Постанова
від 18.10.2019 по справі 198/787/19
ЮР'ЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 198/787/19

Провадження № 3/0198/211/19

18.10.19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2019 року суддя Юр`ївського районного суду Дніпропетровської області Гордієнко К.М., за участю секретаря судових засідань Шморгун Є.В., прокурора Андруша Я.В., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в Юр`ївському районному суді Дніпропетровської області справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, об`єднані в одне провадження, про накладення адміністративного стягнення на

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який народився в с. Новов`язівське Юр`ївського району Дніпропетровської області, зареєстрований по АДРЕСА_1 , проживає по АДРЕСА_2 , працює заступником директора ТОВ Лан , депутата Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області

за ч.2 ст.172-6 КУпАП,

ВСТАНОВИВ :

Згідно з Рішенням Юр`ївської районної виборчої комісії Юр`ївського району Дніпропетровської області Про результати виборів депутатів Юр`ївської районної ради від 28.10.2015 р. № 9 Маловіка ОСОБА_2 обрано депутатом Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області, юридична адреса котрої: Дніпропетровська область, Юр`ївський район, смт. Юр`ївка, вул. Центральна, 67/1.

Відповідно до ст. 68 Конституції України , кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та Законів України.

Згідно зі ст.ст. 1, 65 Закону України Про запобігання корупції правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність. За вчинення корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 3 цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Відповідно до пп. б п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції депутати місцевих рад є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Крім того, відповідно до положень ч. 1 ст. 45 вказаного Закону депутати місцевих рад відносяться до суб`єктів декларування.

Частиною 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції передбачений обов`язок суб`єкта декларування у разі суттєвої зміни у майновому стані, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Згідно з п. 6 розділу 2 Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого рішенням НАЗК від 10.06.2016 року № 3, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 року за № 959/29089, суб`єкти декларування письмово повідомляють Національне агентство про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до частини другої статті 52 Закону шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна. Зазначене електронне повідомлення подається шляхом заповнення відповідної електронної форми. Згідно з п. 2 розділу 2 цього Порядку повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб`єкта декларування подається через електронну мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі.

Відповідно до Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування від 10.06.2016 року № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 року за № 958/29088, система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочала свою роботу для всіх суб`єктів декларування з 00 годин 00 хвилин 01.01.2017 року.

За положеннями пп. 14.1.54 е п. 14.1 статті 14 Податкового кодексу України дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді спадщини.

Статтею 7 Закону України Про державний бюджет України на 2018 рік встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб на 01 січня 2018 року становить 1 762,00 грн.

Отже, сума, що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2018 року, складає 88 100,00 грн.

Таким чином, ОСОБА_1 , як особа, уповноважена на виконання функцій місцевого самоврядування - депутат Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області, є суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, в тому числі за неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, у зв`язку з чим, у разі отримання доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зобов`язаний письмово повідомляти НАЗК про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до частини другої статті 52 Закону України Про запобігання корупції шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна.

Однак, ОСОБА_1 всупереч вимогам ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , за відсутності поважних причин, які об`єктивно унеможливлювали виконати такий обов`язок у передбачені законом строки, отримавши 19 червня 2018 року на підставі свідоцтва про право на спадщину за заповітом, виданого державним нотаріусом Юр`ївської державної нотаріальної контори Дніпропетровської області, зареєстрованого в реєстрі за № 227, дохід (спадщину) у вигляді земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 1225982500:01:002:0925, площею 3,2031 га, розташованої на території Новов`язівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області, вартістю 209 820,78 грн., що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2018 року, у строк до 29.06.2018 р. не повідомив у встановленому законом порядку НАЗК про суттєві зміни у майновому стані, чим вчинив адміністративне правопорушення, за яке ч. 2 ст. 172-6 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність.

Окрім того, ОСОБА_1 всупереч вимогам ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , за відсутності поважних причин, які об`єктивно унеможливлювали виконати такий обов`язок у передбачені законом строки, отримавши 19 червня 2018 року на підставі свідоцтва про право на спадщину за заповітом, виданого державним нотаріусом Юр`ївської державної нотаріальної контори Дніпропетровської області, зареєстрованого в реєстрі за № 228, дохід (спадщину) у вигляді земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 1225982500:01:002:0926, площею 3,1374 га, розташованої на території Новов`язівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області, вартістю 209 820,78 грн., що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2018 року, у строк до 29.06.2018 р. не повідомив у встановленому законом порядку НАЗК про суттєві зміни у майновому стані, чим вчинив адміністративне правопорушення, за яке ч. 2 ст. 172-6 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність.

Також ОСОБА_1 всупереч вимогам ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , за відсутності поважних причин, які об`єктивно унеможливлювали виконати такий обов`язок у передбачені законом строки, отримавши 19 листопада 2018 року на підставі свідоцтва про право на спадщину за заповітом, виданого державним нотаріусом Юр`ївської державної нотаріальної контори Дніпропетровської області, зареєстрованого в реєстрі за № 526, дохід (спадщину) у вигляді земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 1225982500:01:002:0618, площею 6,3348 га, розташованої на території Новов`язівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області, вартістю 209 820,78 грн., що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2018 року, у строк до 29.11.2018 р. не повідомив у встановленому законом порядку НАЗК про суттєві зміни у майновому стані, чим вчинив адміністративне правопорушення, за яке ч. 2 ст. 172-6 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність.

За епізодами від 19.06.2018 року датою вчинення правопорушень є 30.06.2018 р., тобто наступний день після спливу визначеного законом 10-денного строку для повідомлення НАЗК про суттєві зміни у майновому стані з моменту отримання ОСОБА_1 доходу (спадщини) у вигляді земельних ділянок, кадастрові номери НОМЕР_1 , НОМЕР_2 :01 НОМЕР_3 002:0926.

З епізодом від 19.11.2018 року датою вчинення правопорушення є 30.11.2018 р., тобто наступний день після спливу визначеного законом 10-денного строку для повідомлення НАЗК про суттєві зміни у майновому стані з моменту отримання ОСОБА_1 доходу (спадщини) у вигляді земельної ділянки, кадастровий номер 1225982500:01:002:0618.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у скоєнні адміністративних правопорушень визнав, вказуючи на те, що він дійсно 19 червня 2018 року та 19 листопада 2018 року отримав у спадщину за заповітом загалом три земельні ділянки, вартість кожної з яких складає 209 820,78 грн., однак, про суттєві зміни у майновому стані НАЗК не повідомляв, оскільки не знав про такий обов`язок.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушень, пов`язаних з корупцією підтверджується:

- протоколом про адміністративне правопорушення № 1524 від 20.09.2019 року, складеним у відповідності до вимог ст.ст. 255, 256 КУпАП, про те, що ОСОБА_1 , будучи суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , не подав повідомлення про суттєві зміни у майновому стані особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, про отримання доходу (спадщини) у вигляді земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 1225982500:01:002:0925, площею 3,2031 га, розташованої на території Новов`язівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області, вартістю 209 820,78 грн., що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2018 року (т. 2 а.с. 1-10);

- протоколом про адміністративне правопорушення № 1525 від 20.09.2019 року, складеним у відповідності до вимог ст.ст. 255, 256 КУпАП, про те, що ОСОБА_1 , будучи суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , не подав повідомлення про суттєві зміни у майновому стані особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, про отримання доходу (спадщини) у вигляді земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 1225982500:01:002:0926, площею 3,1374 га, розташованої на території Новов`язівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області, вартістю 209 820,78 грн., що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2018 року (т. 3 а.с. 1-10);

- протоколом про адміністративне правопорушення № 1526 від 20.09.2019 року, складеним у відповідності до вимог ст.ст. 255, 256 КУпАП, про те, що ОСОБА_1 , будучи суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , не подав повідомлення про суттєві зміни у майновому стані особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, про отримання доходу (спадщини) у вигляді земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер 1225982500:01:002:0618, площею 6,3348 га, розташованої на території Новов`язівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області, вартістю 209 820,78 грн., що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2018 року (т. 1 а.с. 1-10);

- рішенням Юр`ївської районної виборчої комісії Юр`ївського району Дніпропетровської області Про результати виборів депутатів Юр`ївської районної ради від 28.10.2015 р. № 9, згідно з яким ОСОБА_1 обрано депутатом Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області (т.1 а.с. 14-16,т. 2 а.с. 14-15 т. 3 а.с. 14-15);

- роз`ясненнями Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області Про подання е-декларацій відповідно до Закону України Про запобігання корупції від 28.02.2017 р. № 54/0/2-17, що містять у тому числі інформацію про відповідальність за неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, з якими під підпис ознайомлено ОСОБА_1 (т. 1 а.с. 18-22, т. 2 а.с. 16-18, т. 3 а.с. 16-18).

- документами, що підтверджують отримання ОСОБА_1 у 2018 році доходу (спадщини) у розмірі, що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2018 року, а саме:

?свідоцтвами про право на спадщину за заповітом від 19.06.2018 р., зареєстрованими в реєстрі за № 227, № 228 та від 19.11.2018 р., зареєстрованим в реєстрі за № 526 (т. 1 а.с. 32, т. 2 а.с. 27, т. 3 а.с. 26, );

?Інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно № 178986373, № 178986235, № 178986322 від 28.08.2019 р. (т.1 а.с. 33-35, т. 2 а.с. 28-30, т. 3 а.с. 27-29,);

- відомостями з публічної частини Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, про види поданих ОСОБА_1 декларацій та час їх подання, з яких вбачається, що останній не подавав повідомлень про суттєві зміни у майновому стані у зв`язку з отриманням 19.06.2018 року та 19.11.2018 року доходу у вигляді спадщини (т. 1 а.с. 41, т. 2 а.с. 37, т. 3 а.с. 35).

Оцінюючи наведені докази в сукупності, враховуючи їх достатність, належність, допустимість, вважаю, що ОСОБА_1 порушив вимоги фінансового контролю, передбачені ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції . Його дії підлягають кваліфікації за ч. 2 ст.172-6 КУпАП як неповідомлення про суттєві зміни у майновому стані особами, які зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій місцевого самоврядування.

Обставини, на які посилається ОСОБА_1 як на причину неповідомлення про суттєві зміни у майновому стані, зокрема, незнання про необхідність вчинення вказаних дій, спростовуються наявними у справі матеріалами (роз`ясненнями Юр`ївської районної ради Дніпропетровської області Про подання е-декларацій відповідно до Закону України Про запобігання корупції від 28.02.2017 р. № 54/0/2-17, що містять у тому числі інформацію про відповідальність за неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, з якими під підпис ознайомлено ОСОБА_1 ) (т. 1 а.с. 18-22, т. 2 а.с. 16-18, т. 3 а.с. 16-18).

До того ж, зважаючи на зміст положень статті 68 Конституції України та виходячи з ґрунтовного аналізу диспозиції ч. 2 ст. 176-2 КУпАП, доходжу переконання про те, що незнання особою вимог закону стосовно обов`язку подання до НАЗК повідомлення про суттєві зміни у майновому стані не свідчить про відсутність складу адміністративного правопорушення.

Обираючи стягнення для ОСОБА_1 , у відповідності до ст. 33 КУпАП , враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, наявність обставини, яка пом`якшує відповідальність - щире розкаяння.

Ґрунтуючись на положеннях ст.ст. 1 , 23 КУпАП щодо завдання Кодексу та мети адміністративного стягнення, дотримуючись вимог ст. 33 КУпАП , враховуючи характер адміністративних правопорушень, особу, яка вчинила адміністративні правопорушення, обставини справи, вважаю за можливе накласти на ОСОБА_1 стягнення згідно санкції ч.2 ст.172-6 КУпАП , без застосування стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади (передбаченого ч. 5 ст. 30 КУпАП).

Керуючись ст.ст. 33 , 283 , 284 , ч. 2 ст. 172-6 КУпАП суддя -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 ) визнати винуватим у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 2 ст. 172-6 КУпАП , та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі сто п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто в сумі 2 550 (дві тисячі п`ятсот п`ятдесят) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код за ЄДРПОУ 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA798999980000031211256026001; код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 384,20 гривень.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги до Дніпровського апеляційного суду через Юр`ївський районний суд Дніпропетровської області

Суддя К. М. Гордієнко

СудЮр'ївський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення18.10.2019
Оприлюднено19.10.2019
Номер документу85031034
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —198/787/19

Постанова від 18.10.2019

Адмінправопорушення

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Гордієнко К. М.

Постанова від 07.10.2019

Адмінправопорушення

Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області

Гордієнко К. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні