Справа № 405/7487/19
1-кс/405/4303/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2019 року слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Кропивницький клопотання слідчого відділу СУ ГУ Національної поліції в Кіровоградській області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019120000000104 від 21.05.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 190 КК України, про надання тимчасового доступу до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
слідчий за погодженням з прокурором звернувся до суду з клопотанням, в якому просить надати тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування клопотання вказав, що в провадженні слідчого відділу СУ ГУ Національної поліції в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019120000000104 від 21.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 190 КК України.
Так, встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », шляхом переоформлення складських квитанцій, 30.07.2018 укладено договір купівлі-продажу №ПП18/011ВП пшениці 2-го класу врожаю 2018 року у кількості 1000 метричних тон, 31.07.2018 укладено договір купівлі-продажу №ПП18/013ВП пшениці 2-го класу врожаю 2018 року у кількості 1000 метричних тон, 16.08.2018 укладено договір купівлі-продажу №ПФ18/021ВП пшениці 5-го та/або 6-го класу врожаю 2018 року у кількості 1400 метричних тон, 09.01.2019 укладено договір купівлі-продажу №КФ19/162ВП кукурудзи 3-го класу врожаю 2018 року у кількості 1470 метричних тон.
Згідно до договору №25 від 25.07.2018 складського зберігання, приймання, сушіння, очищення та відпуску зерна укладеного між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » місцем зберігання придбаного ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » зерна являється зерновий склад розташований за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 . Згідно до умов договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » бере на себе зобов`язання щодо зберігання, приймання, сушіння, очищення та відпуску зерна. Право власності на зерно до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не переходить.
Крім цього між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено ряд договорів про надання послуг по перевезенню вантажів та транспортно-експедиційне обслуговування. Відповідно до умов договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » повинен надавати послуги по перевезенню зерна з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » розташований за адресою: АДРЕСА_4 до місця вказаного ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Починаючи з 10.04.2019 службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » маючи на меті привласнити зерно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » перестали надавати послуги передбачені договорами приймання, сушіння, очищення та відпуску зерна та послуг по перевезенню вантажів та транспортно-експедиційне обслуговування, не відпускаючи зерно на користь власника.
Залишок не відвантаженого зі складу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » зерна належного ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » складає: пшениці 2-го класу 1113,670 метричних тон, пшениці 6-го класу 11,470 метричних тон, кукурудзи 3-го класу 8,530 метричних тон загальною вартістю 7095804,30 гривень.
Згідно до протоколу огляду місця події комплексу приміщень розташованих за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , будь-якого зерна виявлено не було.
Крім цього між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », шляхом переоформлення складських квитанцій, 21.06.2018 укладено договір купівлі-продажу №300 пшениці 2-6-го класу врожаю 2017 року у загальній кількості 5882,78 метричних тон.
21.06.2018 між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », шляхом переоформлення складських квитанцій укладено договір купівлі-продажу №299 пшениці 2-6-го класу врожаю 2017 року у загальній кількості 2338,66 метричних тон.
Згідно до договору №86 від 24.01.2017 складського зберігання, приймання, сушіння, очищення та відпуску зерна укладеного між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » місцем зберігання придбаного ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » зерна, являється зерновий склад розташований за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 . Згідно до умов договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » бере на себе зобов`язання щодо зберігання, приймання, сушіння, очищення та відпуску зерна. Право власності на зерно до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не переходить.
Починаючи з жовтня 2018 службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », маючи на меті привласнити зерно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » перестали надавати послуги передбачені договорами приймання, сушіння, очищення та відпуску зерна не відпускаючи зерно на користь власника.
Залишок не відвантаженого зі складу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » зерна належного ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » складає: пшениці 2-го класу 1172,087 метричних тон, пшениці 6-го класу 21,259 метричних тон, пшениці 3-го класу 24,710 метричних тон загальною вартістю 6189450,77 гривень.
Згідно до протоколу огляду місця події комплексу приміщень розташованих за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , будь-якого зерна виявлено не було.
Крім цього у період з 18.07.2017 по 09.10.2018 ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », шляхом переоформлення складських квитанцій, придбало у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » зерно пшениці 2-6-го класу та зерно кукурудзи.
Згідно до договорів №9 від 01.07.2016, №25 від 17.07.2017, №33 від 13.08.2018 складського зберігання, приймання, сушіння, очищення та відпуску зерна укладеного між ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » місцем зберігання придбаного ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » зерна, являється зерновий склад розташований за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 . Згідно до умов договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » бере на себе зобов`язання щодо зберігання, приймання, сушіння, очищення та відпуску зерна. Право власності на зерно до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не переходить.
Починаючи з 21.05.2019 службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », маючи на меті привласнити зерно ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » перестали надавати послуги передбачені договорами приймання, сушіння, очищення та відпуску зерна не відпускаючи зерно на користь власника.
Залишок не відвантаженого зі складу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » зерна належного ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » складає: пшениці 2-го класу 5557,90 метричних тон, пшениці 6-го класу 857,570 метричних тон, пшениці 3-го класу 945,03 метричних тон загальною вартістю 31560595,51 гривень.
Згідно до протоколу огляду місця події комплексу приміщень розташованих за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , будь-якого зерна виявлено не було.
Крім цього згідно накладних та реєстрів накладних на прийняте зерно у період з 09.10.2018 по 13.10.2018 ФГ « ОСОБА_4 » передав, а ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (склад) прийняв на зберігання насіння соняшнику врожаю 2018 року у кількості 187,750 метричних тон. місцем зберігання зерна, являється зерновий склад розташований за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 .
Починаючи з лютого 2019 службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » маючи на меті привласнити зерно ФГ « ОСОБА_4 » перестали відпускати зерно на користь власника.
Залишок не відвантаженого зі складу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » зерна належного ФГ « ОСОБА_4 » складає: 187,750 метричних тон насіння соняшнику загальною вартістю 1700000 гривень.
Згідно до протоколу огляду місця події комплексу приміщень розташованих за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , будь-якого зерна виявлено не було.
Крім цього службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за попередньою змовою з службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », аналогічним чином привласнено насіння кукурудзи у кількості 700 тон на суму 3 млн. гривень, яке належить ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », привласнено насіння ячменю, пшениці та соняшнику на загальну суму 4442115,08 гривень, яке належить ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 », привласнено насіння пшениці на загальну суму 18744181,35 гривень, яке належить ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 ».
18.09.2019 проведено виїмку документів у ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » по рахункам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 .
Згідно інформації ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », встановлено, що у період вчинення злочинів, а саме з 09.10.2018 по 01.11.2018 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_4 , перерахувало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код НОМЕР_1 згідно договорів зворотної фінансової допомоги б/н від 09.10.2018, 18\10-18 від 18.10.2018, 22\10-18 від 22.10.2018, 19\10-18 від 19.10.2018, 19\10-8 від 19.10.18 кошти в сумі 13,7 млн. гривень. У подальшому ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код НОМЕР_1 згідно зазначених договорів перерахувало на рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_4 , у період часу з 15.01.2019 по 29.01.2019 кошти в сумі 3,95 млн. гривень.
На даний час у органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні тимчасового доступу до договорів зворотної фінансової допомоги б/н від 09.10.2018, 18\10-18 від 18.10.2018, 22\10-18 від 22.10.2018, 19\10-18 від 19.10.2018, 19\10-8 від 19.10.18 укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_4 , та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код НОМЕР_1 , додатків до них, специфікацій, платіжних доручень, квитанцій про перерахунок та отримання коштів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_4 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 , з метою отримання інформації про осіб, які здійснюють банківські операції з використанням банківських рахунків, перелік фірм контрагентів, кола осіб причетного до вчинення даного кримінального правопорушення, адже кваліфікуючою ознакою злочину, передбаченого ст. 191 КК України є розтрата. Розтрата передбачає незаконне і безоплатне витрачання (споживання, продаж, безоплатну передачу, обмін, передачу в рахунок погашення боргу тощо) винним чужого майна, яке йому ввірене чи перебувало в його віданні. В результаті розтрати винний поліпшує майнове становище інших осіб шляхом безпосереднього споживання ними незаконно вилученого майна, позбавлення їх за рахунок витрачання такого майна певних матеріальних витрат, збільшення доходів інших осіб.
Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що речі, а також предмети та документи, що мають значення для розкриття вчиненого кримінального правопорушення мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати тимчасовий доступ до речей, а також предметів та документів з наступною можливістю їх вилучення.
Слідчий в судове засідання не з`явився, надав до суду заяву, в якій просить провести розгляд клопотання у його відсутність та задовольнити.
Представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в судове засідання не з`явився, про дату та час судового засідання повідомлений належним чином, причини неявки до суду не повідомив, тому слідчий суддя, відповідно до вимог ч.4 ст.163 КПК України, визнав за можливе провести розгляд за даної явки.
Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.
Встановлено, що в провадженні слідчого відділу СУ ГУ Національної поліції в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019120000000104 від 21.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 190 КК України, за обставин вказаних вище (витяг з ЄРДР від 21.05.2019, а.п.6-9).
Відповідно до ч. 4 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбаченихчастиною другоюцієї статті.
Статтею 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст.160 КПК України, у клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів зазначається зокрема: підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.
Так, згідно матеріалів клопотання, підставамивважати,щодокументи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, знаходяться в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » є надані копії квитанцій руху по рахункам, згідно яких на підставі договорів зворотної фінансової допомоги від б/н від 09.10.2018, 18\10-18 від 18.10.2018, 22\10-18 від 22.10.2018, 19\10-18 від 19.10.2018, 19\10-8 від 19.10.18, що укладені між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_4 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_1 ), через банки здійснювалися перерахунки коштів (а.п.192-205).
При цьому, слідчим у своєму клопотанні не наведено обґрунтованих підстав вилучення саме оригіналів документів, до яких необхідний тимчасовий доступ. Таким чином, в цій частині клопотання підлягає задоволенню з наданням тимчасового доступу до речей та документів, з можливістю вилучення їх в належним чином засвідчених копіях.
Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що документи до яких слідчий просить отримати доступ, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як докази, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів є неможливо, а тому існує необхідність у наданні тимчасового доступу до речей і документів, а клопотання підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.159-166, 369-372 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого задовольнити частково.
Надати слідчому відділу СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , слідчому відділу СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_5 , слідчому відділу СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_6 , слідчому відділу СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_7 , тимчасовий доступ до оригіналів документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_4 , юридична та фактична адреса: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення (виїмки) належним чином завірених копій, а саме: договорів зворотної фінансової допомоги б/н від 09.10.2018, 18\10-18 від 18.10.2018, 22\10-18 від 22.10.2018, 19\10-18 від 19.10.2018, 19\10-8 від 19.10.18 укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_4 , та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код НОМЕР_1 , додатків до них, специфікацій, платіжних доручень, квитанцій про перерахунок та отримання коштів.
Строк дії ухвали визначити до 18.11.2019 року.
В іншій частині клопотання відмовити.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_8
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2019 |
Оприлюднено | 22.02.2023 |
Номер документу | 85037072 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Льон С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні