РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
18 жовтня 2019 р. Справа № 120/3007/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Демитор Наталії Володимирівни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Сільського голови с. Маньківці Павлюка Григорія Степановича про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
18.09.2019 року ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Сільського голови с. Маньківці Павлюка Григорія Степановича про:
- визнання бездіяльності сільського голови с. Маньківці Павлюка Григорія Степановича при розгляді заяви позивача від 06.06.2019 року протиправною;
- зобов`язання сільського голови с. Маньківці Павлюка Григорія Степановича вжити заходів щодо притягнення до відповідальності сільського голови с. Маньківці Павлюка Григорія Степановича за порушення Конституції та Законів України, Присяги посадової особи місцевого самоврядування при розгляді заяви позивача від 06.06.2019 року.
Позовні вимоги мотивовані протиправною бездіяльністю відповідача при розгляді заяви позивача від 06.06.2019 року про повторний розгляд клопотання (заяви) від 05.12.2018 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою для відведення в оренду для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки на території Маньковецької сільської ради на виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від16.04.2019 року. Додаткового зазначає, що відповідачем порушено строки розгляду заяви з посиланням норм Закону України Про звернення громадян .
Ухвалою суду від 20.09.2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження, без виклику осіб в судове засідання.
Крім того, даною ухвалою встановлено відповідача строк на подачу відзиву на позовну заяву.
11.10.2019 року на адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про продовження строку на подачу відзиву на позов.
Ухвалою суду від 15.10.2019 року клопотання задоволено, та продовжено строк на подачу відзиву до 17.10.2019 року.
16.10.2019 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній заперечує щодо задоволення адміністративного позову. Зокрема зазначає, що відповідачем розглянуто заяву ОСОБА_1 , надано відповідь та за наслідком прийнято рішення. Відтак, відповідач вчинив всі залежні від нього дії на виконання рішення суду, тому їх не можна вважати протиправною бездіяльністю.
Суд, ознайомившись з матеріалами справи, повно і всебічно дослідивши матеріали справи встановив наступне.
ОСОБА_1 звернувся з заявою № К-14 від 06.06.2019 року до сільського голови Маньковецької сліьської ради Павлюка Г.С. про виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16.04.2019 року, яким зобов`язано Маньковецьку сільську раду Барського району Вінницької області повторно розглянути клопотання (заяву) від 05 грудня 2018 року ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою для відведення в оренду для ведення особистого селянського господарства, комунальної форми власності, орієнтованою площею 1,3 гектари на території Маньковецької сільської ради Барського району Вінницької області відповідно до вимог ст. 123 Земельного кодексу України з урахуванням правової оцінки наданої судом у рішенні.
Про дату та час розгляду його заяви просив повідомити заздалегідь, оскільки бажає бути присутнім при його розгляді.
На його звернення від 06.06.2019 року сільським головою Павлюком Г.С. надано відповідь від 12.06.2019 року, згідно якої позивача повідомлено, що його заява буде розглянута на черговій сесії сільської ради у його присутності.
22.08.2019 року відбулось засідання 37 сесії 7 скликання Маньковецької сільської ради.
Рішенням Маньковецької сільської ради від 22.08.2019 року ОСОБА_1 рекомендовано звернутись до сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 з інженерною спорудою баштою Рожновсього в оренду для іншого сільськогосподарського призначення. Крім того рекомендовано позивачу надати копії документів, які посвідчують право власності на будівлі і споруди розташовані на вказаних земельних ділянках.
Відповідач листом від 04.09.2019 року направив позивачу копію рішення Маньковецької сільської ради 37 сесії 7 скликання від 22.08.2019 року та копію рішення виконавчого комітету від 18.02.2011 року Про надання юридичної (поштової) адреси , для уточнення номерів будівель свинарника.
Однак, в позовній заяві, ОСОБА_1 зазначає, що від часу подання заяви № К-14 від 06.06.2019 року до отримання відповіді, яка датована 04.09.2019 року, минуло понад три місяці, що є порушенням ст. 20 Закону України Про звернення громадян згідно якої, звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцять днів від дня їх отримання.
Відтак, на думку позивача, сільським головою с. Маньківці Павлюком Г.С. грубо порушено його права гарантовані ст. 40 Конституції України та ст. 20 Закону України "Про звернення громадян".
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.
Згідно пункту 1 частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 1 Закону України Про звернення громадян передбачено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 3 цього закону, під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України Про звернення громадян звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.
Як слідує з матеріалів справи, ОСОБА_1 06.06.2019 року звернувся до відповідача з заявою в якій просив виконати рішення Вінницького окружного адміністративного суду та повторно розглянути його клопотання (заяву) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою для відведення в оренду для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки на території Маньковецької сільської ради.
На що, відповідачем, 13.06.2019 року на адресу позивача рекомендованим пріоритетним відправленням направлено лист - відповідь №К-14 від 12.06.2019р. на його звернення, в якому повідомлено, що дана заява буде розглянута на черговій сесії сільської ради в присутності ОСОБА_1 , про час та місце проведення сесії буде повідомлено.
Таким чином, відповідач зазначив порядок вирішення вимог позивача в порядку, визначеному законодавством.
Статтею 12 Земельного кодексу України передбачені повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин, в які входить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу, викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст, організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; вирішення земельних спорів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в України виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, серед іншого питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до ст. 33 цього закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, серед іншого, надання під забудову та для інших потреба земель, що перебувають у власності територіальних громад; визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів.
Згідно ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування , відповідна рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішення. Рішенням приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених Законом.
З урахуванням вищевикладеного, приписи Закону України Про місцеве самоврядування та Земельного кодексу України визначають виключну компетенцію сільських рад щодо передачі земельних ділянок територіальних громад у власність чи користування громадянам. Вирішення питань про передачу земель територіальної громади у власність чи користування є виключним правом сільської ради, як суб`єкта права власності на землю та вирішується в порядку встановленим законом.
З аналізу вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовна вимога про визнання протиправною бездіяльності сільського голови Маньковецької сільської ради Павлюка Г.С. ж необґрунтованою, оскільки останній надав обґрунтовану відповідь на заяву позивача від 06.06.2019 року в порядку і строки, визначені ст. 20 Закону України Про звернення громадян , у якій зазначив порядок вирішення питання позивача. Крім того, як було зазначено судом, порядок вирішення питання щодо передачі земель в користування або у власність громадянам або юридичним особам приймається лише на пленарному засіданні, в даному випадку Маньковецької сільської ради, шляхом голосування депутатів відповідної ради та оформлюється відповідним рішенням. А тому голова сільської ради Павлюк Г.С. позбавлений права одноособово вирішувати питання викладені в заяві ОСОБА_1 від 06.06.2019 року.
Щодо позовної вимоги позивача про зобов`язання сільського голови м. Маньківці Павлюка Г.С. вжити заходів щодо притягнення до відповідальності сільського голови с. Маньківці Павлюка Г.С. за порушення Конституції України та Законів України, суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 42 Закону України Про місцеве самоврядування встановлено, що повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону.
Частиною 4 цієї ж статті передбачено, що сільський, селищний, міський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписує рішення ради та її виконавчого комітету; вносить на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря ради; вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради; вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встановлених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України; здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання; призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів; скликає загальні збори громадян за місцем проживання; вносить на розгляд ради пропозиції про утворення спеціалізованої установи з надання безоплатної первинної правової допомоги; вносить на розгляд ради пропозиції щодо кандидатури на посаду керівника установи з надання безоплатної первинної правової допомоги; забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету; є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства; звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів; укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради; веде особистий прийом громадян; забезпечує на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об`єднань; бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах та у спосіб, встановлені Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"; здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів; видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Відтак, з урахуванням вищевикладеного, законодавством не передбачено повноважень сільського голови щодо вжиття заходів про притягнення його самого до відповідальності.
Крім того, в межах розгляду даної адміністративної справи судом не встановлено протиправну бездіяльність відповідача, наслідком якої може бути застосування заходів щодо притягнення його до відповідальності.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Підсумовуючи наведене, суд зауважує, що відповідно до приписів частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, довів відсутність правових підстав для визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вжити заходів щодо притягнення сільського голови с. Маньківці Павлюка Г.С. до відповідальності, у зв`язку з чим відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Беручи до уваги викладене вище, суд доходить висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає, що у зв`язку із відмовою в задоволенні позовних вимог, сума судового збору відшкодуванню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 );
Відповідач: сільський голова с. Маньківці Павлюк Григорій Степанович ( вул . Грушевського , 36 , с. Маньківці, Барський район , Вінницька область , код ЄДРПОУ 04329381).
Рішення в повному обсязі складено: 18.10.2019 р.
Суддя Демитор Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2019 |
Оприлюднено | 21.10.2019 |
Номер документу | 85048632 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Демитор Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Демитор Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Демитор Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні