Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 жовтня 2019 р. Справа№200/10116/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Троянова О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Донецькій області (вул. Італійська, 59, м Маріуполь, 87515, ЄДРПОУ 43142826) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Крам-Логістик" (вул. Чкалова, 51, м. Дружківка, Донецька область, 84206, ЄДРПОУ 41647748) про стягнення податкового боргу у розмірі 368188,60 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Головне управління ДФС в Донецькій області, звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Крам-Логістик" про стягнення коштів з рахунків у банківських установах, які обслуговують позивача, в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 368188,60 грн.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 19 серпня 2019 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04 вересня 2019 року замінено первинного позивача по справі Головне управління ДФС у Донецькій області на Головне управління ДПС у Донецькій області.
За правилами пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України) справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Згідно з нормами частини третьої статті 263 КАС України у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Крам-Логістик" перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Дружківці ГУ ДФС у Донецькій області. За відповідачем обліковується податковий борг у сумі 368188,60 грн., в тому числі з податку на прибуток в розмірі 91476,00 грн., який виник внаслідок несплати поточних нарахувань грошових зобов`язань самостійно задекларованих у податковій декларації №9299492505 від 28.02.2018 року, та з податку на додану вартість у розмірі 276712,60 грн., який виник внаслідок несплати поточних нарахувань грошових зобов`язань самостійно задекларованих у податкових деклараціях: №39636490 від 19.07.2018 - 23465,00 грн., №39638178 від 19.07.2018 - 69165,00 грн., №39638444 від 19.07.2018 - 72867,00 грн., №39638692 від 19.07.2018 - 6330,00 грн., та несплати донарахованих сум за податковими повідомленнями-рішеннями: від 20.07.2018 (форма "ПС") №0036524301 - 510 грн., від 22.08.2018 (форма "ПС") №0040984301 - 1020,00 грн., від 05.07.2018 (форма "Н") №0033304301 - 233,33 грн., від 10.10.2018 (форма "Ш") №0066244301 - 713,50 грн., від 20.09.2018 (форма "ПС") №005695431 - 1020,00 грн., від 02.11.2018 (форма "ПС") №0086534301 - 1020,00 грн., від 26.10.2018 (форма "ПС") №0079364301 - 5100,00 грн., від 23.10.2018 (форма "Н") №0077524301 - 74132,13 грн., від 06.11.2018 (форма "Н") №0089014301 - 2266,68 грн., від 07.11.2018 (форма "ПС") №0089374301 - 1020,00 грн., від 16.01.2019 (форма Н ) №0005914301 - 15810,00 грн., від 31.01.2019 (форма ПС ) №0054254301 - 1020,00 грн., від 19.02.2019 (форма ПС ) №0036114301 - 1020,00 грн.
У зв`язку з несплатою платником податків заборгованості, було сформовано податкову вимогу від 13.03.2018 №2311-43 та спрямовано на адресу боржника рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Вказане відправлення було повернуто 07.05.2018 року після закінчення встановленого терміну зберігання. Вказана вимога не оскаржувалась та не відкликалась. Проте, вжиті заходи не привели до погашення податкового боргу. Посилаючись на вимоги п. 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, позивач просив суд стягнути з відповідача кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків в рахунок погашення податкового боргу на суму 368188,60 гривень.
Відповідач не скористався правом на подання відзиву на позовну заяву. Враховуючи зазначені обставини, з урахуванням положень ч. 6 ст. 162 КАС України суд дійшов висновку про вирішення справи за наявними матеріалами у справі.
Суд, заслухавши представника позивача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.
Позивач, Головне управління ДФС (ДПС) у Донецькій області, є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю Крам-Логістик є юридичною особою та зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 41647748, перебуває на обліку в Головному управлінні ДФС у Донецькій області (Костянтинівсько-Дружківське відділення, Дружківська ДПІ з 09.10.2017 року, що підтверджується безкоштовним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 17-20).
Як передбачено ст. 67 Конституції України та п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 20.1.19 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи, зокрема, мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Облік платників податків і зборів (обов`язкових платежів) здійснюється органами державної податкової служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Статтею 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Порядок та строки сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість визначені розділом V Податкового кодексу України.
Пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:
а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;
б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Відповідно до вимог статті 203 Кодексу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Згідно з пунктом 57.3. статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відносини з приводу нарахування та сплати податку на прибуток підприємств врегульовані розділом ІІІ Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 ПК України платниками податку на прибуток підприємств - резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Порядок обчислення та сплати податку на прибуток підприємств визначений ст. 137 ПК України.
Так, відповідно до п. 137.1. ст. 137 ПК України податок на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.
Пунктами 137.4 та 137.5 ст. 137 ПК України встановлено, що податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
При цьому, п.п. 54.3.2 та 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України передбачено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках або якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Згідно з п. 58.1 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Згідно п. 123.1 ст. 123 ПК України у разі, якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених п.п. 54.3.1, п.п. 54.3.2, п.п. 54.3.4, п.п. 54.3.5, п.п. 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Відповідач податкові повідомлення-рішення не отримував, тому останні були повернуті за строком зберігання.
Правом на оскарження в адміністративному або судовому порядку відповідач не скористався.
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 13.06.2018 року проведено документальну позапланову перевірку відповідача з питань неподання податкової звітності з податку на додану вартість за листопад-грудень 2017 року, лютий 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 244/05-99-43-01-15/41647748 від 13.06.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за листопад-грудень 2017 року, лютий 2018 року. (а.с.24).
На підставі акту перевірки № 244/05-99-43-01-15/41647748 від 13.06.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми ПС №0036524301 від 20.07.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 510,00 грн. (а.с. 22)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 12.07.2018 року проведено документальну позапланову перевірку відповідача з питань неподання податкової звітності з податку на додану вартість за травень 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 296/05-99-43-01-15/41647748 від 12.07.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за травень 2018 року. (а.с.28).
На підставі акту перевірки № 296/05-99-43-01-15/41647748 від 12.07.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми ПС №0040984301 від 22.08.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 1020,00 грн. (а.с. 26)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 18.05.2018 року проведено документальну позапланову перевірку відповідача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з датою складання листопад 2017 року. За результатами перевірки був складений акт № 190/05-99-43-01-15/41647748 від 18.05.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з датою складання листопад 2017 року на суму ПДВ 583,33 грн. (а.с.33 звор.-34).
На підставі акту перевірки № 190/05-99-43-01-15/41647748 від 18.05.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н №0033304301 від 05.07.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 233,33 грн. (а.с. 30)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 31.08.2018 року проведено камеральну перевірку відповідача з питання своєчасності сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість згідно декларацій з податку на додану вартість за листопад 2017 року. За результатами перевірки був складений акт №358/05-99-43-01-15/41647748 від 31.08.2018 року, яким було встановлено несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість (а.с. 37-38).
На підставі акту перевірки № №358/05-99-43-01-15/41647748 від 31.08.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Ш №0066244301 від 10.10.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 713 грн. 50 коп. (а.с. 35).
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 13.08.2018 року проведено документальну позапланову перевірку відповідача з питань неподання податкової звітності з податку на додану вартість за листопад-грудень 2017 року, лютий 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 340/05-99-43-01-15/41647748 від 13.08.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за листопад-грудень 2017 року, лютий 2018 року. (а.с.42).
На підставі акту перевірки № 340/05-99-43-01-15/41647748 від 13.08.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми ПС №0056954301 від 20.09.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 1020,00 грн. (а.с. 40)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 14.09.2018 року проведено документальну позапланову перевірку відповідача з питань неподання податкової звітності з податку на додану вартість за липень 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 395/05-99-43-01-15/41647748 від 14.09.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість за липень 2018 року. (а.с.48).
На підставі акту перевірки № 395/05-99-43-01-15/41647748 від 14.09.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми ПС №0086534301 від 02.11.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 1020,00 грн. (а.с. 44)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 28.08.2018 року проведено камеральну перевірку відповідача з питань несвоєчасного подання податкової звітності з податку на додану вартість за листопад-грудень 2017, січень-лютий 2018, травень 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 350/05-99-43-01-15/41647748 від 28.08.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за листопад-грудень 2017, січень-лютий 2018, травень 2018 року. (а.с.55-57).
На підставі акту перевірки № 350/05-99-43-01-15/41647748 від 28.08.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми ПС №0079364301 від 26.10.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 5100,00 грн. (а.с. 51)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 28.08.2018 року проведено камеральну перевірку відповідача з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за період листопад-грудень 2017 року, січень-лютий 2018 року, травень 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 345/05-99-43-01-15/41647748 від 28.08.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за період листопад-грудень 2017 року, січень-лютий 2018 року, травень 2018 року. (а.с.69-73).
На підставі акту перевірки № 345/05-99-43-01-15/41647748 від 28.08.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н №0077524301 від 23.10.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 74132,13 грн. (а.с. 61-62)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 01.10.2018 року проведено камеральну перевірку відповідача з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за період січень, червень-липень 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 421/05-99-43-01-15/41647748 від 01.10.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за період січень, червень-липень 2018 року. (а.с.83-84).
На підставі акту перевірки № 421/05-99-43-01-15/41647748 від 01.10.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н №0089014301 від 06.11.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 2266,67 грн. (а.с. 77-78)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 01.10.2018 року проведено камеральну перевірку відповідача з питань неподання податкової звітності з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за серпень 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 420/05-99-43-01-15/41647748 від 01.10.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за серпень 2018 року. (а.с.91-92).
На підставі акту перевірки № 420/05-99-43-01-15/41647748 від 01.10.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми ПС №0089374301 від 07.11.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 1020,00 грн. (а.с. 87)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 05.12.2018 року проведено камеральну перевірку відповідача з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за період січень, червень-липень 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 512/05-99-43-01-71/41647748 від 05.12.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за період січень, червень-липень 2018 року. (а.с.104-107).
На підставі акту перевірки № 512/05-99-43-01-71/41647748 від 05.12.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н №0005914301 від 16.01.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 15809,97 грн. (а.с. 97)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 01.10.2018 року проведено камеральну перевірку відповідача з питань неподання податкової звітності з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за вересень 2018 року. За результатами перевірки був складений акт № 451/05-99-43-01-21/41647748 від 07.11.2018 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за вересень 2018 року. (а.с.113-114).
На підставі акту перевірки № 451/05-99-43-01-21/41647748 від 07.11.2018 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми ПС №0024254301 від 31.01.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 1020,00 грн. (а.с. 109)
Посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області 08.01.2019 року проведено камеральну перевірку відповідача з питань неподання податкової звітності з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за листопад 2019 року. За результатами перевірки був складений акт № 3/05-99-43-01-21/41647748 від 08.01.2019 року, яким було встановлено порушення вимог Податкового кодексу України, а саме неподання податкової звітності з податку на додану вартість в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за листопад 2019 року. (а.с.123-124).
На підставі акту перевірки № 3/05-99-43-01-21/41647748 від 08.01.2019 року, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми ПС №0036114301 від 19.02.2019 року, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 1020,00 грн. (а.с. 118)
Станом на час розгляду справи, Товариство з обмеженою відповідальністю Крам-Логістик має податковий борг у розмірі 368188,60 грн., який позивач просить стягнути в судовому порядку.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до вимог пункту 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
З метою погашення податкового боргу позивачем на адресу відповідача в установленому законом порядку було направлено податкову вимогу форми Ю від 13 березня 2018 року № 2311-43, за узгодженими грошовими зобов`язаннями станом на 12.03.2018 року у розмірі 91476,00 грн. (а.с. 15).
Зазначена вимога повернута за строком зберігання.
Прийняті заходи податковим органом не призвели до погашення податкового боргу.
Доказів оскарження вказаної податкової вимоги в адміністративному чи судовому порядку суду не надано, а тому вона є чинною та підлягає виконанню.
Відповідно до вимог статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки та збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податку або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Пунктом 14.1.137 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.20.1.34ст.20 Податкового кодексу Україниконтролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п.87.1,87.2ст.87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених вказаною статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених вказаним Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 110.1 статті 110 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).
Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).
Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Як зазначено у п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Доказів погашення податкової заборгованості станом на день винесення судом даного рішення, матеріали справи не містять. Відзив на позовну заяву, сплату узгодженої суми податкової заборгованості у добровільному порядку або оскарження її відповідачем надано не було, жодних доказів на спростування позиції контролюючого органу відповідачем також не надано.
З огляду на зазначене та беручи до уваги докази, які наявні у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги контролюючого органу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи приписи статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.
Відповідно до ч. 3 ст. 243 КАС України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Враховуючи наведене та керуючись статтями 2, 14, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 257-263, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС в Донецькій області (вул.Італійська, 59, м Маріуполь, 87515, ЄДРПОУ 43142826) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Крам-Логістик" (вул. Чкалова, 51, м. Дружківка, Донецька область, 84206, ЄДРПОУ 41647748) про стягнення податкового боргу у розмірі 368188,60 грн. - задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Крам-Логістик" (вул. Чкалова, 51, м. Дружківка, Донецька область, 84206, ЄДРПОУ 41647748) у банківських установах кошти в рахунок погашення податкового боргу на суму 368188 (триста шістдесят вісім тисяч сто вісімдесят вісім) гривень 60 копійок.
Рішення прийнято в нарадчій кімнаті та проголошено у судовому засіданні 07 жовтня року. Повний текст рішення складено та підписано 09 жовтня 2019 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Апеляційна скарга згідно положень статті 297 КАС України подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Донецький окружний адміністративний суд.
Суддя О.В. Троянова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2019 |
Оприлюднено | 15.10.2019 |
Номер документу | 84851424 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Троянова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні