РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ун. № 759/15327/19
пр. № 2-а/759/379/19
15 жовтня 2019 року Святошинський районний суд м. Києва у складі:
судді Скрипник О.Г. при секретарі відповідач: Горло Н.М . ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області - головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві управління з контролю за використанням та охороною земель, ОСОБА_3 , третя особа: Головне управління Держгеокадастру в Київській області, про скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
У вересні 2019 року ОСОБА_2 звернувся до Святошинського районного суду м. Києва з позовом до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області - головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві управління з контролю за використанням та охороною земель, ОСОБА_3 , третя особа: Головне управління Держгеокадастру в Київській області, про скасування постанови.
В обгрунтування позову ОСОБА_2 зазначив, що 02 серпня 2019 року головний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у м. Києві, ОСОБА_3 виніс постанову про накладення адміністративного стягнення № 135/0025По/05/01/-19 на керівника ТОВ Агенція офісного будівництва ОСОБА_2 за ст. 53-3 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 340, 0 грн.
Позивач вважає, що вказана постанова є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки при розгляді справи про адміністративне правопорушення посадова особа під час складення постанови про адміністративне правопорушення не з`ясувала ряд питань, без яких неможливо вирішити справу, а саме:
-чи існувало на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000 :886217:0009 грунтове покриття з родючим шаром грунту. на зняття якого вимагається дозвіл;
- якщо таке покриття існувало, то коли саме було вчинене адміністративне правопорушення - зняття грунтового покрову ( родючого шару грунту) без спеціального дозволу:
-чи винний позивач , як особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, у вчиненні адміністративного правопорушення - знятті грунтового покрову ( родчого шару грунту) без спеціального дозволу.
Позивач зазначає, що ТОВ Агенція офісного будівництва є власником земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000 :886217:0009 по вул.. Шолуденка , перетин просп.. Перемоги та вул.. Борщагівської у м. Києві та набуло її у власність на підставі договору купівлі-продажу від 24.05.2012 року. До набуття її у власність ТОВ Агенція офісного будівництва використовувало вказану земельну ділянку на підставі договору оренди, у кладеного з ТОВ Високий статус .
У лютому 2012 року Державним підприємством Київський науково-дослідний інститут землеустрою було здійснено польові дослідження з грунтового обстеження та визначення якісної характеристики грунтового покриву земельної ділянки, що перебувала в оренді ТОВ Агенція офісного будівництва . Згідно з висновками, наведеними в Технічному звіті, виготовленому ДП Київський інститут землеустрою щодо грунтового обстеження та складання агрохімічного паспорту земельної ділянки, вміст гумусу в шарі 0, 20 см становив менше 2% , а саме: 1, 88 %, запас гумусу -47, 00 т/га, що було оцінено, як дуже низький рівень. Згідно ГОСТУ 17.5.3.06-85 Вимоги до визначення норм зняття родючого шару грунту 0, 20 см менше 2% в зоні лісостепу, не має потреби для зняття родючого шару грунту.
Станом на лютий 2012 року на земельній ділянці не існувало родючого грунту, на зняття якого вимагається спеціальний дозвіл.
Позивач вказує, що будівництво на земельній ділянці відбувається з 2007 року та з початку будівництва з будівельного майданчика було вивезено грунт з навантаженням на автомобілі - самоскиди, грунт перевезено на відстань 16 км, що підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт.
Оскільки, шар грунту був вивезений ще в 2007 році, то відповідно посадова особа, якою є відповідач, повинен був бути притягнутий до відповідальності позивача не пізніше, як через два місяці з дня вчинення адміністративного правопорушення.
Оскільки строки притягнення до адміністративної відповідальності закінчилися та не доведено вини позивача у скоєнні адміністративного правопорушення, позивач просить скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення від 02.08.2019 року №135/0025По/05/01/19 та закрити провадження в даній адміністративній справі на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з закінченням строків притягнення до відповідальності та відсутністю складу адміністративного правопорушення.
В судове засідання позивач, його представник не з`явилися, про день та час розгляду справи були належним чином повідомлені.
Відповідач просив позов залишити без задоволення.
Заслухавши думку відповідача, перевіривши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.
В судовому засіданні встановлено, що 02 серпня 2019 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Київській області - головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві, Рудиком Богданом Ігоровичем складена постанова про притягнення до адміністративної відповідальності керівника ТОВ Агенція офісного будівництва ОСОБА_2 за ст. 53-3 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 340, 0 грн .
Згідно постанови про адміністративне правопорушення від 19 липня 2019 року № 135/0021ПТ/04/01/-19, суб`єкт господарювання ТОВ Агенція офісного будівництва порушив вимоги земельного законодавства у сфері використання та охорони земель за адресою: м. Київ, вул.. Шолуденка, перетин просп .. Перемоги та вул .. Борщагівської ( кадастровий номер: 8000000000:88:217:0009), а саме: здійснено зняття та перенесення грунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду ( контролю) в агропромисловому комплексі .
Відповідно до ч.2 ст.168 Земельного кодексу України, власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, крім випадків передбачених цим кодексом.
Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.01.2005 № 1 затверджено "Порядок видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок" (далі - Порядок), який визначає процедуру видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок.
Пунктом 1.3 Порядку передбачено, що вимоги Порядку щодо отримання дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок є обов`язковими для власників земельних ділянок та землекористувачів, діяльність яких пов`язана з порушенням поверхневого (родючого) шару ґрунту.
Розділом 2 Порядку встановлено, що ґрунтовий покрив земельних ділянок - поверхневий шар ґрунту, який характеризується родючістю. Спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.
Відповідно до п.3.1, 3.3 Порядку, власники земельних ділянок та землекористувачі, які проводять гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні та інші роботи, зобов`язані отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, якщо це призводить до порушення поверхневого (родючого) шару ґрунту.
Дозвіл видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою, у якому повинні бути визначені умови зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель. Якщо в проекті ці умови не визначені чи визначені в неповному обсязі, відповідний орган спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів (Держкомзему України /далі - Держкомзему/) відмовляє у видачі дозволу.
Згідно п.3.4, 3.5 Порядку, визначено, що згідно пункту "з" статті 25, статті 26 Закону України "Про землеустрій" робочі проекти землеустрою щодо рекультивації порушених земель мають право розробляти юридичні та фізичні особи, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою.
Проект землеустрою повинен бути розроблений відповідно до вимог законодавчих та нормативно-правових актів, які регламентують порядок розробки, розгляду, погодження, затвердження та внесення змін до проектів землеустрою.
Частиною 2 статті 26 Закону України "Про землеустрій" визначено, що розробниками документації із землеустрою є зокрема, юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників. які є відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Пунктом 4.1 Порядку встановлено, що для отримання дозволу власник земельної ділянки, землекористувач або їх представник звертається із письмовою заявою до відповідного органу Держкомзему.
Відповідно до п.4.2 Порядку, до заяви додаються такі документи: копія документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою; копія паспорта громадянина (для військових - посвідчення офіцера; юридичних осіб - копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, копія статуту (положення), інформація щодо прізвища, ім`я та по батькові керівника (заступника), а також особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, їх номери телефонів; представників - копія паспорта громадянина /посвідчення офіцера/, довіреність на отримання дозволу, інформація щодо прізвища, ім`я та по батькові особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, її номер телефону); проект землеустрою із зазначенням його розробника, копія ліцензії на проведення робіт із землеустрою; копія агрохімічного паспорта земельної ділянки; копія договору на виконання земляних робіт (у разі, якщо заявник уклав договір на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки з іншою фізичною чи юридичною особою), прізвище, ім`я та по батькові особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, її номер телефону; копія документа, що підтверджує сплату коштів за відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва (у разі їх наявності).
Будь-яких доказів звернення позивача до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду ( контролю) в агропромисловому комплексі для отримання дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву під час здійсненя будівельних робіт, матеріали справи не містять.
Згідно з ст.4 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Статтею 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" встановлено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель; проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.
Відповідно до ч.1 ст.188 Земельного кодексу державний контроль за використанням та охороною земель за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Приписами статті 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" визначено повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель.
Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення; викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України; передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення; проводити у випадках, встановлених законом,фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України; звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.
Оскільки позивач не надав доказів, що зняття та перенесення грунтового покриву земельних ділянок за адресою м. Київ, вул.. Шолуденка, перетин просп.. Перемоги та вул .. Борщагівської ( кадастровий номер: 8000000000:88:217:0009), було здійснено на підставі спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду ( контролю) в агропромисловому комплексі, зважаючи, що вказане правопорушення було виявлене 19.07.2019 року, що підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення, суд вважає, що строки притягнення до адміністративної відповідальності не сплили, постанова про накладення адміністративного стягнення є обґрунтованою, а тому позов слід залишити без задоволення.
Керуючись ст.ст. 243, 244, 245, 250 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Позов ОСОБА_2 до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Київській області - головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Києві управління з контролю за використанням та охороною земель, ОСОБА_3 , третя особа: Головне управління Держгеокадастру в Київській області, про скасування постанови, залишити без задоволення.
Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його проголошення до Шостого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Скрипник О.Г.
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2019 |
Оприлюднено | 20.10.2019 |
Номер документу | 85043060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Святошинський районний суд міста Києва
Скрипник О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні