ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
21 жовтня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3900/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Цегляр про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі, -
ВСТАНОВИВ:
04 вересня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Цегляр , в якій позивач просить суд:
- надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму 138658,39 грн, що виник за період з 30.04.2017 по 30.07.2018 за рахунок майна платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю Цегляр , що перебуває у податковій заставі.
В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що ТОВ Цегляр перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м.Рубіжне Рубіжанського управління Головного управління ДФС у Луганській області як платник податків за основним місцем обліку з 06.04.1995 за № 1050.
Податковий борг виник у зв`язку з несплатою ТОВ Цегляр самостійно визначених у податкових деклараціях з плати за землю грошових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб. У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань та з метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Луганській області відповідно до вимог ст. 59.1 ПК України було ТОВ Цегляр було пред`явлено податкову вимогу форми Ю від 05.02.2015 № 27-25 та направлено платнику податків рекомендованим листом з повідомленням. Податкову вимогу отримано платником податків 11.02.2015. Вказана податкова вимога відповідачем не оскаржувалась та не погашена. Податковий борг платником податку у встановлений податковим законодавством строк не сплачений та продовжує збільшуватись. Отже, податковим органом вжито заходи щодо стягнення податкового боргу з обов`язкових платежів. Так, 25.09.2018 ГУ ДФС у Луганській області, керуючись ст. 160, 168 КАС України та п. 95.3. ст. 95 ПК України, звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення коштів за податковим боргом з земельного податку з юридичних осіб на загальну суму 323525,01 грн. (323525,01 грн. - основне зобов`язання) з рахунків платника податку ТОВ Цегляр у банках, обслуговуючись цього платника податків (ухвала Луганського окружного адміністративного суду від 28.09.2018 про відкриття провадження в адміністративній справі №1240/2890/18).
22.11.2018 суддею Луганського окружного адміністративного суду було прийнято рішення, згідно якого адміністративний позов ГУ ДФС у Луганській області задоволено у повному обсязі. Платником податків частково сплачено податковий борг з орендної плати з юридичних осіб згідно рішення суду від 22.11.2018 по справі № 1240/2890/18 шляхом самостійної сплати податку на рахунки місцевого бюджету Рубіжанської міської ради. Поряд з цим, на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 22.11.2018 по справі №1240/2890/18 з метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Луганській області неодноразово зверталося до установ банку з інкасовими дорученнями про стягнення коштів з рахунків ТОВ Цегляр . В той час, інкасові доручення (розпорядження) ГУ ДФС у Луганській області поверталися без виконання на підставі п.9.9 глави 9 та п.11.7, п. 11.11 глави 11 Інструкції Національного Банку України Про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті , затвердженої Постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22 у зв`язку з арештом рахунків, відсутністю вільних від арешту коштів на рахунку платника.
У зв`язку з цим, у Головного управління ДФС у Луганській області відсутня можливість реалізувати своє право визначене п. 95.3 ст. 95 ПК України щодо стягнення коштів за податковим боргом з податку на додану вартість з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків. В той час, 29.07.2019 між позивачем та відповідачем було Акт звірки залишку несплаченого податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб згідно рішення Луганського окружного адміністративного суду від 22.11.2018 по справі №1240/2890/18 про стягнення податкового боргу з розрахункових рахунків ТОВ Цегляр . Згідно вищезазначеного акту залишок несплаченої суми податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб станом на 29.07.2019 складає 138658,39 грн. Так, відповідно до статті 89 ПК України Головним управлінням ДФС у Луганській області 26.03.2019 прийнято рішення за № 1 про опис майна ТОВ Цегляр у податкову заставу. На підставі рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 26.03.2019 № 1 про опис майна платника податків податковим керуючим та директором ТОВ Цегляр складено акт опису майна від 26.03.2019 № 1/12-32-51-07/13389169 згідно якого описано майно платника податків, яке передається у податкову заставу на загальну суму 500346,00 грн. 29.03.2019 в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна зареєстровано обтяження - активи платника податків згідно акту опису № 1/12-32-51-07/13389169 від 26.03.2019. Реєстраційний номер обтяження 17375602.
На підставі викладеного позивач просив суд задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою суду від 06 вересня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням викликом сторін (а.с. 1-2).
30 вересня 2019 року судове засідання перенесено на 21.10.2019 (а.с. 41).
Представник позивача у судове засідання не прибув, розгляд справи просив проводити без його участі в порядку письмового провадження (а.с. 47-48).
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с. 46), причини неявки суду не повідомив, відзив на позовну заяву не надавав.
Згідно із частиною дев`ятою статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю Цегляр зареєстроване як юридична особа 24.12.1991, № запису 523-2, місцезнаходження: 93000, Луганська область, місто Рубіжне , пл.Хіміків, будинок 2-Ж/1, код за ЄДРПОУ 13389169, перебуває на обліку в Рубіжанському управлінні ГУ ДФС у Луганській області як платник податків, що підтверджується інформаційною довідкою про облікові дані платника податків (а.с. 7).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2018 року у справі № 1240/2890/18 стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Цегляр" на користь місцевого бюджету Рубіжанської міської ради Луганської області суму податкового боргу з орендної плати за землю за період з 30.04.2017 по 30.07.2018 в розмірі 323525,01 грн за рахунок коштів платника з рахунків у банках, що його обслуговують (а.с. 25-27).
Згідно з актом опису майна від 26.03.2019 №1/12-32-51-07/13389169 податковим керуючим Остапець Л.О. на підставі рішення ГУ ДФС у Луганській області від 26.03.2019 № 1 про опис майна у податкову заставу платника податків, проведено опис майна ТОВ Цегляр на загальну суму 500346,00 грн (а.с. 23).
Відповідачем внесено запис про державну реєстрацію прав та їх обтяжень - податкову заставу, що підтверджується витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 29.03.2019 № 58872967 (а.с. 24).
З метою стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих ТОВ Цегляр , у рахунок погашення податкового боргу за рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2018 року у справі № 1240/2890/18 контролюючим органом надіслані інкасові доручення від 20 червня 2019 року №№ 294, 295, 293, 296, від 03 липня 2019 року №308 які повернуті без виконання із зазначенням причини такого повернення - відсутні кошти на рахунку платника (а.с. 28-30, 49-52).
Також з матеріалів справи вбачається, що 11.02.2015 ТОВ Цегляр вручено податкову вимогу від 05.02.2015 № 27-25 (а.с. 10).
Згідно акту звірки (а.с. 22) залишок несплаченої суми податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб станом на 29.07.2019 складає - 138658,39 грн, загальна сума боргу складає 414395,63 грн, що також підтверджується інтегрованою карткою платника податків (а.с. 11-22).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно із пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Пунктами 59.4 та 59.5 статті 59 Податкового кодексу України визначено, що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до статті 88 Податкового кодексу України, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
Відповідно до статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі, зокрема несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених п.89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Контролюючий орган зобов`язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
З вищевикладеного вбачається, що у разі наявності у платника податків податкового боргу, у контролюючого органу виникає право податкової застави, яке поширюється на будь-яке майно платника податків, що перебуває у його власності, та оформлюється актом опису майна у податкову заставу. Податкова застава має бути зареєстрована у відповідному державному реєстрі.
Вищеописаними письмовими доказами у повній мірі підтверджено наявність податкового боргу ТОВ Цегляр з орендної плати за землю у розмірі 138658,39 грн, вжиття контролюючим органом заходів стягнення такого боргу за рахунок коштів, які перебувають у власності платника, а також відсутність достатніх для погашення податкового боргу коштів.
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).
З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати заходів щодо погашення податкового боргу такого платника податків, є Головне управління ДФС у Луганській області.
Враховуючи те, що на час розгляду адміністративної справи сума податкового боргу відповідачем не сплачена, а позивачем вжито всіх можливих та необхідних попередніх заходів щодо стягнення податкового боргу, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Цегляр про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі задовольнити повністю.
Надати дозвіл Головному управлінню ДФС у Луганській області на погашення податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у загальній сумі 138658,39 грн (сто тридцять вісім тисяч шістсот п`ятдесят вісім гривень 39 коп.) за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю Цегляр (ідентифікаційний код: 13389169, місцезнаходження: 93000, Луганська обл., місто Рубіжне, площа Хіміків, будинок 2Ж/1), що перебуває у податковій заставі згідно з актом опису майна від 26 березня 2019 року №1/12-32-51-07/13389169.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2019 |
Оприлюднено | 22.10.2019 |
Номер документу | 85052575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні