Справа № 357/11792/19
1-кс/357/4588/19
У Х В А Л А
17 жовтня 2019 року Слідчий суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , сторони кримінального провадження прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання прокурора Білоцерківської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42019111030000168, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.06.2019 р., за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.272 КК України, про надання дозволу на обшук автомобільної газозаправної станції -
В С Т А Н О В И В:
17.10.2019 р. до Білоцерківського міськрайонного суду Київської обл. надійшло клопотання прокурора Білоцерківської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42019111030000168, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.06.2019 р., за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.272 КК України про надання дозволу на обшук автомобільної газозаправної станції за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Київська, 31, мотивоване наступним.
В провадженні СВ Білоцерківського ВП ГУНП в Київській області перебувають матеріали кримінального провадження №42019111030000168 від 12.06.2019 р. за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.272 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що до Білоцерківської місцевої прокуратури, на виконання доручення в порядку ст. 36 КПК України, надійшли матеріали ГУ ДФС в Київській обл., згідно яких отримана інформація щодо функціонування на території міста Біла Церква Київської області автомобільних газозаправних пунктів що належать підприємствам, установам, організаціям, і здійснюють свою діяльність нелегально, без передбаченої відповідними нормативними актами дозвільної документації.
Зокрема, одна з таких АГЗС розташована в м. Біла Церква по вул. Київська, 31 і належить ТОВ «Спецтранссервіс» ЄДРПОУ 31626517.
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчудження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, що об`єкт нежитлової нерухомості за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Київська,31 перебуває у приватній власності ТОВ «Спецтранссервіс» ЄДРПОУ31626517 та розташований за земельній ділянці площею 0,5038 га з кадастровим номером 3210300000:06:007:0021, яка являється власністю територіальної громади м. Біла Церква в особі Білоцерківської міської ради, яка згідно даних вказаного реєстру перебуває в оренді ТОВ«Спецтранссервіс» для розміщення та діяльності АГЗС.
Крім того, встановлено, що наказом керівника Білоцерківської місцевої прокуратури Київської обл. №99 від 17.10.2018 р. утворено міжвідомчу робочу групу з питань координації заходів, спрямованих на розкриття та належне розслідування кримінальних правопорушень, пов`язаних із нелегальною діяльністю автозаправних станцій та автогазозаправних пунктів на піднаглядній території.
Виїздом та оглядом працівниками ГУ ДФС в Київській обл. автозаправної станції, розташованої за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Київська, 31 встановлено, що за вищевказаною адресою здійснюється роздрібна скрапленим газом для заправки автомобільного транспорту. На території заправного пункту розміщена одна паливороздавальна колонка.
В ході досудового розслідування виявлені наступні порушення у господарської діяльності АГЗС за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Київська,31: відсутня автоматична система пожежної сигналізації; не перевірено пристрої блискоавкозахисту; не укомплектовано пожежний щит; не розроблені заходи протиаварійного захисту; не перевірені вогнегасники та ще ряд порушень в організації діяльності АГЗС, які виявлено під час перевірки її Білоцерківським РВ ГУ ДСНС у Київській області. Слід також зазначити, що після проведення перевірки ТОВ «Спецтранссервіс» надано припис про усунення вищезазначених порушень, однак для подальших перевірок АГЗС щодо усунення виявлених порушень посадові особи Білоцерківського РВ ГУ ДСНС у Київській області.
Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що під час будівництва вказаної АГЗП ТОВ «Спецтранссервіс» як замовником допущено ряд порушень в сфері будівництва, що полягали у відхиленні від затвердженого ДАБІ проєкту.
Відповідно до п.10 Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затв. Наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 №15, до таких робіт зокрема віднесено роботи з надзвичайно займистими, легкозаймистими, займистими та вибухонебезпечними речовинами.
Пунктом 3.1. Розділу ІІІ Правил безпеки систем газопостачання, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15.05.2015 р. №285 передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки відповідно до вимог Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107.
Пунктом 3.3. Розділу ІІІ Правил безпеки систем газопостачання, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15.05.2015 №285 передбачено, що власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами.
Частиною 3 ст. 21 Закону України «Про охорону праці» передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання.
Прокурор стверджує, що внаслідок протиправної діяльності існує реальна загроза для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків під час використання обладнання для зберігання та розповсюдження скрапленого газу із численними порушеннями протипожежного законодавства при проведення робіт з підвищеною небезпекою, використання машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, яке створює реальну загрозу для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків, виникла необхідність у здійсненні обшуку АГЗС, що знаходиться за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Київська, 31 за участю працівників Головного управління Держпраці у Київській області та працівників ГУ ДСНС України в Київській області, як органу державної влади, що здійснює державній нагляд (контроль) у сфері пожежної та техногенної безпеки з метою вилучення машин, механізмів, установок підвищеної небезпеки для здійснення господарської діяльності щодо автомобільних заправних (газозаправних) станцій, цистерн (резервуарів) для зберігання скрапленого газу та дизельного палива, скрапленого газу та дизельного палива, які міститься в цистернах (резервуарах), заправних колонок, електронасосних агрегатів та інших машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, за допомогою яких здійснюється подача скрапленого газу.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши доводи прокурора, який просив клопотання задовольнити, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:
1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;
2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;
3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
4) підстави для обшуку;
5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;
6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;
7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням;
8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
4. Клопотання про обшук розглядається у суді в день його надходження за участю слідчого або прокурора.
5. Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:
1) було вчинено кримінальне правопорушення;
2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;
3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;
4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;
5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
6. У разі відмови у задоволенні клопотання про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи слідчий, прокурор не має права повторно звертатися до слідчого судді з клопотанням про дозвіл на обшук того самого житла чи іншого володіння особи, якщо у клопотанні не зазначені нові обставини, які не розглядалися слідчим суддею.
Згідно ст.235 КПК України ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити відомості про:
1) строк дії ухвали, який не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали;
2) прокурора, слідчого, який подав клопотання про обшук;
3) положення закону, на підставі якого постановляється ухвала;
4) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, які мають бути піддані обшуку;
5) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;
6) речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук.
В судовому засіданні прокурор довів факт існування кримінального правопорушення, наявність достатніх підстав вважати, що з метою відшукання та вилучення вищезазначених предметів, які самостійно та в сукупності з іншими зібраними по кримінальному провадженні доказами, мають суттєве значення для з`ясування обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення всіх причетних осіб до його вчинення, обшук за встановлених обставин є доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей та документів, а тому є необхідність в наданні дозволу на проведення обшуку автомобільної газозаправної станції, за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Київська,31 яка перебуває у приватній власності ТОВ «Спецтранссервіс» (ЄДРПОУ 31626517) та розташована на земельній ділянці площею 0,5038 га з кадастровим номером 3210300000:06:007:0021, яка являється власністю територіальної громади м. Біла Церква в особі Білоцерківської міської ради та перебуває в оренді ТОВ «Спецтранссервіс» (ЄДРПОУ 31626517).
На підставі викладеного і керуючись ст. ст.233-236 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл заступнику керівника Білоцерківської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , прокурору Білоцерківської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , старшому слідчому СВ Білоцерківського ВП ГУ НП у Київській області ОСОБА_5 , за участю працівників Головного управління Держпраці у Київській області, працівників ГУ ДСНС України в Київській області, як органу державної влади, що здійснює державній нагляд (контроль) у сфері пожежної та техногенної безпеки для проведення перевірки з питань дотримання вимог законодавства України у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки що створює загрозу життю та здоров`ю людей, на проведення обшуку автомобільної газозаправної станції, яка розташована за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Київська, 31, яка перебуває у приватній власності ТОВ «Спецтранссервіс» (ЄДРПОУ 31626517) та розташована на земельній ділянці площею 0,5038 га з кадастровим номером 3210300000:06:007:0021, яка являється власністю територіальної громади м. Біла Церква в особі Білоцерківської міської ради та перебуває в оренді ТОВ «Спецтранссервіс» (ЄДРПОУ 31626517), з метою виявлення та вилучення машин, механізмів, установок підвищеної небезпеки для здійснення господарської діяльності щодо автомобільних заправних (газозаправних) станцій, цистерн (резервуарів) для зберігання скрапленого газу та дизельного палива, скрапленого газу, які міститься в цистернах (резервуарах), заправних колонок, електронасосних агрегатів та інших машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, за допомогою яких здійснюється подача скрапленого газу дизельного палива, використання яких створює реальну загрозу для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків, комп`ютерної техніки на якої інстальовано програмне забезпечення для реалізації пального на АГЗС, грошових коштів здобутих від реалізації пального, книги розрахунків облікових операцій, товарно-транспортних накладних на відпуск нафтопродуктів, змінних звітів, талонів на паливо та інших документів щодо реалізації пального на АГЗС, а також касових апаратів, платіжних терміналів, відеореєстраторів та записів з камер відеоспостереження.
Строк дії ухвали по 17 листопада 2019 року.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи виконується у порядку та у спосіб визначеному ст. 236 КПК України.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 84988845 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти безпеки виробництва Порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою |
Кримінальне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Бобкова Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні