Рішення
від 25.09.2019 по справі 280/3386/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

25 вересня 2019 року 16 год. 05 хв.Справа № 280/3386/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Максименко Л.Я.

за участю секретаря судового засідання Биховської А.П.

представника позивача - Дондик Г.П.

представника відповідачів - Близнюк К.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторгпродукт»

до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області

про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач-2), відповідно до якого, враховуючи уточнений адміністративний позов від 02.08.2019 просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1095365/37834589 від 05.03.2019 по податковій накладній №19 від 23.01.2019;

зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну №19 від 23.01.2019, що складена Товариством з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт , датою її фактичного отримання 15.02.2019;

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1095363/37834589 від 05.03.2019 по податковій накладній №20 від 23.01.2019;

зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну №20 від 23.01.2019, що складена Товариством з обмеженою Запоріжторгпродукт , датою її фактичного отримання 15.02.2019;

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1095360/37834589 від 05.03.2019 по податковій накладній №25 від 25.01.2019;

зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну №25 від 25.01.2019, що складена Товариством з обмеженою Запоріжторгпродукт , датою її фактичного отримання 15.02.2019;

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1095369/37834589 від 05.03.2019 по податковій накладній №32 від 30.01.2019;

зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі Додаткову накладну №32 від 30.01.2019, що складена Товариством з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт , датою її фактичного отримання 15.02.2019;

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1095375/37834589 від 05.03.2019 по податковій накладній №28 від 28.01.2019;

зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 28 від 28.01.2019, що складена Товариством з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт , датою їх фактичного отримання 15.02.2019;

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1095371/37834589 від 05.03.2019 по податковій накладній №30 від 28.01.2019;

зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну №30 від 28.01.2019, що складена Товариством з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт , датою їх фактичного отримання 15.02.2019.

В обґрунтування заявленого позову посилається на те, що реєстрацію спірних податкових накладних Товариства з обмеженою Запоріжторгпродукт було безпідставно зупинено. Стверджує, що ним було подано до контролюючого органу письмові пояснення, а також підтверджуючі документи, однак рішеннями №1095365/37834589 від 05.03.2019, №10953663/37834589 від 05.03.2019, №1095360/37834589 від 05.03.2019, №1095369/37834589 від 05.03.2019, №1095375/37834589 від 05.03.2019, №1095371/37834589 від 05.03.2019 відмовлено у реєстрації податкових накладних №19 від 23.01.2019, №20 від 23.01.2019, №25 від 25.01.2019, №32 від 30.01.2019, №28 від 28.01.2019, №30 від 28.01.2019. Зазначає, що у квитанціях про реєстрацію податкових накладних, відповідно до яких зупинено реєстрацію спірних податкових накладних, не зазначено конкретний вид критерію ризиковості, а також рішення, яким позивач віднесений до переліку ризикових платників. На думку позивача, оскаржувані рішення не містять належної мотивації. З огляду на викладене, просить суд задовольнити позовні вимоги.

Відповідачі позов не визнали, у письмовому відзиві від 09.08.2019 вх. № 33075 посилаються на те, що реєстрація податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт №19 від 23.01.2019, №20 від 23.01.2019, №25 від 25.01.2019, №32 від 30.01.2019, №28 від 28.01.2019, №30 від 28.01.2019 була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України як таких, що відповідають пп.1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податків» , обсяг постачання товарів/послуг 2306 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 «Критеріїв ризиковості платника податків» . На розгляд комісії платником податку подано додаткові документи, але рішеннями № №1095365/37834589 від 05.03.2019, №10953663/37834589 від 05.03.2019, №1095360/37834589 від 05.03.2019, №1095369/37834589 від 05.03.2019, №1095375/37834589 від 05.03.2019, №1095371/37834589 від 05.03.2019 відмовлено у реєстрації податкових накладних, у зв`язку із неподанням всіх необхідних документів. Із огляду на таке вважають, що відповідач 2 діяв у відповідності до вимог чинного законодавства, а отже підстави для задоволення позову відсутні.

Ухвалою суду від 17.07.2019 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі № 280/3386/19. Призначено підготовче судове засідання на 12.08.2019.

Протокольною ухвалою суду від 12.08.2019 відкладено підготовче судове засідання у справі на 29.08.2019.

Протокольною ухвалою суду від 29.08.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 25.09.2019.

У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги. Просив суд їх задовольнити.

Представник відповідачів заперечив проти позову з підстав, викладених у відзиві. Просив суд відмовити у позові.

У судовому засіданні 25.09.2019 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 243 КАС України, у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив.

Товариство з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт зареєстровано як юридична особа 22.09.2008. Основним видом діяльності підприємства є виробництво олії та тваринних жирів (КВЕД: 10.41).

18 грудня 2019 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Фенікс Агро» (покупець) був укладений Договір поставки № К18/12/18.

На виконання Договору № К18/12/18 позивачем 23.01.2019 було поставлено ТОВ «Фенікс Агро» товар (шрот з насіння соняшника) на суму 112 993,95 грн., про що складено видаткову накладну № РН-00018 від 23.01.2019, рахунок-фактуру № СФ-0000005 від 16.01.2019. Перевезення товару здійснювалось покупцем відповідно до товарно-транспортної накладної № 018 від 23.01.2019. Оплата підтверджується платіжними дорученнями № 858 від 22.01.2019, № 859 від 22.01.2019, № 860 від 22.01.2019.

ТОВ Запоріжторгпродукт за фактом поставки за договором виписало податкову накладну № 19 від 23.01.2019 та направило через автоматизовану систему до ДФС України для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, надійшла Квитанція згідно якої, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товарів/послуг 2306 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податків . ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання даних вимог, позивачем подано відповідачу повідомлення від 27.02.2019 № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095365/37834589 було відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з мотивів ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Товариством вживались заходи щодо адміністративного оскарження рішення комісії, зокрема подано скаргу від 11.03.2019 до Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України, на рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095365/37834589.

Однак, рішенням Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України № 15977/37834589/2 від 20.03.2019, скаргу залишено без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095365/37834589 -без змін.

Також, на виконання Договору № К18/12/18 позивачем 23.01.2019 було поставлено ТОВ «Фенікс Агро» товар (шрот з насіння соняшника) на суму 109 029,25 грн., про що складено видаткову накладну № РН-00019 від 18.04.2019, рахунок-фактуру № СФ-0000005 від 16.01.2019. Перевезення товару здійснювалось покупцем відповідно до товарно-транспортної накладної № 019 від 23.01.2019. Оплата підтверджується платіжними дорученнями № 858 від 22.01.2019, № 859 від 22.01.2019, № 860 від 22.01.2019.

ТОВ Запоріжторгпродукт за фактом поставки за договором виписало податкову накладну № 20 від 23.01.2019 та направило через автоматизовану систему до ДФС України для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, надійшла Квитанція згідно якої, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товарів/послуг 2306 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податків . ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання даних вимог, позивачем подано відповідачу повідомлення від 27.02.2019 № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095363/37834589 було відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з мотивів ненадання платником податку копій документів: а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Товариством вживались заходи щодо адміністративного оскарження рішення комісії, зокрема подано скаргу від 12.03.2019 до Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України, на рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095363/37834589.

Однак, рішенням Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України № 16198/37834589/2 від 21.03.2019, скаргу залишено без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095363/37834589 -без змін.

Також, на виконання Договору № К18/12/18 позивачем 25.01.2019 було поставлено ТОВ «Фенікс Агро» товар (шрот з насіння соняшника) на суму 169 079,95 грн., про що складено видаткову накладну № РН-00020 від 25.01.2019, № СФ-0000005 від 16.01.2019. Перевезення товару здійснювалось покупцем відповідно до товарно-транспортної накладної № 20 від 25.01.2019. Оплата підтверджується платіжним дорученням №8230 від 07.02.2019.

ТОВ Запоріжторгпродукт за фактом поставки за договором виписало податкову накладну № 25 від 25.01.2019 та направило через автоматизовану систему до ДФС України для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, надійшла Квитанція згідно якої, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товарів/послуг 2306 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податків . ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання даних вимог, позивачем подано відповідачу повідомлення від 27.02.2019 № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095360/37834589 було відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з мотивів ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Товариством вживались заходи щодо адміністративного оскарження рішення комісії, зокрема подано скаргу від 11.03.2019 до Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України, на рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095360/37834589.

Однак, рішенням Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України № 15979/37834589/2 від 20.03.2019, скаргу залишено без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095360/37834589 -без змін.

Також, на виконання вищевказаного Договору поставки позивачем 30.01.2019 було поставлено ТОВ «Фенікс Агро» товар на суму 171 068,40 грн., про що складено видаткову накладну № РН-0000025 від 30.01.2019, рахунок-фактура № СФ-0000021 від 30.01.2019. Перевезення товару здійснювалось покупцем відповідно до товарно-транспортної накладної № 25 від 30.01.2019. Оплата підтверджується платіжним дорученням №8230 від 07.02.2019.

ТОВ Запоріжторгпродукт`за фактом поставки за договором виписало податкову накладну № 32 від 30.01.2019 та направило через автоматизовану систему до ДФС України для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, надійшла Квитанція згідно якої, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товарів/послуг 2306 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податків . ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання даних вимог, позивачем подано відповідачу повідомлення від 27.02.2019 № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095369/37834589 було відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з мотивів ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Товариством вживались заходи щодо адміністративного оскарження рішення комісії, зокрема подано скаргу від 12.03.2019 до Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України, на рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095369/37834589.

Однак, рішенням Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України № 16219/37834589/2 від 21.03.2019, скаргу залишено без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095369/37834589 -без змін.

Також, 09 листопада 2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «МІКС КОРМ» (покупець) був укладений Договір поставки № 0911/1.

На виконання Договору № 0911/1 позивачем 28.01.2019 було поставлено ТОВ «МІКС КОРМ» товар на суму 113 438,26 грн., про що складено видаткову накладну № РН-0000022 від 28.01.2019. Перевезення товару здійснювалось покупцем відповідно до товарно-транспортної накладної № 0000022 від 28.01.2019. Оплата підтверджується платіжним дорученням № 151 від 29.01.2019.

ТОВ Запоріжторгпродукт за фактом поставки за договором виписало податкову накладну № 28 від 28.01.2019 та направило через автоматизовану систему до ДФС України для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, надійшла Квитанція згідно якої, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товарів/послуг 2306 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податків . ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання даних вимог, позивачем подано відповідачу повідомлення від 27.05.2019 № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095375/37834589 було відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з мотивів ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Товариством вживались заходи щодо адміністративного оскарження рішення комісії, зокрема подано скаргу від 11.03.2019 до Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України, на рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095375/37834589.

Однак, рішенням Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України № 15978/36163926/2 від 20.03.2019, скаргу залишено без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095375/37834589 -без змін.

Також, 23 жовтня 2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Запоріжторгпродукт (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «БІОТРЕЙД» (покупець) був укладений Договір № 2310/18-ЗБ.

На виконання Договору № 0911/1 позивачем 28.01.2019 було поставлено ТОВ «МІКС КОРМ» товар на суму 786 006,22 грн., про що складено видаткову накладну № РН-0000022 від 28.01.2019. Перевезення товару здійснювалось покупцем відповідно до товарно-транспортної накладної № 00022 від 28.01.2019, акт приймання-передачі товару згідно договору № 2310/18-ЗБ від 23.10.2018. Оплата підтверджується платіжним дорученням №010113 від 31.01.2019.

ТОВ Запоріжторгпродукт за фактом поставки за договором виписало податкову накладну № 30 від 28.01.2019 та направило через автоматизовану систему до ДФС України для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом із тим, за допомогою програми електронного документообігу, надійшла Квитанція згідно якої, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товарів/послуг 2306 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податків . ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання даних вимог, позивачем подано відповідачу повідомлення від 27.05.2019 № 4 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Рішенням Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095371/37834589 було відмовлено в реєстрації даної податкової накладної з мотивів ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Товариством вживались заходи щодо адміністративного оскарження рішення комісії, зокрема подано скаргу від 11.03.2019 до Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України, на рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095371/37834589.

Однак, рішенням Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України № 15992/36163926/2 від 20.03.2019, скаргу залишено без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 05.03.2018 №1095371/37834589 -без змін.

Не погоджуючись із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних та з вимогою вчинити певні дії позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів визначає Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок роботи комісій).

Пунктом 6 Порядку роботи комісій визначено, що до складу комісій регіонального рівня включаються посадові особи головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС. До складу комісії центрального рівня включаються посадові особи ДФС.

Згідно з п.7 Порядку роботи комісій, комісія контролюючого органу складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж семи членів.

Відповідно до п.17 Порядку роботи комісій, засідання комісії контролюючого органу є правоможним за умови присутності на ньому не менше двох третин її затвердженого персонального складу. (…) Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії. У разі рівної кількості голосів голос головуючого є вирішальним. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні.

Згідно з п.23 Порядку роботи комісій, протокол засідання комісії контролюючого органу повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Також, згідно з вимогами п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом № 144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків).

Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).

Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та оформлюється протоколом.

До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.

За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" як платників з ознаками ризиковості.

На сайті ДФС України 13.11.2018 оприлюднено критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 31.10.2018 № 26010-06-05/28170), затверджені керівником ДФС України 05.11.2018.

Отже, на час виникнення спірних правовідносин та прийняття спірних у цій справі актів індивідуальної дії, хоча й набула чинності змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у відповідності до вимог якої прийнято Порядок № 117, проте реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій.

Згідно пп. 1.6 Критеріїв, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» ; платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Крім того, відповідно до п. 2.1. Критеріїв, податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій, якщо, зокрема, обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній /розрахунку коригуваннядо податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює абоперевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Тобто, зупиняючи реєстрацію податкових накладних контролюючий орган послався як на п. 1.6, так і на п. 2.1 Критеріїв ризиковості платників податків.

Проте, суд зазначає, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України. Акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством. Вказана позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 02.04.2019 по справі 822/1878/18.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію ризиковості здійснення операцій. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості здійснення операцій, при цьому не зазначення такого критерію(їв) ризиковості платника податку та/або критерію(їв) ризиковості здійснення операцій, та без зазначення переліку документів, які пропонується надати контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, суд вважає, що зупинення реєстрації спірних податкових накладних відбулось із порушенням законодавчо визначених підстав та процедури.

Згідно з вимогами п. 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують товар в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Як вбачається з п. 15 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктом 16 Порядку № 117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Згідно з вимогами п.п. 18-20 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до вимог п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як слідує з п.22 Порядку № 117, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Відповідно до пункту 23 Порядку №117, таке рішення приймається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Із оспорюваних рішень Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про відмову у реєстрації податкових накладних підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації спірних податкових накладних є ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Указані переліки помічені хрестиком без наявності відповідних підкреслень, як того вимагає форма рішення чи будь-яких дописів з конкретизацією відсутніх документів.

У відзиві на позовну заяву контролюючий орган, як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних також посилається на те, що платником податку не у повному обсязі надано документи відповідно до п. 14 Порядку № 117, а саме: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Суд не приймає до уваги вказані доводи, оскільки, як свідчать надані до матеріалів справи скріншоти із системи платником податків надавались до контролюючого органу та до суду платіжні доручення та банківські виписки на підтвердження оплати за господарськими операціями, за якими складено спірні податкові накладні. Проте надані документи не були враховані контролюючим органом під час прийняття оскаржуваних рішень.

Всі первинні документи які підтверджують господарські операції, за якими складено спірні податкові накладні Товариство надавало контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Під час розгляду справи відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваного рішення.

У той самий час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд робить висновок, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової спірних накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторгпродукт» про визнання протиправними та скасування оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, суд звертає увагу, що відповідно до вимог п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Так, пунктом 28 Порядку №117, окрім іншого, визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

При цьому, згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджували здійснення господарських операцій по поданим податковим накладним. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно до ч. 3 ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторгпродукт» №19 від 23.01.2019, №20 від 23.01.2019, №25 від 25.01.2019, №32 від 30.01.2019, №28 від 28.01.2019, №30 від 28.01.2019 датою їх направлення, зокрема, 15.02.2019

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ст. 90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Щодо стягнення витрат на правничу допомогу суд зазначає наступне.

Частиною 1 ст.132 КАС України встановлено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Частинами 1 та 2 ст.16 КАС України встановлено, що учасники справи мають право користуватися правничою допомогою.

Представництво в суді, як вид правничої допомоги, здійснюється виключно адвокатом (професійна правнича допомога), крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до вимог ст.134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.

Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Відповідно до ст. 30 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.

З метою отримання професійної правничої допомоги позивачем було укладено із Запорізькою філією адвокатського об`єднання «Мітракс» в особі директора ОСОБА_1 договір про надання правової допомоги № 15/ЗФ від 03.06.2019 (копія знаходиться в матеріалах справи).

Відповідно до звіту № 1 до договору про надання правової допомоги № 15/ЗФ від 03.06.2019 за вказаним договором надано наступні послуги:

- складання та подання адміністративного позову до ГУ ДФС у Запорізькій області. ДФС України щодо визнання протиправним та скасування рішення про відмов) в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних від 10.05.2019 №1159508/41454369 та зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 03.04.2019 року №107 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних датою її направлення, зокрема 03.04.2019 вартістю 3000,00 грн.

- детальне вивчення і аналіз наданих рішень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від №19 від 23.01.2019 рішення від 05.03.2018 №1095365/37834589, №20 від 23.01.2019р. №1095363/37834589, №25 від 25.01.2019 №1095360/37834589, №32 від 30.01.2019 №1095369/37834589, №28 від 28.01.2019 №1095375/37834589 №30 від 28.01.2019р. №1095371/37834589 вартістю 1590,00 грн.;

- детальне вивчення і аналіз первинних документів до рішень комісії: податкові накладні, квитанції, повідомлення, документи довільного формату, договори, специфікації, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, акти приймання-передачі, виписки банку вартістю 9 435,00 грн.;

- консультування Замовника з приводу можливих перспектив отримання оплати за фактично виконану роботу вартістю 795,00 грн.;

- підготовка позовної заяви до ГУ ДФС в Запорізькій області та ДФС України вартістю 2 385,00 грн.;

- підготовка уточненої позовної заяви до ГУ ДФС в Запорізькій області та ДФС України вартістю 795,00 грн.

Так, суд вважає обґрунтованим надання правничої допомоги з підготовки та подання позову по справі №280/3386/19 вартістю 2 385,00 грн., оскільки як позов так і долучений до позову пакет документів дійсно є великим та змістовним, а копії документів оформлені у відповідності до вимог законодавства.

При цьому, суд вважає безпідставним розмежування у переліку послуг, наданих адвокатом детального вивчення і аналізу наданих рішень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та детального вивчення і аналізу первинних документів до рішень комісії як окремих послуг.

На думку суду, вказані дії є єдиним процесом опрацювання та підготовки письмових доказів до позовної заяви, необхідних для обґрунтування правової позиції позивача у справі. Тому, суд вважає обґрунтованим включення до складу витрат на правову допомогу послуги з детального вивчення і аналізу наданих рішень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та первинних документів до рішень комісії загальною вартістю 9 435,00 грн.

Щодо включення адвокатом до наданого переліку послуг з правничої допомоги консультування замовника з приводу можливих перспектив отримання оплати за фактично виконану роботу вартістю 795,00 грн., суд зауважує, що такі дії не відносяться безпосередньо до різновидів адвокатської діяльності та послуг, які надаються клієнтам в розумінні Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність .

Щодо підготовка уточненої позовної заяви до ГУ ДФС в Запорізькій області та ДФС України вартістю 795,00 грн., суд зазначає, що в уточненій позовній заяві представником позивача змінено лише дату направлення податкових накладних до ЄРПН, у зв`язку з допущенням помилки при формуванні первинного позову. Тож, включення вказаних послуг до правничої допомоги суд вважає безпідставним.

Посилання представника відповідача у клопотанні про зменшення витрат на правничу допомогу від 29.08.2019 вх. № 35676 на ненадання до матеріалів справи акту приймання-передачі є необґрунтованим, оскільки наданий звіт підписаний та погоджений як позивачем так і його адвокатом, та за своєю суттю і є підтвердженням виконання умов договору та надання послуг за договором.

Відтак, на думку суду, відповідачем не доведено неспівмірність витрат на оплату правничої допомоги.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору на суму 11 526 грн. та правової допомоги у розмірі 11 820,00 грн. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Керуючись статтями 2, 7, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративий позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторгпродукт» (69035, м. Запоріжжя, вул. Волгоградська, 26а, оф.9, код ЄДРПОУ 37834589) до Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 39292197) Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №1095365/37834589 від 05.03.2019, №10953663/37834589 від 05.03.2019, №1095360/37834589 від 05.03.2019, №1095369/37834589 від 05.03.2019, №1095375/37834589 від 05.03.2019, №1095371/37834589 від 05.03.2019.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторгпродукт» №19 від 23.01.2019, №20 від 23.01.2019, №25 від 25.01.2019, №32 від 30.01.2019, №28 від 28.01.2019, №30 від 28.01.2019 датою їх направлення, а саме, 15.02.2019.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Запоріжторгпродукт» судовий збір у розмірі 11 526 (одинадцять тисяч п`ятсот двадцять шість) гривень 00 копійок та витрати на правничу допомогу у розмірі 11 820,00 грн. (одинадцять тисяч вісімсот двадцять гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 07.10.2019.

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85144763
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/3386/19

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 26.11.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 25.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Рішення від 25.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні