ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
15.10.2019 справа №910/9267/19 Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні
справу № 910/9267/19
до товариства з обмеженою відповідальністю Біохімексім (02091, м. Київ, Харківське шосе, буд. 152, кв. 92; ідентифікаційний код 37387344)
про стягнення 68 000 грн. штрафу і 68 000 грн. пені,
за участю представників:
позивача - Тацишиної О.П. (довіреність від 09.09.2019 №60-03/15д);
відповідача - не з`явився.
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Стислий виклад позовних вимог
Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі - Відділення АМК) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю Біохімексім (далі - Товариство) 68 000 грн. штрафу, накладеного на відповідача рішенням адміністративної колегії Відділення від 27.11.2018 №60/39-р/к Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу у справі №75/15-р-02-05-18 (далі - рішення №60/39-р/к), та 68 000 грн. пені, нарахованої за невиконання рішення №60/39-р/к.
Позовні вимоги мотивовано тим, що: рішенням №60/39-р/к на Товариство накладено штраф у сумі 68 000 грн. за вчинення порушення, передбаченого пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України Про захист економічної конкуренції (далі - Закон), у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів); станом на 24.06.2019 у Відділення АМК відсутні докази, які підтверджували б сплату штрафу відповідачем; за прострочення сплати вказаного штрафу з Товариства також слід стягнути нараховану Відділенням АМК суму пені.
2. Процесуальні дії у справі
Ухвалою господарського суду міста Києва від 19.07.2019 позовну заяву Відділення АМК залишено без руху та встановлено позивачу десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.
26.07.2019 позивач подав суду документи на виконання ухвали суду від 19.07.2019.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 31.07.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 27.08.2019.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.08.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу №910/9267/19 до судового розгляду по суті на 15.10.2019.
Представник відповідача у судове засідання 15.10.2019 не з`явився, про причини неявки суд не повідомив. До матеріалів справи долучено конверт-повернення з адреси місцезнаходження відповідача з відміткою відділення поштового зв`язку кінець терм збер .
Пунктом 5 частини шостої статті 242 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Крім того, судом враховано, що у відповідності до частини другої статті 2 Закону України Про доступ до судових рішень усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання. Судові рішення також можуть публікуватися в друкованих виданнях із додержанням вимог цього Закону.
Єдиний державний реєстр судових рішень - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень (частина друга статті 3 Закону України Про доступ до судових рішень ).
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України Про доступ до судових рішень судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України.
З огляду на викладене відповідач не був позбавлений права та можливості ознайомитися з ухвалою суду у Єдиному державному реєстрі судових рішень та подати у встановлені ГПК України строки відзив на позовну заяву.
Представник позивача у судовому засіданні 15.10.2019 оголосив вступне слово та підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Суд, заслухавши вступне слово представника позивача, з`ясувавши обставини, на які посилається позивач, дослідив в порядку статей 209 і 210 ГПК України докази у справі.
Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.
Представник позивача виступив з промовою (заключним словом), в якій посилався на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.
У судовому засіданні 15.10.2019 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.
Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.
ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням №60/39-р/к, зокрема:
- визнано, що товариство з обмеженою відповідальністю Плейс (далі - ТОВ Плейс ) та Товариство вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, шляхом узгодження умов участі у процедурі закупівлі Мило та чистильні препарати 30 найменувань (3 464 315 од.), яка проводилась ПАТ Укрпошта у 2013 році (пункт 1 рішення №60/39-р/к);
- визнано, що ТОВ Плейс та Товариство вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, шляхом узгодження умов участі у процедурі закупівлі Мило та чистильні препарати 25 найменувань (3 678 480 од.), яка проводилась ПАТ Укрпошта у 2013 році (пункт 2 рішення №60/39-р/к);
- визнано, що ТОВ Плейс та Товариство вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, шляхом узгодження умов участі у процедурі закупівлі Мило, засоби мийні та засоби для чищення 19 найменувань (52 075 од.), яка проводилась ПАТ Укрпошта у 2013 році (пункт 3 рішення №60/39-р/к);
- за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зазначене в пункті 3 резолютивної частини рішення №60/39-р/к, накладено на Товариство штраф у сумі 34 000 грн. (пункт 5 рішення №60/39-р/к);
- визнано, що ТОВ Плейс та Товариство вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, шляхом узгодження умов участі у процедурі закупівлі Мило, засоби мийні та засоби для чищення 16 найменувань (611 665 од.), яка проводилась ПАТ Укрпошта у 2013 році (пункт 6 рішення №60/39-р/к);
- за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зазначене в пункті 6 резолютивної частини рішення №60/39-р/к, накладено на Товариство штраф у сумі 34 000 грн. (пункт 8 рішення №60/39-р/к).
Рішення №60/39-р/к було надіслано на адресу Товариства супровідним листом від 28.11.2018 №60-02/4252, проте конверт було повернуто Відділенню АМК з відміткою відділення поштового зв`язку кінець терм збер .
У зв`язку з викладеним Відділенням АМК було оприлюднено інформацію щодо прийняття рішення №60/39-р/к у газеті Урядовий кур`єр від 05.02.2019 випуск №23(6386).
Враховуючи положення частини першої статті 56 Закону рішення №60/39-р/к вважається отриманим відповідачем 15.02.2019.
Судом встановлено, що відповідач не оскаржував вказане рішення до суду.
Отже, строк добровільної сплати Товариством суми штрафу закінчився 15.04.2019.
Як встановлено судом, Товариство станом на 15.07.2019 - день подання позовної заяви (як і на даний час) не сплатило штраф у добровільному порядку; доказів протилежного суду не подано.
За таких обставин господарський суд міста Києва дійшов висновку про задоволення позовних вимог у частині стягнення з відповідача 68 000 грн. штрафу.
Слід зазначити, що листом від 16.05.2019 №60-02/2935 позивач просив відповідача сплатити штраф та пеню.
Вказаний лист було надіслано Товариству 16.05.2019, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням і конвертом-повернення з відміткою відділення поштового зв`язку за закінченням встановленого строку зберігання .
У вимозі про стягнення з Товариства 68 000 грн. пені Відділення АМК визначило період її нарахування з 16.04.2019 по 24.05.2019 (дата, визначена позивачем у розрахунку), тобто 70 днів.
Судом встановлено, що кількість днів прострочення сплати штрафу становить 70 днів; сума пені за один день прострочення сплати штрафу складає 1 020 грн., тому за 70 днів прострочення сплати штрафу з відповідача слід було б стягнути 71 400 грн. пені (1 020 грн. х 70 днів).
Проте за приписами частини п`ятої статті 56 Закону розмір пені не може перевищувати розміру штрафу (68 000 грн.), накладеного на відповідача рішенням №60/39-р/к, а тому стягненню з Товариства підлягає 68 000 грн. пені, що також було враховано Відділенням АМК.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
У частині першій статті 48 Закону зазначено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу тощо.
Відповідно до частин першої - третьої статті 56 Закону рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема, внаслідок:
відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації);
відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб`єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, -
рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України Голос України , газета Кабінету Міністрів України Урядовий кур`єр , Офіційний вісник України , друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).
Рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання.
Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Згідно з частиною восьмою статті 56 Закону протягом п`яти днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.
Крім того, у частині п`ятій статті 56 Закону зазначено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.
Відповідно до частини дев`ятої статті 56 Закону суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.
Згідно з вимогами статті 29 Бюджетного кодексу України та статті 56 Закону суми стягнутих штрафів та пені перераховуються до загального фонду Державного бюджету України за кодом класифікації доходів бюджету 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Переліком кодів бюджетної класифікації в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 №106 Про деякі питання ведення обліку податків і зборів (обов`язкових платежів) та інших доходів бюджету , передбачено, що контролюючими органами справляння надходжень бюджету по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , є органи Державної податкової служби України.
ВИСНОВКИ
Враховуючи несплату відповідачем накладеного рішенням №60/39-р/к штрафу у передбачений Законом строк, позовні вимоги щодо стягнення 68 000 грн. штрафу і 68 000 грн. пені є обґрунтованими, документально підтвердженими, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі справи слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45; ідентифікаційний код 21602826) до товариства з обмеженою відповідальністю Біохімексім (02091, м. Київ, Харківське шосе, буд. 152, кв. 92; ідентифікаційний код 37387344) про стягнення 68 000 грн. штрафу і 68 000 грн. пені задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Біохімексім (02091, м. Київ, Харківське шосе, буд. 152, кв. 92; ідентифікаційний код 37387344) в доход загального фонду Державного бюджету України за кодом бюджетної класифікації: 21081100, на р/р 31110106026003, МФО 899998, код за ЄДРПОУ 38021179, отримувач: УДКСУ у Дарницькому районі міста Києва, 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн. штрафу і 68 000 (шістдесят вісім тисяч) грн. пені.
3. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Біохімексім (02091, м. Київ, Харківське шосе, буд. 152, кв. 92; ідентифікаційний код 37387344) на користь Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45; ідентифікаційний код 21602826) 2 040 (дві тисячі сорок) грн. судового збору.
4. Після набрання рішенням законної сили видати відповідні накази.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд міста Києва протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 17.10.2019.
Суддя О.В. Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2019 |
Оприлюднено | 18.10.2019 |
Номер документу | 84978425 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні