Ухвала
від 18.10.2019 по справі 927/881/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

18 жовтня 2019 року м. Чернігівсправа № 927/881/19 Господарський суд Чернігівської області у складі судді Белова С.В., розглянувши матеріали заяви №б/н від 17 жовтня 2019 року з доданими документами:

за заявою голови ліквідаційної комісії

Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» ,

код ЄДРПОУ 40714928, вул. Захисників України, 17-А, оф.217, м. Чернігів, 14000

предмет спору: про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника

Учасники справи не з`явились

Головою комісії з припинення боржника подана заява про відкриття справи про банкрутство відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 17 жовтня 2019 року зазначена вище заява прийнята до розгляду з призначенням підготовчого судового засідання на 18 жовтня 2019 року.

Автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України визначено арбітражного керуючого Остапенко Євгена Сергійовича.

До початку судового засідання 18 жовтня 2019 року від голови ліквідаційної комісії ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» Косковецької О.М. надійшло клопотання, в якому голова ліквідаційної комісії просить провести підготовче засідання за відсутності уповноваженого представника боржника та порушити провадження у справі про банкрутство ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» .

Дослідивши в підготовчому судовому засіданні матеріали справи, господарський суд встановив:

Згідно ч.1 ст.59 Господарського кодексу України, припинення суб`єкта господарювання здійснюється відповідно до закону. Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації (ч.1 ст.104 Цивільного кодексу України).

У відповідності з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Частиною 3 статті 110 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", боржник зобов`язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття справи про банкрутство, зокрема, у разі якщо під час ліквідації боржника не у зв`язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Частиною 1 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов`язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов`язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про відкриття справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

За змістом ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

У відповідності з ч. ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем:

центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії;

Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Положеннями п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки.

Згідно п. 11.1, 11.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за № 1562/20300, платник податків зобов`язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов`язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

Призначається та розпочинається перевірка, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, не пізніше десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

У зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 3, 4, 7, 8 ст. 111 Цивільного кодексу України, під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред`явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Згідно ч. 7 ст. 111 Цивільного Кодексу України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Державна реєстрація боржника здійснена 04.08.2016, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис за №10641020000012676.

04.08.2016 боржника взято на облік, як платника податків у Чернігівській ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області.

04.08.2016 його взято на облік, як платника єдиного внеску у Чернігівській ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області.

28.09.2018 загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» прийнято рішення про припинення товариства шляхом ліквідації, ліквідатором призначено ОСОБА_1 Олену Миколаївну та встановлено строк для пред`явлення вимог кредиторів - два місяці з дати оприлюднення рішення про припинення юридичної особи (копія протоколу №3 від 28 вересня 2018 року в матеріалах справи).

28 вересня 2018 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» щодо припинення діяльності останнього шляхом ліквідації та визначено строк для заявлення вимог кредиторів до 29.11.2019.

У встановлений строк було виявлено вимоги:

- ГУ ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000) у розмірі 4265144,00грн.

Зазначені вимоги визнано головою ліквідаційної комісії та включено до реєстру вимог кредиторів.

Під час ліквідації було проведено інвентаризацію майна боржника, в результаті чого встановлено відсутність майнових активів (інвентаризаційний опис майна №1 від 09 жовтня 2019 року).

Головою ліквідаційної комісії було виявлено дебіторську заборгованість в сумі 120000,00 грн.

Ліквідатором складено проміжний ліквідаційний баланс станом на 01 жовтня 2019 року, який затверджено рішенням загальних зборів учасників ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» (протокол №4 загальних зборів учасників ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» від 17 жовтня 2019 року). Як вбачається із фінансового звіту та розшифровки рядків проміжного ліквідаційного балансу і додатку до нього, станом на 01 жовтня 2019 року боржник має поточні зобов`язання в сумі 4265144,00грн.

Також, ліквідатором вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів.

Відповідно до довідки Управління забезпечення реалізації повноважень у Чернігівській області Регіонального відділення ФДМУ по Київській, Черкаській та Чернігівській областях від 04.10.2019 №50-13/07-118 інформація щодо наявності/відсутності державної частки у статутному капіталі, державного майна у віданні товариства відсутня.

У відповідності до довідок Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області №01-13-29/4871 від 07.10.2019, Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради №2315/19/вих від 08.10.2019, Територіального сервісного центру №7441 Регіонального сервісного центру в Чернігівській області МВС України №31/25/13-2452 від 08.10.2019, автотранспорт, транспортні засоби, земельні ділянки за ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» не значаться.

Довідкою №02-10 від 10 жовтня 2019 року ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» повідомило, що у ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» відсутні рахунки, на яких би обліковувались цінні папери, що належить підприємству, крім того зазначило, що ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» не значиться в електронному реєстрі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та в електронному реєстрі Державної установи «Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України» як емітент цінних паперів, а також в реєстрі власників цінних паперів Національного депозитарію України.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №185047485 від 17.10.2019 року за Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» відомості відсутні.

У відповідності до витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна (публічні обтяження) від 17.10.2019 року №62541910 щодо Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» інформація відсутня.

Довідкою №04-10 від 09 жовтня 2019 року ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» повідомило, що воно не є власником винаходів та корисних моделей, власником знаків для товарів і послуг, промислових моделей, зразків та не подавало на них заявки. Довідкою №05-10 від 09 жовтня 2019 року ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» повідомило, що повітряні судна, що належать підприємству відсутні. Довідкою №06-10 від 09 жовтня 2019 року ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» повідомило, що у ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» відсутні плавзасоби, що йому належать.

Чернігівське управління ГУ ДПС у Чернігівській області ДПС України довідкою №/10/25-01-53-11-06 повідомило про наявність одного відкритого банківського рахунку ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» .

Довідкою №03-10 від 09 жовтня 2019 року ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» повідомило про те, що у боржника ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» наявний єдиний рахунок № НОМЕР_1 в АБ «Південний» , який буде використовуватися для розрахунків з кредиторами під час ліквідаційної процедури.

Ліквідатором боржника до Чернігівського управління ГУ ДПС у Чернігівській області було подано податкову декларацію з податку на прибуток за останній звітний період та фінансовий звіт від 01 жовтня 2019 року.

На момент звернення до суду наказів про проведення перевірок від органів доходів і зборів та Пенсійного фонду України не надходило.

Зважаючи на неможливість через недостатність активів задовольнити кредиторські вимоги у повному обсязі, загальними зборами учасників ТОВ «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» від 17 жовтня 2019 року прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» .

Відповідно до ч. 6 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за наслідками розгляду заяви про відкриття справи про банкрутство, господарський суд виносить ухвалу про відкриття провадження у справі про банкрутство або відмову у відкритті провадження у справі про банкрутство.

Правовий аналіз приписів статей 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", дає підстави вести мову про те, що провадження у справі про банкрутство боржника, що ліквідується власником, не передбачає стадії розпорядження майном боржника. Як визначено ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше 14 днів після відкриття провадження у справі у загальному порядку, визначеному цим Законом.

Зважаючи на викладене, за наслідками розгляду у підготовчому засіданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» , суд вважає за доцільне її задовольнити, з урахуванням особливостей банкрутства боржника, що ліквідується власником, встановлених ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", відкрити провадження у даній справі, ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів, призначити судове засідання, на якому буде вирішено питання щодо подальшої процедури банкрутства боржника.

Керуючись ст. 10, 11, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1.Відкрити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім "Укрметал-Чернігів» (код ЄДРПОУ 40714928, вул. Захисників України, 17-А, оф.217, м. Чернігів, 14000).

2.Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

3.Розгляд питання щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури призначити в судовому засіданні на 30 жовтня 2019 р. об 11:00 год у приміщенні Господарського суду Чернігівської області, зал засідань № 303.

4.Зобов`язати арбітражного керуючого Остапенко Євгена Сергійовича, визначеного автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, надати суду заяву про його участь у даній справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ч. 2 ст.114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника, або визнання його банкрутом", на паперовому носії протягом 5 (п`яти) календарних днів з моменту отримання ухвали господарського суду від 18 жовтня 2019 року.

5.Копію даної ухвали направити боржнику, голові ліквідаційної комісії Косковецькій Олені Миколаївні ( АДРЕСА_1 ); арбітражному керуючому, визначеному автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України - Остапенко Євгену Сергійовичу ( АДРЕСА_2 33-35, м АДРЕСА_3 Дніпропетровськ, АДРЕСА_4 ); ГУ ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39392183); Центральному відділу державної виконавчої служби Чернігівського міського управління юстиції (14030, м. Чернігів, вул. Шевченка, 118); відділу державної реєстрації юридичних і фізичних осіб-підприємців Управління адміністративних послуг (вул. Рокосовського, 20-а, м. Чернігів, 14032), відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (проспект Миру, 49-а, к.703, м. Чернігів, 14005).

Ухвала складена та підписана 18 жовтня 2019 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.

Суддя С.В. Белов

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/

Дата ухвалення рішення18.10.2019
Оприлюднено18.10.2019
Номер документу85014135
СудочинствоГосподарське
Сутьвідновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом

Судовий реєстр по справі —927/881/19

Ухвала від 13.07.2020

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 07.07.2020

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 08.04.2020

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 30.03.2020

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 18.12.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 15.11.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Постанова від 30.10.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 18.10.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

Ухвала від 17.10.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Белов С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні