Рішення
від 11.10.2019 по справі 560/2810/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2810/19

РІШЕННЯ

іменем України

11 жовтня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації в якому просить визнати протиправною відмову Управління соціального захисту населення Ярмолинецької РДА про включення ОСОБА_2 до Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги та зобов`язати Управління соціального захисту населення Ярмолинецької РДА включити ОСОБА_2 до Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги з дня подання відповідної заяви.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що згідно листа за № 3610 від 10.07.2019 відповідач відмовив ОСОБА_1 про включення ОСОБА_2 до Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги. Підставою для відмови став той факт, що згідно свідоцтва про народження ОСОБА_2 відомості про батька записані за вказівкою матері згідно ст.135 Сімейного кодексу України, а згідно ч.5 ст.51 Бюджетного кодексу України на ОСОБА_2 не розповсюджуються право на пільги.

Вважає, дії Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації протиправними, а відмову такою, що суперечить нормам чинного законодавства.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 16.09.2019 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

Від відповідача на адресу суду 27.09.2019 надійшов відзив на позовну заяву, в якій останній зазначив, що відповідач неодноразово надавав роз`яснення позивачу та рекомендував звернутись до органу реєстрації актів цивільного стану з метою внесення змін до актового запису про народження у разі визнання батьківства, материнства відповідно до статті 134 Сімейного кодексу України.

Відповідач зазначає, що позивач 24.09.2019 звернувся до управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації із відповідними змінами у актовому записі про народження ОСОБА_2 з метою поширення права на пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, передбачені п.п. 4-6 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", свідоцтвом про народження ОСОБА_2 (серія НОМЕР_1 ), видане повторно, витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про внесення до актового запису змін, доповнень, де зазначено, що підстава для внесення змін заява позивача про визнання батьківства від 20.09.2019 та довідку про склад сім`ї та забезпеченість житловою площею Ярмолинецької селищної ради у якій зазначено, що до складу сім`ї позивача входить ОСОБА_3 - співмешканка та ОСОБА_4 - донька (копія додається).

На підставі наданих документів та нововиявлених обставин управлінням соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації було включено до складу сім`ї пільговика ОСОБА_2 - доньку позивача, що підтверджується копією персональної облікової картки пільговика.

Враховуючи наведене відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 у повному обсязі.

Дослідивши позовну заяву, відзив на позовну заяву, а також оцінивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що ОСОБА_1 є учасником бойових дій - ветераном війни та постійно проживає у АДРЕСА_1 , що підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_2 .

Згідно копії свідоцтва про народження ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 серія НОМЕР_3 виданого відділом ДРАЦС Ярмолинецького районного управління юстиції у Хмельницькій області 04 квітня 2011 року, встановлено, що батьком ОСОБА_2 є ОСОБА_1 .

Відповідно до копії довідки про склад сім`ї №3296 від 16.07.2019 виданої на ОСОБА_1 , встановлено, що ОСОБА_3 є власником житла по АДРЕСА_1 , та ОСОБА_2 є донькою ОСОБА_1 .

Позивач, як учасник бойових дій та ветеран війни має право на включення його до реєстру осіб, які мають право на пільги відповідно до Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. N 117.

На підставі наведеного вище, позивач звернувся до відповідача з заявою про включення його та його доньки ОСОБА_2 до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право пільги.

Згідно листа відповідача від 10.07.2019 №3610, позивача було включено до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право пільги, як учасника бойових дій.

Однак, згідно вказаного листа, відповідач також відмовив ОСОБА_1 про включення ОСОБА_2 до Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги. Підставою для відмови став той факт, що згідно свідоцтва про народження ОСОБА_2 відомості про батька записані за вказівкою матері згідно СТ..135 Сімейного кодексу України, а згідно ч.5 ст.51 Бюджетного кодексу України на ОСОБА_2 не розповсюджуються право на пільги.

Не погоджуючись з такою відмовою відповідача, позивач вважає її протиправною та такою що підлягає скасуванню, а тому за для захисту своїх порушених прав звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них, визначає Закон України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 №3551-XII (далі - Закон №3551-XII).

Згідно ст.5 Закону №3551-XII визначено, що учасниками бойових дій є особи, які брали участь у виконанні бойових завдань по захисту Батьківщини у складі військових підрозділів, з`єднань, об`єднань всіх видів і родів військ Збройних Сил діючої армії (флоту), у партизанських загонах і підпіллі та інших формуваннях як у воєнний, так і у мирний час.*

Відповідно до пп. 4-6 ст.12 Закону №3551-XII, учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги зокрема, Учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги: 75-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю); 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.

Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. метр опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю.

Для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 75-процентна знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім`ю); 75-процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню, для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

Стаття 12 цього Закону передбачає, що пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, передбачені пунктами 4 - 6 цієї статті, надаються учасникам бойових дій та членам їх сімей, що проживають разом з ними, незалежно від виду житла чи форми власності на нього.

З метою удосконалення обліку осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою, КМ України запроваджено Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги та затверджено Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги постановою КМ України від 29.01.2003 №117.

Згідно п.1 Положення встановлено, що Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр), - автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України, отримують пільги, передбачені для педагогічних, медичних, фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин та працівників культури в сільській місцевості і селищах міського типу (далі - пільговики), отримують соціальні стипендії, державну допомогу постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей.

Пункт 2 Положення передбачає, що до Реєстру вноситься така інформація:

про пільговиків - прізвище, ім`я, по батькові, число, місяць, рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають про це відмітку в паспорті) (далі - реєстраційний номер облікової картки платника податків), адреса зареєстрованого місця проживання (за рішенням комісій, утворених місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідно до пункту 5 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. N 848 (ЗП України, 1996 р., N 2, ст. 76; Офіційний вісник України, 2018 р., N 37, ст. 1311), - адреса фактичного місця проживання), склад сім`ї, характеристика житла, реквізити паспорта громадянина України та документа, що підтверджує право на пільги, а також категорія пільговика, перелік пільг, на які він має право, інформація про те, якими пільгами фактично користується;

про студентів, курсантів невійськових вищих навчальних закладів, які отримують соціальні стипендії, - повне найменування та код згідно з ЄДРПОУ вищого навчального закладу або його відокремленого структурного підрозділу, прізвище, ім`я, по батькові, число, місяць, рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків, реквізити паспорта громадянина України (свідоцтва про народження дитини), адреса зареєстрованого та фактичного місця проживання, підстави для отримання соціальної стипендії, розмір місячної стипендії (разом із сумою індексації) та строк, на який призначена соціальна стипендія;

про осіб, які отримують державну допомогу постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей, - прізвище, ім`я, по батькові, число, місяць, рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків, адреса зареєстрованого та фактичного місця проживання, реквізити паспорта громадянина України, документа, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства, особу, яку визнано в Україні біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту.

Інформація про осіб, які мають право на пільги відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", вноситься до Реєстру диференційовано з урахуванням належності особи до визначеної підкатегорії.

Згідно п.5 Положення, для включення до Реєстру інформації про пільговика він подає (крім педагогічних, медичних та фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин і працівників культури в сільській місцевості і селищах міського типу) уповноваженому органу копії документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім`ї на пільги (з пред`явленням оригіналів цих документів), копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, пред`являє паспорт та надає інформацію про характеристику житла та послуги, щодо отримання яких він має пільги та реально ними користується.

Враховуючи наведене вище, позивач будучи учасником бойових дій, та такий, що мав право на відповідні пільги передбачені законодавством, звертався до відповідача з заявою про включення його доньки ОСОБА_2 до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, оскільки на підставі свідоцтва про народження останній являється батьком ОСОБА_2 при цьому остання є неповнолітня дитина до 18 років та як особа, що знаходиться під опікою або піклуванням ОСОБА_1 , який відповідно має право на пільги, та проживає разом з ним.

Станом на момент розгляду справи суд встановив, що у зв`язку із повторним зверненням позивача 24.09.2019 про поширення права на пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, передбачені п.п. 4-6 статті 12 Закону №3551-XII стосовно ОСОБА_2 з урахуванням роз`яснень та рекомендацій відповідача, щодо внесення змін до актового запису про народження у разі визнання батьківства, материнства відповідно до статті 134 Сімейного кодексу України, управлінням соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації було включено до складу сім`ї пільговика ОСОБА_2 - доньку позивача, що підтверджується копією персональної облікової картки пільговика, яка міститься в матеріалах адміністративної справи.

Отже, враховуючи те, що підставою звернення до суду було те, що відповідач не включив ОСОБА_2 до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, однак в подальшому з урахуванням наданих рекомендацій ОСОБА_2 було включено до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, суд вважає за необхідне зазначити, що спір по суті вирішений, а повторне вирішення даного питання не призведене до будь-яких інших сприятливих обставин для позивача.

Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Стаття 90 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частина 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час, і ч.1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.

Виходячи з того, що у суду відсутні обґрунтовані правові підстави для задоволення позовних вимог позивача визнання протиправною відмову Управління соціального захисту населення Ярмолинецької РДА про включення ОСОБА_2 до Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги, а відповідно, відсутні підстави для задоволення і похідної вимоги позивача про зобов`язання Управління соціального захисту населення Ярмолинецької РДА включити ОСОБА_2 до Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги з дня подання відповідної заяви, оскільки відповідні дії вчинені відповідачем на момент розгляду справи.

За змістом пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Приймаючи до уваги все вищевикладене, у задоволенні даного адміністративного позову позивачеві необхідно відмовити повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України лише при задоволенні позову судові витрати покладаються на суб`єкта владних повноважень.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації про визнання протиправною відмову Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації про включення ОСОБА_2 до Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги та зобов`язати Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації включити ОСОБА_2 до Єдиного реєстру осіб, які мають право на пільги з дня подання відповідної заяви - відмовити.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_4 ) Відповідач:Управління соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації (вул. Петропавлівська, 64,Ярмолинці,Ярмолинецький район, Хмельницька область,32100 , ідентифікаційний код - 03198557)

Головуючий суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2019
Оприлюднено15.10.2019
Номер документу84896221
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2810/19

Рішення від 11.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні