держаного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Як свідчать матеріали справи, ухвали Господарського суду Запорізької області у цій справі направлені рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою місцезнаходження ПП «НЕЙТРИНО» (69071, м. Запоріжжя, вул. Цитрусова, буд. 70), яка значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

За таких обставин суд вважає, що ним були вжиті достатні заходи для повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду справи № 908/1265/19.

Отже, враховуючи, що Приватне підприємство «НЕЙТРИНО» було належним чином повідомлене про дату, час та місце призначених судових засідань, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача за наявними в матеріалах справи документами.

Наявні матеріали справи дозволяють розглянути справу по суті.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи у судовому засіданні, заслухавши представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

11.05.2012 між Запорізькою міською радою (далі - Орендодавець) та Приватним підприємством НЕЙТРИНО (далі - Орендар) укладено договір оренди землі (далі - договір), який зареєстровано в Реєстраційній службі Запорізького міського управління юстиції, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 09.07.2012 за № 231010004000663.

За умовами п. 1 вказаного вище Договору, Орендодавець, відповідно до рішення тринадцятої сесії шостого скликання Запорізької міської ради № 109/89 від 05.10.2011 надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для розташування кафе з літнім майданчиком у складі торгівельного комплексу, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Магістральна-вул. Виробнича.

Згідно з п. 2 договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0.0249 га., кадастровий номер земельної ділянки: 2310100000:07:032:0063.

На земельній ділянці розміщені об`єкти нерухомого майна: вільна від забудови, та (або) інші об`єкти, що не відносяться до нерухомого майна: відсутні. (п.3).

Пунктом 4 Договору передбачено, що земельна ділянка передається в оренду разом з: вільна від забудови.

Згідно з п. 5 Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 116 268,06 грн., в цінах 2012 року.

За умовами п. 10 Договору визначено, що його укладено на десять років, тобто до 09.07.2022 року.

Відповідно до п. 11 Договору, орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та в розмірі 3 488,04 грн., що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2012 року.

Пунктами 14.2, 14.6 та 14.8 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається у разі: зміни розмірів земельного податку; затвердження нової нормативної грошової оцінки землі та в інших випадках, передбачених законом.

У відповідності з п. 21 Договору, передача земельної ділянки Орендарю здійснюється Орендодавцем на умовах, що визначені в договорі, за актом прийому-передачі земельної ділянки, який підписується сторонами і є невід`ємним додатком до договору. Передача земельної ділянки Орендарю здійснюється у п`ятиденний строк після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі.

Факт передачі земельної ділянки підтверджується наявним в матеріалах справи актом приймання-передачі, який підписано уповноваженими представниками Орендодавця і Орендаря (ПП НЕЙТРИНО ) та засвідчено печатками обох сторін (а.с. 21).

На час розгляду судом даної справи договір не визнаний недійсним, його дія не припинилась, отже, договір оренди землі № 231010004000663 від 09.07.2012 є чинним.

Доказів протилежного матеріали справи не містять та учасниками справи до суду не надано.

Статтею 1 Закону України «Про оренду землі» унормовано, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі (ст. 2 Закону України «Про оренду землі» )

Згідно з ст. 13 вказаного вище Закону, договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про оренду землі» істотними умовами договору оренди землі, зокрема, є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі» розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

За приписами ч. ч.1, 3 ст. 18, ч. 1 ст. 20 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій» .

Частинами 1, 3 статті 23 Закону України «Про оцінку земель» встановлено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися як зміна розміру орендної плати, а є лише її передумовою.

В той же час, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, а також затвердження конкретних ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України віднесено пунктом 35 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключеної компетенції сільської, селищної, міської рад, яка реалізується шляхом прийняття відповідних рішень на пленарних засіданнях ради.

На вимогу ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які згідно до Конституції України є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Виходячи з наведених положень законодавства, затвердження нормативної грошової оцінки землі, ставок земельного податку та розміру орендної плати відноситься до виключної компетенції відповідної місцевої ради. При цьому, мінімальний граничний розмір орендної плати залежить від розміру земельного податку, який, у свою чергу, обчислюється від нормативної грошової оцінки землі.

30.06.2015 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 6 «Про встановлення податку на майно (в частині плати за землю)» , яким затверджено розміри орендної плати за використання земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності в межах міста Запоріжжя (далі - рішення № 6).

Згідно з додатком № 3 до рішення № 6 при розрахунку розміру орендної плати за всі земельні ділянки м. Запоріжжя, крім пунктів 1-7, розмір орендної плати складає 3 відсотки від нормативної грошової оцінки землі.

Як вбачається з пропозиції Запорізької міської ради № 01/02-32/02528 від 19.09.2018 на ім`я ПП НЕЙТРИНО , вказане рішення було оприлюднене 14.07.2015 в газеті Запорізька Січ та набрало чинності з 01.01.2016 (а.с. 28).

Рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015 № 7 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану Державним підприємством Українського ДНДІПМ «Дніпромісто» ім. Ю.М. Білоконя, затверджено базову вартість одного кв.м. земель міста Запоріжжя станом на 01.01.2013 в розмірі 239,50 грн., та з урахування коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 - 299,14 грн., затверджено значення коефіцієнтів місцерозташування Км2 згідно з додатком 1 та введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста з 01.01.2016.

Матеріали справи не містять та сторонами по справі не надано будь - яких доказів щодо скасовування, відміни, зміни чи доповнення рішень Запорізької міської ради № 6 від 30.06.2015 та № 7 від 30.06.2015.

Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області надано витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 09.07.2018 за № 1779/207-18, яка є предметом укладеного між сторонами договору оренди землі. Відповідно до цього витягу, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:07:032:0063, місцезнаходження якої: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Магістральна-вул. Виробнича, складає 286 820,61 грн. в цінах 2018р. (а.с. 34).

Відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 22-28-0.22-125/2-19 від 04.01.2019, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2018 рік становить 1,0, у зв`язку з чим розмір нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки в цінах 2019 року становить 286 820,61 грн.

Таким чином, розмір земельного податку для вказаної земельної ділянки складає 2 868,21 грн. (1% від нормативної грошової оцінки), а орендна плата складає: 2 868,21 грн. х 3 = 8 604,62 грн., де 3- коефіцієнт «К» , згідно якого визначається розмір орендної плати.

Згідно з п. 33.17 Договору оренди землі, у випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, Орендар протягом місяця з моменту прийняття такого рішення Запорізькою міською радою та/або вступу в дію відповідного нормативно-правового акту, зобов`язаний звернутись до Орендодавця із заявою про внесення змін до пункту 11 договору оренди землі щодо зміни розміру орендної плати за цим договором, а також здійснити всі необхідні дії для виготовлення, укладення та державної реєстрації додаткової угоди про зміну розміру орендної плати за договором оренди землі, та подати додаткову угоду до податкових органів. У випадку невиконання Орендарем вищевказаного обов`язку або відсутності укладеної додаткової угоди щодо зміни розміру орендної плати за договором оренди землі протягом трьох місяців з дати подачі заяви, вказаної у даному пункті, це є підставою для одностороннього розірвання договору оренди землі Орендодавцем, та/або стягнення з Орендаря збитків, що складаються з неоплаченої суми орендної плати за весь строк її недоплати, та/або звернення Запорізької міської ради до суду з вимогою викласти договір оренди в частині розміру орендної плати у новій редакції.

У зв`язку з прийняттям вищевказаного рішення Запорізька міська рада 05.10.2018 звернулась до Приватного підприємства НЕЙТРИНО з пропозицією № 01/03-32/02528 від 19.09.2018 про внесення змін до договору оренди землі № 231010004000663 від 09.07.2012 шляхом викладення пунктів 5 та 11 договору в наступних редакціях: 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 286 820 грн. 61 коп. в цінах 2019 року ; 11. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 8 604 грн. 62 коп., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2019 року . До пропозиції додано розрахунок нового розміру орендної плати та проект додаткової угоди (а.с. 28-32).

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Рішення Запорізької міської ради від 30.06.2015 № 6 «Про встановлення податку на майно (в частині плати за землю) та № 7 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» не визнавались недійсними, в судовому порядку не скасовувались, є чинними а тому вони є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Верховним Судом України в постанові від 07.10.2015 у справі № 3-481гс15 зазначено, що у випадку, якщо рішення міської ради, яким змінено нормативну грошову оцінку земель міста та затверджено нові ставки орендної плати, є чинним й у встановленому законом порядку незаконним не визнавалось, - воно є обов`язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд України і в постанові від 02.03.2016 по справі № 3-476гс15.

Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Такого-ж висновку дійшов Верховний Суд України у постановах від 06.12.2010 по справі № 2-1/10068-2008, від 27.12.2010 по справі № 27/15-10, від 23.05.2011 по справі № 7/105-10(30/234-09), від 04.07.2011 по справі № 41/81пд, від 20.11.2012 по справі № 28/5005/640/2012.

Таким чином, запропоновані відповідачу для внесення змін у договір розміри нормативної грошової оцінки землі та орендної плати відповідають вимогам чинного законодавства та рішенням Запорізької міської ради від 30.06.2015р. № 6 та № 7.

Проте, пропозиція позивача залишена відповідачем без задоволення. Відповідачем не вжито заходів щодо внесення запропонованих змін до договору.

Згідно зі ст. 289 Податкового кодексу України, нормативна грошова оцінка землі підлягає щорічній індексації.

Відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 22-28-0.22-125/2-19 від 04.01.2019, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки для земель несільськогосподарського призначення за 2018 становить 1,0.

Таким чином, розмір нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки в цінах 2019 становить 286 820,61 грн.

Розмір орендної плати за користування земельною ділянкою за Договором оренди землі в цінах 2019р. складає 8 604,62 грн.: 286 820,61 грн. х 3%, де 3% - розмір орендної плати у відсотках від нормативної грошової оцінки землі, визначений рішенням Запорізької міської ради № 6 від 30.06.2015.

Згідно зі ст. 188 Господарського кодексу України, зміна господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну або розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Аналогічні приписи містяться й в п. 35 договору: зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до приписів ст. 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 654 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору вчинюється в такій самій формі, що й договір, який змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту.

Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов`язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. Якщо зі зміною граничного розміру орендної плати таку ж зміну до договору оренди в установленому законом порядку не внесено, то застосуванню підлягає відповідна умова договору.

Згідно зі статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.

Крім того, сторонами в договорі оренди передбачена можливість перегляду орендної плати у разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення орендної плати, а оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то зміна розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Вказане також відповідає п. 14.6 підписаного між сторонами Договору оренди землі, за змістом якого розмір орендної плати переглядається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Таким чином, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною. У зв`язку з чим є підстави для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору та зміна розміру орендної плати не є додатковим грошовим зобов`язанням, а лише необхідністю приведення договору оренди землі комунальної форми власності у відповідність до рішення Запорізької міської ради № 6 від 30.06.2015 та вимогам чинного законодавства.

З огляду на викладене суд приходить до висновку, що відповідач безпідставно та неправомірно відмовив позивачу в укладанні додаткової угоди про внесення змін до договору оренди землі від 09.07.2012 за № 231010004000663.

За приписами ст. ст. 13 та 74 Господарського процесуального кодексу України обов`язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

У відповідності до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно зі ст. 77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Статтею 86 ГПК України визначено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Позивач надав усі необхідні докази в обґрунтування позовних вимог.

Відповідач своїм правом на участь у судовому розгляді справи не скористався, будь-яких письмових пояснень по суті спору не надав.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи, належними, допустимими, достовірними, достатніми та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 86, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Змінити пункт 5 Договору оренди землі № 231010004000663 від 09.07.2012, укладений між Запорізькою міською радою (код ЄДРПОУ 04053915) та Приватним підприємством «НЕЙТРИНО» (код ЄДРПОУ 19269288), виклавши його в наступній редакції: 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 286 820 (двісті вісімдесят шість тисяч вісімсот двадцять) грн. 61 коп. в цінах 2019 року» .

3. Змінити пункт 11 Договору оренди землі № 231010004000663 від 09.07.2012, укладений між Запорізькою міською радою (код ЄДРПОУ 04053915) та Приватним підприємством «НЕЙТРИНО» (код ЄДРПОУ 19269288), виклавши його в наступній редакції: « 11. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 8 604 грн. (вісім тисяч шістсот чотири) грн. 62 коп., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2019 року» .

4. Стягнути з Приватного підприємства «НЕЙТРИНО» (69071, м. Запоріжжя, вул. Цитрусова, буд. 70, код ЄДРПОУ 19269288) на користь Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206; розрахунковий рахунок 35418024034816 в УДКСУ у м. Запоріжжі Запорізької області, отримувач: Виконавчий комітет Запорізької міської ради, МФО 813015, код ЄДРПОУ 02140892) судовий збір у розмірі 3 842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп. Видати наказ.

Суддя К.В. Проскуряков

Повний текст рішення складено: 10.10.2019.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено11.10.2019
Номер документу84846808
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1265/19

Судовий наказ від 06.11.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Рішення від 07.10.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Ухвала від 16.09.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Ухвала від 17.07.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Ухвала від 18.06.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Ухвала від 29.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні