Рішення
від 07.10.2019 по справі 913/458/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2019 року м. Харків Справа № 913/458/19

Провадження №14/913/458/19

Господарський суд Луганської області у складі судді Лісовицького Є.А. ,

секретар судового засідання Бикова К.А.,

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Департаменту комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації, м. Сєвєродонецьк Луганської області

до відповідача Комунального підприємства Луганська обласна Фармація , м. Сєвєродонецьк Луганської області,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація Північ , м.Сєвєродонецьк Луганська область

про визнання недійсним свідоцтва про право власності, скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно та про визнання права власності за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в Луганській області

У засіданні брали участь:

від позивача - Парфьонов О.О., представник на підставі довіреності б/н від 08.01.2019; ОСОБА_1 , представник на підставі довіреності б/н від 05.02.2019;

від відповідача - представник не прибув;

від третьої особи - представник не прибув.

в с т а н о в и в:

Департамент комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації звернувся до Господарського суду Луганської області з позовною заявою до Комунального підприємства Луганська обласна Фармація в якій просить:

- визнати недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 24.03.2010 серії САС №359076, виданого Виконкомом Новодружеської міської ради;

- скасувати державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - нежитлове приміщення - аптека з двома окремими входами, яке знаходиться за адресою: Луганська область, м. Лисичанськ, м. Новодружеськ, вулиця Миру, будинок 26, реєстраційний номер майна - 30018017, номер запису: 256 в книзі - 23, дата прийняття рішення про державну реєстрацію - 24.03.2010, дата внесення запису - 24.03.2010; власник - Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація , форма власності - комунальна, частка власності 1/1, підстава виникнення - свідоцтво про право власності, рішення №12 від 25.02.2010, 24.03.2010 Виконкому Новодружеської міської ради;

- визнати за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради (код ЄДРПОУ 24046449) право власності на нерухоме майно - нежитлове приміщення - аптека з двома окремими входами, яке знаходиться за адресою: Луганська область, м. Лисичанськ, м. Новодружеськ, вулиця Миру, будинок 26, реєстраційний номер майна - 30018017.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що при проведенні контролю за державною реєстрацію правочинів щодо нерухомого майна, яке належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області позивачу стало відомо, що власником нерухомого майна - нежитлового вбудованого приміщення - аптека з двома окремим входами літер А1Н,а-а 3 , загальною площею 88,90 кв.м, яке знаходиться за адресою: Луганська АДРЕСА_1 , реєстраційний номер майна - 30018017, є Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація .

Відповідно до положень статуту Комунального підприємства Луганська обласна Фармація , підприємство відповідача є комунальним унітарним підприємством та об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління, яким здійснює Луганська обласна рада або уповноважений на те орган.

Також, пунктом 5.2. статуту визначено, що нерухоме майно підприємства є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління яким здійснюється Луганською обласною радою, і закріплюється за підприємством на праві господарського відання.

В той же час, позивачем зазначено, що враховуючи приписи норм ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та ст. 78 Господарського кодексу України, майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство), тому власниками майна комунальних унітарних підприємств є відповідні територіальні громади сіл, селищ, міст та областей, а не самі комунальні унітарні підприємства, а функції управління цим майном покладаються на відповідні ради.

Таким чином, з огляду на викладене, позивач вважає, що спірне нерухоме майно є об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради.

Також, позивач у позовній заяві просить суд залучити в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація Північ .

В обґрунтування вказаного клопотання позивач посилається на те, що на час подання позовної заяви балансоутримувачем нерухомого майна - нежитлове вбудоване приміщення - аптека з двома окремим входами літер А1Н,а-а 3 , загальною площею 88,90 кв.м, яке знаходиться за адресою: Луганська АДРЕСА_2 , м. Лисичанськ, м. Новодружеськ, вул. Миру, буд. 26 - є Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація Північ , відповідно до Розпорядження голови обласної державної адміністрації - керівника військово - цивільної адміністрації №272 від 16.05.2016.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 16.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №913/458/19. Суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Також, вказаною ухвалою суд залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація Північ , Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Науки, 5, код ЄДРПОУ 40045927. Підготовче засідання у справі №913/458/19 суд призначив на 05.09.2019 о 10 годині 00 хвилин.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 05.09.2019 відкладено підготовче засідання на 07.10.2019 о 10 год. 00 хв.

У судове засідання 07.10.2019 прибули повноважні представники позивача.

Відповідач та третя особа правом на участь своїх повноважних представників у судовому засіданні 07.10.2019 не скористалися, хоча про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином.

Відповідач надіслав на адресу суду заяву №08/20-03 від 20.08.2019 про визнання позовних вимог. В своїй заяві відповідач зазначив, що визнає позовні вимоги Департаменту комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації обґрунтованими та не заперечує проти задоволення позовних вимог позивача.

Третя особа - Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація Північ в письмових поясненнях № 01-30/133 від 02.09.2019 зазначила, що проти задоволення позовних вимог не заперечує.

Згідно ч. 3 ст. 185 ГПК України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

Ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі відмови від позову, визнання позову, укладення мирової угоди проводиться в порядку, встановленому ст.ст. 191, 192 цього Кодексу (ч. 4 ст. 185 ГПК України).

Відповідно до ч. 4 ст. 191 ГПК України у разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову. Якщо визнання відповідачем позову суперечить закону або порушує права чи інтереси інших осіб, суд постановляє ухвалу про відмову у прийнятті визнання відповідачем позову і продовжує судовий розгляд.

Частиною 1 статті 75 ГПК України передбачено, що обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, можуть бути зазначені в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, заяву відповідача про визнання позову, а також те, що вказані дії не суперечать законодавству та не порушують прав і охоронюваних законом інтересів інших осіб, суд приймає заяву відповідача про визнання позову.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників позивача, господарський суд дійшов до наступного.

Відповідно до інформації з Реєстру прав власності на нерухоме майно, власником нерухомого майна - нежитлового вбудованого приміщення - аптека з двома окремим входами літер А1Н,а-а 3 , загальною площею 88,90 кв.м, яке знаходиться за адресою: Луганська область, м. Лисичанськ, м. Новодружеськ, вул. Миру, буд АДРЕСА_1 , реєстраційний номер майна - 30018017, є Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація .

Зазначене право власності зареєстроване за відповідачем на підставі рішення виконавчого комітету Новодружеської міської ради № 12 від 25.02.2010 Про оформлення права власності на нежитлове приміщення - аптека з двома окремими входами , свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 24.03.2010 серія САС №359076, витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 24.03.2010 серія ССТ №674558.

Вказаними обставинами, на думку позивача, порушуються майнові права та законні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області.

Відносно вимоги про визнання за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради права власності на нерухоме майно суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 1.2 статуту Комунального підприємства Луганська обласна Фармація воно є комунальним унітарним підприємством та об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління яким здійснює Луганська обласна рада або уповноважений на те орган.

Засновником підприємства є Луганська обласна рада (п.1.4 статуту).

Згідно з п. 5.2 статуту нерухоме майно підприємства є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління яким здійснюється Луганською обласною радою, і закріплюється за підприємством на праві господарського відання.

Частиною 1 статті 142 Конституції України передбачено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

У статті 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні дається визначення поняття права комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

Частиною 1 статті 6 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

Згідно з ч.ч. 1, 4, 5 статті 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Частиною 3 статті 78 Господарського кодексу України встановлено, що майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

З огляду на викладені приписи законодавства, суд приходить до висновку про те, що нерухоме майно - нежитлове вбудоване приміщення - аптека з двома окремим входами літер А1Н,а-а 3 , загальною площею 88,90 кв.м, розташоване за адресою: Луганська область, м. Лисичанськ, м. Новодружеськ, вул. Миру, буд. 26, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, управління яким здійснюється Луганською обласною радою і закріплюється за Комунальним підприємством Луганська обласна Фармація на праві господарського відання.

Водночас суд бере до уваги, що ст. 3 Закону України Про військово-цивільні адміністрації передбачено, що військово-цивільні адміністрації утворюються у разі потреби за рішенням Президента України. У день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження обласної ради, її виконавчого апарату, посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації області.

Згідно з абз. 3 ст. 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації військово-цивільні адміністрації району, області - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження районних, обласних рад, державних адміністрацій та інші повноваження, визначені цим Законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону України Про військово-цивільні адміністрації у разі прийняття рішення про утворення районних, обласних військово-цивільних адміністрацій їх статусу набувають відповідні районні, обласні державні адміністрації, а голови районних, обласних державних адміністрацій набувають статусу керівників відповідних військово-цивільних адміністрацій.

Указом Президента України №123/2015 від 05.03.2015 Про утворення військово-цивільних адміністрацій утворено Луганську обласну військово-цивільну адміністрацію.

Отже, наразі повноваження Луганської обласної ради покладені на Луганську обласну державну адміністрацію.

На підставі розпорядження голови Луганської обласної державної адміністрації - керівника Луганської обласної військово-цивільної адміністрації Про внесення змін до структури та чисельності структурних підрозділів облдержадміністрації від 11.11.2015 №551 було створено Департамент комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації (далі - Департамент).

Розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації - керівника Луганської обласної військово-цивільної адміністрації від 15.05.2018 №389 Про внесення змін до Положення про Департамент комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації, посадової інструкції директора цього Департаменту внесено та затверджено зміни до Положення про Департамент (далі - Положення) і викладено його у новій редакції.

Відповідно до пп. 2 п. 4 Положення основними завданнями Департаменту є управління майном у межах повноважень, у тому числі делегованих обласною радою.

Згідно з пп. пп. 1, 7, 11 п.5 Положення Департамент відповідно до покладених на нього завдань здійснює облік та забезпечує проведення інвентаризації нерухомого майна, здійснює контроль за державною реєстрацією правочинів щодо нерухомого майна, здійснює претензійно-позовну роботу з питань захисту майнових прав щодо майна.

Частиною 1 статті 316 Цивільного кодексу України передбачено, що правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 317 Цивільного кодексу України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Статтею 318 Цивільного кодексу України встановлено, що суб`єктами права власності є Український народ та інші учасники цивільних відносин, визначені статтею 2 цього Кодексу. Усі суб`єкти права власності є рівними перед законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 321 Цивільного кодексу України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Відповідно до ст. 392 Цивільного кодексу України особа має право звернутися до суду з позовом про визнання права власності: 1) якщо це право оспорюється або не визнається іншими особами (за умови, що позивач не перебуває з цими особами у зобов`язальних відносинах, оскільки права осіб, які перебувають у зобов`язальних відносинах, повинні захищатися за допомогою відповідних норм інституту зобов`язального права); 2) у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Передумовою для застосування ст. 392 Цивільного кодексу України є відсутність іншого, окрім судового, шляху для відновлення порушеного права.

Позивачем у позові про визнання права власності є особа, яка вже є власником.

Рішенням Луганської обласної ради від 18.12.2003 №11/31 Про делегування деяких повноважень з управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що знаходяться в управлінні обласної ради делеговано керівникам підприємств, установ, організацій спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області наступні повноваження з управління об`єктами спільної власності, пов`язаними з оформленням і реєстрацією прав власності на нерухоме майно, зокрема подавати заяви і документи для реєстрації прав власності на нерухоме майно (п.1 рішення).

Рішення виконавчого комітету Новодружеської міської ради № 12 від 25.02.2010 Про оформлення права власності на нежитлове приміщення - аптека з двома окремими входами визнано право власності на нежитлове приміщення - аптека з двома окремими входами, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . 26 за Комунальним підприємством Луганська обласна Фармація .

24.03.2010 виконавчим комітетом Новодружеської міської ради видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно на нежитлове приміщення, аптека з двома окремим входами літер А1Н,а-а 3 , загальною площею 88,90 кв.м, яке знаходиться за адресою: Луганська АДРЕСА_2 , м. Лисичанськ АДРЕСА_3 м. Новодружеськ АДРЕСА_3 вул. АДРЕСА_1 . АДРЕСА_1 .

З огляду на викладене, Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація , зареєструвавши за собою право власності на нежитлове приміщення, аптека з двома окремим входами літер А1Н,а-а 3 , загальною площею 88,90 кв.м, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , не визнало право власності на вказаний об`єкт нерухомості територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області.

Оскільки судом встановлено, що нерухоме майно - нежитлове приміщення, аптека з двома окремим входами, літери А1Н,а-а 3 , загальною площею 88,90 кв.м, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . АДРЕСА_1 , є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Луганської області, то позовні вимоги в частині визнання за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради права власності на вказане нерухоме майно підлягають задоволенню.

Відносно вимоги позивача про визнання недійсним свідоцтва про права власності на нерухоме майно та скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно в Реєстрі прав власності на нерухоме майно суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Частиною 2 статті 16 Цивільного кодексу України передбачено, що способом захисту цивільних прав та інтересів може бути, зокрема, припинення дії, яка порушує право.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Господарського кодексу України, кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом, зокрема, припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення.

Крім того, відповідно до ст. 391 Цивільного кодексу України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Як вже зазначалось, відповідно до інформації з Реєстру прав власності на нерухоме майно власником нерухомого майна - нежитлового вбудованого приміщення - аптека з двома окремим входами літер А1Н,а-а 3 , загальною площею 88,90 кв.м, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер майна - 30018017, зазначене Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація .

Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відомості Державного реєстру прав вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою, доки їх не скасовано у порядку, передбаченому цим Законом. Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, зареєстрованих у Державному реєстрі прав, вчиняються на підставі відомостей, що містяться в цьому реєстрі.

Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав.

Частиною 2 статті 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом а пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Внесення змін до записів Державного реєстру прав, зупинення реєстраційних дій, внесення запису про скасування державної реєстрації прав або скасування рішення державного реєстратора здійснюються у порядку, передбаченому для державної реєстрації прав (ч. 5 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ).

Враховуючи наведені приписи законодавства, господарський суд вважає, що наявність свідоцтва про право власності на нерухоме майно та зробленого на його підставі запису про реєстрацію права власності у реєстрі прав власності на нерухоме майно за відповідачем обмежує правомочність власника - територіальні громади сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради - щодо розпорядження вказаним приміщенням аптеки, а обраний позивачем спосіб захисту у вигляді скасування державної реєстрації за відповідачем права власності на цей об`єкт нерухомості відповідає передбаченим цивільним законодавствам способам захисту та забезпечує ефективний захист прав власника.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог позивача про визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно та скасування державної реєстрації за відповідачем права власності на нерухоме майно в Реєстрі прав власності на нерухоме майно.

За таких обставин, позовні вимоги Департаменту комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації слід задовольнити повністю.

Позивач при поданні позову за платіжним дорученням від 09.08.2019 № 129 сплатив до Державного бюджету України судовий збір в сумі 5763 грн. 00 коп.

Судові витрати підлягають розподілу між сторонами відповідно до вимог ст. 129 ГПК України.

Згідно з ч. 1 ст. 130 ГПК України у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Аналогічна норма міститься в ч. 3 ст. 7 Закону України Про судовий збір .

У зв`язку з визнанням позову відповідачем, позивачу підлягає поверненню з Державного бюджету України 50% сплаченого ним судового збору в розмірі 2881 грн. 50 коп. Повернення судового збору здійснюється за клопотанням особи, яка його сплатила, за ухвалою суду.

Решта сплаченого позивачем судового збору в сумі 2881 грн. 50 коп. підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок відповідача.

З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 129, 233,238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

в и р і ш и в:

1. Позов Департаменту комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації до Комунального підприємства Луганська обласна Фармація про визнання недійсним свідоцтва про право власності, скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно та про визнання права власності за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в Луганській області - задовольнити повністю.

2. Визнати недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 24.03.2010 року, серія НОМЕР_1 , видане Виконкомом Новодружеської міської ради.

3. Скасувати державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - нежитлове приміщення - аптека з двома окремими входами, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер майна - 30018017, номер запису: 256, в книзі: 23, дата прийняття рішення про державну реєстрацію: 24.03.2010, дата внесення запису: 24.03.2010, власник: Комунальне підприємство Луганська обласна Фармація , форма власності - комунальна, частка власності 1/1, підстава виникнення: свідоцтво про право власності, рішення №12 від 25.02.2010 р., 24.03.2010, Виконком Новодружеської міської ради.

4. Визнати за територіальними громадами сіл, селищ, міст Луганської області в особі Луганської обласної ради (код ЄДРПОУ 24046449) право власності на нерухоме майно - нежитлове приміщення - аптека з двома окремими входами, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . реєстраційний номер майна - 30018017.

5. Стягнути з Комунального підприємства Луганська обласна Фармація (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк проспект Гвардійський, будинок 33, офіс 2, ідентифікаційний код 01975442) на користь Департаменту комунальної власності, земельних та майнових відносин Луганської обласної державної адміністрації (93405, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Центральний, будинок 59, ідентифікаційний код 40194452) судовий збір у сумі 2881 грн. 50 коп., про що видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Дане рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено - 11 жовтня 2019 року.

Суддя Є.А. Лісовицький

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено11.10.2019
Номер документу84879009
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/458/19

Ухвала від 17.03.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Рішення від 07.10.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 05.09.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 16.08.2019

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні