Ухвала
від 15.10.2019 по справі 905/35/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Науки, 5

У Х В А Л А

15.10.2019 Справа № 905/35/19 Господарський суд Донецької області у складі судді Огороднік Д.М., при секретарі судового засідання Папакіній Б.О., розглянувши матеріали за заявою

заявника Товариства з обмеженою відповідальністю ЛД-Україна

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП

про визнання банкрутом

За участю представників сторін:

від кредитора - не з`явився;

від боржника - не з`явився;

ліквідатор - Мороз В.В., свідоцтво № 254 від 26.02.2013;

ВСТАНОВИВ:

На розгляд господарського суду Донецької області передано заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ЛД-УКРАЇНА про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП на підставі ст. 9 - 12 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Ухвалою господарського суду Донецької області від 05.02.2019 за результатами підготовчого засідання відкрито провадження у справі №905/35/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП ; визнані грошові вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю ЛД-Україна в сумі 1858617,90 грн; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю Статус-Центр Груп строком на сто п`ятнадцять календарних днів до 31.05.2019; призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Мороза Валерія Васильовича; встановлено дату попереднього засідання суду на 02.04.2019.

На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 06.02.2019 оприлюднене оголошення № 57330 про порушення справи №905/35/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП (код ЄДРПОУ 35485169), м.Маріуполь, Донецької області.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 15.04.2019 за результатами попереднього засідання, затверджено реєстр вимог кредиторів, що складається з вимог: Товариства з обмеженою відповідальністю ЛД-Україна (м. Київ код ЄДРПОУ 37888970) у сумі судових витрат - 17620,00 грн (вимоги першої черги) та основного боргу - 1858617,90 грн. (вимоги четвертої черги).

Постановою господарського суду Донецької області від 20.05.2019 ухвалено визнати боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 20.05.2020; ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП призначено арбітражного Мороза Валерія Васильовича.

Повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури оприлюднене 21.05.2019 за №59658 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України.

До господарського суду Донецької області ліквідатором Морозом Валерієм Васильовичем 26.09.2019 подано:

- звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП від 25.09.2019 з додатками №212/02-01-905-35/19;

- звіт про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого - ліквідатора у справі №905/35/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП за період з 20.05.2019 по 09.09.2019 включно на суму 31216,18 грн.;

- звіт про здійснення ліквідатором витрат за період з 20.05.2019 по 09.09.2019 в сумі 13582,50 грн.

Ухвалою суду від 02.10.2019 призначено розгляд справи №905/35/19 на 15.10.2019; зобов`язано ліквідатора - Мороза Валерія Васильовича до дати судового засідання надати суду: - докази вчинення відповідних дій спрямованих на закриття рахунку №37511000119653, що зареєстрований в Державній казначейській службі України, на сумі 182,00 грн, станом на дату судового засідання; - ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП , складений відповідно до наказу Міністерства фінансів України Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 Загальні вимоги до фінансової звітності №73 від 07.02.2013, у Додатку №1 до якого наведено типову форму балансу (Звіту про фінансовий стан) підприємства, як документа, що відображає його активи, зобов`язання і власний капітал на певну дату.

15.10.2019 ліквідатором на виконання ухвали суду від 02.10.2019 подано пояснення щодо вчинення дій Мороза В.В. спрямованих на закриття рахунку №37511000119653.

Ліквідатором Морозом В.В. 26.09.2019 подане до суду клопотання про встановлення розміру основної грошової винагороди арбітражного керуючого, затвердження звіту про нарахування основної грошової винагороди ліквідатора та здійснених ним витрат у ході ліквідаційної процедури за вих. №231/02-01-905/35/19 від 25.09.2019. В означеному клопотанні Ліквідатор Мороз В.В. просив суд у п.1 встановити розмір основної грошової винагороди арбітражному керуючому Морозу В.В. ліквідатору Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень; у п. 2 затвердити звіт про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого - ліквідатора у справі №905/35/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП за період з 20.05.2019 по 09.09.2019 включно на суму 31216,18 грн, а також звіт про здійснення ним витрат за цей же період у сумі 13582,50 грн.

15.10.2019 від ліквідатора Мороза В.В. надійшла заява за вих. № 227/02-01-905/35/19 в якій він просить суд вважати п. 1 клопотання №231/02-01-905/35/19 від 25.09.2019, в якому він просить суд, у тому числі встановити розмір основної грошової винагороди арбітражному керуючому Морозу В.В. ліквідатору Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень як помилково зазначений .

Суд розглядаючи заяву ліквідатора про визнання п. 1 прохальної частині клопотання №231/02-01-905/35/19 від 25.09.2019 як помилково зазначеного встановив, що дана не змінює вимоги ліквідатора про затвердження звіту про нарахування основного грошової винагороди по суті, оскільки ліквідатор просив суд у п. 1 клопотання встановити розмір основної грошової винагороди з урахуванням того, що такий розмір вже встановлений Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , а суд лише затверджує звіт про нарахування основної грошової винагороди.

Означене клопотання подане до суду разом із доказами його направлення кредитору, в судовому засіданні 15.10.2019 прийнято судом та долучено до матеріалів справи.

Розглянувши в судовому засіданні 15.10.2019 звіт ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора за період з 20.05.2019 по 09.09.2019 включно на суму 31216,18 грн та звіт про здійснення ліквідатором витрат за період з 20.05.2019 по 09.09.2019 на сумі 13582,50 грн, заслухавши ліквідатора та представника ініціюючого кредитора, суд встановив наступне.

Відповідно до ч.1 ст.115 Закону України Про відновлення платоспроможності або визнання його банкрутом арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

У силу п.3 ч.1 ст.98 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом арбітражний керуючий має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбаченим цим Законом.

Отже, надання послуг арбітражного керуючого, як суб`єкта незалежної професійної діяльності відбувається на платній основі.

Згідно з ч.3 ст.115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

Згідно з ч.7 ст.115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.

Крім того, за змістом ст.115 Закону Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом затвердженню підлягають фактично понесені арбітражним керуючим витрати, які підтверджуються належними доказами. Отже, попередньо звіт про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого розглядається на засіданні комітету кредиторів та затверджується рішенням комітету кредиторів.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Відповідно до звіту ліквідатора про нарахування грошової винагороди та здійснених витрат, ліквідатор Мороз В.В. просить суд затвердити звіт про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого - ліквідатора у справі №905/35/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП за період з 20.05.2019 по 09.09.2019 включно на суму 31216,18 грн. а також звіт про здійснення ліквідатором витрат за період з 20.05.2019 по 09.09.2019 в сумі 13582,50 грн.

Понесені ліквідатором витрати в ході ліквідаційної процедури підтверджені первинними документами, доданими до матеріалів справи.

Перевіривши надані документи судом встановлено, що вказані витрати є фактичними, дійсними та спрямованими на забезпечення виконання арбітражним керуючим покладених на нього повноважень ліквідатора і виконання завдань визначенихЗаконом на відповідній стадії провадження у справі про банкрутство.

09.09.2019 на засіданні комітету кредиторів банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП розглянуто звіт ліквідатора в частині здійснених витрат за період з 20.05.2019 по 09.09.2019 у розмірі суму 44798,68 грн та одноголосно прийнято рішення щодо його затвердження, що підтверджено протоколом засідання комітету кредиторів 09.09.2019.

Під час проведення ліквідатором Морозом В.В. інвентаризації встановлено про наявність коштів на рахунках банкрута, зокрема в АТ ПУМБ НОМЕР_7 у сумі 25388,40 грн; в АТ КБ Приватбанк НОМЕР_1 у сумі 1987,66 грн, що у сукупності складає 27558,06 грн.

Відповідно до матеріалів справи частина витрат Мороза В.В. , пов`язаних з ліквідацією банкрута була погашена за рахунок коштів, що містились на рахунках у банківських установах, позаяк, погашено 27 376,06 грн., що становить 61,1%, залишок складає 17 422,62 грн.

Як вбачається з матеріалів справи протягом всього періоду виконання арбітражним керуючим Морозом В.В. обов`язків ліквідатора банкрута, скарги на його дії не подавались, заперечення стосовно його дій кредитором не заявлялись, зауважень по виконанню арбітражним керуючим Морозом В.В. обов`язків у якості ліквідатора до суду не надходило.

За таких обставин, суд визнає за необхідне затвердити звіт ліквідатора про нарахування грошової винагороди ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП Мороза В.В. в частині суми грошової винагороди на суму 31216,18 грн та здійснених витрат ліквідатора з 20.05.2019 по 09.09.2019 включно на сумі 13582,50 грн, що у сукупному розмірі складає 44798,68 грн.

Розглянувши в судовому засіданні звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута станом на 30.09.2019, а також додані до них документи, заслухавши пояснення та доводи ліквідатора, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази, суд встановив наступне.

Відповідно до ст.41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред`являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

На виконання вимог ст.41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в ході ліквідаційної процедури з метою встановлення належних банкруту всіх видів майнових активів (майна та майнових прав), які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та які в подальшому підлягають реалізації з метою задоволення вимог кредиторів та витрат, пов`язаних з процедурою ліквідації, ліквідатором вжито відповідні заходи з пошуку, виявлення та повернення майнових активів банкрута.

Так, ліквідатором було проведено інвентаризацію майна банкрута за результатами якої встановлено фактичну наявність, що відповідає даним бухгалтерського обліку Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП , зокрема: обсяг грошових коштів в сумі 27558,06 грн.; сума дебіторської заборгованості - 1448752,16 грн., з якої 1442813,19 грн. - заборгованість, за якою минув строк позовної давності; сума кредиторської заборгованості - 1826768,50 грн, з якої 60500,47 грн. - заборгованість, за якою минув строк позовної давності; вартість необоротних активів - первісна вартість - 308085,69 грн, балансова вартість (за мінусом зносу) - 36290,02 грн.; вартість запасів - 2311,46 грн.

Зазначені в інвентаризаційних описах запаси зберігаються в м. Донецьк (непідконтрольний Україні населений пункт)

Вимог кредиторів щодо виплати заборгованості із заробітної плати за три місяці роботи, що передують порушенню справи про банкрутство чи припиненню трудових відносин у разі звільнення працівника до порушення справи про банкрутство не встановлено. Вимог кредиторів щодо виплати заборгованості із заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян також не встановлено.

Первинні бухгалтерські документи ліквідатору не передавались, оскільки вони знаходяться на непідконтрольній Українській державній владі території. Доступу до первинних бухгалтерських документів а ні у ліквідатора а ні у керівництва підприємства - боржника не має.

З наявного в матеріалах справи звіту про фактичні результати економічного аналізу за показниками фінансової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю Статус-центр Груп за період діяльності з 01.01.2016 по 31.12.2018, складеного приватним підприємством аудиторська фірма Альфа -Аудит , встановлено наступне.

При складанні звіту економічного аналізу аудиторською фірмою, були враховані дані проведеної інвентаризації активів та зобов`язань Товариства з обмеженою відповідальністю Статус-центр Груп , що відбулись після дати балансу. Аудиторською фірмою підсумовано: фінансовий аналіз діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Статус-центр Груп за допомогою методів економічного і фінансового аналізу з урахуванням нормативної інформації та фактичної, що відображена у фінансовій звітності на 31.12.2016, 31.12.2017 та 31.12.2018; порівняно отримані результати з нормативними законодавчими актами щодо формування показників фінансової звітності з урахуванням нефінансової інформації (план дебіторської заборгованості покупців Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП ) критеріїв визначення витрат майбутніх періодів товариства та їх аналіз даних проведеної інвентаризації активів та зобов`язань, здійсненої після дати балансу (05.03.2019), але яка суттєво впливає на фінансове становище товариства; отримано дані інвентаризації станом на 05.03.2019; розраховано та порівняно економічні показники за даними фінансової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП , що складена управлінським персоналом та фактичними показниками, що виявлені в ході проведення інвентаризації.

За наслідками проведеного економічного аналізу фінансово-господарського стану Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП , аудиторською фірмою зроблено наступні висновки:

1. Аналіз показників господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП , розрахованих за три періоди (з 01.01.2016 по 31.12.2018), свідчать про те, що підприємство має незадовільну структуру балансу; усі показники мають тенденцію до значного погіршення. Вони не тільки не досягли рекомендованих результатів, а навпаки, мають від`ємні значення, та такі, що в декілька разів менше за рекомендованих.

2. У 2016-2017 роках ступінь зносу основних засобів складала 83-88%, основні засоби не оновлювалась. У ході проведення інвентаризації було виявлено, що всі основні засоби, незавершені капітальні інвестиції та нематеріальні активи знаходяться на непідконтрольній уряду України території, тобто станом на 31.12.2018 необоротні активи повністю відсутні.

3. Грошові кошти, які необхідні для ведення господарської діяльності, у товариства незначні. Станом на 31.12.2018 сума склала 25,6 тис.грн., що займає 2,5% валюти балансу.

4. Ні один з показників, що характеризує фінансово-економічну діяльність, не досяг рекомендованих результатів. Сукупний аналіз усіх показників, в т.ч.: платоспроможності (фінансової стійкості), майнового стану, ліквідності, рентабельності, а також інших показників, свідчать про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю СТАТУС- ЦЕНТР ГРУП не має можливості розрахуватись за своїми поточними зобов`язаннями, його діяльність повністю залежить від залучених коштів. Для погашення поточних зобов`язань станом на 31.12.2018 підприємство не має достатньої суми активів, відсутні запаси. А дебіторська заборгованість по якій строк давності не вичерпаний, займає 1% валюти балансу.

5. Коефіцієнт Бівера, який дає змогу викрити скриту тенденцію до банкрутства навіть у прибутково працюючого товариства, та який не повинен сягати менше 0,2, відображає небажане скорочення частки прибутку, який направляється на розвиток виробництва. Така тенденція в кінцевому випадку призводить до незадовільної структури балансу, коли підприємство починає працювати в борг і його коефіцієнт забезпечення власними засобами стає меншим 0,1. У Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП вже з 2017 року коефіцієнт Бівера не мав нормативного значення. У 2018 році значення коефіцієнту неінформативне, так як у товариства відсутній чистий прибуток та відсутні основні засоби. Цей показник безумовно свідчить про стійку незадовільну структуру балансу, товариство працювало в борг і його коефіцієнт забезпечення власними засобами станом на 31.12.2018 має від`ємне значення -0,8.

6. За наслідками проведеного економічного аналізу Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП ознак фіктивного банкрутства не вбачається. За результатами опрацювання фінансової звітності, яку надано для проведення оцінки, а також з урахуванням проведеної інвентаризації оборотних активів, витрат майбутніх періодів та зобов`язань не встановлено ознак дій з приховування банкрутства.

7. Товариство з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП не має ніяких планів та перспектив по отриманню додаткових обігових коштів, які б можливо було використати для погашення поточної кредиторської заборгованості.

8. Фактично станом на 31.12.2018 вартість чистих активів Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП склала від`ємне значення в сумі (825,7тис.грн.). Зменшення статутного капіталу на 346,0 тис.грн. ніяк не вплине на даний показник, так як він має від`ємне значення.

Висновок складений без зауважень та заперечень.

Відповідно до вимог ч.1 ст.42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури. Ліквідаційна маса банкрута не була сформована по причині відсутності такої можливості, а саме фактичного знаходження необоротних активів та запасів, виявлених в ході проведеної інвентаризації на непідконтрольній Україні території, а саме в м. Донецьк.

А отже здійснювати заходи щодо стягнення дебіторської заборгованості в сумі 5938,97 грн. (різниця між загальною сумою дебіторської заборгованості 1448752,16 грн. та сумою заборгованості, за якою минув строк позовної давності 1442813,19 грн.) , кредитор вважає економічно недоцільним, виходячи з вартості оплати послуг ліквідатора.

Також як встановлено судом, ліквідатором були направлені запити до відповідних державних органів та установ, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого і нерухомого майна, у тому числі: Начальнику ТСЦ №1441 Регіонального сервісного центру МВС України в Донецькій області; Відділу Держгеокадастру у м.Маріуполь ГУ Держгеокадастру у Донецькій області; Центральній ДПІ, Приморській ДПІ та Північній ДПІ Маріупольського управління ГУ ДФС у Донецькій області; Державної служби України з питань праці, Державіаслужби України; Регіональному сервісному центру МВС в Донецькій області; Регіональному відділенню ФДМ України у Донецькій області; Маріупольському БТІ;Головному Управлінню ДСНС України в Донецькій області; Управлінню з питань надзвичайних ситуацій Маріупольської міської ради; Департаменту з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи Донецької обласної державної адміністрації; Департаменту регулювання депозитарної та розрахунково-клірингової діяльності Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; Державній службі морського та річкового транспорту України; Міністерству економічного розвитку і торгівлі України; Державній архітектурно-будівельної інспекції України у Донецькій області; Державному космічному агентство України; Маріупольській митниці ГУ ДФС у Донецькій області; Донецькій митниці ГУ ДФС у Донецькій області; Керівнику державного підприємства Український інститут інтелектуальної власності (Укрпатент); Головному управлінню статистики у Донецькій області; Начальнику Комунальної установи Трудовий архів м. Маріуполя ; Міністерству інфраструктури України; ГУ Держгеокадастру у Донецькій області; Державній інспекції сільського господарства України, Укрморрічінспекції, Державної фіскальної служби України; Департаменту міського майна Маріупольської міської ради Донецької області.

За результатами отриманих довідок з`ясована відсутність зареєстрованих за боржником об`єктів права власності (вантажних вагонів, транспортних засобів, технологічних, високотонажних та інших механізмів, тракторів, сільськогосподарської техніки, дорожньо-будівельних та інших механізмів, повітряних та морських суден, земельних ресурсів, тощо) та об`єктів права інтелектуальної власності; відсутність боржника на обліку в митних органах ДФС, відсутність відомостей на виконання підготовчих та будівельних робіт щодо підприємства-банкрута.

Отже, як зазначено вище та встановлено судом з відповідей державних органів та установ, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого і нерухомого майна у банкрута відсутні майнові активи у вигляді нерухомого майна, необхідного для ведення виробничої діяльності та погашення грошових зобов`язань. Майно, що є предметом застави, у банкрута відсутнє.

Разом з тим, слід зазначити, що у результаті звернення до Центрального відділу державної виконавчої служби м.Маріуполь Головного територіального управління юстиції у Донецькій області з запитом отримана відповідь №825 від 01.07.2019 про те, що на примусовому виконанні у відділі перебуває виконавче провадження №54760405 з примусового виконання наказу №905/1662/16, виданого 10.04.2017 господарським судом Донецької області про стягнення з ТОВ СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП на користь ТОВ ЛД-Україна основний борг в сумі 1 115 339,72 грн., три проценти річних у розмірі 68 253,44 грн., інфляцію в сумі 712 607,39 грн. та пеню в сумі 13 766,72 грн., всього заборгованість в сумі 1 909 967,39 грн., судовий збір в сумі 28 650,51 грн., витрати за послуги адвоката в сумі 70 000,00 грн.

Судом за даними Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна №176450865 від 06.08.2019 встановлено, що за підприємством банкрута зареєстроване обтяження №18125741 від 19.12.2016 з наступними даними: підстава виникнення обтяження - постанова про арешт майна боржника, серія та номер ВП №54760405, виданий 21.09.2017; суб`єкт обтяження - Центральний відділ державної виконавчої служби міста Маріуполь Головного територіального управління юстиції у Донецькій області код ЄДРПОУ 34908779; вид обтяження - арешт нерухомого майна; опис предмета обтяження - все нерухоме майно; підстава - внесення запису: Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 37360019 від 02.10.2017, Воробйов Владислав Володимирович , Центральний відділ державної виконавчої служби міста Маріуполь Головного територіального управління юстиції у Донецькій області.

Як вбачається з довідки №176450865 від 06.08.1019 з Реєстру з прав власності на нерухоме майно, з Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, з Державного реєстру іпотек відсутні.

За даними Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №61193796 від 06.08.2019 за підприємством банкрута зареєстроване обтяження №16493947 від 02.10.2017 з наступними даними: суб`єкт обтяження - Центральний відділ державної виконавчої служби міста Маріуполь Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, код ЄДРПОУ 34908779, 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Грецька,19; вид обтяження - не визначене майно, все рухоме майно, відомості про обмеження відчуження - заборонено відчужувати; підстава - постанова про арешт майна боржника, ВП 54760405, 21.09.2017, заступник начальника Центрального відділу державної виконавчої служби міста Маріуполь Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Воробйов В.В.; підстава виникнення обтяження - постанова про арешт майна боржника, ВП 54760405 від 21.09.2017. Арешт накладений з підстав примусового виконання наказу господарського суду Донецької області №905/1662/16 від 10.04.2017 виданого 24.05.2017, за яким стягувачем є Товариство з обмеженою відповідальністю ЛД-Україна (код 37888970).

При цьому, судом враховуються приписи ч.1 ст.38 Закону про банкрутство, згідно яких з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Разом з тим зняття заборон та арештів з майна боржника в порядку ст.38 Закону про банкрутство є безумовним, стосується будь-яких органів і посадових осіб.

Отже, скасування всіх арештів, накладених на майно боржника та інших обмежень щодо розпорядження його майном, є передбаченим Законом правовим наслідком визнання особи банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Довідкою Маріупольського управління ГУ ДФС у Донецькій області №49071/10/05-99-46-81 від 21.06.2019 повідомлено про те, що за підприємством банкрута обліковуються наступні рахунки:

- №№ НОМЕР_2 , НОМЕР_3 та НОМЕР_4 в АТ ПУМБ , МФО 334851;

- № 37511000119653 в державному Казначействі України, МФО 899998;

- №№ НОМЕР_1 та НОМЕР_6 в КБ ПриватБанк , МФО 335429.

Відповідно до довідок: КБ ПриватБанк №190725SU14301906 від 24.07.2019 рахунок № НОМЕР_6 закрито; №190725SU08480200 від 25.07.2019 рахунок № НОМЕР_1 закрито; АТ ПУМБ від 28.08.2019 б/н рахунки №№ НОМЕР_2 , НОМЕР_3 та НОМЕР_4 закриті.

Щодо рахунку № 37511000119653 відкритому в державному Казначействі України, МФО 899998, на якому залишок коштів складає 182,00 грн, ліквідатором подані пояснення про наступне.

Ліквідатор Мороз В.В. листом №162/02-01-905/35/19 від 12.07.2019 звернувся до Державної казначейської служби України з проханням надати інформацію про залишок коштів та закрити рахунок №37511000119653. У відповіді на лист №12-06-06/12334 від 18.07.2019 зазначено про те, що залишок коштів на рахунку складає 182,00 грн. Стосовно закриття вказаного рахунку запропоновано звернутися до Державної фіскальної служби України.

Листом №172/02-01-905/35/19 від 29.07.2019 ліквідатор звернувся до ГУ ДФС у Донецькій області з проханням прийняти рішення по залишку коштів в сумі 182,00 грн. (звернути в дохід бюджету чи перерахувати на рахунок арбітражного керуючого для проведення ліквідаційної процедури), рахунок закрити, про що надати довідку.

Однак відповіді на лист ГУ ДФС у Донецькій області не надало, рахунок залишився не закритим.

На вимоги ухвали суду від 02.10.2019 ліквідатором подані додаткові пояснення стосовно вчинення відповідних дій спрямованих на закриття рахунку №37511000119653, що зареєстрований в Державній казначейській службі України, на сумі 182,00 грн.

У поясненнях ліквідатор Мороз В.В. вказує, що враховуючи не значну суму та специфіку закриття таких рахунків (на підставі реєстрів ГУ ДФС) вважаю, що після винесення постанови суду про затвердження звіту та ліквідаційного балансу банкрута ліквідації ТОВ СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП як юридичної особи ГУ ДФС даний рахунок буде закрито.

З приводу наведеного суд зазначає, що згідно з Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 із змінами та доповненнями (далі Постанова), відкриття рахунків в СЕАПДВ, здійснюється Казначейством в автоматичному режимі виключно на підставі реєстру Державної фіскальної служби України.

Згідно з п.7 Постанови для закриття електронного рахунку ДФС надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування, індивідуальний податковий номер платника податку та сума податку, що підлягає перерахуванню в бюджет.

Відповідно до п.27 Постанови у разі анулювання реєстрації платника податку... залишок коштів на електронному рахунку платника податку після розрахунків з бюджетом за результатами останнього звітного (податкового) періоду перераховується до бюджету.

За приписами п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов`язань із податку у випадках, визначених розділом V Податкового кодексу України.

Таким чином не можливо вирішити питання щодо залишку коштів на рахунку № 37511000119653 , що зареєстрований в Державній казначейській служби України в сумі 182,00 грн, у зв`язку із можливістю закриття такого рахунку після внесення запису про припинення юридичної особи та ліквідування Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП як юридичної особи, податковим органом даний рахунок буде закрито автоматично.

Відповідно до п.2,3 ст.48 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції 2013 року до винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноважена ним архівна установа зобов`язані прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов.

Судом встановлено, що ліквідатор Мороз В . В. запитом №119/02-01-905/35/19 від 04.06.2019 звернувся до начальника Комунальної установи Трудовий архів м. Маріуполя з проханням повідомити про готовність прийняти на зберігання в архів справи з особового складу Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП за весь період діяльності. Листом начальника Комунальної установи Трудовий архів м. Маріуполя №839-20430-77.1 86/03-10 від 29.07.2019 повідомлено про те, що у зв`язку з великою завантаженістю архівосховищ КУ Трудовий архів м.Маріуполя (більше 100%) не має можливості прийняти на державне зберігання документи ТОВ СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП . При наявності додаткової площі для прийняття документів на державне зберігання буде повідомлено додатково.

Ліквідатором Морозом В.В. для вирішення питання щодо передачі документів з особового складу Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП до архівної установи укладений договір №03338/1 від 23.07.2019 з Товариством з обмеженою відповідальністю Бізнес Архів про надання послуг зі зберігання документів з кадрових питань (особового складу) за 2012-2019 роки. На виконання умов договору ліквідатором проведено оплату рахунку №164 від 23.07.2019 в сумі 9507,00 грн. за рахунок коштів банкрута. Відповідно до акту №1 від 23.07.2019, затвердженого 06.09.2019, здійснено приймання - передачу справ тимчасового зберігання ТОВ СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП до архівної установи - ТОВ Бізнес Архів . Судом перевірені повноваження ТОВ Бізнес Архів надавати послуги з архівного зберігання документів.

Відповідності до ч.1 ст.46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута станом на 09.09.2019 розглянуті на засіданні комітету кредиторів (протокол №б/н) та схвалені одноголосно.

Відповідно до ст.46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Згідно ч.5 ст.45 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Подані ліквідатором звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута підтверджують факт неможливості погашення боржником кредиторської заборгованості та відповідають його дійсному майновому стану.

У силу ч.4 ст.83 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

У разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст.46 вищевказаного закону, господарський суд на підставі ст.83 Закону припиняє провадження у справі про банкрутство боржника.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що ліквідатором вчинено всі належні дії з ліквідації банкрута та надано суду документи, що підтверджують завершення ліквідаційної процедури, тому є підстави для затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута та припинення провадження по справі.

Керуючись ст.ст.2, 45, 46, п.6 ч.1 ст.83, ст.ст.98, 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст.ст. 219, 233, 234, 256, 257 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ :

1. Затвердити звіт ліквідатора-арбітражного керуючого Мороза В.В. про нарахування та виплату грошової винагороди ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП в частині здійснених витрат за період з 20.05.2019 по 09.09.2019 включно на суму 44798,68 грн.

2. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП (адреса: 87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Енгельса, 60, код ЄДРПОУ 35485169).

3. Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП (адреса: 87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Енгельса, 60, код ЄДРПОУ 35485169).

4. Вимоги, не задоволені за відсутністю майна, вважати погашеними.

5. Кредиторські вимоги, які не були заявлені в установлений Законом строк або відхилені господарським судом, вважати погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню.

6. Закрити провадження по справі №905/35/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП (адреса: 87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Енгельса, 60, код ЄДРПОУ 35485169).

7. Зобов`язати державного реєстратора внести запис про припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП (адреса: 87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Енгельса, 60, код ЄДРПОУ 35485169).

8. Зобов`язати ліквідатора Мороза Валерія Васильовича після внесення державним реєстратором запису про припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю СТАТУС-ЦЕНТР ГРУП (код ЄДРПОУ 35485169), подати до суду докази закриття рахунку №37511000119653, що зареєстрований в Державній казначейській службі України на суму 182,00 грн.

9. Копію цієї ухвали направити особам, переліченим в ст.46 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Ухвала набирає чинності у строк та порядку, визначеному ст. 8 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Ухвала набирає законної сили відповідно до положень Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (підпункт 17.5 пункту 17 Розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України) шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів.

У судовому засіданні 15.10.2019 оголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Повний текст ухвали складено та підписано 21.10.2019.

Інформацію щодо руху справи можна отримати на інформаційному сайті http://www.reyestr.court.gov.ua, на веб-порталі Судова влада України (dn.arbitr.gov.ua).

Суддя Д.М. Огороднік

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення15.10.2019
Оприлюднено21.10.2019
Номер документу85047071
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/35/19

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 02.10.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Постанова від 20.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 20.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Рішення від 20.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 20.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 15.04.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

Ухвала від 15.04.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Д.М. Огороднік

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні