Справа № 761/39931/19
Провадження № 1-кс/761/27392/2019
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 жовтня 2019 року Шевченківський районний суд м. Києва у складі:
слідчого судді - ОСОБА_1
за участю:
секретаря судового засідання - ОСОБА_2
слідчого - ОСОБА_3
розглянувши клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах 2-говідділу управліннярозслідування особливотяжких злочинів Головногослідчого управлінняНаціональної поліціїУкраїни ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні, внесеного до єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22015000000000033 від 02.02.2015 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364, ч.2 ст. 366 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
Старший слідчий в особливо важливих справах 2-говідділу управліннярозслідування особливотяжких злочинів Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 , звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з клопотанням, погодженим прокурором Генеральної прокуратури ОСОБА_4 , по кримінальному провадженню, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22015000000000033 від 02.02.2015 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364, ч.2 ст. 366 КК України, про надання дозволу на проведення обшуку за адресою: м. Київ, бульв. Т. Шевченка, 50-Г, де здійснює свою діяльність Регіональне відділення Фонду державного майна України по місту Києву.
Клопотання мотивовано тим, що службові особи АТ (ПАТ, ЗАТ) «Український центр обслуговування пасажирів на залізничному транспорті України» (далі АТ «УЦОП») та державного підприємства «Український центр по обслуговуванню пасажирів на залізничному транспорті України» (далі ДП «УЦОП») за попередньою змовою із службовими особами Регіонального відділенням Фонду державного майна України по м. Києву (далі - РВФДМУ по м. Києву) заволоділи чужим майном шляхом зловживання службовим становищем в особливо великих розмірах, шляхом незаконної передачі в оренду, за заниженими орендними ставками, державного нерухомого майна, а саме: приміщень готелю «Експрес» за адресою: м. Київ, бульв. Т. Шевченка, 38/40.
Засновником ЗАТ (на теперішній час АТ) «УЦОП» є 453 фізичних осіб із розміром внеску до статутного фонду у сумі 350780,00 грн. та ТОВ «Солід-Актив» (ЄДРПОУ 33835768) із розміром внеску до статутного фонду у сумі 4715 820.00 грн., загальний розмір статутного фонду товариства становить 5066 600.00 грн.
Засновниками ТОВ «Солід-Актив» у 2005 році були ОСОБА_5 (донька ОСОБА_6 ) 50% статутного капіталу та ОСОБА_7 (дружина ОСОБА_6 ) 50% статутного капіталу.
В подальшому належні ОСОБА_5 та ОСОБА_7 частки в статутному капіталі ТОВ «Солід-Актив» були передані до ТОВ «Трасті Інвестмент (груп) Лімітед» (КНР, Гонконг, ідентифікаційний номер 1060811), представником якого за довіреністю є громадянка України ОСОБА_7 . Довіреність видана ОСОБА_7 на отримання відсотків, дивідендів, а також здійснення будь-яких банківських транзакцій від імені та в інтересах ТОВ «Трасті Інвестмент (груп) Лімітед». На теперішній час ТОВ «Солід-Актив» та ТОВ «Трасті Інвестмент (груп) Лімітед» залишаються підконтрольними ОСОБА_6 та членам його родини.
Так, між РВФДМУ по м. Києву (Орендодавець) та АТ «УЦОП» (Орендар) укладено договір оренди цілісного майнового комплексу готелю «Експрес» від 19.09.2001 № 335, дія якого додатковою угодою від 27.09.2011 № 335/02 продовжено на 10 років, тобто до 19.09.2021 включно.
Відповідно до п. 1.1. предметом договору оренди є цілісний майновий комплексу структурного підрозділу готель «Експрес» ДП «УЦОП», склад і вартість якого визначено відповідно до акту оцінки, зведеного акту інвентаризації та передавального балансу підприємства, складеного станом на 31.07.2001, вартість якого становить 12908700,00 грн., у тому числі основні фонди за залишковою вартістю 12773900,00 гривень.
Загальна площа будівлі готель «Експрес», згідно з технічним паспортом, становить 11060,50 м2. Площа фактично зайнятих приміщень АТ «УЦОП» вказаної будівлі складає 6652,4 м2, до якої входять основна частина приміщень будівлі, які використовуються у якості приміщень готельного комплексу та включає в себе: готельні номери, ресторани, конференц-зали, які розташовані на V (5) поверсі, допоміжні, (технічні) та побудові приміщення, інше. Площа приміщень, що залишилася та використовується ДП «УЦОП» становить 4408,1 м2, яка формується з груп нежитлових приміщень та місць загального користування.
Таким чином, згідно договору від 19.09.2001 № 335 в оренду АТ «УЦОП» було передано лише частину приміщень готелю «Експрес», а інша частина залишилася в користуванні ДП «УЦОП».
Разом з цим, згідно Акту державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію будівлі кас попереднього продажу залізничних квитків з кімнатами відпочинку для транзитних пасажирів від 25.06.1985, м. Київ, бульвар Шевченка, 38/40, затверджений начальником Головного пасажирського управління 28.06.1985 (далі Акт), згідно з яким прийнято в експлуатацію приміщення кас попереднього продажу залізничних квитків з кімнатами відпочинку для транзитних пасажирів.
У п. 9 Акту зазначено, що пред`явлений до приймання об`єкт складається з двох основних частин:
- висотної частини будівлі з кімнатами відпочинку для транзитних пасажирів в кількості 322 місця (143 номерів);
- сталобітной частини будівлі, де розташовані касові зали з кабінами для касирів, службово-технічні приміщення та актовий зал.
Слід зазначити, що відповідно до п. 11 Акту значиться, що: зовнішні комунікації холодного і гарячого водопостачання, каналізації, теплопостачання, енергопостачання, зв`язку та інше, забезпечують нормальну експлуатацію об`єкта та прийняті міськими експлуатаційними організаціями.
Кошторисна вартість основних фондів, прийнятих в експлуатацію становить 3261,163 тис. руб. (п. 14 Акту).
Отже, з урахуванням наведеного, об`єкт (будівля), розташований за адресою м. Київ, бульв. Т. Шевченка, 38/40, прийнятий та введений в експлуатацію на підставі акту від 25.06.1985 року як цілісний об`єкт з назвою «Приміщення кас попереднього продажу залізничних квитків з кімнатами відпочинку для транзитних пасажирів» зі всіма підведеними до неї комунікаціями.
Відповідно до абзацу 2 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», цілісним майновим комплексом є господарський об`єкт з завершеним циклом виробництва продукції (робіт, послуг) з наданою йому земельною ділянкою, на якій він розміщений, автономними інженерними комунікаціями, системою енергопостачання.
Свідченням того, що Орендар взяв в оренду не цілісний майновий комплекс у вигляді готелю «Експрес», а лише приміщення, яке є частиною будівлі (споруди) є договори, укладені між ДП «УЦОП» (правонаступники ДП «УЦОП» - Відокремлений підрозділ Український центр по обслуговуванню пасажирів на залізничному транспорті Південно-західної залізниці, виробничий підрозділ Український центр по обслуговуванню пасажирів на залізничному транспорті регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця») та АТ «УЦОП» на обслуговування (надання послуг, компенсації), та укладання яких відповідно до норми п. 3 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 № 786 (далі Методика № 786), передбачено у разі оренди індивідуально визначеного майна, а не цілісного майнового комплексу.
Згідно зрозрахунком станунадходження орендноїплати подоговору орендивід 19.09.01№ 335(додатковаугода від27.09.11№ 335/02)за періодз 10.06.2003по 07.09.2018року загальнийрозмір орендноїплати,сплачений АТ «УЦОП»до Державногобюджету становитьзагалом 13956015,40грн. (орендна ставка 3 % із застосуванням відповідних індексів інфляції), в тому числі (по роках): 2003 - 244054,12 грн. (починаючи з орендної плати, нарахованої за травень місяць 2003 року); 2004 - 455299,98 грн; 2005 - 445232,86 грн; 2006 - 447342,68 грн; 2007 - 500733,48 грн; 2008 - 627488,60 грн; 2009 - 732296,45 грн; 2010 - 802728,18 грн; 2011 - 869714,51 грн; 2012 - 884412,35 грн; 2013 - 879859,14 грн; 2014 - 973940,43 грн; 2015 - 1351345,82 грн; 2016 - 1643700,31 грн; 2017 - 1688580,35 грн; 2018 - 1409286,14 гривень.
Виходячи із умов договору оренди та розміру місячної орендної плати за перший (базовий) місяць після укладання договору оренди (серпень 2001 року), який становив 32991,90 грн, здійснено розрахунок розміру орендної плати (з урахуванням індексів інфляції за відповідний період), згідно з яким загальна сума орендної плати з 19.09.2001 по квітень 2003 року за цілісний майновий комплекс становить 653433,23 грн. (розрахунково), а саме: за вересень-грудень 2001 113685,52 грн; за 2002 400803,49 грн; за січень-квітень 2003 138944,22 грн.
Оскільки, відповідно до абзацу 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (у редакції, чинній у 2001 році на час укладання договору оренди) та абзацу 9 п. 4 П(С)БО 7, приміщення готелю «Експрес» на час прийняття рішення про передачу його в оренду як цілісного майнового комплексу ДП «УЦОП» не було цілісним майновим комплексом, розрахунок розміру річної орендної плати за оренду нерухомого майна необхідно було здійснювати відповідно до п. 8 до Методики № 786 із застосуванням орендної ставки згідно з додатком 2 «Орендні ставки за використання нерухомого майна» до Методики № 786, а саме орендну ставку за інше використання нерухомого майна, розмір якої становив 10 % на час укладання договору оренди, а не 3 % - як для цілісного майнового комплексу, та укласти відповідно договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна, типову форму якого затверджено наказом Фонду державного майна України від 23.08.2000 № 1774.
Впродовж вказаного періоду до Методики № 786 відповідними постановами Кабінету Міністрів України неодноразово вносилися зміни, якими, зокрема, змінювався розмір орендних ставок за використання нерухомого майна, визначених додатком 2 до Методики № 786.
Так, у вказаному періоді відповідно до додатку 2 до Методики № 786 (зі змінами) орендні ставки за інше використання нерухомого майна становили: 2001 2006 рр. 10 %; 2007 2008 рр., січень-березень 2009 р. 15 %; квітень 2009 - 01.01.2011 6,75 % (45 % від 15 %); з 01.01.2011 15 %.
З урахуванням наведеного, орендна плата за оренду приміщення готелю «Експрес» мала становити загалом 50546294,42 грн. за винятком орендної плати, сплаченої за орендною ставкою 3% як за цілісний майновий комплекс.
Пунктом 17 Методики № 786 визначені напрями спрямування орендної плати, а саме: орендна плата за цілісні майнові комплекси державних підприємств спрямовується до державного бюджету; за нерухоме майно державних підприємств 70 % орендної плати спрямовується до державного бюджету; 30% - державному підприємству, на балансі якого перебуває це майно.
Отже, з урахуванням зазначеного, у разі розподілу напрямів спрямування орендної плати сума недоотриманих доходів в період з вересня 2001 по вересень 2018 (при визначені орендної ставки у розмірі 3 %) становить:
- 35382406,09 грн. (70 %) державним бюджетом;
- 15163888,33 грн. (30 %) державним підприємством (ДП «УЦОП»).
Так, органом досудового розслідування для повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, встановлення всіх осіб, причетних до вчинення кримінальних правопорушень, органу досудового розслідування необхідно відшукати та вилучити речі та документи, що знаходяться у володінні Регіональному відділенні Фонду державного майна України по місту Києву (ЄРДПОУ 19030825) за адресою: м. Київ, бульв. Т. Шевченка, 50-Г.
У судовому засіданні старший слідчий в особливо важливих справах 2-говідділу управліннярозслідування особливотяжких злочинів Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 , просив клопотання задовольнити та надати дозвіл на проведення обшуку.
Слідчий суддя, дослідивши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення слідчого, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання з огляду на таке.
Згідно з ч. 2 ст. 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
За ч. 1 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установленихчастиною третьоюцієї статті.
Відповідно до п. 8 ч. 3 ст. 234 КПК України, у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості прообґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.
До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно ч. 2 ст. 168 КПК України забороняється тимчасове вилучення електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку, крім випадків, коли їх надання разом з інформацією, що на них міститься, є необхідною умовою проведення експертного дослідження, або якщо такі об`єкти отримані в результаті вчинення кримінального правопорушення чи є засобом або знаряддям його вчинення, а також якщо доступ до них обмежується їх власником, володільцем або утримувачем чи пов`язаний з подоланням системи логічного захисту.
Дослідивши матеріали клопотання та заслухавши пояснення слідчого, слідчий суддя приходить до висновку, що відповідно до п. 4, п. 5 ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий не довів наявність достатніх підстав вважати, що відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 168, 233, 234, 235 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах 2-говідділу управліннярозслідування особливотяжких злочинів Головногослідчого управлінняНаціональної поліціїУкраїни ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні, внесеного до єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22015000000000033 від 02.02.2015 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2, 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364, ч.2 ст. 366 КК України відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2019 |
Оприлюднено | 22.02.2023 |
Номер документу | 85043470 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Піхур О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні