Постанова
від 07.10.2019 по справі 644/7507/19
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 644/7507/19

Провадження № 3/644/2000/19

П О С Т А Н О В А

іменем України

07 жовтня 2019 р. Харків

Суддя Орджонікідзевського районного суду м. Харкова - Попова В.О., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту з питань запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, по справі про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-15 КУпАП:

ОСОБА_1 , інд. код НОМЕР_1 , громадянина України, не працює, що зареєстрований та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,

в с т а н о в и в :

16.09.2019 року до Орджонікідзевського районного суду м. Харкова надійшов вищезазначений адміністративний матеріал складений у відношенні ОСОБА_1 .

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 50-25/925 від 03.09.2019 року, ОСОБА_1 надав внески на користь Харківської регіональної організації Партії (код ЄДРПОУ 42654300), а саме: 31.01.2019 року за розрахунковим документом № 256 від у сумі 6 000,00 грн. та 28.02.2019 року за розрахунковим документом № 268 у сумі 6 000,00 грн., чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212 15 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

В судове засідання особа, що притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 не з`явився, повідомлявся своєчасно та належним чином за зареєстрованим місцем мешкання, який вказаний в протоколі про адміністративне правопорушення та підтверджено інформаційною довідкою з реєстру територіальної громади міста Харкова від 17.09.2019 року. Заяв, клопотань тощо від нього не надходило.

Суд вважає за можливе розглянути справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у його відсутність з наступних підстав:

За змістом ч.1 ст.268 КУпАП під час відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Частиною 1 ст.277-2 КУпАП передбачено, що повістка особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, вручається не пізніше як за три доби до дня розгляду справи в суді, в якій зазначаються дата і місце розгляду справи.

Суд зазначає, що особа, яка притягається до адміністративної відповідальності повинна добросовісно використовувати надані їй процесуальні права, не зловживати ними та зобов`язана демонструвати готовність брати участь у судовому розгляді і утримуватися від використання методів, які пов`язані зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби, передбачені законом, для прискорення процедури слухання.

Крім того, відповідно до позиції Європейського суду з прав людини, що викладена в рішенні по справі Пономарьов проти України (Заява №3236/03), …сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходи, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження .

Враховуючи положення ст.268 КУпАП, яка не передбачає обов`язкової присутності під час розгляду справи особи, стосовно якої складено адміністративний протокол, суд вважає за можливе розглянути справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у його відсутність.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 надав внески на користь Харківської регіональної організації Партії (код ЄДРПОУ 42654300), а саме: 31.01.2019 року згідно розрахункового документу № 256 у сумі 6 000,00 грн. та 28.02.2019 року згідно розрахункового документу № 268 у сумі 6 000,00 грн.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Згідно листа Державної фіскальної служби України від 07.06.2019 № 11323/5/99-99-17-02-16 (вх. № НАЗК 03/52334/19 від 07.06.2019) станом на 31.01.2019 р. відповідно даних інтегрованих карток платників податків органів ДФС України за ОСОБА_1 обліковується податковий борг в сумі 187,08 грн.

Згідно листа Державної фіскальної служби України від 03.07.2019 № 12925/5/99-99-17-02-16 (вх. НАЗК 03/56806/19 від 03.07.2019) за даними інформаційної системи органів ДФС у ОСОБА_1 станом на дату надання грошового внеску - 28.02.2019 р. обліковувався податковий борг у розмірі 187,08 грн.

Вищевказане зафіксовано в Акті про проведення аналізу Звіту політичної партії Наші (код ЄДРПОУ 39660969) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2019 року від 01 липня 2019 року та Висновку про результати аналізу Звіту політичної партії Наші (код ЄДРПОУ 39660969) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2019 року від 02 липня 2019 року № 258, затвердженого рішенням Національного агентства від 05 липня 2019 року № 1898.

Згідно відповіді політичної партії Наші (код ЄДРПОУ 39660969) від 27.06.2019 № 1/27062019 (вх. № НАЗК 07/55890/19 від 27.06.2019 р.) на лист Національного агентства щодо надання інформації стосовно вищезазначених грошових внесків на користь Партії від 14.06.2019 № 50-18/50938/19 та від 11.07.2019 № 50- 8/57008/19, внесок від 31.01.2019 р. здійснений громадянином ОСОБА_1 на підтримку Партії у розмірі 6 000,00 грн. було повернуто фізичній особі, яка його здійснила - ОСОБА_1 за платіжним дорученням від 26.06.2019 № 81.

Згідно листа політичної партії Наші (код ЄДРПОУ 39660969) від 25.07.2019 № 1/25072019 (вх. № НАЗК 07/68561/19 від 30.07.2019), внесок від 28.02.2019 р. здійснений громадянином ОСОБА_1 на підтримку Партії у розмірі 6 000,00 грн. було повернуто фізичній особі, яка його здійснила - ОСОБА_1 за платіжним дорученням від 19.07.2019 № 94.

В протоколі про адміністративне правопорушення також зазначено, що день вчинення правопорушення є дата надання внеску на користь партії, тобто 31 січня 2019 року та 28 лютого 2019 року; день виявлення правопорушення є дата складання Акту про здійснення аналізу Звіту Партії - 01 липня 2019 року.

Проте, із матеріалів адміністративного провадження вбачається, що датою виявлення скоєного ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП, є 14.06.2019 року, а не день складання відносно ОСОБА_1 протоколу про адміністративне правопорушення, тобто не 01 липня 2019 року.

Зазначеного висновку суд дійшов виходячи з того, що зі змісту Акту про проведення аналізу звіту політичної партії про майно, доходи , витрати і зобов`язання фінансового характеру Наші вбачається , що 10.05.2019 року партією своєчасно подано до НАЗК зазначений звіт, а починаючи з 14.06.2019 року НАЗК було обізнано про наявність листа ДФС від 07.06.2019 року № 03/52334/19 щодо податкового боргу у ОСОБА_1 в розмірі 187,08 грн.

Тобто днем , в який адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-15 КУпАП, мало бути виявлено є 14.06.2019 року, а день вчинення правопорушення -31 січня 2019 року та 28 лютого 2019 року.

Разом з тим, відповідно до ч. 3 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 164-14, 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Відповідно до ч. 2 ст. 254 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

При цьому, протокол про адміністративне правопорушення №50-25/925 був складений лише 01.07.2019 року, до суду справа надійшла - 16.09.2019 року.

Таким чином, станом на дату розгляду справи щодо ОСОБА_1 тримісячний термін накладення адміністративного стягнення, визначений КУпАП, сплинув.

Згідно п. 7 ст. 247 КУпАП , провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Приписи статті 247 КУпАП є імперативними і чітко вказують, що суд повинен лише закрити провадження не вирішуючи при цьому жодних інших питань.

На підставі викладеного, провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю у зв`язку із закінченням строків накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення.

Керуючись ст.ст.280,283-285 КУпАП, суд

п о с т а н о в и в:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ст.212-15 КУпАП закрити у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова протягом десяти днів з дня її винесення може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду шляхом подачі апеляції через Орджонікідзевський районний суд м. Харкова.

Суддя Попова В. О.

Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено11.10.2019
Номер документу84877282
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —644/7507/19

Постанова від 07.10.2019

Адмінправопорушення

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Попова В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні