Рішення
від 18.10.2019 по справі 755/10815/19
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №:755/10815/19

Провадження №: 2/755/4730/19

"18" жовтня 2019 р. Дніпровський районний суд м. Києва у складі головуючої судді Марфіної Н.В. розглянувши в приміщенні суду в м. Києві у порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, цивільну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Форвард Київ-Сервіс до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, -

у с т а н о в и в :

08.07.2019 року позивач звернувся до суду із позовом до відповідача про стягнення заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, в якому просить суд: стягнути з відповідача заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг у розмірі 22857,54 грн., інфляційну складову боргу в розмірі 4030,52 грн. та 3% річних в розмірі 1130,76 грн., а всього 28018,82 грн.

Вимоги позовної заяви мотивовано тим, що 14.10.2015 року між позивачем та відповідачем було укладено договір №80-К на надання житлово-комунальних послуг. Позивач надає житлово-комунальні послуги в будинку АДРЕСА_1 , нараховує та збирає оплату за житлово-комунальні послуги з мешканців квартир. Відповідач споживає житлово-комунальні послуги, однак не здійснює їх оплату, що призвело до виникнення заборгованості. З червня 2016 року по травень 2019 року заборгованість становить 22857,54 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості. Відповідач щомісяця отримував квитанції на сплату житлово-комунальних послуг із зазначенням боргу, однак платежі не здійснював, хоча згідно п. 5.4. договору зобов`язаний сплачувати кошти за житлово-комунальні послуги не пізніше 20 числа місяця наступного за тим, за який він здійснює оплату. На підставі положень ст. 625 ЦК України позивачем на суму боргу нараховано інфляційну складову в розмірі 4030,52 грн. та 3% річних від простроченої суми в розмірі 1130,76 грн.

Ухвалою суду від 11.07.2019 року відкрито провадження у справі, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін, роз`яснено учасникам справи порядок подання заяв по суті справи та наслідки їх неподання.

02.09.2019 року до суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву, зі змісту якого вбачається, що відповідач не визнає заявлених до нього позовних вимог та просить відмовити у задоволення позову посилаючись на те, що у додатку №1 до договору зазначено вартість 1 кв.м. управління, утримання будинку та прибудинкової території у сумі 3,99 грн. Натомість згідно ст.ст. 14, 20, 31 Закону України Про житлово-комунальні послуги споживач зобов`язаний проводити оплату таких послуг відповідно до затверджених органом місцевого самоврядування тарифів. Проте, позивачем в порушення вимог чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства, не зареєстровано тариф на управління, утримання будинку та прибудинкової території. Пунктом 4.1.7. договору передбачено, що позивач зобов`язаний пропонувати зміни в договір, що впливають на обсяг та розмір плати за послуги. Такі зміни можуть вноситись за умови письмового погодження із відповідачем шляхом внесення змін та доповнень до цього договору. У п. 8.3 договору зазначено, що зміни та доповнення до цього договору можуть вноситись лише за згодою сторін шляхом підписання додаткових угод, які набувають чинності, якщо вони викладені в письмовій формі і підписані сторонами або їх уповноваженими представниками. Як вбачається з рахунків, тарифи на управління, утримання будинку та прибудинкової території безпідставно змінювались (відсутні докази їх встановлення та затвердження у законному порядку) протягом спірного періоду та значно відрізнялись від визначеного договором, зокрема: червень-липень 2016 року - 04,48 грн.; серпень 2016 року - 04,59 грн.; вересень-жовтень 2016 року - 04,68 грн.; листопад 2016 - лютий 2017 року - 05,02 грн.; березень 2017 року - 05,42 грн.; квітень-червень 2017 року - 05,87 грн. ; липень 2017 року - 06,81 грн.; серпень 2017 року - 07,07 грн.; вересень 2017 року - лютий 2019 року - 06,04 грн.; березень 2019 року - травень 2019 року - 07,25 грн. Крім того, починаючи з вересня 2017 року позивачем безпідставно включено додатково до сплати послуги з охорони об`єкту та диспетчеризації, адже відповідно до структури тарифу (п. 9 Додатку №1 до договору) витрати з утримання систем диспетчеризації включено до тарифу на управління, утримання будинку та прибудинкової території, наявність будь-яких додаткових послуг не передбачена договором. У грудні 2016 року позивачем здійснено нарахування в розмірі 6980,68 грн., з яких 6621,72 грн. є коригування за попередній період, проте докази на підставі якого тарифу та періоду нарахування розрахована зазначена сума в матеріалах справи відсутні. Також позивачем не надано доказів на підставі чого здійснювались нарахування за холодне водопостачання та водовідведення за спірний період. Згідно п. 5.4. Договору, оплата за надані послуги здійснюється відповідачем на підставі виставлених позивачем рахунків не пізніше 20 числа місяця наступного за тим, за який здійснюється оплата, у безготівковій формі або готівковій формі через банківські установи шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок позивача. При цьому, з матеріалів справи вбачається, що за період з червня 2016 року по листопад 2016 року рахунки виставлено та зазначено реквізити невідомої юридичної особи ТОВ Форвард Київ-сервіс 01 (код ЄДРПОУ 40279813), а за період листопад 2016 - травень 2019 року аналогічно виставлялись та зазначались реквізити невідомої іншої юридичної особи - ТОВ Форвард Київ-сервіс 07 (код ЄДРПОУ 40987497). Таким чином, на думку відповідача, у матеріалах справи відсутні належні докази надання за спірний період комунальних послуг позивачем. Пунктом 9.4. договору встановлено, що позивач не має права без попередньої письмової згоди відповідача передавати частково або повністю свої права та зобов`язання за договором будь-яким іншим юридичним особам або фізичним особам та третім сторонам. Відповідно до п. 5.5. договору, рахунки на сплату послуг за договором позивач надсилає відповідачу поштою чи передає особисто. Проте, докази надсилання або передачі позивачем рахунків матеріали справи не містять. Крім того, розрахунок заборгованості здійснений позивачем не відповідає вимогам чинного законодавства та є необґрунтованим, оскільки не відображає періоду прострочки ( з - по ).

26.09.2019 року до суду надійшла відповідь позивача на відзив відповідача на позовну заяву зі змісту якого вбачається, що позивач підтримує заявлені вимоги в повному обсязі та додатково посилається на те, що зміст поняття послуги з утримання будинків і споруд та комунальних послуг розкриває стаття 5 ЗУ Про житлово-комунальні послуги від 09.11.2017 року, відповідно до якої до житлово-комунальних послуг належать: 1 ) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком. Послуга з управління багатоквартирним будинком включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньо будинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньо будинкових систем (крім обслуговування внутрішньо будинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку; 2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами. Згідно ч. 2 ст. 10 Закону, вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за домовленістю сторін, крім випадку обрання управителя органом місцевого самоврядування. Зі змісту статті 10 Закону вбачається, що вартість (ціна/тариф) житлових послуг (управління багатоквартирним будинком до складової якої входить послуга з утримання спільного майна багатоквартирного будинку) визначається за домовленістю сторін. 14.10.2015 року між позивачем та відповідачем було укладено договір № 80-К про надання послуг з управління та утримання будинку, споруд та прибудинкових територій та надання комунальних послуг в житловому будинку пo АДРЕСА_2 . Додатком № 1 до договору встановлена ціна (тариф) на житлові послуги. Відповідач погодився з умовами договору та із договірною ціною, що зазначена в додатку №1 до договору, підтвердженням чого є підпис відповідача на вказаних документах. Ціна послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення, якщо інше не визначено договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, та включає: 1) витрати на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку відповідно до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, крім витрат на обслуговування внутрішньо будинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги, у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем; 2) винагороду управителю, яка визначається за згодою сторін. Кошторис витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території є невід`ємною частиною договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Кошторис витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території враховує обов`язковий перелік робіт (послуг), який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово комунального господарства, а також періодичність виконання (надання) робіт (послуг) з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території (ч. 3 ст. 10 Закону). Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.07.2018 року №190 затверджено обов`язковий перелік робіт (послуг), витрат які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території: 1. Технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем: водопостачання; водовідведення; теплопостачання; гарячого водопостачання; зливної каналізації; електропостачання; газопостачання. 2. Технічне обслуговування ліфтів. З. Обслуговування систем диспетчеризації. 4. Обслуговування димових та вентиляційних каналів. 5. Технічне обслуговування систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньо будинкових інженерних систем (у разі їх наявності). 6. Поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків), та іншого спільного майна багатоквартирного будинку. 7. Поточний ремонт внутрішньо будинкових систем: водопостачання; водовідведення; теплопостачання; гарячого водопостачання; зливної каналізації; електропостачання; газопостачання. 8. Поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньо будинкових інженерних систем (у разі їх наявності). 9. Прибирання прибудинкової території. 10. Прибирання приміщень загального користування (у тому числі допоміжних). 11. Прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами. 12. Дератизація. 13. Дезінфекція. 14. Придбання електричної енергії для освітлення місць загального користування, живлення ліфтів та забезпечення функціонування іншого спільного майна багатоквартирного будинку. Згідно ст. 322 ЦК України, власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом. Наймач зобов`язаний своєчасно вносити квартирну плату і плату за комунальні послуги (ст. 162 ЖК України). Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 7 ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку співвласники зобов`язані своєчасно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги. Приписами п. 5 ч. 2 ст. 7 Закону передбачено, що споживач зобов`язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги. Щодо комунальної послуги позивач зазначає наступне. Вартість (тариф) на комунальні послуги визначається відповідно до розпоряджень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (додаток № 1 договору). Вартість комунальних послуг визначається на підставі показників лічильників і фактичних витрат, а також тарифів, що затверджені органами державної влади та місцевого самоврядування. Спожиті споживачем (відповідачем) комунальні послуги компенсуються відповідачем та в подальшому позивач сплачує кошти за спожиті комунальні послуги постачальникам та виробникам комунальних послуг. Відповідно до п. 1 Прикінцевих та перехідних положень закону, цей закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію з 1 травня 2019 року, крім: ст. l, ч. 1 ст. 2, ст.ст. 3-7, 9, 11, 12, частини другої ст. 26, статей 27 та 29 (в частині регулювання послуги з управління багатоквартирним будинком), ч. 2 ст. 2, ч.ч. третьої та четвертої cт. 8, частин другої та третьої cт. 10, ст. 15, частин першої, третьої та п`ятої ст. 16, ст. 18, частини 5 ст. 28, п.п. 2, 3-1,6 п/п 1, п. б п/п 2, п/п 5 та 11 пункту 8 цього розділу, які вводяться в дію через шість місяців з дня набрання чинності цим Законом. Ч.ч. 2 та 3 ст. l0 Закону набула чинності 10 грудня 2017 року. Вказана ч. 2 та 3 ст. 10 Закону встановлює порядок визначення ціни (тарифу) на житлову послугу. Відповідно до п. 5.7. договору, вартість послуг може змінюватися як в меншу так і в більшу сторону відповідно до фактичних експлуатаційних витрат, якщо це доведено виконавцем та підтверджується відповідними договорами та документами бухгалтерського обліку та звітності, але в будь-якому разі не більше ніж на 20 (двадцять) відсотків. Збільшення вартості послуг більше ніж на 20 (двадцять) відсотків потребує внесення відповідних змін та доповнень до цього договору. Позивач зазначає, що не порушив умови договору, оскільки на протязі оспорюваного періоду тариф на житлову послугу як збільшувався так і зменшувався в залежності від зовнішніх чинників, які сприяли цьому. Відповідно до ч. l ст. 12 Закону, надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах. Відповідач у своєму відзиві не зазначає, що послуги йому не надаються, або надаються не якісно, а тільки стверджує, що тарифи на такі житлові послуги не затверджені, а отже фактично послуги відповідачу надаються якісно та належним чином. Відповідач отримує житлові послуги, а оплату за них не здійснює.

Суд, вивчивши матеріали справи, дослідивши письмові докази, оцінивши докази кожен окремо та в їх сукупності, повно, об`єктивно та всебічно з`ясувавши обставини справи, приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що 14.10.2015 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Форвард Київ-сервіс (виконавець) та ОСОБА_1 (споживач) був укладений договір №80-К про надання послуг з управління та утримання будинку, споруд та прибудинкової території та надання комунальних послуг в житловому будинку по АДРЕСА_2 (а.с. 5-8).

Відповідно до п.п. 2.1., 2.2. вказаного договору, предметом цього договору є забезпечення виконавцем надання комунальних послуг та послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому будинку АДРЕСА_2 , а споживачем - забезпечення своєчасної оплати таких послуг за встановленим тарифом у строк та на умовах, що передбачені цим договором. Виконавець надає послуги відповідно до встановлених тарифів, їх структури, періодичності та строків надання послуг розрахованих відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій затвердженого Постановою КМУ від 01.06.2011 року №869 з врахуванням Висновку щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витрат, пов`язаних з наданням послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, який надається Держцінінспекцією, додається (Додаток №1) і являється невід`ємною частиною договору. Тарифи на комунальні послуги надаються відповідно до розпоряджень Київської МДА та державних органів влади, на житлові послуги.

За змістом п.п. 3.1.9., 4.1.1., 4.1.2, 4.1.7. Договору, виконавець має право вносити за погодженням зі Споживачем зміни у договір, що впливають на розмір плати за послуги. Виконавець зобов`язується своєчасно та якісно надавати житлово-комунальні послуги власними силами або шляхом укладення відповідних договорів з іншими виробниками цих послуг. Нести відповідальність за дії (бездіяльність) третіх осіб, найманих виробників послуг, як за свої власні. Надавати послуги з утримання будинку та прибудинкової території та інших послуг за цим договором згідно з постановою КМУ від 01.06.2011 року №869 Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги , якою серед іншого затверджений повний склад витрат підприємств житлового господарства, пов`язаний з утриманням будинків і прибудинкових територій. Пропонувати зміни у договір, що впливають на обсяг послуг та розмір плати за послуги. Такі зміни можуть вноситись виключно за умови письмового погодження зі Споживачем шляхом внесення змін та/або доповнень до цього договору.

Згідно п.п. 4.2.1., 6.3. договору, споживач зобов`язується у встановлені терміни сплачувати належні платежі за отримані послуги, економно використовувати воду, електричну та теплову енергію. Споживач несе відповідальність згідно із законом за: недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг; несвоєчасне внесення платежів за послуги; порушення визначених цим договором зобов`язань.

Відповідно до п.п. 5.1., 5.4., 5.5., 5.7. договору, перелік та вартість послуг, які надаються виконавцем споживачу за цим договором зазначені у додатку №1 до цього договору, які є його невід`ємною частиною. Тарифи на комунальні послуги надаються відповідно до розпоряджень Київської МДА та державних органів влади. Оплата за надані послуги здійснюється споживачем на підставі виставлених виконавцем рахунків не пізніше 20 числа місяця наступного за тим, за який він здійснює оплату, у безготівковій або готівковій формі через банківські установи шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок виконавця. Рахунки на сплату послуг за цим договором виконавець надсилає споживачу поштою чи передає особисто. Вартість послуг може змінюватись як в меншу так і в більшу сторону відповідно до фактичних експлуатаційних витрат, якщо це доведено виконавцем та підтверджується відповідними договорами та документами бухгалтерського обліку і звітності, але в будь-якому разі не більше ніж на 20 відсотків. Збільшення вартості послуг більше ніж на 20 відсотків потребує внесення відповідних змін та доповнень до цього договору.

За змістом п.п. 8.3., 9.4. договору, зміни та доповнення до цього договору можуть вноситись лише за згодою сторін шляхом підписання додаткових угод, які набувають чинності якщо вони викладені в письмовій формі і підписані сторонами або уповноваженими представниками сторін. Виконавець не має права без попередньої письмової згоди споживача передавати частково або повністю свої права та зобов`язання за цим договором будь-яким іншим юридичним або фізичним особам та третім сторонам.

Відповідно до ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до положення ст.ст. 319, 322 Цивільного кодексу України, власність зобов`язує. Власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

За змістом ст. 151 ЖК України, громадяни, які мають у приватній власності жилий будинок (квартиру), зобов`язані забезпечувати його схоронність, провадити за свій рахунок поточний і капітальний ремонт, утримувати в порядку придомову територію. Безгосподарне утримання громадянином належного йому будинку (квартири) тягне за собою наслідки, передбачені Цивільним кодексом Української РСР.

Згідно ст. 179 ЖК України, користування будинками (квартирами) державного і громадського житлового фонду, фонду житлово-будівельних кооперативів, а також приватного житлового фонду та їх утримання здійснюється з обов`язковим додержанням вимог Правил користування приміщеннями жилих будинків і прибудинковими територіями, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 7 Правил користування приміщеннями житлових будинків і прибудинковими територіями, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.1992 року №572, власник та наймач (орендар) квартири, житлового приміщення у гуртожитку зобов`язаний: укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем відповідно до типового договору; оплачувати надані житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Згідно ст. 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги , виконавець - суб`єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору; споживач - фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.

Відповідно до положень ст. 20 Закону України Про житлово-комунальні послуги (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), споживач зобов`язаний: 1) укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору; 5) оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Судом встановлено, що згідно наявного у справі розрахунку заборгованості та довідки про нарахування та сплату послуг на утримання житла та комунальних послуг, з червня 2016 року по травень 2019 року включно, відповідач має заборгованість у розмірі 22857,54 грн. На вказану суму боргу позивачем нараховано інфляційну складову у розмірі 4030,52 грн. та 3% річних від простроченої суми в розмірі 1130,76 грн.

На підтвердження своїх вимог позивач додав до своєї позовної заяви копії квитанцій на сплату житлово-комунальних послуг адресовані відповідачу (а.с. 9-44).

Зі змісту вказаних квитанцій вбачається, що вони виставлялись до сплати частково Товариством з обмеженою відповідальністю Форвард Київ-Сервіс 01 , а частково Товариством з обмеженою відповідальністю Форвард Київ-Сервіс 07 . Жодної квитанції за якою отримувачем/одержувачем оплати було би Товариство з обмеженою відповідальністю Форвард Київ-Сервіс матеріали справи не містять.

Натомість, за умовами укладеного між сторона договору, споживач зобов`язаний здійснювати оплату за надані послуги не пізніше 20 числа місяця наступного за тим, за який він здійснює оплату на підставі рахунків виставлених саме виконавцем, і за змістом вказаного договору, виконавцем є ТОВ Форвард Київ-Сервіс , а не ТОВ Форвард Київ-Сервіс 01 чи ТОВ Форвард Київ-Сервіс 07 .

Відповідно до положень ст. 625 ЦК України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За наведених обставин, на думку суду, відсутні підстави для застосування положень ст. 625 ЦК України та стягнення з боржника інфляційних втрат і 3% річних, оскільки невиконання споживачем оплати за спожиті житлово-комунальні послуги до 20 числа кожного місяця не містить вини боржника, яка зумовлює застосування положень ст. 625 ЦК України.

Крім того, поскільки платежі є щомісячними, здійснений позивачем розрахунок інфляційних втрат та 3% річних неможливо перевірити та визнати його правильним, адже ураховуватися як вихідні дані має не лише 20 число кожного місяця, а й дати виставлення рахунків та їх отримання споживачем.

Вирішуючи спір по суті суд також звертає увагу, що за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ Форвард Київ-Сервіс , ТОВ Форвард Київ-Сервіс 01 та ТОВ Форвард Київ-Сервіс 07 є різними юридичними особами. Натомість, матеріали справи не містять жодних даних про те, у зв`язку із чим квитанції на сплату житлово-комунальних послуг виставлялись не виконавцем за договором (позивачем у справі), а іншими юридичними особами. Чи є наведені у квитанціях дані помилковими в частині одержувача оплати, чи між позивачем та ТОВ Форвард Київ-Сервіс 01 , ТОВ Форвард Київ-Сервіс 07 існують будь-які договірні відносини щодо передання прав та обов`язків виконавця за договором укладеним між позивачем та відповідачем, позивачем не зазначено. Хоча за умовами договору виконавець не мав права передавати свої права та обов`язки виконавця іншим особам. Позивач жодним чином у своїх заявах по суті справи не обґрунтував вимог про стягнення боргу за житлово-комунальні послуги саме на його користь в контексті виставлення рахунків для сплати на користь інших юридичних осіб.

Стосовно основної суми боргу за надані житлово-комунальні послуги у розмірі 22857,54 грн., суд приходить до наступного висновку.

За змістом п. 2.3. укладеного між сторонами договору, сторони погодили, що розмір щомісячної плати за надані послуги на дату укладення цього договору становить 3,99 грн.

Відповідно до п. 5.7. договору, вартість послуг може змінюватись як в меншу так і в більшу сторону відповідно до фактичних експлуатаційних витрат, якщо це доведено виконавцем та підтверджується відповідними договорами та документами бухгалтерського обліку і звітності, але в будь-якому разі не більше ніж на 20 відсотків. Збільшення вартості послуг більше ніж на 20 відсотків потребує внесення відповідних змін та доповнень до цього договору.

20 відсотків від 3,99 грн. дорівнює 0,80 грн., і саме в межах вказаної суми позивач мав право збільшувати вартість послуги без внесення змін та доповнень до договору, тобто у межах не більше ніж 04,79 грн.

Натомість з листопада 2016 року по кінцевий період нарахування за позовними вимогами, тариф складав 05,02 грн., 05,42 грн., 05,87 грн., 06,81 грн., 07,07 грн., 06,04 грн., 07,25 грн., що перевищує 20% вартості послуги, однак матеріали справи не містять даних про внесення відповідних змін та доповнень до договору. Отже, такі збільшення позивачем вартості послуг не є правомірними.

Крім того, у визначений позивачем період наявності заборгованості, тариф у розмірі 3,99 грн. жодного разу не застосовувся, і до його зростання у понад 20% становив 04,48 грн., 04,59 грн., 04,68 грн. Натомість за правилом викладеним у п. 5.7. договору, позивач мав довести такі збільшення відповідними договорами та документами бухгалтерського обліку і звітності, однак матеріали справи відповідних підтверджень не містять.

За змістом розрахунку заборгованості та довідки про нарахування і сплату послуги, що надані суду стороною позивача, у грудні 2016 року відповідачу здійснено нарахування в загальному розмірі 6980,68 грн. та зазначено, що 6621,72 грн. з вказаної суми є коригуванням. Однак, позивачем жодним чином не уточнено, за який період виникла вказана сума заборгованості та з яких щомісячних розмірів платежів вона складається.

Також, суд звертає увагу на те, що з вересня 2017 року по травень 2019 року відповідачу нараховано послуги з охорони об`єкту та диспетчеризації щомісячно від 49 грн. до 80 грн. Зміст наявних в матеріалах справи квитанцій свідчить, що ці послуги застосовуються не з розрахунку 1 кв.м. площі житла, а виставлялись загальною сумою, однак звідки ці суми, як та у зв`язку із чим зростали, позивачем не зазначено.

Згідно до Додатку №1 до договору на надання житлово-комунальних послуг, вартість комунальних послуг з водопостачання та водовідведення визначається згідно показників лічильників. При цьому, нарахування за холодне водопостачання та водовідведення за червень, вересень та жовтень 2016 року відповідно до змісту квитанцій, здійснене без зазначення показників лічильника і позивач не вказує, з яких саме об`єктивних та законних причин таке нарахування було здійснене без наявності показників лічильника.

Таким чином, з урахуванням наведених вище питань здійснення нарахувань та розрахунків позивача, суд приходить до висновку, що позивачем не доведено зазначеного ним розміру заборгованості відповідача, адже з урахуванням вказаних недоліків розрахунку заборгованості, такий розрахунок не може бути прийнятий судом, як достатнє підтвердження заявленого до стягнення розміру боргу.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. ст.ст. 76-81, 89, 141, 178, 258, 259, 263-265, 268, 273, 275, 279, 354, 355 ЦПК України, ст.ст. 319, 322, 526, 625 ЦК України, ст.ст. 159, 179 ЖК України, Законом України Про житлово-комунальні послуги , суд, -

у х в а л и в:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Форвард Київ-Сервіс до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги на рішення суду до Київського апеляційного суду через Дніпровський районний суд м. Києва протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення складено 18.10.2019 року.

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Форвард Київ-Сервіс (03083, м. Київ, пр-т. Науки, 63, код ЄДРПОУ 39074331);

Відповідач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , паспорт серії НОМЕР_1 ).

Суддя -

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.10.2019
Оприлюднено22.10.2019
Номер документу85066767
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —755/10815/19

Постанова від 27.07.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Нежура Вадим Анатолійович

Ухвала від 09.12.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Нежура Вадим Анатолійович

Ухвала від 09.12.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Нежура Вадим Анатолійович

Рішення від 18.10.2019

Цивільне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марфіна Н. В.

Ухвала від 11.07.2019

Цивільне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марфіна Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні