Рішення
від 23.10.2019 по справі 826/5627/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 жовтня 2019 року № 826/5627/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю Традекс-Трейд про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Обставини справи:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту - позивач, Комісія) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Традекс-Трейд (далі по тексту - відповідач, ТОВ Традекс-Трейд ) в якому просила стягнути з відповідача штраф в розмірі 200 000,00 грн. до Державного бюджету України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ Традекс-Трейд не сплачено штрафні санкції у розмірі 200 000,00 грн., які виникли на підставі постанови Комісії від 25.10.2016 року № 575-ЦА-УП-Т про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Ухвалою суду від 23.05.2017 року відкрито скорочене провадження та запропоновано відповідачу надати заперечення на позовну заяву.

09.06.2017 року представником ТОВ Традекс-Трейд подано до суду клопотання про зупинення провадження по справі, у зв`язку з оскарження в судовому порядку (справа №826/3483/17) постанови Комісії від 25.10.2016 року № 575-ЦА-УП-Т про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.11.2017 року зупинено провадження по даній справі до набрання законної сили рішення у справі №826/3483/17.

21.08.2019 року на адресу суду надійшло клопотання представника позивача, в якому останній повідомив суд про те, що обставини, які слугували підставою для зупинення провадження в дані справі відпали та просив поновити провадження в справі.

Ухвалою суду від 27.08.2019 року поновлено провадження по даній справі.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03 жовтня 2017 року №2147-VIII, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України та викладено його у новій редакції.

Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України у новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, дійшов наступних висновків.

Обставини встановлені судом і норми права, які застосував суд.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно частини 1 статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Відповідно до пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 №2180/24712 (зі змінами та доповненнями від 16.12.2014 року № 1713) (далі по тексту - Положення), розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватися, зокрема, шляхом подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

25.10.2016 року Комісією у відношенні ТОВ Традекс-Трейд було прийнято постанову 25.10.2016 року № 575-ЦА-УП-Т про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (далі по тексту - оскаржувана постанова)(а.с.25).

Оскаржувана постанова була відправлена Комісією на адресу ТОВ Традекс-Трейд - 01.11.2016 року, що підтверджується копією Списку № 1, який міститься в матеріалах справи (а.с.30).

На момент прийняття рішення у справі, відповідач не надав суду доказів сплати штрафу у розмірі 200 000,00грн., який виник на підставі оскаржуваної постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 11 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за умисні дії, що мають ознаки маніпулювання на фондовому ринку, визначені цим Законом - у розмірі від десяти до п`ятдесяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або в розмірі до ста п`ятдесяти відсотків прибутку (надходжень), одержаних в результаті цих дій.

Згідно статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Як вбачається з матеріалів справи та зазначалося вище судом, відповідач скористався свої правом та оскаржив до суду постанову Комісії від 25.10.2016 року № 575-ЦА-УП-Т про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Зазначене стало підставою для зупинення провадження в даній справі.

Так, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2019 року вказаний адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправною та скасовано постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25 жовтня 2016 року №575-ЦА-УП-Т.

В іншій частині адміністративного позову відмовлено.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.06.2019 року в справі № 826/3483/17 апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задоволено.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 лютого 2019 року скасовано та ухвалено нове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Традекс-трейд до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови; визнання протиправними дій щодо відмови розглядати скаргу відмовлено.

Таким чином, враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, оскільки рішенням апеляційної інстанції встановлено правомірність оскаржуваної постанови, на підставі якої в даному провадженні підлягає стягненню з відповідача штраф в розмірі 200 000,00 грн. до Державного бюджету України.

Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на задоволення позовних вимог, та згідно з вимогами статті 139 КАС України, судові витрати на користь позивача не підлягають стягненню, оскільки він є суб`єктом владних повноважень.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України суд,

В И Р І Ш И В:

Задовольнити адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю Традекс-Трейд про стягнення штрафу.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Традекс-Трейд (код ЄДРПОУ 35017751, місцезнаходження: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 52-А) до Державного бюджету (на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 200 000,00 грн. (двісті тисяч гривень, 00 копійок).

Рішення виконується негайно.

Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 КАС України.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України в редакції Закону №2147-VIII, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.10.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85117615
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5627/17

Рішення від 23.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Постанова від 10.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 23.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні