ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/1707/19
17 жовтня 2019 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючого судді Баранюка А.З., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТТК 2000" про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у Тернопільській області (далі - позивач) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТТК 2000" (далі - відповідач, ТзОВ "ТТК 2000"), в якому просить стягнути з відповідача шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих відповідача, та за рахунок готівки, що належить TзOB ТТК 2000 заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 33917,00 грн. з них: по платежу мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності - 28264, 17 грн.; по платежу податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів - 5652,83 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгоджені суми податкового зобов`язання, внаслідок чого у нього виникла заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами на загальну суму 33917,00 грн. Оскільки відповідач не сплатив у добровільному порядку зазначений податковий борг, то дана сума заборгованості підлягає стягненню за рахунок готівки, що належить ТзОВ "ТТК 2000" та з рахунків у банках, обслуговуючих ТзОВ "ТТК 2000".
Ухвалою судді від 23.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі №500/1707/19 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Згідно довідки секретаря судового засідання, судове засідання 22.08.2019 не проводилося у зв`язку із перебуванням головуючого судді у відпустці. Судове засідання відкладене на 19.09.2019.
Ухвалою суду в судовому засіданні 19.09.2019 в даній адміністративній справі здійснено заміну позивача Головне управління ДФС у Тернопільській області на правонаступника - Головне управління ДПС у Тернопільській області. Розгляд справи відкладено до 03.10.2019.
Також, на офіційному веб-порталі судової влади України розміщено оголошення про виклик ТзОВ "ТТК 2000" до суду в судове засідання призначене на 03.10.2019.
Згідно довідки секретаря судового засідання, судове засідання 03.10.2019 не проводилося у зв`язку із перебуванням головуючого судді на лікарняному. Судове засідання відкладене на 17.10.2019.
Представник позивача в судове засідання не прибув, проте подав до суду клопотання про розгляд даної справи без його участі. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання повторно не прибув, причин неприбуття суду не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Згідно із ч.3 ст.205 КАС України, у разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ТТК 2000" зареєстроване як юридична особа 07.07.2015 та перебуває на обліку в Головному управлінні ДФС у Тернопільській області, як платник податків.
Згідно довідки про наявність податкового боргу, за відповідачем станом 25.06.2019 числиться заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 33917,00 грн. (основний платіж - 17340,61 грн., штрафні санкції - 4335,16 грн., пеня - 12241,23 грн.) в тому числі по платежах: податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів (крім пдв від операцій з ввезення лікзасобів) - 5652,83 грн. (основний платіж - 2890,10 грн., штрафні санкції - 722,53 грн., пеня - 2040,20 грн.); мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності - 28264, 17 грн. (основний платіж - 14450,51 грн., штрафні санкції - 3612,63 грн., пеня - 10201,03 грн.).
Заборгованість по платежу мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності виникла у зв`язку з несплатою узгодженого грошового зобов`язання нарахованого згідно податкового повідомлення-рішення від 09.10.2018 року №0009131406 винесеного на підставі акта перевірки від 07.09.2018р. №2090/19-00-14- 06/39880126, яким зокрема встановлено порушення ч.1 ст.69, ч.1 та пп.г, п.5 ч.8 ст.257 Митного кодексу України, правил 1, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, затверджених Законом України від 19.09.2013р. №584-УІІ Про Митний тариф України , Пояснень до товарної позиції 8429 та 8427, затверджених наказом ДФС України від 09.06.2015р. №401.
Також, нараховано пеню на виявлені суми заниження податкових зобов`язань згідно ППР №0009131406 від 09.10.2018 року на суму 14450,51 грн. в сумі 10201,03 грн. за період з 25.03.2016 по 25.11.2018.
Заборгованість по платежу податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів (крім пдв від операцій з ввезення лікзасобів) у зв`язку з несплатою узгодженого грошового зобов`язання нарахованого згідно податкового повідомлення-рішення від 09.10.2018 року №0009121406 винесеного на підставі акта перевірки від 07.09.2018р. №2090/19-00-14-06/39880126, яким встановлено порушення ст.190 п.190.1 абз.1 Податкового кодексу України.
Також нараховано пеню на виявлені суми заниження податкових зобов`язань згідно ППР №0009121406 від 09.10.2018 року на суму 2890,10 грн. в сумі 2040,20 грн. за період з 25.03.2016 по 25.11.2018.
Зазначені податкові повідомлення-рішення, відповідачем не були оскаржені ні в адміністративному, ні в судовому порядку, а тому грошові зобов`язання визначені в них, вважаються узгодженими.
Виконанням податкового обов`язку згідно п. 38.1 ст. 38 ПК України (далі - ПК України) є сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Виникнення та існування вказаного податкового боргу також підтверджується наявними у матеріалах справи доказами: виписками з інтегрованої картки платника податку та розрахунками суми боргу.
Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Кодексу після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Тобто, незалежно від того, з яких причин платником податку не було своєчасно погашено узгоджену суму грошового зобов`язання, такий платник після фактичного погашення податкового боргу повинен сплатити пеню у розмірі, який залежить від періоду прострочення.
В пункті 57.3 статті 57 ПК України зазначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно ч.1 ст.69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. На підставі ч.1. ст.257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів відомості про товари код товару згідно з УКТ ЗЕД (пп.г) п.5 ч.8 ст.257 Митного кодексу України.
Частиною 2. ст.293 Митного кодексу України особою, на яку покладається обов`язок із сплати донарахованих митних платежів - податкового зобов`язання, визначеного за результатами документальної перевірки, є відповідний платник податків.
Згідно пп.1 ч.1. ст.279 Митного кодексу України базою оподаткування митом товарів, що переміщуються через митний кордон України, на які законом встановлено адвалорні ставки мита, - митна вартість товарів.
Відповідно ст.278 Митного кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань із сплати мита у разі ввезення товарів на митну територію України чи вивезення товарів з митної території України є дата подання органу доходів і зборів митної декларації для митного оформлення або дата нарахування такого податкового зобов`язання органом доходів і зборів у випадках, визначених цим Кодексом та законами України.
Згідно п. 190.1. ст190 ПК Країни базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу III Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.
Відповідно п. 187.8. ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення.
Згідно п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідачу виставлялась податкова вимога форми Ю №10591-54 від 13.12.2018 року з часу виставлення якої податковий борг платника не переривався.
Вказана податкова вимога платником податків у визначеному законом порядку не оскаржена та недійсною не визнана. В добровільному порядку заборгованість відповідач не погасив.
Відповідно до припису норми п.п.14.1.137 п.14.1 ст.14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до пунктів 95.1, 95.2 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі його недостатності-шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Також відповідно до пункту 95.4 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Станом на день розгляду справи сума податкового боргу відповідача в розмірі 33917,00 грн. є узгодженою та у встановлені законом строки не сплаченою, тому відповідно до пп. 14.1.175 п. 14 ст. 14 ПК України визнається сумою податкового боргу. Доказів зворотного відповідачем не подано, а судом не встановлено.
З врахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Тернопільській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути на користь Головного управління ДПС України у Тернопільській області з рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю "ТТК 2000" що обслуговують такого платника та за рахунок готівки, що належить Товариства з обмеженою відповідальністю "ТТК 2000" кошти у розмірі податкового боргу в сумі 33917 (тридцять три тисячі дев`ятсот сімнадцять) грн 00 коп. в т.ч. по платежах:
- мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності - 28264 (двадцять вісім тисяч двісті шістдесят чотири) грн. 17 коп. на р/р НОМЕР_1 , код одержувача 37977726, МФО 899998, код бюджетної класифікації 30 15010100, банк одержувача Казначейство України;
- податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів - 5652 (п`ять тисяч шістсот п`ятдесят дві) грн 83 коп. на р/р НОМЕР_2 , код одержувача 37977726, МФО 899998, код бюджетної класифікації 30 14070100, банк одержувача Казначейство України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Реквізити сторін:
позивач - Головне управління ДПС у Тернопільській області, вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ 43142763;
відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТТК 2000", вул. Текстильна, 38, м. Тернопіль, 46010, код ЄДРПОУ 39880126.
Головуючий суддя Баранюк А.З.
копія вірна
Суддя Баранюк А.З.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2019 |
Оприлюднено | 19.10.2019 |
Номер документу | 85027232 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні