Справа № 560/2620/19
РІШЕННЯ
іменем України
16 жовтня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Гнап Д.Д. розглянув адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Майдан-Чернелівецького дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Незабудка" Деражнянської районної ради Хмельницької області про застосування заходів реагування.
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН.
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (далі по тексту - ГУ ДСНС України в Хмельницькій області, позивач) звернулося в суд з позовом до відповідача, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Майдан-Чернелівецького дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Незабудка" Деражнянської районної ради Хмельницької області (далі по тексту - Майдан-Чернелівецький ДНЗ (ясла-садок) "Незабудка", відповідач), розташованого за адресою: Хмельницька область, Деражнянський район, с. Майдан-Чернелевецький, вул. Вишнева, 15, (код ЄДРПОУ 39461094), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у Акті, складеному за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 97 від 09.08.2019.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що посадовою особою позивача, з метою додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки було здійснено позапланову перевірку Майдан-Чернелівецького ДНЗ (ясла-садок) "Незабудка".
За результатами її проведення контролюючий орган виявив ряд порушень вимог галузевих нормативно-правових актів та склав Акт перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 97 від 09.08.2019. Зважаючи на те, що відповідач не усунув виявлені порушення, а подальша експлуатація Майдан-Чернелівецького ДНЗ (ясла-садок) "Незабудка" із виявленими порушеннями створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведенню робіт з евакуації людей і як наслідок створює загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відповідач правом на подання відзиву відповідно норм Кодексу адміністративного судочинства України не скористався та відзив на позов не подав.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 29.08.2019 відкрито провадження в даній справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
Посадовою особою Деражнянського районного сектору ГУ ДСНС України в Хмельницькій області на підставі наказу від 26.07.2019 № 433, посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 05.08.2019 № 86, у період з 05 по 09 серпня 2019 року, було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Майдан-Чернелівецького ДНЗ (ясла-садок) "Незабудка".
Перевіркою встановлено порушення вимог Кодексу цивільного захисту України №5403-VI від 02.10.2012 (далі - КЦЗ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 (зі змінами), зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - ППБУ), ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд" (далі - ДСТУ Б В.2.5-38:2008), Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України від 05.11.2018 №879, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27.11.2018 за № 1346/32798 (далі - ПТБ).
За наслідками проведеної позивачем перевірки складено Акт № 97 щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Майдан-Чернелівецьким ДНЗ (ясла-садок) "Незабудка" від 09.08.2019 (далі - акт перевірки), яким встановлений ряд порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме :
п.1. Знаки безпеки розроблено не відповідно до ДСТУ ІSО 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ІSО 6309:1987, ІDТ) (п.8 розділ ІІ ППБУ);
п.2. Допускається складування горючих матеріалів (дрова) біля будівлі ДНЗ (п. 1.2 розділ ІІІ ППБУ);
п.3. Будівля ДНЗ не забезпечена проїздом з твердим покриттям для під`їзду пожежних автомобілів (п.1.6 розділ ІІІ ППБУ);
п.4. Не проведено вогнезахисне обробляння дерев`яних конструкцій горищного приміщення (п. 2.5 розділ ІІІ ППБУ);
п.5. Двері горища не зачинені на замок (п. 2.12 розділ ІІІ ППБУ);
п.6. На видному місці не встановлено адресний вказівник будівлі (назва вулиці, номер будинку) (п. 2.22 розділ ІІІ ППБУ);
п.7. Евакуаційні виходи з приміщень ДНЗ не обладнані світловими показчиками "Вихід" (п. 2.31 розділ ІІІ ППБУ);
п.8. З`єднання, відгалуження та окінціювання жил проводів і кабелів в приміщеннях ДНЗ не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових) (п. 1.6 розділ ІV ППБУ);
п.9. Допускається підвішування світильника на струмопровідному проводі та його експлуатація зі знятим ковпаком (розсіювачем) в підсобному приміщенні (п. 1.18 розділ IV ППБУ);
п.10. Допускається розміщення біля опалювальних печей горючих матеріалів (дерев`яного ліжка з матрацами в підсобному приміщенні, коври в спальному приміщенні та ігровій) (п. 2.7 розділу IV ППБУ);
п.11. Приміщення ДНЗ не обладнані автоматичною пожежною сигналізацією з послідуючим виведенням сигналу на пульт централізованого пожежного спостерігання (п. 1.2 розділ V ППБУ, таблиця А 1 п. 7.2 ДБН В.2.5-56:2014 "Системи пожежного захисту");
п.12. Приміщення закладу не обладнані системою оповіщення про пожежу 1-го типу (п. 1.2 розділу V ППБУ, таблиця Б 1 п. 4 ДБН В.2.5-56:2014 "Системи пожежного захисту");
п.13. Будівля ДНЗ не забезпечена необхідною кількістю води для здійснення пожежогасіння (п. 2.1 розділ V ППБУ);
п.14. Наявні вогнегасники не розміщені в легкодоступних місцях та не закріплені згідно вимог (п. 3.10 та п. 3.15 розділ V ППБУ);
п.15. Пожежний щит не укомплектований засобами пожежогасіння згідно норм належності (п. 3.11 розділ V ППБУ);
п.16. Наявному вогнегаснику типу ВП-2 не проведено технічне обслуговування (п. 3.17 розділу V ППБУ);
п.17. На наявному вогнегаснику типу ВП-2 відсутній обліковий інвентарний номер (п. 3.18 розділ V ППБУ);
п.18. Працівники об`єкта не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання від отруйних речовин (ст. 19 КЗЦ).
Примірник зазначеного акту 09.08.2019 вручено начальнику відділу освіти Деражнянської районної державної адміністрації та завідуючій Майдан-Чернелівецьким ДНЗ (ясла-садок) "Незабудка".
Позивач, керуючись нормами Кодексу цивільного захисту України, звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації Майдан-Чернелівецького дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Незабудка" Деражнянської районної ради Хмельницької області, Хмельницька область, Деражнянський район, с. Майдан-Чернелевецький, вул. Вишнева, 15, (код ЄДРПОУ 39461094), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у Акті, складеному за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 97 від 09.08.2019.
ІV. ОЦІНКА СУДУ.
Пунктом 4 розділу 1 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417 визначено, що пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.
Згідно з пунктом 26 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України (далі по тексту - КЦЗ України), небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.
Пунктом 33 цієї ж статті визначено, що пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
Згідно з підпунктом 2 пункту 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки.
Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно зі статтею 70 КЦЗ України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Як встановлено судом, під час проведення позапланової перевірки позивачем було зафіксовано ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей на території Майдан-Чернелівецького дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Незабудка" Деражнянської районної ради Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Деражнянський район, с. Майдан-Чернелевецький, вул. Вишнева, 15.
Суд звертає увагу на те, що подальша експлуатація Майдан-Чернелівецького дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Незабудка" із вищезазначеними порушеннями вимог пожежної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до частини 2 статті 51 КЦЗ України забезпечення техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладається на його керівника.
Згідно з частиною 3 статті 55 КЦЗ України, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Відповідно до частини 1 статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно з частиною 2 статті 68 КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V передбачено, що на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до частини 2 статті 64 КЦЗ центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно з пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052, ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Таким чином, управління ДСНС України у Хмельницькій області має усі підстави на звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування на вказаному об`єкті.
Суд зазначає, що на момент прийняття даного рішення, відповідач не надав до суду жодних доказів на підтвердження усунення виявлених порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оскільки встановлені під час перевірки порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, суд вважає, що позовні вимоги ГУ ДСНС України в Хмельницькій області про застосування заходів реагування необхідно задовольнити.
Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Майдан-Чернелівецького дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Незабудка" Деражнянської районної ради Хмельницької області про застосування заходів реагування задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Майдан-Чернелівецького дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Незабудка" Деражнянської районної ради Хмельницької області, розташованого за адресою: Хмельницька область, Деражнянський район, с. Майдан-Чернелевецький, вул. Вишнева, 15, (код ЄДРПОУ 39461094), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у Акті, складеному за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 97 від 09.08.2019.
Судові витрати з відповідача не стягуються.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 16 жовтня 2019 року
Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, Хмельницький, Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 38662200) Відповідач:Майдан-Чернелівецький дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Незабудка" Деражнянської районної ради Хмельницької області (вул. Вишнева, 15, Майдан-Чернелевецький, Деражнянський район, Хмельницька область, 32230 , код ЄДРПОУ - 39461094)
Головуючий суддя Д.Д. Гнап
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2019 |
Оприлюднено | 18.10.2019 |
Номер документу | 84950192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Гнап Д.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні