СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 жовтня 2019 р. Справа № 480/2538/19
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Осіпової О.О., розглянувши в письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Комунальної установи "Управління розвитку інфраструктури та архітектурного планування Сумського району" про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Сумській області (далі по тексту - позивач, ГУ ДПС у Сумській області) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунальної установи "Управління розвитку інфраструктури та архітектурного планування Сумського району" (далі по тексту - відповідач, КУ "Управління розвитку інфраструктури та архітектурного планування Сумського району"), в якій просить стягнути з відповідача за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків податковий борг:
- з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 42051,00 грн. на користь державного бюджету України на р/р 31113029018355, одержувач УК Сумському р/Сумський р/14060100, код одержувача 37970621, банк одержувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998;
- за платежем частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону в сумі 1568,60 грн. на користь місцевого бюджету на р/р 31113074018355, одержувач УК Сумському р/Сумський р/21010100, код одержувача 37970621, банк одержувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998.
Свої вимоги мотивує тим, що відповідач є платником податків і зобов`язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов`язкових платежів) у встановлені законодавством терміни, однак всупереч вимогам статті 16 Податкового кодексу України, відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі вносить податки до бюджету, внаслідок чого має податковий борг на суму 43 619,60 грн., у тому числі: з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 42 051,00 грн.; за платежем частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону - 1 568,60 грн.
Ухвалою суду від 15.07.2019 р. відкрито провадження по справі, розгляд проводиться за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Вказана ухвала була направлена відповідачу за адресою державної реєстрації (а.с.24). Відзиву на позов відповідачем не надано, що не перешкоджає розгляду справи за наявними матеріалами.
Ухвалою суду від 17.10.2019 р. було замінено позивача по справі - Головне управління ДФС у Сумській області його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Сумській області.
Суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що КУ "Управління розвитку інфраструктури та архітектурного планування Сумського району" зареєстрована як юридична особа, є платником податків і зборів.
Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно із п.36.1 ст.36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Пунктом 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України зазначено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідачем було подано податкову декларації з податку на додану вартість №9103213437 від 21.06.2016 р., якою відповідачем самостійно визначено грошове зобов`язання у розмірі 42 051,00 грн. (а.с.13).
Відповідно до п.56.11 ст.56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Відповідачем до Головного управління ДФС у Сумській області було подано розрахунки частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями: №1700006281 від 17.02.2017 р., яким відповідачем самостійно визначено грошове зобов`язання у розмірі 1 437,00 грн., проте несплаченою залишається сума 963,60 грн.; №1700008905 від 20.04.2017 р., яким відповідачем самостійно визначено грошове зобов`язання у розмірі 581,00 грн., яке залишається несплаченим; №1700013201 від 18.08.2017, яким відповідачем самостійно визначено грошове зобов`язання у розмірі 12,00 грн., яке залишається несплаченим; №14928 від 13.10.2017 р., яким відповідачем самостійно визначено грошове зобов`язання у розмірі 6,00 грн., яке залишається несплаченим; №2982 від 06.02.2018 р., яким відповідачем самостійно визначено грошове зобов`язання у розмірі 6,00 грн., яке залишається несплаченим (а.с.14-18).
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов`язання не сплаченого відповідачем у встановлений строк набрала статусу податкового боргу.
Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідачу була направлена податкова вимога №24005-17 від 14.09.2016 року (а.с.19).
Відповідно до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно з пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Виходячи з положень п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з пп.95.4 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Відповідно до розрахунків суми податкового боргу заборгованість відповідача залишається не сплаченою та складає 43 619,60 грн., у тому числі: з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 42 051,00 грн. та за платежем частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону у розмірі 1 568,60 грн. (а.с.10-13).
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне стягнути з КУ "Управління розвитку інфраструктури та архітектурного планування Сумського району" за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг у сумі 43 619,60 грн.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Сумській області до Комунальної установи "Управління розвитку інфраструктури та архітектурного планування Сумського району" про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з Комунальної установи Управління розвитку інфраструктури та архітектурного планування Сумського району (вул. Войти, буд. 5, с. Сад, Сумський район, Сумська область, 42343, код ЄДРПОУ 21104011) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 42051,00 грн. (сорок дві тисячі п`ятдесят одну грн.) на користь державного бюджету України на р/р 31113029018355, одержувач УК Сумському р/Сумський р/14060100, код одержувача 37970621, банк одержувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998 та за платежем частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону в сумі 1568,60 грн. (одна тисяча п`ятсот шістдесят вісім грн. шістдесят коп.) на користь місцевого бюджету на р/р 31113074018355, одержувач УК Сумському р/Сумський р/21010100, код одержувача 37970621, банк одержувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 17.10.2019 р.
Суддя О.О. Осіпова
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2019 |
Оприлюднено | 21.10.2019 |
Номер документу | 84983613 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.О. Осіпова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні