Рішення
від 21.10.2019 по справі 460/1929/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

21 жовтня 2019 року м. Рівне №460/1929/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Агрофонд" до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство Агрофонд (далі - позивач), звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - відповідач), про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від14.03.2019 № 0090545012. Позов обґрунтований тим, що відповідачем протиправно прийняте рішення, яким застосований штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, оскільки перевірка за аналогічний період уже проводилась, про що свідчить акт камеральної перевірки № 932/1700-50-01/40187754 від 30.11.2017 року, а повторне проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) відповідно до ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , забороняється. Просить позовні вимоги задовольнити.

Відповідачем поданий відзив на адміністративний позов в якому останній заперечує проти позовних вимог. В обґрунтування заперечень зазначає, що підставою для винесення спірного рішення став висновок акту камеральної перевірку №712/17-00-50-12/40187754 від 19.02.2019року, яким встановлено, що позивачем порушено терміни реєстрації 5 податкових накладних. При цьому, періодичність проведення камеральних перевірок своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних та період охоплення нею відомостей ЄРПН Податковим кодексом України не встановлено. За таких обставин безпідставною є позиція позивача щодо повторності такої камеральної перевірки, оскільки несвоєчасність реєстрації податкових накладних від 19.06.2017 року №832, від 22.06.2017 року № 834, від 22.06.2019 року № 835, від 23.06.2017 року № 836, від 04.08.2019 року № 842 не була предметом перевірки, результати якої оформлені актом камеральної перевірки від 30.11.2017 року №932/17-00-50-01/40187754. Просить у задоволенні позову відмовити.

20.08.2019 ухвалою прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та вирішено провести розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).

Розглянувши позовну заяву та відзив на неї, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд враховує наступне.

19.02.2019 відповідачем проведено камеральну перевірку ФГ Агрофонд з реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах ФГ АГРОФОНД , про що складений акт № 712/17-00-50-12/40187754 від 19.02.2019року.

Висновком акту камеральної перевірки встановлено, що ФГ Агрофонд порушено терміни реєстрації податкових накладних, а саме:

1. № 832 від 19.06.2017, зареєстрованої 01.08.2017, кількість днів порушення термінів реєстрації - 17;

2. № 834 від 22.06.2017, зареєстрованої 15.08.2017, кількість днів порушення термінів реєстрації - 31;

3. № 835 від 22.06.2017, зареєстрованої 15.08.2017, кількість днів порушення термінів реєстрації - 31;

4. № 836 від 23.06.2017, зареєстрованої 15.08.2017, кількість днів порушення термінів реєстрації - 31;

5. № 842 від 04.08.2017, зареєстрованої 04.09.2017, кількість днів порушення термінів реєстрації - 4.

На підставі висновку акту перевірки, 14.03.2019 відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення № 0090545012, яким до позивача застосований штраф за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на загальну суму 58460,23грн.

Не погоджуючись і прийнятим рішенням, позивач подав позов до суду.

Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Спірні правовідносини, що виникли між сторонами врегульовано, зокрема, але не виключно, Податковим кодексом України, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року №557 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 року за №959/30827.

Пунктом 1.1. статті 1 ПК України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 44.1 статті 44 ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відповідно до положень п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацом 8 пункту 11 підрозділу 2 розділу XX ПК України встановлено, що з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування), незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до ст.75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Періодичність проведення камеральних перевірок своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних та період охоплення нею відомостей ЄРПН Податковим кодексом України не встановлено.

З урахуванням викладеного, позиція позивача щодо повторності такої камеральної перевірки є неприйнятною, оскільки несвоєчасність реєстрації податкових накладних від 19.06.2017 року № 832, від 22.06.2017 року № 834, від 22.06.2019 року № 835, від 23.06.2017 року № 836, від 04.08.2019 року № 842 не була предметом перевірки, результати якої оформлені актом камеральної перевірки від 30.11.2017 року № 932/17-00-50-01/40187754.

Підставою для винесення спірного податкового повідомлення рішення є висновки акту камеральної перевірки № 712/17-00-50-12/40187754 від 19.02.2019року.

Законом України № 71 -VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України передбачено, що починаючи з 1 січня 2015 року, всі податкові накладні/розрахунки коригування до них складаються платниками податку виключно в електронному вигляді. З 1 лютого 2015 року обов`язковій реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні, сформовані за операціями, датованими починаючи з 1 лютого 2015 року, в тому числі податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, а також податкові накладні, що не надаються покупцю, а також незалежно від суми ПДВ, вказаній в такій податковій накладній. Розрахунок коригування до таких податкових накладних також обов`язково реєструється в ЄРПН.

Законом України № 1797-VІІ від 21.12.2016 року Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні внесено зміни до п. 201.10 ст. 201 в частині термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені .

У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з Податковим кодексом України № 2755-УІ від 02.12.2010 р. (зі змінами та доповненнями).

Згідно із пунктом 120-1.1 ст. 120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Отже, позивачем порушено пункт 201.10 ст. 201 ПК України, а саме порушено терміни реєстрації вищезазначених податкових накладних. При цьому, безпосередньо позивачем наведений факт не заперечується.

Положеннями ст. 120-1 Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/ розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, інших випадків незастосування законом не передбачено.

Оскільки, позивачем не підтверджено жодними доказами те, що ним вчинено всі дії щодо вчасного направлення на реєстрацію накладних до Єдиного реєстру податкових накладних, позовні вимоги є безпідставними.

Таким чином, враховуючи встановлені всі обставини справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що суб`єкт владних повноважень - відповідач у справі, діяв на підставі, в межах та у спосіб, визначені чинним законодавством, а спірне податкове повідомлення-рішення повністю відповідає встановленим у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям правомірності, обґрунтованості, неупередженості, добросовісності, розсудливості, пропорційності та своєчасності, а відтак до скасування не належить.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Вирішуючи спір, суд дійшов висновку, що відповідачем в повній мірі доведено правомірність прийнятого рішення, в той же час порушення прав позивача, про захист яких він просив в судовому порядку, не знайшло підтвердження в ході судового розгляду, тому у задоволенні позовної заяви слід відмовити повністю.

Підстави для розподілу судових витрат згідно вимог ст.139 КАС України - відсутні.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позовної заяви Фермерського господарства Агрофонд до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0090545012 від 14.03.2019 відмовити в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи:

1) позивач - Фермерське господарство "Агрофонд" (34600, Рівненська обл., Березнівський р-н, м. Березне, вул. Андріївська, 64; код ЄДРПОУ 40187754);

2) відповідач - Головне управління ДФС у Рівненській області (33023, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Відінська, 12, код ЄДРПОУ 39394217).

Суддя Комшелюк Т.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2019
Оприлюднено24.10.2019
Номер документу85111886
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/1929/19

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Рішення від 21.10.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Судовий наказ від 22.05.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні