Рішення
від 22.10.2019 по справі 240/10037/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2019 року м. Житомир справа № 240/10037/19

категорія 111020300

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Капинос О.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Житомирській області до Комунального підприємства "Гагарінське" Житомирської міської ради про стягнення коштів,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом про стягення з Комунального підприємства "Гагарінське" Житомирської міської ради податковий борг у розмірі 108686,32 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за відповідачем рахується податковий борг, який відповідачем у добровільному порядку погашено не було.

Ухвалою від 22.08.2019 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення у часників справи.

Вказана ухвала направлена відповідачу за адресою внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, однак поштове відправлення повернулося на адресу суду з відміткою поштового зв`язку "інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення ".

Відповідно до ч.11 ст. 126 КАС України зазначено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Розгляд справи здійснюється у порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи за правилами ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Позивач є юридичною особою та як платник податків перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДФС у Житомирській області.

Матеріали справи свідчать, що за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 108 686,32 грн. з яких: 60 766,18 грн. - основний борг, 47 790,84 грн. - штрафна санкція та 129,30 грн. - пеня, що підтверджується детальним зведеним розрахунком.

Податковий борг включає в себе:

-штрафні санкції на загальну суму 46 975,74 грн.

-рентна плата за спеціальне використання води на загальну суму 12,10 грн. - штрафна санкція.

-податок на прибуток на загальну суму 31 604,30 грн., з яких: 30 672,00 грн. - основний борг, 803,00 грн. - штрафна санкція та 129,30 грн. - пеня.

-земельний податок на загальну суму 30 094,18 грн. - основний борг.

Згідно п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно п. 36.1 ст. 36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Встановлено, що на підставі акту перевірки №0074/06/25/РРО/13564709 від 29.03.2018 встановлено порушення п.2.2, 2.6, 2.8, 2.9, 2.10, 2.11, 3.1, 3.2, 3.5, 7.24 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" та нараховано грошове зобов`язання на суму 46 974,74 грн., - штрафна санкція про що винесено податкове повідомлення - рішення №0007971406 від 11.04.2018 . (а.с.13)

На підставі акту перевірки №0074/06/25/РРО/13564709 від 29.03.2018 встановлено порушення пп.1, 2 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг" та нараховане грошове зобов`язання на суму 1,00 грн. - штрафна санкція про що винесено податкове повідомлення - рішення №0007981406 від 11.04.2018. (а.с.14)

Згідно п. 54.3 ст. 54 Кодексу - контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних фінансових) санкцій та гієні, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Згідно п. 58.1 ст. 58 Кодексу, контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове-повідомлення рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу. Саме податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування.

Вищезазначені податкові повідомлення-рішення були направлені на адресу відповідача, відповідачем не оскаржувались в судовому порядку, тому грошове зобов`язання відповідача в сумі 46 975,74 грн. вважається узгодженим.

Що стосується рентної плати.

За відповідачем рахується заборгованість з рентної плати за спеціальне використання води на загальну суму 12,10 грн. - штрафна санкція.

На підставі акту перевірки №1416/06-30-12-03-16 від 18.06.2018 встановлено порушення п.57.1 ст.57, п.257.5 ст.257 Кодексу та застосовано штрафну санкцію у розмірі 29,13 грн. про що винесено податкове повідомлення - рішення №0009511203 від 18.06.2018 . Залишок несплаченої суми становить 12,10 грн. (а.с. 15)

Вказане податкове повідомлення-рішення направлялось на адресу відповідача, не оскаржувалось в судовому порядку, тому грошове зобов`язання в сумі 12,10 грн. вважається узгодженим.

Щодо податку на прибуток.

За відповідачем рахується заборгованість з податку на прибуток на загальну суму 31 604,30 грн., що включає: 30 672,00 грн. - основний борг, 803,00 грн. - штрафна санкція та 129,30 грн. - пеня.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (п. 54.1 ст. 54 Кодексу), не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Матеріали справи свідчать, що відповідачем подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства від 27.02.2017, у якій самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 9 414,00 грн., з яких: 6 678,00 грн. - податок на прибуток та 2 736,00 грн. - сума авансового внеску при виплаті дивідендів. (а.с.19)

Вказане зобов`язання не сплачено в строки, визначені Кодексом, тому воно має статус податкового боргу.

Відповідачем подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства від 27.02.2018, у якій самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 7 830,00 грн., та не сплачено в строки, визначені Кодексом. (а.с.24) Отже, дане зобов`язання є узгодженим.

На підставі акту перевірки №2513/06-30-51-12 від 23.03.2018 встановлено порушення відповідачем пп.57.1.2 п.57.1 ст.57 Податкового Кодексу, в результаті чого нараховане грошове зобов`язання з податку на прибуток на суму 4 016,00 грн., що включає: 3 213,00 - основний платіж та 803,00 грн. - штрафна санкція, про що винесено податкове повідомлення - рішення №0036555112 від 03.04.2018 . (а.с.17)

Вказане податкове повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувалось в судовому порядку, тому грошове зобов`язання в сумі 4 016,00 грн. вважається узгодженим.

Відповідачем подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства від 18.02.2019, самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 10 215,00 грн., серед яких: 8 064,00 грн. - податок на прибуток та 2 151,00 грн. - сума авансового внеску при виплаті дивідендів. (а.с.18)

Вказане узгоджене зобов`язання не сплачено в строки, визначені Кодексом, тому воно має статус податкового боргу.

У зв"язку з несвоєчасною сплатою угодженого грошового зобов"язання з податку на прибуток, у відповідності до ст.129 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачу нарахована пеня у сумі 129,30 грн.

Щодо земельного податку.

Згідно матеріалів справи, за відповідачем рахується податковий борг з земельного податку на загальну суму 30 094,18 грн.

Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Кодексу - платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року. Платники податків подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, (п. 287.3 ст. 287 Кодексу).

Відповідно до п.57.3 ст.57 Кодексу у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідачем подано податкову декларацію з плати за землю від 19.02.2016, самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 10 412,49 грн. та не сплачено в строки, визначені Податковим кодексом. Залишок несплаченої суми - 4 338,52 грн. (а.с.23)

17.02.2017 відповідачем подано податкову декларацію з плати за землю, у якій, самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 11 037,24 грн., та не сплачено в строки, визначені Кодексом.(а.с.21)

19.02.2018 відповідачем подано податкову декларацію з плати за землю, у якій самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 11 038,82 грн. та не сплачено в строки, визначені Податковим кодексом.(а.с.20)

14.02.2019 відповідачем подано податкову декларацію з плати за землю, у якій самостійно визначено грошове зобов`язання в сумі 11 038,82 грн. та не сплачено в строки, визначені Податковим кодексом. Залишок несплаченої суми 3 679,60 грн. (а.с.22)

Отже, грошове зобов"язання зі сплати земельного податку на загальну суму 30 094,18 грн. є узгодженим та набуло статусу податкового боргу.

Правовими положеннями п. 59.1 статті 59 Кодексу встановлено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається) (ст.59.5 Кодексу).

Головним управлінням ДФС у Житомирській області було надіслано податкову вимогу форми "Ю" №1267 від 12.2012 на суму 13468,25 грн., що була отримана представником за довіреністю. (а.с.12)

Відповідно до п. 95.1 ст.95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи викладене, зважаючи на те, що відповідач відзиву на позовну заяву та доказів погашення податкового боргу суду не надав, докази оскарження вказаної податкової заборгованості в адміністративному або судовому порядку в матеріалах справи відсутні, сума податкового зобов`язання є узгодженою, відтак, позовні вимоги про стягнення податкового боргу підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 242-246,295 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Позов задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства "Гагарінське" Житомирської міської ради (вул.Гагаріна,47, м.Житомир, 10002, код ЄДРПОУ 13564709) на користь державного бюджету в особі Головного управління ДФС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7 м. Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 39459195) податкову заборгованість в сумі 108686,32 грн. (сто вісім тисяч шістсот вісімдесят шість гривень тридцять дві копійки) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Капинос

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85115794
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/10037/19

Рішення від 22.10.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні