ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа №1.380.2019.003924
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 жовтня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Сасевича О.М.,
за участю секретаря судового засідання Шиц А.А.,
позивача ОСОБА_1 ,
представника позивача Тагієва С.В. ,
представника відповідача Красневича Ю. Б .,
розглянувши у судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій,-
В С Т А Н О В И В :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (79016, м.Львів, вул. Митрополита Андрея,10 ), із вимогами:
-визнати протиправним та скасувати рішення Відділу з питань призначення та перерахунків пенсій №21 управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області №428 від 20.05.2019 року Про відмову в призначенні пенсії за вислугу років ;
-зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області призначити пенсію за вислугу років.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що воназвернулась до відповідача із заявою про призначення пільгової пенсії, відповідно до п. е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення , оскільки працювала на посадах, які віднесені до переліку посад працівників закладів охорони здоров`я, які мають право на пенсію за вислугу років. Однак, в порушення вимог чинного законодавства, рішенням від 21.05.2019 року відповідачем відмовлено позивачу у призначенні пенсії, відповідно до ст.55 Закону України Про пенсійне забезпечення , оскільки спеціального стажу є недостатньо для визначення права для призначення пенсії за вислугу років. Позивач вважає, що відповідачем протиправно не зараховано період роботи на посаді фармацевта аптеки №10 м.Львова (08.06.1995 року аптека №10 реорганізована у Державне комунальне аптечне підприємство Під святим духом , 26.09.1996 року - Державне комунальне аптечне підприємство Під святи духом перереєстровано у Товариство з обмеженою відповідальністю Аптека Під святим духом ) з 08.06.1995 року по 26.09.1996 року та період роботи на посаді директора Товариства з обмеженою відповідальністю Сова з виконанням обов`язків фармацевта аптеки з 07.04.2000 року по 06.04.2003 року, оскільки дані суб`єкти господарювання відносяться до закладів охорони здоров`я. В обґрунтування своїх доводів позивач також зазначає, що дані суб`єкти господарювання належать до закладів охорони здоров`я і визначаються сукупністю наступних критеріїв: забезпечення медичного обслуговування населення; в них були в наявності дозвільні документи на провадження певного виду господарської діяльності - ліцензії; професійна діяльність виконувалась компетентними працівниками.
Ухвалою судді від 01.08.2019 року вказану позовну заяву було залишено без руху, а позивачу надано строк для усунення недоліків. На виконання вимог зазначеної ухвали судді представник позивача усунув недоліки позовної заяви.
Ухвалою судді від 08.08.2019 року відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін.
27.08.2019 року від відповідача засобами поштового зв`язку надійшов до суду відзив на позовну заяву. В обґрунтування своєї правової позиції відповідач зазначає, що при розгляді поданих ОСОБА_1 документів встановлено відсутність необхідного стажу для призначення пенсії за п. е ст.55 Закону України Про пенсійне забезпечення . За документами, наявними в відповідній пенсійній справі, вбачається, що спеціальний стаж позивача складає 22 роки 02 місяці 25 дні. Рішенням Відділу з питань призначення та перерахунків пенсій №21 управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області від 20.05.2019 року №428 відмовлено ОСОБА_1 в призначенні пенсії за вислугу років, у зв`язку з відсутністю необхідного спеціального стажу роботи. Своє рішення відповідач вважає обґрунтованим, а, отже, просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
Ухвалою суду від 11.09.2019 року постановлено перейти із спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін до розгляду справи №1.380.2019.003924 за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Позивач та представник позивача в судовому засіданні позов підтримали з підстав, викладених в позовній заяві, просили суд позов задоволити повністю.
Представник відповідача позов не визнав, просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити за безпідставністю.
Заслухавши пояснення позивача, представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд дійшов до висновку, що позов підлягає до задоволення, із виходом за межі позовних вимог, з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, з 18.10.1990 року по 17.04.2018 року, згідно із записами у трудовій книжці позивач працювала на фармацевтичних посадах у наступних закладах:
-з 18.10.1990 року зарахована на посаду фармацевта аптеки №10 м.Львова; 08.06.1995 року аптека №10 реорганізована в Державне комунальне аптечне підприємство Під святим духом ; 26.09.1996 року Державне комунальне аптечне підприємство Під святим духом перереєстровано в ТзОВ Аптека Під святим духом ; 06.04.1999 року - звільнена;
-16.11.1999 року прийнята на посаду провізора-фармацевта аптеки ТзОВ Сова ; 07.04.2000 року переведена на посаду директора ТзОВ Сова з виконанням обов`язків фармацевта аптеки; 07.04.2003 року переведена на посаду фармацевта аптеки; 21.10.2003 року звільнена з займаної посади за власним бажанням;
-22.10.2003 року прийнята на посаду фармацевта аптеки ТзОВ 3і ; 02.07.2007 року звільнена за власним бажанням;
-02.07.2007 року прийнята на посаду фармацевта аптеки ТзОВ Аптека 3і ; 30.11.2010 року звільнена за власним бажанням;
-21.01.2011 року прийнята на посаду фармацевта аптеки №5 ТзОВ Аптека24 ; 29.06.2016 року переведена на посаду фармацевта аптеки №29; 17.04.2018 року звільнена з посади за власним бажанням.
Відповідно, відповідач зазначає, що за документами, наявними у пенсійній справі ОСОБА_1 , спеціальний стаж позивача складає 22 роки 02 місяці 25 дні.
До спеціального стажу позивачу не зараховано періоди роботи: з 08.06.1995 року по 26.09.1996 року; з 07.04.2000 року по 06.04.2003 року.
Судовим розглядом встановлено, що 06.12.2018 року ОСОБА_1 звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області із заявою про призначення пенсії за вислугу років, згідно п. е ст.55 Закону України Про пенсійне забезпечення , як працівнику охорони здоров`я.
Рішенням Відділу з питань призначення та перерахунків пенсій №21 управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області від 20.05.2019 року ОСОБА_1 було відмовлено в призначенні пенсії за вислугу років, у зв`язку із відсутністю необхідного спеціального стажу роботи.
У спірному рішенні відповідач зазначив, що листом від 27.03.2019 року №666/09-47/1 управління контрольно-перевірочної роботи Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області повідомлено про те, що згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТзОВ Аптека Під святим духом (ЄДРПОУ 23266947) ліквідовано 19.08.2013 року. Державним архівом Львівської області листом від 15.03.2019 року №42/01-36вих. повідомлено, що документи ТзОВ Аптека Під святим духом на зберігання до Державного архіву Львівської області не надходили. Відповідно період роботи з 08.06.1995 року по 26.09.1996 року не підтверджений як робота у закладах охорони здоров`я, передбачених Переліком закладів охорони здоров`я.
Відповідно, період роботи з 07.04.2000 року по 06.04.2003 року для визначення права на пенсію за вислугу років врахувати не можна, оскільки посада директор не передбачена Переліком закладів охорони здоров`я.
Позивач, вважаючи протиправною відмову у призначенні пенсії за вислугу років, звернулась до суду з даним позовом.
Даючи оцінку спірним правовідносинам, суд керувався таким.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Згідно зі ст.2 Закону України Про пенсійне забезпечення , одним із видів державних пенсій є пенсії за вислугу років. Вони встановлюються окремим категоріям громадян, зайнятих на роботах, виконання яких призводить до втрати професійної працездатності або придатності до настання віку, що дає право на пенсію за віком (ст.51 цього Закону).
Пенсії за вислугу років призначаються при залишенні роботи, яка дає право на них (ч.2 ст.7 вказаного Закону). Їх особливістю є зменшення пенсійного віку, необхідного для призначення, а умовою для призначення - наявність, як правило, відповідного стажу роботи за спеціальністю.
Відповідно до п. е ст.55 Закону України Про пенсійне забезпечення , право на пенсію за віком мають працівники освіти, охорони здоров`я та соціального забезпечення після досягнення 55 років і за наявності спеціального стажу роботи за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, станом на 1 квітня 2015 - не менше 25 років та після цієї дати, зокрема:
з 1 квітня 2015 року по 31 березня 2016 року - не менше 25 років 6 місяців;
з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року - не менше 26 років;
з 1 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року - не менше 26 років 6 місяців.
До досягнення віку, встановленого абзацом першим цього пункту, право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров`я та соціального забезпечення: які в період до 1 січня 2016 року мали вислугу років на відповідних посадах не менше тривалості, передбаченої абзацами першим та другим цього пункту.
На підставі Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугою років, затвердженого постановою КМ України від 04.11.1993 року №909, робота на посадах провізора, фармацевта (незалежно від найменування посад), лаборанта в аптеках, аптечних кіосках, аптечних магазинах, контрольно-аналітичних лабораторіях враховується до спеціального стажу роботи, який дає право на пенсію за вислугою років. При цьому, згідно із приміткою 2 Переліку, робота за спеціальністю в закладах, установах і на посадах, передбачених цим Переліком, дає право на пенсію незалежно від форми власності та відомчої підпорядкованості закладів і установ.
Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров`я Про затвердження переліків закладів охорони здоров`я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров`я від 28.10.2002 року №385 (далі - Перелік №385) аптека - це заклад охорони здоров`я, основним завданням якого є забезпечення населення, закладів охорони здоров`я, підприємств, установ і організацій лікарськими засобами і виробами медичного призначення. Таке ж визначення міститься і в Постанові КМ України Про затвердження Правил торгівлі лікарськими засобами в аптечних закладах від 17.11.2004 року №1570.
Згідно п.3 наказу Міністерства охорони здоров`я України №385 від 28.10.2002 року Про затвердження переліків закладів охорони здоров`я, лікарських і провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров`я , до фармацевтичних (аптечних) закладів відносяться: аптека, аптечна база (склад); база (склад) медичної техніки; база спеціального медичного постачання (центральна, республіканська, обласна); контрольно-аналітична лабораторія; лабораторія з аналізу якості лікарських засобів; магазин (медичної техніки, медичної оптики).
Статтею 3 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я від 19.11.1992 року №2801-XII, визначено, що заклад охорони здоров`я - юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, основним завданням яких є забезпечення медичного обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.
Аналізуючи наведені законодавчі норми та нормативні акти, суд відзначає, що до закладів охорони здоров`я віднесені аптечні бази (склади), бази (склади) медичної техніки, а до посад, які надають право на пільгову пенсію віднесені посада, зокрема, провізори, фармацевти (незалежно від найменування посад).
Відтак, підставою для призначення пенсії за вислугою років позивачу є робота серед іншого на посаді фармацевта у закладі, віднесеному до закладів охорони здоров`я, при наявності спеціального стажу в контексті даної спірної ситуації.
В обґрунтування позовних вимог позивачем до матеріалів справи надано копії: трудової книжки; свідоцтва про проходження курсів підвищення кваліфікації по диплому; посвідчення, видане ОСОБА_1 про те, що вона проходила 11.07.1995 року атестацію в атестаційній комісії при обласному ВО Фармація з присвоєнням кваліфікації фармацевт першої категорії; відомостей про проходження післядипломного навчання 2000 рік, 2005 рік; ліцензії про право на здійснення підприємницької діяльності суб`єктом підприємницької діяльності - Державним комунальним аптечним підприємством Під святим духом з 26.09.1996 року Товариством з обмеженою відповідальністю Під святим духом №15037-ЮР від 15.05.1996 року; ліцензії від 30.03.1999 року №26915-ЮР (серія АЗ №26915-ЮР), виданої ТзОВ Аптека Під святим духом на 3 роки; акредитаційного сертифіката серії МЗ НОМЕР_1 ТзОВ Аптека Під святим духом (термін дії з 25.10.2000 року по 25.10.2003 року); посадової інструкції директора ТзОВ Сова , затвердженої директором ТзОВ Сова ОСОБА_1 ; довідки ТзОВ Сова , виданої фармацевту аптеки ТзОВ Сова ОСОБА_1 21.10.2003 року за №7/5 про те, що вона дійсно працювала з 16.11.1999 року по 21.10.2003 року в аптеці на посаді фармацевта; довідок, виданих Львівською обласною аптечною корпорацією від 31.05.2018 року №20, від 31.05.2018 року №22 про те, що ЛВО Фармація , згідно свідоцтва про державну перереєстрацію, перереєстровано у Львівську обласну аптечну корпорацію, а фармацевт ОСОБА_1 займала тільки фармацевтичні посади у закладах охорони здоров`я незалежно від найменування посад та форми власності або відомчої належності закладів, які дають їй право на оформлення пенсії за вислугу років, згідно із Постановою КМ від 04.11.1993 року №909; наказу №9 від 16.11.1999 року про прийняття на роботу фармацевта аптеки ТзОВ Сова з 16.11.1999 року ОСОБА_1 ; наказу №9 від 07.04.2000 року про переведення ОСОБА_1 на посаду директора аптеки ТзОВ Сова з 07.04.2000 року; посадової інструкції фармацевта відділу готових лікарських форм ТзОВ Сова , затвердженої директором ТзОВ Сова ОСОБА_1 ; звіту про професійну діяльність фармацевта аптеки ТзОВ Сова ОСОБА_1 за 1999-2003 роки; дозволу Територіального управління Держнаглядохоронпраці по Львівській області 00П №0.05.29.30478199.381 про початок роботи ТзОВ Сова - роздрібна реалізація готових лікарських засобів з 07.07.2000 року; путівки №4482, виданої ТзОВ Сова для скерування на удосконалення фармацевтів, у т.ч. ОСОБА_1 з 20.06.2000 року по 26.06.2000 року, з 11.07.2000 року по 17.07.2000 року; свідоцтва №4153 від 23.06.2000 року про складання фармацевтом ОСОБА_1 іспиту зі спеціальності після проведення передатестаційного циклу; довідки про доходи фармацевта аптеки ТзОВ Сова ОСОБА_1 ; переліку провізорських посад у закладах охорони здоров`я.
Статтею 62 Закону №1788-XII встановлено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі ст.52 ЗУ Про пенсійне забезпечення , право на пенсію за вислугу років мають, зокрема, працівники охорони здоров`я.
Відповідно до п.п.1, 2 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року №637, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставах інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. У разі, коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється на підставі показань свідків.
Отже, під час розгляду справи судом безспірно встановлено, що в оскаржуваний період позивач працювала фармацевтом, а пізніше директором із виконанням обов`язків фармацевта в аптеці.
Суд зауважує, що як досліджено із матеріалів справи, позивач відпрацювала на посаді фармацевта у аптечних закладах - закладах охорони здоров`я, понад 27 років, що відповідно до ст.55 п. е Закону України Про пенсійне забезпечення дає їй право на пенсію за вислугу років, а тому вбачає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення Відділу з питань призначення та перерахунків пенсій №21 управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області №428 від 21.05.2019 року Про відмову в призначенні пенсії за вислугу років відповідно до ст.55 Закону України Про пенсійне забезпечення гр. ОСОБА_1 .
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, зваживши на наявність відповідних записів у трудовій книжці позивача, суд дійшов висновку, що встановлені у справі обставини підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог.
За наведених обставин, суд дійшов висновку, що з метою захисту порушених прав позивача позовні вимоги підлягають до задоволення, з виходом за межі позовних вимог в частині зобов`язання Головного управління Пенсійного Фонду України у Львівській області зарахувати ОСОБА_1 до спеціального трудового стажу період роботи на посаді фармацевта аптеки №10 м.Львова (08.06.1995 року аптека №10 реорганізована у Державне комунальне аптечне підприємство Під святим духом , 26.09.1996 року - Державне комунальне аптечне підприємство Під святи духом перереєстровано у Товариство з обмеженою відповідальністю Аптека Під святим духом ) з 08.06.1995 року по 26.09.1996 року та період роботи на посаді директора Товариства з обмеженою відповідальністю Сова з виконанням обов`язків фармацевта аптеки з 07.04.2000 року по 06.04.2003 року, що дає право на призначення пенсії за вислугу років, за заявою від 06.12.2018 року та призначити їй пенсію за вислугу років, відповідно до ст.55 Закону України Про пенсійне забезпечення .
Згідно ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, сплачений судовий збір підлягає стягненню на користь позивача з Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області за рахунок бюджетних асигнувань останнього.
Керуючись ст.ст.14, 72-77, 134, 139, 241-247, 250-251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
в и р і ш и в :
Позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій задоволити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Відділу з питань призначення та перерахунків пенсій №21 управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області №428 від 20.05.2019 року Про відмову в призначенні пенсії за вислугу років відповідно до ст.55 Закону України Про пенсійне забезпечення гр. ОСОБА_1 .
Зобов`язати Головне управління Пенсійного Фонду України у Львівській області зарахувати ОСОБА_1 до спеціального трудового стажу період роботи на посаді фармацевта аптеки №10 м.Львова (08.06.1995 року аптека №10 реорганізована у Державне комунальне аптечне підприємство Під святим духом , 26.09.1996 року - Державне комунальне аптечне підприємство Під святи духом перереєстровано у Товариство з обмеженою відповідальністю Аптека Під святим духом ) з 08.06.1995 року по 26.09.1996 року та період роботи на посаді директора Товариства з обмеженою відповідальністю Сова з виконанням обов`язків фармацевта аптеки з 07.04.2000 року по 06.04.2003 року, що дає право на призначення пенсії за вислугу років, за заявою від 06.12.2018 року та призначити пенсію за вислугу років, відповідно до ст.55 Закону України Про пенсійне забезпечення .
Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (79016, м.Львів, вул.Митрополита Андрея, 10; код ЄДРПОУ 13814885) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП - НОМЕР_2 ) судовий збір в сумі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Відповідно до пп.15.5 п.15 Розділу VII Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди.
Суддя Сасевич О.М.
Повний текст рішення складено та підписано 21 жовтня 2019 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2019 |
Оприлюднено | 23.10.2019 |
Номер документу | 85084208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сасевич Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні