РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
15 жовтня 2019 р. Справа № 120/2549/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жданкіної Наталії Володимирівни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард "Кредит" Віп-Голд і Компанія про стягнення штрафу,
в с т а н о в и в :
До Вінницького окружного адміністративного суду адміністративним позовом звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку до Повного товариства "Ломбард "Кредит" Віп-Голд і Компанія про стягнення штрафу.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що Повне товариство "Ломбард "Кредит" Віп-Голд і Компанія порушило вимоги пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 №2740. За наслідками виявлених порушень комісією складено акт та винесено постанову від 01.04.2019 №129/248/16-3/13-П, якою застосовано до товариства штрафну санкцію у розмірі 17000 грн. У зв`язку з несплатою відповідачем вказаної суми у добровільному порядку, комісія звернулась до суд з позовом про її стягнення.
Ухвалою суду від 13.08.2019 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без виклику сторін у судове засідання та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.
Проте, відзив від відповідача на адресу суду в строки, передбачені статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України, не надходив. Ухвала суду направлялась відповідачу на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, однак, на адресу суду повернувся конверт з відміткою відділення поштового зв`язку "за закінченням встановленого строку зберігання".
В силу ч. 4 ст. 124 КАС України, суд вважає відповідача належним чином повідомленим про можливість подання відзиву у зазначені строки.
Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Згідно ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
З урахуванням викладеного, керуючись положеннями ст. 262 КАС України наявні підстави для розгляду справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши докази, що містяться в матеріалах справи, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов висновку про задоволення позову виходячи з наступного.
Як вбачається із матеріалів справи уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 248/16-3/13 від 15.03.2019, відповідно до якого встановлено порушення Повним товариством "Ломбард "Кредит" Віп-Голд і Компанія вимог пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 №2740, а саме не подання станом на 15.03.2019 відповідачем до Національної комісії звітних даних за 2018 рік із дотриманням відповідного порядку, в частині накладання кваліфікованого електронного підпису керівника та головного бухгалтера ломбарду.
Листом від 16.03.2019 за №1558/16-8 комісією запрошено керівника товариства з`явитися 01.04.2019 об 14:15 хв. до приміщення Нацкомфінпослуг.
01.04.2019 уповноваженою особою Національної комісії винесено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №129/248/16-3/13-П, якою встановлено, застосувати до відповідача штрафну санкцію у розмірі 17000 грн., про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови письмово повідомити Нацкомфінпослуг у термін до 01.05.2019 з одночасним наданням у разі сплати штрафу, підтверджуючих документів.
Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Так, згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Нацкомфінпослуг у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Згідно п. 1.5, 1.6, 1.11 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 року № 2319 (далі - Положення № 2319) Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.
Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.
Посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.
Згідно п. 2.4 Положення № 2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.
У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.
У вищезазначеній постанові позивачем вказані порушення пункту 2.2 розділу 2 Порядку, а саме не подання станом на 15.03.2019 відповідачем до Національної комісії звітних даних за 2018 рік із дотриманням відповідного порядку, в частині накладання кваліфікованого електронного підпису керівника та головного бухгалтера ломбарду.
Згідно ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон), фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Згідно п. 1. ч. 1 ст. 1 цього ж Закону до фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.
Статтею 39 Закону, передбачено у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до пунктів 2.2 розділу 2 Порядку, Ломбарди подають звітність в електронній формі у вигляді документів, передбачених цим Порядком, з використанням веб-інтерфейсу доступу до спеціалізованого програмного забезпечення, який розміщений на офіційному веб-сайті Нацкомфінпослуг. Обов`язковими реквізитами звітності ломбарду є кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера ломбарду, накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
В матеріалах справи відсутні докази виконання Повного товариства "Ломбард "Кредит" Віп-Голд і Компанія пунктів 2.2 розділу 2 Порядку.
01.04.2019 директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено відносно відповідача прийнято постанову №129/248/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Сума штрафу становить 17 000,00 грн.
Суду не надано доказів оскарження відповідачем постанови про накладення штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, у разі незгоди із прийнятим рішенням.
Також, суду не надано доказів сплати відповідачем штрафу в сумі 17 000,00 грн., застосованого постановою Нацкомфінпослуг від 01.04.2019 за №129/248/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг.
Зважаючи на те, що відповідачем жодних доводів не надано, суд робить висновки з наявних у справі доказів.
А тому, за наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами в розумінні ст.ст. 73, 74 Кодексу адміністративного судочинства України, натомість відповідач доказів сплати штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн. чи часткової сплати - не надав.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено, правомірність пред`явленого позову, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
в и р і ш и в :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Повного товариства "Ломбард "Кредит" Віп-Голд і Компанія (вул. Київська, 16, оф. 616, м. Вінниця, 21009, код ЄДРПОУ 36681064) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, 3, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 38062828)
Повне товариство "Ломбард "Кредит" Віп-Голд і Компанія (вул. Київська, 16, оф. 616, м. Вінниця, 21009, код ЄДРПОУ 36681064)
Повний текст рішення суду складено 15.10.2019
Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2019 |
Оприлюднено | 18.10.2019 |
Номер документу | 84946707 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні