Справа № 560/2266/19
РІШЕННЯ
іменем України
30 вересня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л.
за участю:секретаря судового засідання Свинобой О.В. представника позивача Гетманюка О.В. представників відповідачів Карпович В.М., Чубко Л.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕКСІМОР" до Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області , Державної фіскальної служби України про визнання протиправними, скасування рішень комісії та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області, Державної фіскальної служби України, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати:
- рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області від 21.05.2019 №1167030/42557190 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 27.03.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області від 21.05.2019 №1167046/42557190 про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 27.03.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 27.03.2019 №22 та податкову накладну від 27.03.2019 №25, які подані Товариством з обмеженою відповідальністю ЛЕКСІМОР .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю ЛЕКСІМОР подало на реєстрацію до податкового органу податкові накладні від №22, №25 від 27.03.2019. Згідно квитанцій про реєстрацію податкових накладних податкові накладні отримані податковим органом, їх було прийнято, проте реєстрація зупинена та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. Позивач надав пояснення та необхідні документи, однак, рішеннями комісії Головного управління ДФС у Хмельницькій області відповідач відмовив у реєстрації поданих податкових накладних. Позивач вважає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними, оскільки підстав для зупинення реєстрації не було. Крім того, позивач подав до податкового органу первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами яких складено податкові накладні, які надіслані для реєстрації. Вважаючи рішення відповідача щодо відмови у реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою від 29.07.2019 суд задовольнив клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕКСІМОР" про розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Відкрив провадження у справі та призначив справу до розгляду за правилами загального позовного провадження із проведенням підготовчого засідання на 27.08.2019.
08.08.2019 відповідачі подали до суду відзиви на позовну заяву, в яких останні зазначили, що податковий орган приймаючи оскаржувані рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений Податковим кодексом України та чинним законодавством України, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Ухвалою від 12.09.2019 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до розгляду по суті на 30.09.2019.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов.
Представники відповідачів проти позову заперечували, просили у задоволенні позовних вимог відмовити з огляду на доводи викладені у відзивах на позов, оскільки спірні рішення, які є предметом оскарження в цій справі, є обґрунтованими та такими, що прийняті на підставі, в межах та у спосіб, передбачений законодавством.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛЕКСІМОР" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.10.2018.
Позивач здійснює свою господарську діяльність згідно основного коду КВЕД 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами .
22.03.2019 позивач (покупець) та голандська фірма DE Ruyter Trucks B.V. (продавець) уклали Контракт №14/19 на купівлю транспортних засобів: сідловий тягач - Mercedes Benz, б/у, кузов НОМЕР_1 , рік випуску 2011, на суму 16000,00 Євро; сідловий тягач - Mercedes Benz, б/у, кузов НОМЕР_2 , рік випуску 2011, на суму 16000,00 Євро. Загальна вартість контракту - 32000,00 Євро.
26.03.2019 позивач (продавець) та товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне об`єднання Кисень (покупець) уклали Договір №260319. Згідно п.1 вказаного договору продавець зобов`язується поставити та передати у власність покупця два автомобілі Mercedes Benz (дизель): WIN код НОМЕР_1 , рік випуску 2011, ціна договору - 875425,84 грн.; WIN код WDB9340321L541429, рік випуску 2011, ціна договору - 875425,84 грн.
На виконання умов Договору №260319 TOB ВКО Кисень надало АБ Укргазбанк платіжні доручення для перерахунку коштів позивачу: №390 від 27.03.2019 на суму 875425,84 грн; №391 від 27.03.2019 на суму 875425,84 грн. Вказані кошти 27.03.2019 зараховані на банківський рахунок позивача № НОМЕР_3 , що підтверджується наданою до суду випискою по рахунку від 15.05.2019.
04.04.2019 на виконання умов Контракту №14/19 позивач надав банку платіжне доручення №15 про перерахунок коштів в сумі 32000,00 Євро на користь продавця - фірми DE Ruyter Trucks B.V., що підтверджується наданою до суду випискою по рахунку № НОМЕР_4 від 15.05.2019, оборотно-сальдовою відомістю, відомістю по субрахунку 632 "Розрахунки з іноземними постачальниками" станом на квітень 2019 року.
24.04.2019 позивач розмитнив придбаний товар - сідловий тягач - Mercedes Benz, б/у, кузов НОМЕР_2 , рік випуску 2011, що підтверджується митною декларацією UA400030/2019/016215, сідловий тягач - Mercedes Benz, б/у, кузов НОМЕР_1 , рік випуску 2011, що підтверджується митною декларацією UA400030/2019/016115.
25.04.2019 на ім`я TOB ВКО Кисень щодо вказаних транспортних засобів виписані видаткові накладні №42 та №43, товарно-транспортні накладні №Р42 та №Р43, підписані акти прийому-передачі №ЛМ000000042 та №ЛМ000000043.
27.03.2019 позивач відповідно до вимог статті 201 ПК України оформив та направив на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (для покупця ТОВ ВКО Кисень ) податкові накладні № 22, №25 від 27.03.2019.
Проте, згідно інформації, яка зазначена у квитанціях №9071190123 від 11.04.2019, №9073829445 від 15.04.2019, направлених ДФС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" на адресу позивача, реєстрація податкових накладних була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. ПН\РК відповідають вимогам пп.1.6 п.1 "Критерії ризикованості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних".
15.05.2019 та 16.05.2019 позивач надіслав відповідачу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 6, №7 та додав пакет документів.
Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації рішенням від 21.05.2019 №1167030/42557190 відмовила у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 22 від 27.03.2019, у зв`язку з тим, що наданий ТОВ "ЛЕКСІМОР" пакет документів до податкової накладної №22 від 27.03.2019 не є достатнім для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної. А саме, не надано інвойс, сертифікат відповідності, акт технічного огляду.
Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації рішенням від 21.05.2019 №1167046/42557190 відмовила у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 25 від 27.03.2019, у зв`язку з тим, що наданий ТОВ "ЛЕКСІМОР" пакет документів до податкової накладної №25 від 27.03.2019 не є достатнім для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної. А саме, не надано інвойс, сертифікат відповідності, акт технічного огляду.
Позивач, вважаючи рішення відповідача протиправними, звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Відповідно до п.п.16.1.2, 16.1.3, п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.п.14.1.60 п.п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон №1797-VIII від 21.12.2016 року).
У свою чергу, відповідно до п.74.2 ст.74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями п. 20.2 ст. 20 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Правовими положеннями п.6 Критеріїв ризиковості платника податку достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Згідно з положеннями п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в п п.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до п.п.201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Тобто, законодавцем чітко визначено, що Комісія має прийняти відповідне рішення.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п.21 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №117 від 21.02.2018 року, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення комісії ГУДФС у Хмельницькій області повинно містити чіткі підстави для відмови в реєстрації податкової накладної.
У квитанціях №9071190123 від 11.04.2019, №9073829445 від 15.04.2019, відповідно до яких зупинено реєстрацію податкових накладних №22 та №25 від 27.03.2019, зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу, позивач надав пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.
Дослідивши подані Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛЕКСІМОР" документи, суд вважає, що сукупність первинних документів, наданих позивачем на вимогу відповідача, та містяться в матеріалах цієї справи (договір оренди №01/19 від 01.02.2019, контракт №14/19 від 22.03.2019, інвойси фірми DE Ruyter Trucks B.V. від 04.04.2019, договір №260319 із TOB ВКО Кисень від 26.03.2019, договір 6/19 від 23.04.2019, платіжні доручення №390 від 27.03.2019, №391 від 27.03.2019, №15 від 04.04.2019, видаткові накладні №42, №43 від 25.04.2019, товарно-транспортні накладні №Р42, №Р43 від 25.04.2019, акти прийому-передачі №ЛМ000000042 та №ЛМ000000043 від 25.04.2019, виписки по рахунках № НОМЕР_3 , №26009878934397 від 15.05.2019, оборотно-сальдові відомості по субрахунку 632 за квітень 2019 року, картка по рахунку 361 за березень-квітень 2019, оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за березень-квітень 2019 року, картка по рахунку 6811 за березень-квітень 2019 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку 6811 за березень-квітень 2019 року, договір суборенди №21/01-2019 від 01.02.2019 із TОВ Ауді центр Хмельницький , договір №564-19 від 14.02.2019 із ТОВ Подільська регіональна агенція , акт про надання послуг №914 від 24.04.2019, митні декларації UA400030/2019/016215, UA400030/2019/016115 від 24.04.2019) не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладання договору №260319 від 26.03.2019, на виконання вимог якого складено спірні податкові накладні №22 та №25 від 27.03.2019 та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних.
При цьому, факт зупинення реєстрації податкових накладних у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна.
Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність у позивача, передбачених чинним законодавством України, документів, які свідчать про реальність проведення господарської операції між позивачем та ТОВ ВКО Кисень та на те, що такі документи були надані позивачем контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних №22 та №25 від 27.03.2019.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що рішення від 21.05.2019 №1167030/42557190, №1167046/42557190 про відмову в реєстрації податкових накладних №22, №25 від 27.03.2019 відповідач прийняв з порушенням вимог Податкового кодексу України, тому, ці рішення є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №22 та №25 від 27.03.2019, суд зазначає таке.
Відповідно до пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, тому у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення ЄРПН, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС.
Як встановлено судом, стверджується матеріалами справи і не спростовано відповідачем, наданими позивачем копіями документів належним чином підтверджено реальність спірних господарських операції та обґрунтованість складення податкових накладних №22 та №25 від 27.03.2019, а відтак, були достатніми підстави для реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Обставин, які б перешкоджали реєстрації вказаних податкових накладних в ЄРПН, суд не встановив.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 в справі Чуйкіна проти України (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE, заява №28924/04) констатував: 50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обовязків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює право на суд , в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (рішення від 21 лютого 1975 року у справі Голдер проти Сполученого Королівства (Golder v. the United Kingdom, пп.2836, Series A №18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, п.45, від 10 липня 2003 року, та Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, п.25, ECHR 2002-II) .
Отже, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №22 та №25 від 27.03.2019, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛЕКСІМОР", є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб`єкти владних повноважень, які заперечують проти позову, не довели, що діяли у межах закону при прийнятті оскаржуваного рішення, що підтверджено доказами, перевіреними в суді, тому позов підлягає задоволенню.
За змістом частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно платіжного доручення №112 від 16.07.2019 позивач сплатив судовий збір в розмірі 7684,00 грн.
Враховуючи задоволення позовних вимог, сума судового збору, яку необхідно стягнути на користь позивача з Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області за рахунок його бюджетних асигнувань становить 7684,00 грн.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС України у Хмельницькій області від 21.05.2019 №1167030/42557190, №1167046/42557190 про відмову в реєстрації податкових накладних №22, №25 від 27.03.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №22 та №25 від 27.03.2019, складені товариством з обмеженою відповідальністю "ЛЕКСІМОР".
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕКСІМОР" судовий збір в розмірі 7684 (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 10 жовтня 2019 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛЕКСІМОР" (вул. Північна, 95/1, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29025 , код ЄДРПОУ - 42557190) Відповідач:Головне управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190) Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04655 , код ЄДРПОУ - 39292197)
Головуючий суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2019 |
Оприлюднено | 11.10.2019 |
Номер документу | 84852664 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні