Постанова
від 01.10.2019 по справі 160/9513/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

іменем України

01 жовтня 2019 року справа 160/9513/18

Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:

головуючий суддя Суховаров А.В.

судді Ясенова Т.І., Головко О.В.,

при секретарі Троянові А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Державної аудиторської служби України на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.03.2019 (суддя Олійник В.М.) в адміністративній справі за позовом Департаменту житлово-комунального господарства і будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Державної аудиторської служби України про скасування висновку про результати моніторингу закупівлі

ВСТАНОВИВ:

Департамент житлово-комунального господарства і будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації 14.12.2018 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної аудиторської служби України, в якому просить визнати протиправним і скасувати висновок про результати моніторингу закупівлі виконання проектно-вишукувальних робіт по об`єкту капітальний ремонт дороги по вул.Гагаріна і вул.Чапаєва в с.Вербуватівка Юр`ївського району в частині встановлення порушень статті 4 Закону України Про публічні закупівлі та зобов`язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень.

Позов обгрунтований безпідставністю застосування Закону України Про публічні закупівлі адже вартість предмета закупівлі робіт не перевищує 1' 500' 000грн. Висунуті вимоги є неконкретними, не чіткими, не зрозумілими, такими, що їх неможливо виконати та на підставі неіснуючої норми права (т1ас5) .

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.03.2019 позов задоволений (т1ас191) .

В апеляційній скарзі Державна аудиторська служба України просить рішення суду скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначають, що суд повністю задовольнив позов, але при цьому відхилив доводи Департаменту житлово-комунального господарства і будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації що на закупівлю послуг виконання проектно-вишукувальних робіт по об`єкту капітальний ремонт дороги по вул.Гагаріна і вул.Чапаєва в с.Вербуватівка Юр`ївського району не поширюється дія Закону України Про публічні закупівлі . Є помилковим висновок окружного суду про неконкретність вимог про усунення виявлених порушень (т2ас1) .

Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:

Згідно інформації про моніторинг UA-M-2018-10-16-001199, проведеного Державною аудиторською службою України з 08.11.2018 по 05.12.2018, позивачем 10.10.2018 оприлюднена інформація про предмет закупівлі: виконання проектно-вишукувальних робіт по об`єкту капітальний ремонт дороги по вул.Гагаріна і вул.Чапаєва в с.Вербуватівка Юр`ївського району 421' 297грн23коп . Додаток до річного плану закупівель оприлюднений 20.11.2019 після оприлюднення 10.10.2018 звіту про укладений договір від 10.10.2018, чим не дотримана стаття 4 Закону України Про публічні закупівлі .

Зобов`язано Департамент здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини 8 статті 71 Закону України Про публічні закупівлі протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію або документи, що свідчать про усунення порушень, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень (т1ас15-29,68-74) .

Відповідно до пункту 22 статті 1 Закону України Про публічні закупівлі , роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об`єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, в тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.

Відповідно до абзаців 1-3 частини 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі , цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товарів, послуг дорівнює або перевищує 200' 000грн, а робіт - 1' 500' 000грн; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товарів, послуг дорівнює або перевищує 1' 000' 000грн, а робіт - 5' 000' 000грн

Відповідно до абзацу 5 частини 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі , в разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50000грн та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 і 3 цієї частини, замовники обов`язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.

Відповідно до статті 4 Закону України Про публічні закупівлі , закупівля здійснюється згідно річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п`яти днів з дня їх затвердження.

У відповідях на запити 18/2016 та 44/2017, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України надало роз`яснення: в разі, якщо замовником не планується здійснення закупівель, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує межі, зазначені в абзацах 2 і 3 частини 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі , відсутній обов`язок замовника утворювати тендерний комітет, складати річний план та додаток до нього (ас30,31) .

Оскільки предметом закупівлі є виконання проектно-вишукувальних робіт на суму 421' 297грн23коп , тобто вартість робіт є меншою ніж передбачено абзацом 2 частини 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі , у Департаменту житлово-комунального господарства і будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації не виник обов`язок в його включенні до річного плану закупівель.

У позивача виник лише обов`язок оприлюднити звіт про укладений договір, що ним і було зроблено.

Висновок суду першої інстанції про відхилення доводів Департаменту житлово-комунального господарства і будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації що на закупівлю послуг виконання проектно-вишукувальних робіт по об`єкту капітальний ремонт дороги по вул.Гагаріна і вул.Чапаєва в с.Вербуватівка Юр`ївського району не поширюється дія Закону України Про публічні закупівлі прямо протирічить абзацам 1-3 частини 1 статті 2 цього Закону.

Відповідно до абзацу 4 частини 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі , під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 і 3 цієї частини, замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товарів, надавача послуг та виконавця робіт для укладення договору.

Відповідно до статті 3 Закону України Про публічні закупівлі , закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Перелічені принципи Департаментом житлово-комунального господарства і будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації порушені не були.

В свою чергу, колегія суддів погоджується з окружним судом, що зазначивши у вимозі про необхідність усунути виявлені порушення, відповідач не вказав, які саме дії повинен здійснити Департамент житлово-комунального господарства і будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації. При такому формулюванні позивач поставлений у невизначене становище щодо виконання рішення контролюючого органу. Така вимога не відповідає критеріям, визначеним частиною 2 статті 2 КАС України. Індивідуальні акти, які впливають на права і обов`язки інших осіб, повинні бути чіткими, конкретними, однозначно зрозумілими, такими, що не допускають різноманітного тлумачення та невизначеності відносно порядку і способу виконання.

Також окружний суд правильно звернув увагу, що Закону України Про публічні закупівлі не містить статті 71, а саме на неї посилається Державна аудиторська служба у вимозі про усунення виявлених порушень.

Керуючись статтями 241-244, 315, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної аудиторської служби України залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.03.2019 - без змін.

Постанова набирає законної сили з 01.10.2019 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повної постанови.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 01.10.2019.

Повну постанову складено 02.10.2019.

Головуючий суддя А.В. Суховаров

судді Т.І. Ясенова

судді О.В. Головко

Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено17.10.2019

Судовий реєстр по справі —160/9513/18

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 14.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні