Справа № 420/6084/19
УХВАЛА
21 жовтня 2019 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши матеріали позовної заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Маринівське про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Маринівське про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Частиною 3 статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Відповідно до ч.1 ст.3 Закону України «Про судовий збір» судовий збір, у тому числі, справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно зі ст.7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» , з 1 січня 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено у розмірі 1921 грн.
Таким чином, встановлено, що за подання до суду даної позовної заяви Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області повинно сплатити судовий збір за вимогу майнового характеру у розмірі 1921 грн. Натомість, позивачем - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області до матеріалів позовної заяви не додано відповідних доказів на підтвердження сплати судового збору, як і не надано доказів на підтвердження наявності підстав для звільнення від його сплати.
При цьому, викладене в адміністративному позові клопотання позивача - Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області звільнення від сплати судового збору по суті, є безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, з урахуванням наступного.
Відповідно до ч.2 ст.132 КАС України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України «Про судовий збір» , згідно з ч.1 ст.8 якого суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Отже, підставою для звільнення або відстрочення сплати судового збору є незадовільний майновий стан сторони.
Судом встановлено, що клопотання про звільнення від сплати судового збору Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області обґрунтовано тим, що на момент звернення до суду фінансування управління Пенсійного фонду щодо сплати судового збору не проводилось.
Водночас, обмежене фінансування бюджетної установи не є підставою для її звільнення від сплати судового збору.
Аналогічна правова позиція висловлена Пленумом Вищого адміністративного суду України у Постанові від 23 січня 2015 року №2 «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» , та співпадає з висновками Європейського суду з прав людини у справі «Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України» від 18 жовтня 2005року (заява №70297/01).
Крім того, невмотивоване звільнення від сплати судового збору суб`єктів владних повноважень утворить дискримінаційне становище по відношенню до інших суб`єктів звернення до судового захисту в тому числі фізичних та юридичних осіб, оскільки статтею 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, в тому числі й органи державної влади, у зв`язку з чим самі лише обставини, пов`язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України, не можуть вважатися підставою для звільнення від сплати судового збору.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що наведені позивачем - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області обставини щодо наявності підстав для звільнення його від сплати судового збору, у розумінні положень статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України, та статті 8 Закону України "Про судовий збір", не є поважними.
Відповідно до ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає за необхідне залишити без руху адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Маринівське про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, встановивши позивачу строк для усунення недоліків протягом п`яти днів з дня отримання даного судового рішення, шляхом подання до Одеського окружного адміністративного суду доказів на підтвердження сплати судового збору.
Керуючись ст.ст.161, 169, 171, 248, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Відмовити Головному управлінню Пенсійного фонду України в Одеській області у задоволенні клопотання щодо звільнення від сплати судового збору.
Адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України Одеської області до товариства з обмеженою відповідальністю Маринівське про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій - залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху усунути, визначені даним судовим рішенням недоліки, та роз`яснити, що у разі не усунення у визначений судом термін недоліків, позов буде повернуто позивачеві відповідно до приписів п.1 ч.4 ст.169 КАС України.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя Л.М. Токмілова
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2019 |
Оприлюднено | 23.10.2019 |
Номер документу | 85052833 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні