Постанова
від 04.09.2019 по справі 450/2783/19
ПУСТОМИТІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 450/2783/19 Провадження № 3/450/1497/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2019 року суддя Пустомитівського районного суду Львівської області Мельничук І. І., розглянувши справу про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ст. 212-15 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В :

19.08.5.2019 року до Пустомитівського районного суду Львівської області із Департаменту з питань запобігання політичній корупції надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , за вчинення ним правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Із протоколу про адміністративне правопорушення №50-25/795 від 02.08.2019 року, складеного щодо ОСОБА_1 , вбачається, що за результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру поданого політичною партією Громадсько-політичний рух Валентина Наливайченка Справедливість (код ЄДРПОУ 39688832) (далі - Партія) за I квартал 2019 року встановлено, що у таблиці 1.1 Внески грошовими коштами на рахунки політичної партії від фізичних осіб глави 1 розділу ІІІ Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру відображено отримання внеску від фізичної особи ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) 19.03.2019 року на суму 43 218,00 грн.

Згідно листа Державної фіскальної служби України від 05.06.2019 року №11161/5/99-99-17-02-16, станом на 19.03.2019 року у ОСОБА_2 обліковується податковий борг, в сумі 121,98 грн. грн.

Пунктом 8 ч.1 ст.15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі Закон) передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг. Тому уповноваженою особою Національного агентства складено протокол щодо ОСОБА_2 про вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

В судове засідання ОСОБА_2 не з`явився.

Представник ОСОБА_2 - ОСОБА_3 подав на адресу суду письмові пояснення, в яких зазначив, що безумовною підставою для сплати ним земельного податку з фізичних осіб мало б бути своєчасно надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення за місцем реєстрації, проте протягом визначеного ПК України строку не отримував жодного податкового-повідомлення рішення як засобами поштового зв`язка так і шляхом вручення особисто йому, а відтак враховуючи те, що податкове-повідомлення рішення не було направлено йому належним чином, він не знав і не міг знайти про наявність у нього податкового боргу на 19.03.2019 року, тобто на момент сплати внеску у розмірі 43 218 грн. на користь Партії. Вказує, що оскільки він не отримував повідомлення - рішення щодо сплати земельного податку у сумі 121,98 грн. тому не виник ані податковий борг, ані обов`язок по сплаті цієї суми згідно з нормами п. 287.5 ст. 287 ПК України.

Разом з тим, звернувшись до Пустомитівського ДПІ Городоцького управління ГУ ДФС у Львівській області, ОСОБА_1 дізнався, що вказаний орган ДФС помилково нарахував йому до сплати земельний податок в сумі 121,98 грн., чим порушив вимоги п.1 ст.281 ПКУ, згідно якого пенсіонери (за віком) звільняються від сплати податку. Оскільки ОСОБА_1 з 2015 року досяг пенсійного віку, представники Пустомитівської ДПІ Городоцького управління ГУ ДФС у Львівській області повідомили про виправлення допущеної ними помилки в електронній базі ДФС. На письмовий запит ОСОБА_2 Пустомитівською ДПІ Городоцького управління ГУ ДФС у Львівській області від 02.09.2019 року № 42418/10/55.13-21, податковий борг станом на 19.03.2019 року в сумі 121,98 грн. помилково нарахований. В зв`язку з тим просить закрити справу про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст.212-15 КУпАП за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення в межах наявних доказів, з`ясувавши думку особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, висловлену у письмових поясненнях, приходжу до висновку, що провадження у справі слід закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП в діях ОСОБА_2 . виходячи з наступного.

Згідно з вимогами ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото-кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

А відповідно до положень ст.252 КУпАП - орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Так, статтею 212-15 КУпАП передбачена відповідальність, зокрема, за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії.

Положеннями п. 8 ч. 1 ст. 15 ЗУ Про політичні партії передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Відповідно до п 14.1.156 ст. 14 Податкового кодексу України - податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з п 14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з положеннями ст.ст. 19, 20, 35 ПК України саме податковий орган наділений повноваженнями та має обов`язки щодо належного інформування платника податків про існування у нього податкового боргу, а також здійснення контролю та вжиття заходів щодо своєчасного погашення податкових зобов`язань платника податків.

Положеннями п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України, передбачено, що нарахування фізичним особам сум податку на землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації.

Згідно з п. 58.3 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

З долученої до матеріалів справи відповіді Городоцького управління ГУ ДФС у Львівській області від 02.09.2019 року за вих.. № 42418/10/55.13-21 вбачається, що розглянувши надані ОСОБА_2 документи щодо встановлення (присвоєння) пенсії за віком від 07.07.2015 року проведено перерахунок по земельному податку за 2017 рік. Заборгованість в сумі 121,98 грн. скасовано 01.08.2019 року. Податковий борг станом на 19.03.2019 року в сумі 121,98 грн. помилково нарахований.

За таких обставин, суд приходить до висновку, про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Відповідно до вимог ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження у справах про адміністративне правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю через відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

З огляду на викладе справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ст. 212-15 КУпАП закрити на підставі п.1 ст.247 КУпАП у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Керуючись ст. ст. 7, 247, 251, 256, 266, 283, 284 КУпАП ,суд

П О С Т А Н О В И В :

провадження у справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за ст. 212-15 КУпАП закрити у зв`язку з відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Львівського апеляційного суду Львівської області протягом 10 днів з дня її винесення.

СуддяІ. І. Мельничук

Дата ухвалення рішення04.09.2019
Оприлюднено18.10.2019
Номер документу85002215
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —450/2783/19

Постанова від 04.09.2019

Адмінправопорушення

Пустомитівський районний суд Львівської області

Мельничук І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні