ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.09.2019м. ДніпроСправа № 904/174/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транслойд"
до Фізичної особи-підприємця Тарика Володимира Михайловича
про стягнення 829016 грн. 50 коп.
Суддя Манько Г.В.
За участю секретаря судового засідання Товстоп`ятка В.В..
Представники:
Від позивача: не з`явився.
Від відповідача: Тарика В.М., Кафтасьєва Г.В.
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Транслойд" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою про стягнення з фізичної особи - підприємця Тарика Володимира Михайловича грошові кошти за завдані збитки в сумі 829016 грн. 50 коп. та судових витрат у справі.
Позивач в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Надав клопотання про відкладення розгляду справи. У минулих судових засіданнях наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі. У наданих до господарського суду клопотаннях зазначав, що ознайомлений з висновками судового експерта, відводу складу суду не має, бажання на укладання мирової угоди відсутнє, розмір заявлених позовних вимог не змінився, доповнень та уточнень до позову не має.
Відповідач проти позову заперечував, просив суд у позові відмовити. Надав відзив на позов у якому зазначив, що ознайомившись із позовною заявою та доданими до неї документами, з доводами та обставинами, викладеними в позовній заяві сторона відповідача не погоджується та вважає, що вимоги позивача є не обґрунтованими та не відповідають вимогам чинного законодавства України, а також грубо порушують права та інтереси відповідача - фізичної особи - підприємця Тарика В.М., та просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. У судовому засіданні відповідач підтримав доводи, викладені у відзиві на позов. Звертав увагу суду, що висновками судової експертизи спростовуються доводи позивача. Клопотання позивача щодо відкладення розгляду справи не підтримав. Вважає, що дана позовна заява подана з пропуском строків позовної давності, а саме, ст. 315 ГК України. Звертав увагу суду, що окремої уваги заслуговує посилання позивача в позові на висновок експерта № Н -361 від 03 квітня 2018 року. Згідно до даного документу, який позивач долучає до позову, експерту були надані товаро - транспортна накладна серія № К-СР № 62087 від 02 квітня 2018 року, в той час коли до позовної заяви, долучена ТТН № 44280. У висновку експерта вказано, що в результаті проведеної експертизи виявлена недостача 231 пакетів з насінням, місце та час виникнення недостачі встановити неможливо. Вважає, що посилання на вказаний висновок експерта як належний доказ по справі, який встановлює та доводить кількість товару недоцільно.
Господарським судом було призначено проведення судової експертизи. Отримано висновок судового експерта.
У судовому засіданні на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Розглянувши наявні матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника відповідача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Фізичною особою-підприємцем Тарика Володимиром Михайловичем та ОСОБА_3 30.03.18р. підписано цивільно-правову угоду №1 (далі угода).
Відповідно до п. 1.1 Угоди Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання виконати перевезення вантажу
Умовами п. 1.2 Угоди передбачено, що робота має відповідати вимогам державних стандартів та вимогам, які висуваються до даного
виду робіт.
Згідно п. 1.4. Угоди Виконавець виконує роботу за цим Договором самостійно на власний ризик.
Підставою для підписання документа який підтверджує виконання робіт Виконавцем за цим договором є підписаний Акт виконаних робіт (п. 2.1 Договору).
Відповідно до п. 3.1. Угоди сторони несуть матеріальну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на них зобов`язань за цією угодою відповідно до чинного законодавства.
Пунктом 3.3. угоди визначено, що Виконавець зобов`язаний уживати всіх заходів щодо збереження майна, переданого йому Замовником, та відповідає за втрату або пошкодження цього майна.
Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє з 30.03.2018 до 10.04.2018 року, а в частині розрахунків - до їх повного погашення. (п. 9.1 Угоди).
Між позивачем та відповідачем 28.03.18р. підписано договір №2803181 перевезення вантажу (далі Договір).
Згідно п. 1.1 Договору Замовник доручає перевезення вантажі, а Перевізник зобов`язується доставити надані Замовником вантажі до пункту призначення в обумовлений Сторонами строк та видати їх уповноваженій на одержання вантажу особі - вантажоодержувачу, а Замовник зобов`язується вчасно оплатити послуги перевезення.
Відповідно до п. 2.1 Договору Перевезення виконуються відповідно до Статуту автомобільного транспорту, Цивільного Кодексу України, Законів України "Про транспорт", "Про транспортно-експедиторську діяльність" та інших діючих нормативних актів України. На кожне перевезення оформляється заявка, яка складається в письмовій формі, підписується уповноваженою особою Замовника і передається Перевізнику за допомогою факсимільного чи електронного зв`язку (за допомогою мережі Інтернет ) та є невід`ємною частиною Договору.
Умовами п.2.2. Договору передбачено, що в заявці мають міститися наступні дані: маршрут руху; найменування вантажу; вага, вид пакування, кількість місць вантажу; властивості вантажу, що вимагають особливих умов або запобіжних заходів для збереження вантажу під час перевезення, фрахтова ставка, умови оплати, адреси місць завантаження і розвантаження вантажу з указівкою контактних осіб і їхніх телефонів, дати і часу завантаження, розвантаження (терміни доставки) вантажу, особливі умови.
Після одержання заявки Перевізник акцептує або відхиляє заявку в письмовій формі протягом 3 годин з моменту її одержання за допомогою факсимільного зв`язку, електронним переказом з відбитком печатки підприємства та підпису уповноваженої особи. У випадку відсутності письмового акцепту протягом зазначеного часу, заявка вважається не прийнятою до виконання (анульованою). (п. 2.3 Договору).
Згідно п. 2.4. Договору час прибуття автомобіля для завантаження встановлюється у пункті завантаження з моменту проставляння в товарно-транспортній накладній відмітки про фактичний час прибуття автомобіля для завантаження, що і є підставою для одержання вантажу для перевезення та покладення відповідальності за схоронність такого вантажу на Перевізника.
22.01.18р. товариством з обмеженою відповідальністю "Ставангер" та товариством з обмеженою відповідальністю "Транслойд" підписано договір №2201-18 перевезення вантажу та транспортного експедирування (далі Договір).
Відповідно до умов п 1.1.за цим Договором, Замовник доручає перевезення вантаж, а Виконавець зобов`язується доставити наданий Замовником вантаж (організувати доставку вантажу) до пункту призначення в обумовлений Сторонами строк та видати їх уповноваженій на одержання вантажу особі - вантажоодержувачу, а Замовник зобов`язується вчасно оплатити послуги перевезення (організацію перевезень).
В п. 2.1. Договору вказано, що перевезення виконуються відповідно до Статуту автомобільного транспорту, Цивільного Кодексу України, Законів України "Про транспорт", "Про транспортно-експедиційну діяльність" та інших діючих нормативних актів України. На кожне перевезення оформляється заявка, яка складається в письмовій формі, підписується уповноваженою особою Замовника і передається Виконавцю за допомогою факсимільного зв`язку, електронним переказом (за допомогою мережі Інтернєт ) та є невід`ємною частиною Договору.
Згідно п. 5.2 Договору Виконавець несе повну майнову відповідальність за пошкодження, знищення, викрадення або втрату вантажу до моменту
передачі його вантажоотримувачу. У разі пошкодження, знищення, викрадення або втрати вантажу Виконавець компенсує Замовнику повну вартість пошкодженого, знищеного, викраденого або втраченого вантажу.
Виконавець, виконуючи зобов`язання, передбачені даним Договором (надання послуг, виконання робіт) та використовуючи при цьому транспортні засоби, інструмент, механізми, товари, матеріали, незалежно від того чи є він їх виробником (власником), несе відповідальність перед Замовником за власні дії (бездіяльність) та/або за дії (бездіяльність) виробників (власників) таких транспортних засобів, інструменту, устаткування, механізмів, товарів, матеріалів, якщо внаслідок таких дій (бездіяльності) Виконавець та/або вказаних вище виробників (власників), Замовнику буде завдано шкоди (збитків) та/або останній зазнає додаткових витрат. При цьому Виконавець зобов`язується відшкодувати Замовнику шкоду (збитки) та/або компенсувати витрати останнього у сумі таких шкоди, збитків, витрат, якщо вони спричиненні винними (в тому числі незаконними) діями Виконавця та/або виробників
(власників) транспортних засобів, інструменту, устаткування, механізмів, товарів, матеріалів (п. 5.5 Договору).
Згідно заявки товариства з обмеженою відповідальністю "Транслойд" на перевезення вантажу №3103181 від 31.03.18р. доручено перевезення за маршрутом с. Самородня (Корсунь-Шевченківський район) - Томаківка (Запорізька область). Найменування, тип вантажу згідно даної заявка - насіння та добрива. Вартість фрахту становила 14 000 грн. без ПДВ 12 500 грн. по скан. Копіям, 1500 грн. за оригіналами ТТН. В графі заявки "Перевізник для здійснення перевезення використовується автомобіль " водієм є ОСОБА_3 . Перевізник за заявкою - СПД Тарика В.М .
В п. 6 заявки вказано, що вантаж вважається прийнятим Перевізником до перевезення після завантаження його на транспортний засіб. Факт прийняття перевізником вантажу до перевазення підтверджується підписом перевізника (водія Перевізника) у відповідній графі говарно-транспортної накладної.
Умовами п. 7 заявки передбачено, що вантаж вважається таким, що переданий вантажоодержувачу перевезення таким, що здійснене, з моменту підписання уповноваженим представником вантажоодержувача товаропровідних документів.
Відповідно до заявки на перевезення вантажу №3103-18 від 31.03.18р. замовником, якої товариство з обмеженою відповідальністю "Ставангер", а виконавцем товариство з обмеженою відповідальністю "Транслойд" повинно бути здійснено перевезення за маршрутом с. Самородня (Корсунь-Шевченківський район) - Томаківка (Запорізька область). Згідно заявки найменування, тип вантажу насіння та добрива. Вартість фрахту 16 000 грн. без ПДВ 14 000 по скан Копіям, 2000 по оригіналам ТТН. Водім згідно даної заявки є ОСОБА_3 .
Умовами п. 6 даної заявки передбачено, що сторони домовились, що водій перевізника є повноважним представником Виконавця з питань прийняття вантажу до перевезення, здійснення перевезення та передачі вантажу вантажоодержувачу.
Вантаж вважається прийнятим Виконавцем до перевезення після завантаження його на транспортний засіб перевізника. Факт прийняття виконавцем вантажу до перевезення підтверджується підписом Перевізника водія у відповідній графі товарно-транспортної накладної (п. 7 Заявки).
Згідно п. 8 Заявки вантаж вважається таким, що переданий вантажоодержувачу перевезення таким, що здійснене з моменту підписання уповноваженим представником вантажоодержувача товаропровідних документів.
08.10.15р. між товариством з обмеженою відповідальністю "Сингента" та приватним підприємством "Бізон-Тех 2006" підписано договір відповідального зберігання № НОМЕР_1 (далі Договір).
Згідно умов п. 1.1 Договору Поклажодавець передає, а Зберігач приймає на відповідальне збарігання товарно-матеріальні цінності, що детально зазначаються у відповідних специфікаціях до цього Договору.
Асортимент, кількість, вартість Продукції, яка передається на відповідальне збарігання, вказується у відповідних специфікаціях до цього Договору (п. 1.2 Договору).
Відповідно п. 1.3 Договору продукція, яка передається Поклажодавцем на відповідальне зберігання на протязі дії Договору є власністю Поклажодавця. Зберігач не вправі користуватися Продукцією, яка передана йому на відповідальне зберігання.
Листом від 23.04.18р. №261/18 товариство з обмеженою відповідальністю "Сингента" повідомило директора приватного підприємства "Бізон-Тех 2006" про необхідність перерахування вартості спричинених збитків заподіяних за Договором відповідального зберігання №ВТ 1015 від 08.10.15р., що становлять 829016,50 грн. з ПДВ.
30.05.18р. позивач звернувся до відповідача з претензією в якій зазначили про необхідність перерахування грошових коштів в сумі 829 016 грн. 50 коп. за відшкодування вартості втраченого вантажу.
В свою чергу товариство з обмеженою відповідальністю "Ставангер" 25.05.18р. звернувся до товариства з обмеженою відповідальністю "Транслойд" з претензією про необхідність перерахування грошових коштів у сумі 829 016 грн. 50 коп. за відшкодування вартості втраченого вантажу.
Згідно товарно-транспортної накладної №44280 від 02.04.18р. автомобіль МАЗ НОМЕР_2 автомобільним перевізником є товариство з обмеженою відповідальністю "Ставангер", перевезення здійснювались автомобілем МАЗ НОМЕР_2 . Замовником, вантажовідправником, вантажоодержувачем згідно даної накладної є приватне підприємство "Бізон-Тех 2006". Пункт навантаження Черкаська область, м. Корсунь-Шевченківський, вул. Т.Шевченко 39. Пункт розвантаження згідно накладної Дніпропетровська область, смт. Томаківка, вул. Міжколгоспбудівська 47а. В товарно-транспортній накладній вказано, що товар прийняв та здав водій експедитор - ОСОБА_3 .
Згідно висновків експертизи проведеної експертами Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз №2098-19 за результатами проведення судової почеркозначої експертизи у господарській справі №904/174/19 підписи від імені ОСОБА_3 та графах "прийняв водій/експедитор" ОСОБА_3 та "здав водій\експедитор" ОСОБА_3 товарно-транспортної накладної від 02.04.18р. №44280 - виконані не ОСОБА_3 , а іншою особою з наслідуванням його справжнього підпису.
Відповідно до акту №2098-19 здачі-приймання висновку експерта вартість експертизи склала 7536 грн.
Згідно приписів ст. 307 Господарського кодексу України договір перевезення укладається в письмовій формі. укладання договору перевезення вантажу підтверджується складанням перевізного документа ( транспортної накладної, тощо).
Згідно приписів ст. 308 Господарського кодексу України вантаж до перевезення приймається перевізником залежно від виду транспорту та вантажу. Відповідальність перевізника за збереження вантажу виникає з моменту прийняття вантажу до перевезення. Про прийняття вантажу до перевезення перевізнив видає вантажовідправнику в пункті відправлення документ, оформлений належним чином.
Господарський кодекс встановлює, що саме товарно - транспортна накладна, належним чином оформлена та заповнена є належним доказом, який підтверджує прийняття вантажу перевізником, у вказаній у ТТН кількості та вартості.
Слід звернути увагу, що у заявці на перевезення вантажу від 31.03.2018р., підписану позивачем (замовник) та відповідачем (перевізник) передбачено, що факт прийняття перевізником вантажу до перевезення підтверджується підписом перевізника (водія перевізника) у відповідній графі товарно - транспортної накладної.
Товарно - транспортна накладна, яка долучена до матеріалів позовної заяви, за № 44280 від 02.04.2018 року, не підписувалася водієм ОСОБА_3 . Вказана накладна не надавалася відправником вантажу, оскільки саме відправник надає заповнену ТТН. В документі, який долучено до матеріалів справи, в якості автомобільного перевізника вказано ТОВ СТАНВАНГЕР , вантажовідправником та вантажоодержувачем платником вказано ТОВ БІЗОН - ТЕХ 2006 , в графах щодо підпису водія/експедитора відсутній взагалі будь - який підпис. Немає інформації щодо вартості вантажу. Жодного посилання на ТОВ ТРАНСЛОЙД та ФОП Тарика В.М. в ТТН немає.
Сторони по справі не зазначені в товарно - транспортній накладній, тобто відсутнє документальне підтвердження прийняття вантажу від позивача відповідачем, оскільки саме товарно - транспортна накладна, є документом яка підтверджує кількість вантажу, його вартість, та прийняття вантажу.
Встановлено, що водій, який керував транспортним засобом - ОСОБА_3 , не підписував товарно - транспортну накладу від 02 квітня 2018 року, оскільки вона не була йому надана, що підтверджується висновками судової експертизи.
Господарський суд вважає, що у розумінні приписів ст.ст. 224, 225, 226 Господарського кодексу України відповідач не є відповідальним за вимогами, визначеними позивачем у позовній заяві.
Наявні у справі докази є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог.
Згідно вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на позивача у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ :
В задоволенні позовних вимог відмовити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Транслойд" (73003, м. Херсон, вул. 9 Січня, буд. 19, флігаль Б, ідентифікаційний код 37238384) на користь фізичної особи підприємця Тарика Володимира Михайловича ( АДРЕСА_1 ) вартість експертизи 7536 грн.
Рішення набирає законної сили у відповідності до приписів ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку та строк, передбачений ст. ст. 254, 256 Господарського процесуального кодексу України .
Повне рішення складено 30.09.2019
Суддя Г.В.Манько
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2019 |
Оприлюднено | 22.10.2019 |
Номер документу | 85079788 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Чус Оксана Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Красота Олександр Іванович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні