ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
15 жовтня 2019 року о/об 16 год. 55 хв.Справа № 280/3181/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Державне підприємство "Національні інформаційні системи" (04053, м.Київ, вул.Бульварно-Кудрявська, буд.4; код ЄДРПОУ 39787008)
про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Комунального підприємства "Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації" Мелітопольської міської ради Запорізької області (надалі - позивач, КП ММБТІ ММРЗО) до Міністерства юстиції України (надалі - відповідач), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України від 14.06.2019 №1772/5 "Про скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації - комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації "; 2) зобов`язати Міністерство юстиції України після набрання цим рішенням законної сили надіслати його не пізніше наступного дня після отримання Державному підприємству "Національні інформаційні системи" для поновлення ідентифікаторів (розблокування) доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно державним реєстраторам Комунального підприємства "Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації" Мелітопольської міської ради Запорізької області: Ковальчук Ганні Олександрівні, Іововій Любові Іванівні, ОСОБА_1 та Ковалевській Тетяні Олегівні.
У позові зазначено, що КП ММБТІ ММРЗО розпочало свою діяльність, як акредитований суб`єкт державної реєстрації у сферах державної реєстрації у повному обсязі, на підставі наказу Міністерства юстиції України від 07.06.2016 за №1620/5. Однак, 20.06.2019 листом від 14.06.2019 за №5073/19.3.1/33-19 позивач отримав електронною поштою копію наказу Міністерства юстиції України від 14.06.2019 за №1772/5 Про скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації - комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації (надалі за текстом позову - Наказ №1772/5). У той же день/20.06.2019 Державне підприємство Національні інформаційні системи , без будь-яких письмових або усних попереджень, під час проведення державними реєстраторами КП „ММБТІ" ММРЗО реєстраційних дій, заблокувало їм доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Вказані рішення та дії суб`єктів владних повноважень порушують законні права, свободи та інтереси позивача, які він реалізує при здійсненні господарської діяльності, направленої у тому числі на досягнення і соціальних результатів - задоволення потреб територіальної громади міста Мелітополя та районів Запорізької області в отриманні швидких та якісних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Видаючи Наказ №1772/5, відповідач діяв не на підставі та не у спосіб, що визначені законом, і порушив тим самим норми ст.19 Конституції України. Рішення відповідача про скасування акредитації КП „ММБТІ" ММРЗО у формі Наказу №1772/5 є безпідставним, адже не відображає фактів виявлення порушень з боку позивача порядку державної реєстрації прав. За змістом Наказу №1772/5 відсутні не тільки докази таких порушень, а й навіть їх опис. У розпорядчій частині Наказу №1772/5 відповідач суперечить сам собі: якщо відповідач виявив порушення законодавства у сфері державної реєстрації прав з боку КП „ММБТІ" ММРЗО, то позивач мав би бути притягнений до дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності; якщо ж КП „ММБТІ" ММРЗО не притягується до дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності, то посилання відповідача на порушення позивачем вимог законодавства є неправомірним. На момент початку засідання Комісії процес прийняття рішення відповідачем уже відбувся і завершився виданням Наказу №1772/5, що свідчить про порушення відповідачем передбаченого законом права позивача на участь у ньому. Позивачу невідомо, якими матеріалами керувалася Комісія під час проведеного за його участі засідання, адже така інформація відповідачем не була оголошена. Викладення обставин справи було здійснено секретарем Комісії протягом 1 хвилини 13 секунд у вигляді вибіркового цитування Довідки. Непослідовні та непередбачувані дії відповідача порушують принцип належного урядування, створюють умови для юридичної невизначеності, що у кінцевому підсумку загрожує засадам верховенства права в Україні. За відсутності з боку позивача порушень, які призвели б до вчинення незаконних реєстраційних дій, порушення прав заявників або інших суб`єктів, застосування до КП „ММБТІ" ММРЗО найсуворішої з можливих санкції виглядає невиправданим та не може відповідати будь-якій розумній цілі. Дії відповідача по виданню спірного наказу, в якому не наведені мотиви його ухвалення, не зазначені підстави неврахування пояснень позивача, свідчать про порушення відповідачем як принципу належного урядування, так і принципів, закріплених в Резолюції Комітету Міністрів Ради Європи 77 (31) від 28.09.1977, а також свідчать про непрозорість та непередбачуваність дій відповідача, що перешкоджають можливості позивача планувати та взагалі здійснювати в подальшому свою господарську діяльність.
Представник позивача позов підтримав.
Відповідачем надано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що спірний наказ Міністерства юстиції України прийнятий за результатами моніторингу та камеральної перевірки КП „ММБТІ" ММРЗО як суб`єкта державної реєстрації в межах повноважень Міністерства юстиції України як контролюючого органу. На виконання Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 за №990, та у відповідності з ним відповідачем проведено камеральну перевірку державних реєстраторів КП „ММБТІ" ММРЗО ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та складено довідку за результатами проведення камеральної перевірки від 26.04.2019, винесено наказ №1498/5 від 16.05.2019 Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів КП „ММБТІ" ММРЗО до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно , яким встановлено ряд порушень вимог законодавства у сфері державної реєстрації прав на нерухоме манно при здійсненні реєстраційних дій вищевказаними державними реєстраторами з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, що носили систематичний характер. Підставою для винесення даного наказу є саме довідка від 26.04.2019 за результатами проведення камеральної перевірки. Правомірність наказу відповідача №1498/5 від 16.05.2019 Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів КП „ММБТІ" ММРЗО до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно станом на сьогоднішній день вирішується в судовому порядку (справа №280/2415/29). Матеріали проведеної камеральної перевірки щодо акредитованого суб`єкта державної реєстрації та/або державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з таким суб`єктом, у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації надсилаються до постійно діючої комісії з питані, акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації відповідача для розгляду та прийняття рішення відповідно до законодавства (п.11 Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації ). З урахуванням вказаної норми, довідка за результатами проведення камеральної перевірки у Держаному реєстрі речових прав на нерухоме майно позивача від 26.04.2019 містить припис щодо направлення матеріалів проведення камеральної перевірки КП „ММБТІ" ММРЗО до постійно діючої комісії з питань акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу стосовно відповідності такого суб`єкта вимогам акредитації для розгляду та прийняття рішення відповідного до законодавства. У разі прийняття комісією висновку про скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації відповідач у строк, що не перевищує п`яти робочих днів з моменту прийняття комісією висновку, приймає на його підставі мотивоване рішення про скасування акредитації такого суб`єкта у формі наказу.
Представники відповідача проти позову заперечували.
Третьою особою подано до суду письмові пояснення в яких зазначено, що Державним підприємством Національні інформаційні системи (надалі за текстом пояснень - ДП НАІС ) на виконання наказу Міністерства юстиції України №1772/5 від 14.06.2019 Про скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації - КП „ММБТІ" ММРЗО були здійснені заходи щодо анулювання доступу реєстраторів позивача. Отже, ДП НАІС будучи технічним адміністратором не уповноважене на прийняття владно-управлінських рішень, а лише безпосередньо їх виконує. Одночасно з цим, у ДП НАІС відсутнє право перевірки законності рішень Міністерства юстиції України та право відмови від їх виконання. Тобто, ДП НАІС реалізує припис наказів Міністерства юстиції України у будь-якому випадку, оскільки відповідне зобов`язання для ДП І ІАІС встановлено п.16 Порядку акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 за №1130. Враховуючи викладене вище, ДП НАІС при здійсненні заходів щодо анулювання доступу реєстраторів КП „ММБТІ" ММРЗО діяв у повній відповідності до вимог чинного законодавства України та жодним своїм рішенням, дією чи бездіяльністю не порушив права чи інтереси позивача.
Ухвалою судді від 04.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче судове засідання на 22.07.2019 об 12 год. 30 хвил.
Ухвалою суду від 22.07.2019 продовжено підготовче провадження та відкладено розгляд справи на 23.09.2019 об 12 год. 00 хвил.
Ухвалою суду від 23.09.2019 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 15.10.2019 об 16 год. 30 хвил.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
У Наказі Міністерства юстиції України від 14.06.2019 за №1772/5 Про скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації - комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації зазначено: … Відповідно до Порядку акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1130 (зі змінами), НАКАЗУЮ: Скасувати акредитацію суб`єкта державної реєстрації - комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації (ідентифікаційний код юридичної особи 03344958) у зв`язку з тим, що за результатами проведення камеральної перевірки встановлено порушення вимог законодавства у сфері державної реєстрації державними реєстраторами, які перебувають у трудових відносинах з акредитованим суб`єктом державної реєстрації. Підстава: висновок від 14.06.2019 Комісії з питань акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації про скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації - комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації . … (а.с.23, 107).
У Висновку про скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації - комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації від 14.06.2019, складеного Комісією з питань акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації, зазначено: … Згідно з абзацом четвертим пункту 11 Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 №990, матеріали проведеної камеральної перевірки щодо акредитованого суб`єкта державної реєстрації та/або державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з таким суб`єктом, у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації надсилаються до постійно діючої комісії з питань акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації Мін`юсту для розгляду та прийняття рішення відповідно до законодавства. Пунктом 13 Порядку №1130, зокрема, визначено, що у разі отримання Комісією матеріалів проведеної камеральної перевірки щодо акредитованого суб`єкта державної реєстрації та/або державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з таким суб`єктом, Комісія у строк, що не перевищує п`яти робочих днів з дня такого встановлення (отримання), ініціює розгляд справи щодо скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації. Комісією 24.05.2019 отримано результати камеральної перевірки, проведеної на підставі наказу Міністерства юстиції України від 16.04.2019 №1309/7 Про проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації та порушено питання про розгляд справи щодо скасування акредитації комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області. За результатами камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно встановлено порушення вимог Закону та Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 (далі - Порядок), що підтверджується довідкою від 26.04.2019 за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області та наказом Міністерства юстиції України від 16.05.2019 №1498/5 Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно , відповідно до якого тимчасово заблоковано доступ державних реєстраторів комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а саме: ОСОБА_1 - строком на 5 (п`ять) місяців; ОСОБА_3 - строком на 4 (чотири) місяці; ОСОБА_4 - строком на 1 (один) місяць; ОСОБА_2 - строком на 3 (три) місяці. … На засіданні Комісії був присутній директор комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області ОСОБА_5 , який просив не скасовувати акредитацію. Він зазначив, що копії матеріалів камеральної перевірки отримав лише за два дні до засідання Комісії, у зв`язку з чим не мав достатньо часу для підготовки письмових пояснень. … Повідомлення про розгляд справи щодо скасування акредитації комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області 14.06.2019 о 10 год. 00 хв. за адресою: м.Київ, вул.Євгена Сверстюка, 15, (вих.№4589/19.3.1/33-19 від 30.05.2019) з доданою довідкою від 26.04.2019 за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області отримано комунальним підприємством Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області 10.06.2019, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Зважаючи на вищезазначене Мін`юстом виконано вимоги Порядку №1130 стосовно повідомлення про засідання Комісії та направлення копій матеріалів камеральної перевірки. Також наданими усними поясненнями ОСОБА_5 жодним чином не спростовані порушення, допущенні державними реєстраторами комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації та встановлені в результаті камеральної перевірки підприємства. Посилання директором підприємства на ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 28.05.2019 у справі 280/2415/19, як на підставу не скасовувати акредитацію комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації не підлягає врахуванню, оскільки вказаною ухвалою суду лише зупинено дію наказу Міністерства юстиції України від 16.05.2019 №1498/5 Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно , прийнятого на підставі довідки від 26.04.2019 за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області. Так, зазначеною ухвалою суду також не спростовано порушення, допущені державними реєстраторами комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області. Отже, у зв`язку з тим, що за результатами проведення камеральної перевірки встановлено порушення вимог Закону та Порядку державними реєстраторами, які на момент проведення камеральної перевірки перебували з комунальним підприємством Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області у трудових відносинах, Комісія дійшла висновку про скасування акредитації комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації . … РЕКОМЕНДУЄ: Скасувати акредитацію суб`єкта державної реєстрації - комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації (ідентифікаційний код юридичної особи 03344958) у зв`язку з тим, що за результатами проведення камеральної перевірки встановлено порушення вимог законодавства у сфері державної реєстрації державними реєстраторами, які перебувають у трудових відносинах з акредитованим суб`єктом державної реєстрації. … (а.с.108-110).
Судом досліджено: Наказ Міністерства юстиції України від 16.04.2019 за №1309/7 Про проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області (а.с.88); Акт за результатами проведення моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державних реєстраторів комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області від 05.04.2019; Довідку за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області від 26.04.2019 (а.с.90-100); Наказ Міністерства юстиції України від 16.05.2019 за №1498/5 Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (а.с.89); інші документи, які перебувають у справі.
У Довідці за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області від 26.04.2019, зокрема, зазначено: … Відповідно до частини другої статті 37-1 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , пункту 9 Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 №990, Комісія ПРОПОНУЄ: 1.Тимчасово заблокувати доступ державного реєстратора комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області ОСОБА_1 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно строком на 5 (п`ять) місяців. 2.Тимчасово заблокувати доступ державного реєстратора комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області Іовової Любові Іванівни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно строком на 4 (чотири) місяці. 3.Тимчасово заблокувати доступ державного реєстратора комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області Ковальчук Ганни Олександрівни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно строком на 1 (один) місяць. 4.Тимчасово заблокувати доступ державного реєстратора комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області Ковалевської Тетяни ОСОБА_6 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно строком на 3 (три) місяці. 5.Направити матеріали проведеної камеральної перевірки комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області до постійно діючої комісії з питань акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу стосовно відповідності такого суб`єкта вимогам акредитації для розгляду та прийняття рішення відповідно до законодавства. … .
У п.1 Порядку акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації , затвердженого 25.12.2015 постановою Кабінету Міністрів України №1130 (надалі - Порядок акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації ), зазначено, що цей Порядок визначає умови, підстави та процедуру проведення акредитації суб`єктів державної реєстрації, визначених Законами України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" і "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закони), моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації і перелік документів, необхідних для її проведення.
Згідно з абз.4 п.11 Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації , затвердженого 21.12.2016 постановою Кабінету Міністрів України №990 (надалі - Порядок здійснення контролю у сфері державної реєстрації ), матеріали проведеної камеральної перевірки щодо акредитованого суб`єкта державної реєстрації та/або державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з таким суб`єктом, у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації надсилаються до постійно діючої комісії з питань акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації Мін`юсту для розгляду та прийняття рішення відповідно до законодавства.
Відповідно до п.13 Порядку акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації у разі встановлення за результатами моніторингу порушення акредитованим суб`єктом державної реєстрації вимог, передбачених пунктом 8 та абзацом п`ятим пункту 12 цього Порядку, декларування у заяві чи повідомленні недостовірних відомостей, виявлених під час розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність відповідного акредитованого суб`єкта державної реєстрації, а також у разі отримання комісією матеріалів проведеної камеральної перевірки щодо акредитованого суб`єкта державної реєстрації та/або державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з таким суб`єктом, комісія у строк, що не перевищує п`яти робочих днів з дня такого встановлення (отримання), ініціює розгляд справи щодо скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації. (…).
За матеріалами справи 24.05.2019 Комісією з питань акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації отримано результати камеральної перевірки, проведеної на підставі наказу Міністерства юстиції України від 16.04.2019 за №1309/7 Про проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області , та порушено питання про розгляд справи щодо скасування акредитації КП ММБТІ ММРЗО.
Як зазначено у п.5 ч.2 ст.37-1 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , за результатами проведення перевірок державних реєстраторів чи суб`єктів державної реєстрації прав Міністерство юстиції України у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб`єктів державної реєстрації прав приймає вмотивоване рішення про: скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації прав.
Згідно з п.14 Порядку акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації розгляд комісією справи щодо скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації здійснюється за участю представника відповідного акредитованого суб`єкта державної реєстрації. Мін`юст своєчасно, але не пізніше дня, що передує дню розгляду справи, повідомляє акредитованому суб`єктові державної реєстрації про час і місце розгляду комісією справи щодо скасування акредитації такого суб`єкта шляхом надсилання на його юридичну адресу повідомлення про розгляд справи рекомендованим листом з повідомленням про вручення. У повідомленні про розгляд справи щодо скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації за результатами моніторингу в обов`язковому порядку зазначається стислий зміст установленого за результатами моніторингу порушення акредитованим суб`єктом державної реєстрації вимог, передбачених абзацом п`ятим пункту 12 цього Порядку, та/або декларування недостовірних відомостей у заяві, виявлених під час розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність відповідного акредитованого суб`єкта державної реєстрації. У разі розгляду справи щодо скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації з підстав отримання матеріалів проведеної камеральної перевірки щодо акредитованого суб`єкта державної реєстрації та/або державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах з таким суб`єктом, до повідомлення про розгляд справи в обов`язковому порядку додаються копії відповідних матеріалів, засвідчені в установленому законодавством порядку. Неприбуття акредитованого суб`єкта державної реєстрації, якого належним чином повідомлено про місце і час розгляду справи щодо скасування акредитації, не перешкоджає розгляду такої справи по суті.
Повідомлення про розгляд справи щодо скасування акредитації КП ММБТІ ММРЗО 14.06.2019 о 10 год. 00 хвил. за адресою: м.Київ, вул.Євгена Сверстюка, 15, (вих.№4589/19.3.1/33-19 від 30.05.2019) з доданою Довідкою за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області від 26.04.2019 отримано КП ММБТІ ММРЗО 10.06.2019, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.105, 120).
Як свідчать матеріали справи, 14.06.2019 на засіданні Комісії з питань акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації був присутній керівник КП ММБТІ ММРЗО ОСОБА_5 , який зміг надати свої аргументи з предмету засідання даної Комісії.
Відповідно до п.15 Порядку акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації у разі прийняття комісією висновку про скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації Мін`юст у строк, що не перевищує п`яти робочих днів з моменту прийняття комісією висновку, приймає на його підставі мотивоване рішення про скасування акредитації такого суб`єкта у формі наказу.
Згідно з п.16 Порядку акредитації суб`єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб`єктів вимогам акредитації копії рішення про скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації, засвідчені в установленому законодавством порядку, надсилаються не пізніше наступного дня після прийняття зазначеного рішення такому суб`єкту та технічному адміністратору реєстрів для анулювання ідентифікаторів доступу до реєстрів відповідно до законодавства.
Позивачем не надано до суду доказів скасування: Наказу Міністерства юстиції України від 16.04.2019 за №1309/7 Про проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області ; Наказу Міністерства юстиції України від 16.05.2019 за №1498/5 Про тимчасове блокування доступу державних реєстраторів комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно .
Також, позивачем не надано до суду доказів у спростування викладеного у Довідці за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно комунального підприємства Мелітопольське міжміське бюро технічної інвентаризації Мелітопольської міської ради Запорізької області від 26.04.2019.
На думку суду, можливі незначні порушення порядку прийняття рішення не можуть бути підставою для визнання протиправним та скасування правильного по суті рішення.
Суд не вбачає порушень норм права при розгляді суб`єктом владних повноважень питань щодо скасування акредитації позивача, прийняття з цього приводу відповідного рішення та його реалізації.
У суду відсутні зауваження з приводу реалізації відповідачем своїх дискреційних повноважень при прийнятті рішення про скасування акредитації позивача.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги позивача є не обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
У стягненні на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судових витрат - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Рішення виготовлено у повному обсязі 15.10.2019.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2019 |
Оприлюднено | 20.10.2019 |
Номер документу | 85034332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні