Рішення
від 16.10.2019 по справі 140/2704/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2704/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ковальчука В.Д.,

розглянувши у письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Волинської обласної державної адміністрації до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненькій областях, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 , про визнання протиправною та скасування вимоги,

ВСТАНОВИВ:

Волинська обласна державна адміністрація звернулася з позовом до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненькій областях про визнання протиправною та скасування вимоги від 02.09.2019 № 423 про усунення порушень прав державного службовця, встановлених Законом України «Про державну службу» , якою зобов`язано скасувати наказ керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09 липня 2019 року №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » .

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що на підставі проведеної перевірки Міжрегіональним управлінням Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях, 02 вересня 2019 року було направлена Волинській обласній державній адміністрації вимога за №423 про скасування наказу керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09 липня 2019 року №68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » .

Зазначену вимогу позивач вважає протиправною та такою, що підлягає скасуванню, оскільки позивачем було дотримано процедуру проведення дисциплінарного провадження щодо ОСОБА_1 .

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 06.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за позовом Волинської обласної державної адміністрації до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській області та Рівненькій областях про визнання протиправною та скасування вимоги, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а. с. 1).

У відзиві (а. с. 63-71) Міжрегіональне управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненькій областях просить відмовити у задоволенні позову та вказує на те, що дисциплінарне провадження стосовно ОСОБА_1 проведене з порушеннями вимог статей 69, 73, 74 Закону України «Про державну службу» а саме: у дисциплінарній справі не завірені копії документів, дисциплінарною комісією була розглянута несформована справа, при визначенні дисциплінарного стягнення не були враховані обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність та наявність заохочень, було відмовлено ОСОБА_1 у реалізації його права на захист.

У відповіді на відзив (а. с. 146 - 151) Волинська обласна державна адміністрація вказує на те, що справа є сформованою, оскільки містить усі документи, передбачені статтею 73 Закону України «Про державну службу» . Також матеріали дисциплінарної справи містять детальне на 20 аркушах пояснення ОСОБА_1 , а тому не відповідає дійсності твердження відповідача щодо відмови ОСОБА_1 у реалізації його права на захист. При притягненні ОСОБА_1 були враховані обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність та наявність заохочень, та відповідно до вимог Інструкції з діловодства у Волинській обласній державній адміністрації від 08.06.2018 №345, облдержадміністрація може засвідчувати копії лише тих документів, що створюються в ній. З врахуванням викладеного просить позов задовольнити.

У заперечені на відповідь на відзив відповідач зазначає, що вимога від 02 вересня 2019 року №423 є такою, що прийнята з урахуванням критеріїв, визначених частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому просить в задоволенні позовних вимог позивачу відмовити.

У поясненні на позов третя особа просить в задоволенні позову відмовити, оскільки на його думку вимога Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненькій областях складена із повним дотриманням процедури, яка встановлена законодавством, а всі порушення, які викладені у її змісті дійсно мали місце при проведенні дисциплінарного провадження щодо нього.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Відповідно до наказу Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненській областях від 23.07.2019 № 38-од «Про проведення позапланової перевірки» , проведено позапланову виїзну перевірку Волинської обласної державної адміністрації на предмет дотримання вимог Закону України «Про державну службу» та інших нормативно-правових актів у сфері державної служби.

За результатами перевірки Волинської обласної державної адміністрації було складено довідку на предмет дотримання вимог Закону України «Про державну службу» та інших нормативно-правових актів у сфері державної служби від 02.09.2019 року.

На підставі довідки Міжрегіональним управлінням Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненькій областях було винесено вимогу від 02.09.2019 № 423 «Про усунення порушень прав державного службовця, встановлених Законом України «Про державну службу» , яка була цього ж числа направлена для виконання до Волинської обласної державної адміністрації.

Як вбачається зі змісту Вимоги, дисциплінарне провадження відносно ОСОБА_1 проведено з порушенням вимог:

- пункту 9 частини 2 статті 73 Закону України Про державну службу , згідно якої дисциплінарна справа повинна містити належним чином завірені копії документів і матеріалів, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку, проте, зазначені копії не завірені, а також окремі матеріали дисциплінарної справи виготовлені на чернетках;

- частини 9 статті 69 Закону України «Про державну службу» , згідно якої дисциплінарна комісія розглядає дисциплінарну справу державного службовця, сформовану в установленому цим Законом порядку, однак дисциплінарною комісією розглянута не сформована дисциплінарна справа;

- частини З статті 73 Закону України «Про державну службу» , оскільки дисциплінарна комісія підготувала подання, не розглянувши при цьому дисциплінарну справу, яка на момент перевірки була не сформованою;

- частини 1 статті 74 Закону України «Про державну службу» , якою встановлено, що під час визначення виду стягнення необхідно враховувати у тому числі обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, наявність заохочень, однак, зазначені вище обставини не враховані;

- частини 7 статті 74 Закону України «Про державну службу» , оскільки ОСОБА_1 без правових на те підстав відмовлено у реалізації його прав, передбаченою вище нормою Закону.

У зв`язку з цим Міжрегіональне управління вимагало скасувати наказ керівника апарату Волинської обласної державної адміністрації від 09.07.2019 № 68-ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 »

Підставою для прийняття спірної вимоги став висновок відповідача про недотримання позивачем процедури притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 внаслідок неналежного оформлення матеріалів дисциплінарної справи та неповного з`ясування обставин.

Надаючи правову оцінку зазначеній вимозі суд зазначає наступне.

Закон України «Про державну службу» визначає принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях.

Згідно з пунктом 8 частини 1 статті 8 Закону України «Про державну службу» , державний службовець зобов`язаний виконувати рішення державних органів, накази (розпорядження), доручення керівників, надані на підставі та у межах повноважень, передбачених Конституцією та законами України.

Відповідно до частин першої, другої статті 65 Закону України «Про державну службу» , підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення.

Дисциплінарними проступками є невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень;

Згідно з частиною першою статті 66 Закону України «Про державну службу» до державних службовців застосовується один із таких видів дисциплінарного стягнення:

1) зауваження;

2) догана;

3) попередження про неповну службову відповідність;

4) звільнення з посади державної служби.

Частиною першою статті 67 Закону України «Про державну службу» встановлено, що дисциплінарне стягнення має відповідати характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку та ступеню вини державного службовця. Під час визначення виду дисциплінарного стягнення необхідно враховувати характер дисциплінарного проступку, обставини, за яких він був вчинений, настання тяжких наслідків, добровільне відшкодування заподіяної шкоди, попередню поведінку державного службовця та його ставлення до виконання посадових обов`язків.

Згідно з частиною першою статті 68 Закону України «Про державну службу» дисциплінарні провадження ініціюються суб`єктом призначення.

Відповідно до частин першої, дев`ятої, десятої та одинадцятої статті 69 Закону України «Про державну службу» для здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку утворюється дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ (далі - дисциплінарна комісія).

Дисциплінарна комісія розглядає дисциплінарну справу державного службовця, сформовану в установленому цим Законом порядку.

Результатом розгляду дисциплінарної справи є пропозиція Комісії або подання дисциплінарної комісії, які мають рекомендаційний характер для суб`єкта призначення.

Суб`єкт призначення протягом 10 календарних днів зобов`язаний прийняти рішення на підставі пропозиції Комісії або подання дисциплінарної комісії або надати вмотивовану відмову протягом цього строку.

Також зі змісту норм Закону України «Про державну службу» можна визначити наступні стадії дисциплінарного провадження:

- ініціювання дисциплінарного провадження;

- формування дисциплінарної справи;

- проведення службового розслідування (за наявності підстав);

- розгляд дисциплінарною комісією дисциплінарної справи державного службовця;

- подання дисциплінарної комісії суб`єкту призначення;

- прийняття рішення суб`єктом призначення;

- накладення дисциплінарного стягнення (закриття дисциплінарного провадження).

Так, наказом керівника апарату обласної державної адміністрації від 25.01.2019 року № 5-ос «Про дисциплінарне провадження щодо ОСОБА_1 » , ініційовано проведення дисциплінарного провадження щодо ОСОБА_1 , начальника відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату облдержадміністрації. На виконання даного наказу, дисциплінарною комісією з розгляду дисциплінарних справ апарату обласної державної адміністрації було здійснено дисциплінарне провадження відносно ОСОБА_1 , начальника відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату облдержадміністрації, за результатами якого складено висновок про наявність у діях державного службовця дисциплінарного проступку та підстав для його притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Вказаним висновком зафіксовано, що за результатами позапланової перевірки представниками управління забезпечення та контролю функціонування Реєстру Служби розпорядника Реєстру ЦВК даних, викладених у зверненні головного спеціаліста відділу ведення Державного реєстру виборців апарату Маневицької районної державної адміністрації Бігун О.М, було складено акт перевірки стану організації роботи органу ведення Державного реєстру виборців від 24 жовтня 2018 року.

В акті зафіксовано недоліки в організації роботи відділу ведення Державного реєстру виборців Маневицької районної державної адміністрації, виявлені під час виїзної перевірки. Крім представників Центральної Виборчої Комісії в заходах по перевірці брав участь ОСОБА_1 - начальник відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату обласної державної адміністрації, про що свідчить його підпис в акті.

Факт вчинення державним службовцем ОСОБА_1 дисциплінарного проступку викладено в листі від 22.12.2018 № 21-28-2351 за підписом голови Центральної виборчої комісії Т. Сліпчук, а саме: не вчинення певних дій, які він зобов`язаний був вчинити - забезпечити контроль за виконанням вимог, зазначених в акті, та надати інформацію Центральній виборчій комісії.

За змістом частин 9, 11 статті 14 Закону України «Про Державний реєстр виборців» регіональним органом адміністрування Реєстру в області є структурний підрозділ апарату облдержадміністрації, який здійснює організаційну підтримку, забезпечує взаємодію місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, закладів, установ та організацій стосовно створення та ведення Реєстру, контролює виконання рішень розпорядника Реєстру.

Відповідно до пункту 15 Положення щодо проведення виїзних перевірок стану організації роботи органів ведення Державного реєстру виборців, затвердженого постановою ЦВК від 26 лютого 2016 року № 59, керівник органу ведення Реєстру, в організації роботи якого за результатами перевірки виявлено недоліки, вживає невідкладних заходів для їх усунення з урахуванням рекомендацій, зазначених в акті перевірки, про що у місячний строк з дня його підписання письмово інформує Центральну виборчу комісію.

Проте, повідомлень про усунення порушень законів України та рішень Центральної виборчої комісії в організації роботи відділу до комісії не надходило.

Згідно з пунктом 22 статті 25 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» , місцева державна адміністрація забезпечує здійснення заходів щодо ведення Реєстру відповідно до закону.

Однак функції відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату Волинської облдержадміністрації, зокрема щодо контролю за виконанням відділом ведення Державного реєстру виборців апарату Маневицької райдержадміністрації рішень розпорядника Реєстру, виконувалися неналежним чином, оскільки названий орган адміністрування Реєстру виборців не вжив заходів щодо припинення порушень, не повідомив про них Центральну виборчу комісію та правоохоронні органи.

Враховуючи обставини справи, наявні документи, комісія дійшла висновку, що в діях ОСОБА_1 , начальника відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату обласної державної адміністрації, має місце дисциплінарний проступок, а саме - невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади та є підстави до притягнення його до дисциплінарної відповідальності.

На підставі висновку Дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарних справ апарату облдержадміністрації на ім`я керівника апарату обласної державної адміністрації

ОСОБА_2 було внесено подання, яким запропоновано суб`єкту призначення за вчинення дисциплінарного проступку ОСОБА_1 , начальнику відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату облдержадміністрації, оголосити догану.

За результатами розгляду подання, керівником апарату обласної державної адміністрації відповідно до пункту 2 частини першої, частини третьої статті 66 , статті 77 Закону України «Про державну службу» прийнято наказ від 09.07.2019 № 68 -ос «Про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 » , яким оголошено догану ОСОБА_1 .

Відповідно до ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди, зокрема, перевіряють, чи прийняті вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації.

Наведені обставини вказують на те, що оскаржувана вимога не відповідає критеріям, визначеним статтею 2 КАС України, оскільки ґрунтується на помилкових висновках з огляду на таке.

Так, статтею 73 Закону України «Про державну службу» передбачено, що з метою збору інформації про обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, для визначення дисциплінарною комісією ступеня вини, характеру і тяжкості цього дисциплінарного проступку Комісією, дисциплінарною комісією формується дисциплінарна справа.

Дисциплінарна справа повинна містити:

1) дату і місце її формування;

2) підстави для відкриття дисциплінарного провадження;

3) характеристику державного службовця, складену його безпосереднім керівником, та інші відомості, що характеризують державного службовця;

4) відомості щодо наявності чи відсутності дисциплінарних стягнень;

5) інформаційну довідку з викладенням обставин щодо вчинення державним службовцем дисциплінарного проступку;

6) пояснення державного службовця щодо обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження;

7) пояснення безпосереднього керівника державного службовця з приводу обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження;

8) пояснення інших осіб, яким відомі обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження;

9) належним чином завірені копії документів і матеріалів, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку;

10) відомості про причини і умови, що призвели до вчинення проступку, вжиті або запропоновані заходи для їх усунення чи обставини, на підставі яких з державного службовця знімають звинувачення;

11) висновок за результатами службового розслідування (у разі його проведення);

12) висновок про наявність чи відсутність у діях державного службовця дисциплінарного проступку та підстав для його притягнення до дисциплінарної відповідальності;

13) опис матеріалів, які містяться в дисциплінарній справі.

Результатом розгляду дисциплінарної справи є пропозиції Комісії, подання дисциплінарної комісії у державному органі, які мають рекомендаційний характер для суб`єкта призначення.

Порядок обліку та роботи з дисциплінарними справами встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

Відповідач наголошує на тому, що дисциплінарна справа не містить належним чином завірених копій документів і матеріалів, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку; дисциплінарна справа не сформована, не враховані обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, наявність заохочень.

Однак, вказані обставини спростовуються матеріалами дисциплінарної справи

ОСОБА_1

Так, дисциплінарна справа містить наказ по апарату облдержадміністрації №5-ос «Про дисциплінарне провадження щодо ОСОБА_1 » ; характеристику ОСОБА_1 за підписом керівника апарату облдержадміністрації; довідку управління персоналом про наявність чи відсутність дисциплінарних стягнень; інформаційну довідку керівника апарату облдержадміністрації, з викладенням обставин щодо вчинення державним службовцем дисциплінарного проступку; пояснення керівника апарату облдержадміністрації; пояснення головного спеціаліста відділу адміністрування Державного реєстру виборців; лист Центральної виборчої комісії від 22.12.2008 року №21-28-235 (з додатками); пояснення ОСОБА_1 ; висновок про наявність у діях ОСОБА_1 дисциплінарного проступку; подання дисциплінарної комісії щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 ; лист за підписом керівника апарату облдержадміністрації від 01.07.2019; заява ОСОБА_3 Ю ОСОБА_4 ; акт від 01.07.2019 про ненадання пояснень; опис матеріалів, які містяться в дисциплінарній справі.

Отже, справа є сформованою, а тому висновок Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненькій областях, викладений у вимозі про те, що дисциплінарною комісією розглянута несформована дисциплінарна справа, дисциплінарна комісія підготувала подання, не розглянувши при цьому дисциплінарну справу, яка на момент перевірки була не сформованою не відповідає дійсності.

Також не відповідає дійсності висновок відповідача у вимозі щодо не врахування обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, наявність заохочень, оскільки головним спеціалістом управління персоналом було надано довідку про наявність чи відсутність дисциплінарних стягнень, а відповідач ні в довідці за результатами позапланової виїзної перевірки від 02.09.2019, ні у вимозі не вказує конкретно які ж саме не враховані обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, наявність заохочень при притягненні ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності.

Щодо незавіреної в установленому порядку копії листа ЦВК від 22.12.2018 та додатків до нього, суд вважає, що це не може бути свідченням не завершення процесу формування справи, а відповідно до вимог Інструкції з діловодства у Волинській обласній державній адміністрації від 08.06.2018 №345, облдержадміністрація може засвідчувати копії лише тих документів, що створюються в ній.

Також ОСОБА_1 було надано можливість надати пояснення щодо дисциплінарного проступку та було його ознайомлено з висновком дисциплінарної комісії.

Встановлені обставини свідчать про дотримання позивачем процедури проведення дисциплінарного провадження та спростовують висновки відповідача у цій частині.

Таким чином відповідачем не доведено порушення позивачем пункту 9 частини 2 статті 73, частини 9 статті 69, частини 3 статті 73, частини 1 статті 74, частини 7 статті 74 Закону України «Про державну службу» при притягненні до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 , а тому вимога від 02.09.2019 №423 є протиправною і підлягає скасуванню.

Керуючись статтями 243-246, 250, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати вимогу Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненькій областях від 02.09.2019 № 423 про усунення порушень прав державного службовця, встановлених Законом України «Про державну службу» .

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Позивач - Волинська обласна державна адміністрація (43027, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, 9, код ЄДРПОУ 13366929).

Відповідач - Міжрегіональне управління Національного агентства України з питань державної служби у Волинській та Рівненькій областях (43027, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, 9, код ЄДРПОУ 39848704).

Третя особа - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , Волинська область, місто Луцьк, вулиця Липинського,5/55).

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2019
Оприлюднено18.10.2019
Номер документу84981911
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2704/19

Постанова від 05.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Рішення від 16.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні