308/19-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"07" серпня 2006 р. Справа № 308/19-06
12 год. 50 хв. Зал судових засідань 203
Розглянувши матеріали справи за позовом Державної податкової інспекції в Яготинському районі, м. Яготин
до Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг”, м. Яготин
третя особа Виконавчий комітет Яготинської районної ради, м. Яготин
про скасування (припинення) державної реєстрації
суддя Т.П. Карпечкін
при секретарі Д. Є. Мірошниченко
від позивача - Мороз В. М. (дов. № 293/10/251-10 від 04.08.2006 року)
від відповідача- не з'явились
від третьої особи - Близнюк В. О. (дор. № 435 від 04.08.2006 року)
Суть спору:
до господарського суду Київської області звернулась Державна податкова інспекція в Яготинському районі (далі-позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” (далі-відповідач) про скасування (припинення) державної реєстрації.
Ухвалою про відкриття провадження в адміністративній справі від 24.07.2006 року її розгляд призначено на 07.08.2006 року та залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору Виконавчий комітет Яготинської районної ради.
Відповідач в судове засідання свого представника не направив, хоча про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, витребувані документи суду не надав.
В зв'язку з тим, що необхідних для вирішення спору доказів наявних в матеріалах справи достатньо, господарський суд повідомив належним чином відповідача про дату, час і місце судового розгляду, згідно з п. 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Вищого господарського суду України від 10.12.2002 р. за № 75 і це підтверджується журналом вихідної кореспонденції канцелярії господарського суду Київської області, відповідними відмітками на копіях повісток, наявних в її матеріалах, справа розглядається без участі представника відповідача за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд,-
встановив:
Відповідно до довідки Державної податкової інспекції в Яготинському районі № 564 від 04.05.2006 року підприємство відповідача взято на облік як платник податків 17.06.2004 року, реєстраційний № 629.
Відповідно до пунктів 1, 2 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування”, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, а також подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
В порушення зазначеної норми Закону відповідач, не звітує до Державної податкової інспекції в Яготинському районі з 12.01.2005 року.
Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції “Про порядок обліку платників податків”, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 р. № 80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.1998 р. за № 172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, керівник державної податкової служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно довідки №2221/10/24 від 13.07.2006 року Державної податкової інспекції в Яготинському районі, підприємство відповідача станом на 13.07.2006 року не має заборгованості по платежах до бюджету.
Відповідно до Закону України “Про державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно з частиною першою ст. 216 Господарського кодексу України № 436-IV від 16.01.2003 р. (далі –ГК України) учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
А згідно з частиною першою ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Відповідно до частини п'ятнадцятої ст. 58 ГК України скасування (припинення) державної реєстрації суб'єкта господарювання здійснюється за його особистою заявою, а також на підставі рішення суду у випадках визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству, установчих документів, або здійснення діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, або в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до частини другої ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” № 755-IV від 15.05.2003 р. (далі –Закону) підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Отже, враховуючи те, що відповідач не звітується у встановленому законодавством порядку більш ніж на протязі року, господарський суд задовольняє позовні вимоги повністю та скасовує (припиняє) державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг”.
Відповідно до частини першої ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі –ЦК України) учасники юридичної особи, суд, або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Згідно частини другої ст. 97 ЦК України органами управління товариством є загальні збори його учасників і виконавчий орган.
Відповідно до частини п'ятої ст. 38 Закону суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
А частиною сьомою цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до частини четвертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно частини першої ст. 36 Закону для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини восьмої ст. 38 Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з частиною дев'ятою ст. 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
В зв'язку з наведеним вище, господарський суд покладає функції ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг”, на його керівника (як його виконавчий орган), зобов'язує державного реєстратора не пізніше наступного робочого дня з дати надходження даного Рішення внести до Єдиного державного реєстру запис про призначення ліквідатора та не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про призначення ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг”, надіслати його керівнику, а також господарському суду Київської області відповідні повідомлення; зобов'язує ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг”, не пізніше 10 днів з моменту набрання даним Рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону; встановлює строк роботи ліквідатора 70 днів з дня набрання даним Рішенням законної сили.
Крім того, господарський суд зобов'язує державного реєстратора за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” в результаті його ліквідації без розгляду, в триденний термін внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг”.
Згідно з частиною сьомою ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Відповідно до частини четвертої ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись частиною п'ятнадцятою ст. 58, частиною сьомою ст. 59, частиною першою ст. 216, ст. 218, частиною першою ст. 238, частиною першою ст. 247 Господарського кодексу України № 436-IV від 16.01.2003 р.; частиною другою ст. 97, частинами першою та четвертою ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV; частиною дев'ятою ст. 36, частинами другою та п'ятою ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”№755-IV від 15.05.2003р.; п. п. 1, 2 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” № 1251-XII від 25.06.1991р.; частиною четвертою ст. 94, ст. 163, п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Скасувати (припинити) державну реєстрацію ді'яльність юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” (07700, Київська область, Яготинський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 58, код 32395444).
3. Покласти на керівника Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” (07700, Київська область, Яготинський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 58, код 32395444) виконання функцій ліквідатора юридичної особи.
4. Після набрання даною Постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію про те, що Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” (07700, Київська область, Яготинський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 58, код 32395444) перебуває у процесі припинення.
5. .Зобов'язати державного реєстратора не пізніше наступного робочого дня з дати надходження даного Рішення внести до Єдиного державного реєстру запис про призначення ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” (07700, Київська область, Яготинський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 58, код 32395444).
6. Зобов'язати державного реєстратора не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про призначення ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” (07700, Київська область, Яготинський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 58, код 32395444), надіслати його керівнику, а також господарському суду Київської області відповідні повідомлення про прийняття судом рішення щодо припинення Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” у зв'язку з його ліквідацією.
7. Зобов'язати ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” не пізніше 10 днів з дня набрання даним Рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”№755-IV від 15.05.2003р.
8. Встановити строк роботи ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” 70 днів з дня набрання даним Рішенням законної сили.
9. Зобов'язати державного реєстратора за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення в результаті його ліквідації без розгляду, в триденний термін внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю „Юридична Інвестиційна група „Гарант-Консалтінг” (07700, Київська область, Яготинський район, м. Яготин, вул. Незалежності, 58, код 32395444).
10. Копію даної Постанови направити відповідачу та державному реєстратору.
Дану Постанову може бути оскаржено у 10-денний термін або у 20-денний термін після подання в 10-денний термін заяви про апеляційне оскарження.
Дана Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного терміну на подання заяви про апеляційне оскарження, апеляційної скарги у разі їх не подання або після закінчення 20-денного терміну після подання заяви про апеляційне оскарження у випадку неподання апеляційної скарги, або після закінчення апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а Постанови суду –без змін.
Суддя Карпечкін Т.П.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2006 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 85014 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Карпечкін Т.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні