Рішення
від 16.10.2019 по справі 360/4116/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

16 жовтня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4116/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Тихонова І.В.,

за участю секретаря - Таращенко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Преміум Грант про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 16716,90 грн, -

ВСТАНОВИВ:

16 вересня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Преміум Грант , в якому позивач просить стягнути з відповідача кошти за податковим боргом у загальній сумі 16 716 грн. 90 коп., а саме:

- з акцизного податку на пальне в сумі 15 210 грн. 00 коп. штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь державного та місцевого бюджету України (р/р № 33110344012071, код платежу 14021900, отримувач УК у м. Рубіжному/м. Рубіжне/ 14021900, ОКПО 37904431, МФО 899998, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП);

- з акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в сумі 1506 грн. 90 коп. штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь місцевого бюджету України (р/р № 31419531012071, код платежу 14040000, отримувач: УК у м. Рубіжному/м. Рубіжне/14040000, ОКПО 37904431, МФО 899998, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).

В обґрунтуванням позовних вимог позивач зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю Фінансова Компанія Преміум Грант перебуває за основним місцем обліку в Рубіжанському управлінні ГУ ДФС у Луганській області, як платник податків та зборів з 04.12.2014.

Позивач не сплачував до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу на загальну суму 16 716 грн. 90 коп., а саме:

- з акцизного податку на пальне штрафних санкцій на загальну суму 15 210,00 грн. на підставі прийнятих за результатами актів камеральних перевірок даних, задекларованих у податковій звітності з акцизного податку податкових повідомлень-рішень, а саме:

податкове повідомлення-рішення форми ПС № 0000884004 від 20.03.2018 року на суму 5100,00 грн. на підставі акта перевірки № 000010/12-32-40-04/39159619 від 31.01.2018 р. за неподання декларацій акцизного податку за серпень-грудень 2017 року.

податкове повідомлення-рішення форми ПС № 0002074004 від 09.07.2018 року на суму 4080,00 грн. на підставі акта перевірки № 000076/12-32-40-04/39159619 від 15.06.2018 р. за неподання декларацій акцизного податку за січень-квітень 2018 року.

податкове повідомлення-рішення форми ПС № 0000715108 від 15.01.2019 року на суму 6120,00 грн. на підставі акта перевірки № 000014/12-32-51-08/39159619 від 26.11.2018 р. за неподання декларацій акцизного податку за травень-жовтень 2018 року.

податкове повідомлення-рішення форми ПС № 0005015108 від 15.04.2019 року на суму 4080,00 грн. на підставі акта перевірки № 318/12-32-51-08/39159619 від 25.03.2019 р. за неподання декларацій акцизного податку за листопад 2018 - лютий 2019 року.

Згідно абз. 4 п. 120.1. ст. 120 неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, з акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів штрафних санкцій на загальну суму 1506,90 грн. на підставі прийнятого за результатами акта № 000012/12-32-40-03/39159619 від 06.07.2017 року про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з акцизного податку податкового повідомлення-рішення форми Ш №0001504003 від 21.07.2017.

ГУ ДФС у Луганській області, з метою погашення податкового боргу, відповідно до ст. 59 ПКУ було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 22.03.2018 № 5340-17, яка відповідно до поштового повідомлення вважається врученою платнику 05.05.2018. Незважаючи на вжиті заходи, податковий борг Відповідача залишається несплаченим.

Ухвалою суду від 20.09.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін (арк.спр. 1-2).

Представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (арк.спр. 56), причини неявки суду не повідомив.

На адресу суду повернувся конверт з відміткою за закінченням строку зберігання (а.с. 58). Разом з тим, процесуальні документи направлялися відповідачу за адресою, яка зазначена у позовній заяві та міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

Згідно із частиною одинадцятою статті 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Преміум Грант (код ЄДРПОУ 39159619) зареєстроване Рубіжанським міським управлінням юстиції як юридична особа 01.04.2014 за № 13821020000025057, перебуває на обліку в ДПІ у м. Рубіжне Луганської області як платник податків за основним місцем обліку (арк. спр. 49-50).

ГУДФС у Луганській області на підставі акта перевірки від 31.01.2018 № 000010/12-32/40-04/39159619 (а.с. 13-14) за неподання декларацій акцизного податку за серпень-грудень 2017 року винесено податкове повідомлення-рішення від 20.03.2018 № 0000884004, яким застосовано до відповідача штрафні санкції в сумі 5100,00 грн (арк. спр. 10).

ГУДФС у Луганській області на підставі акта перевірки від 15.06.2018 № 000076/12-32-40-04/39159619 (а.с. 19-20) за неподання декларацій акцизного податку за січень-квітень 2018 року винесено податкове повідомлення-рішення від 09.07.2018 № 0002074004, яким застосовано до відповідача штрафні санкції в сумі 4080,00 грн (арк. спр. 16).

ГУДФС у Луганській області на підставі акта перевірки від 26.11.2018 № 000014/12-32-51-08/39159619 (а.с. 25) за неподання декларацій акцизного податку за травень-жовтень 2018 року винесено податкове повідомлення-рішення від 15.01.2019 № 0000715108, яким застосовано до відповідача штрафні санкції в сумі 6120,00 грн (арк. спр. 22).

ГУДФС у Луганській області на підставі акта перевірки від 25.03.2019 № 318/12-32-51-08/39159619 (а.с. 34-35) за неподання декларацій акцизного податку за листопад 2018 року - лютий 2019 року винесено податкове повідомлення-рішення від 15.04.2019 № 0005015108, яким застосовано до відповідача штрафні санкції в сумі 4080,00 грн (арк. спр. 27).

ГУДФС у Луганській області на підставі акта перевірки від 06.07.2017 № 000012/12-32-40-03/39159619 (а.с. 44-45) за порушення строку сплати узгодженої суми грошовго зобов`язання за декларацією від 14.02.2016 № 9016125235 винесено податкове повідомлення-рішення від 21.07.2017 № 0001504003, яким застосовано до відповідача штрафні санкції в сумі 1506,90 грн (арк. спр. 40).

Позивачем сформовано податкову вимогу форми Ю від 22.03.2018 № 5340-17 (арк. спр. 48).

У відповідності до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №2755-17.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Згідно із положеннями пунктів 56.8 та 56.9 статті 56 Податкового кодексу України контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов`язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. Керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у пункті 56.8 цієї статті, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного у пункті 56.8 цієї статті.

Згідно із абзацом першим пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

У відповідності з абзацами другим - четвертим пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

У разі якщо вручити податкове повідомлення - рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення - рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.

Абзац шостий пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України визначає, що у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Згідно із підпунктом 56.17.3 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України процедура адміністративного оскарження закінчується днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.

У відповідності до пункті 49.2-1 статті 49 Податкового кодексу України платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов`язані за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.

Підпунктом 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно із пунктами 223.1, 223.2 статті 223 Податкового кодексу України базовий податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю. Платники податку, визначені пунктом 212.1 статті 212 цього Кодексу (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених у підпунктах 215.3.4, 215.3.5, 215.3.5-1, 215.3.5-2, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу), подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу.

У відповідності до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Зазначені податкове повідомлення - рішення направлено платнику поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення, повернуто у зв`язку з закінченням терміну зберігання, вважаються врученим належним чином, не оскаржено та є узгодженими.

Таким чином, заборгованість відповідача з акцизного податку на пальне становить 15210,00 грн. та з акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів - 5010,46 грн, що підтверджується даними інтегрованої картки платника (арк.спр. 9,62,63).

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

ГУ ДФС у Луганській області було сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу від 22.03.2018 форми Ю № 5340-17 (арк.спр. 48), конверт повернувся у зв`язку з закінченням терміну зберігання (арк.спр. 48 зв.).

У відповідності до вимог статей 42 та 58 Податкового кодексу України податкова вимога вважається врученою платнику належним чином, не оскаржена останнім, не відкликана та є чинною.

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункт 95.3. статті 95 Податкового кодексу України).

Таким чином, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, а також виходячи з конституційного принципу обов`язковості сплати податків і зборів, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Луганській області щодо стягнення податкового боргу в сумі 16716,90 грн є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Оскільки в межах даної адміністративної справи основні (суттєві) аргументи відповідача є необґрунтованими, а позивач як суб`єкт владних повноважень довів обґрунтованість позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат між сторонами відповідно до вимог статті 139 КАС України не проводиться.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445, 93401, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, буд. 72) до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Преміум Грант ( код ЄДРПОУ 39159619, 93012, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Миру, буд. 25) про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 16716,90 грн задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Преміум Грант податковий борг у загальній сумі 16 716 грн. 90 коп., який складається:

- з акцизного податку на пальне в сумі 15 210 грн. 00 коп. штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь державного та місцевого бюджету України (р/р № 33110344012071, код платежу 14021900, отримувач УК у м. Рубіжному/м. Рубіжне/ 14021900, ОКПО 37904431, МФО 899998, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП);

- з акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в сумі 1506 грн. 90 коп. штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь місцевого бюджету України (р/р № 31419531012071, код платежу 14040000, отримувач: УК у м. Рубіжному/м. Рубіжне/14040000, ОКПО 37904431, МФО 899998, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено та підписано 18.10.2019.

Суддя І.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2019
Оприлюднено21.10.2019
Номер документу85026527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4116/19

Рішення від 16.10.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Рішення від 16.10.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 20.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні