Рішення
від 22.10.2019 по справі 560/2762/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2762/19

РІШЕННЯ

іменем України

22 жовтня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.

за участю:секретаря судового засідання Зарічан М.В., представника позивача Горгоц А.А., представника відповідача Гули В.П. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Діал лок" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання дій протиправними,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області в якому просить суд:

визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Хмельницькій області щодо нарахування та стягнення пені в сумі 76552,77 грн.;

зобов`язати Відповідача зарахувати кошти в сумі 76552,77 грн. на інтегровану картку платника податку на прибуток ПП "Діал лок";

стягнути з відповідача судові витрати по справі на користь позивача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з інтегрованої картки за платежем 85 11021000 00 Приватного підприємства "Діал лок" Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області 19 липня 2019 року визначено та стягнуто за рахунок переплати суму податкового боргу (за платежем пеня) в розмірі - 76552,77 грн.

Зі змісту роздруківки по особовому рахунку позивач дізнався, що пеня виникла у зв`язку з визначенням позивачу за наслідками проведення податкової перевірки грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі - 283500 грн.

Приватне підприємство "Діал лок" вважає, що такі діє працівників ГУ ДФС у Хмельницькій області, вчинені з порушенням норм чинного законодавства, тому звернулося до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року відкрито провадження та призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

29 липня 2019 року представником Головного управління ДФС у Хмельницькій області подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що за наслідками планової перевірки ПП "Діал лок", проведеної працівниками управління аудиту (акт від 21 червня 2019 року № 0475/22-01-14-01-37098460) прийнято податкове повідомлення-рішення від 08 липня 2019 року № 0008241401 з податку на прибуток на суму основного платежу 189000 грн. та штрафної санкції 94500 грн.

В інтегрованій картці платника ПП "Діал лок" з податку на прибуток 19 липня 2019 року згідно податкового повідомлення - рішення №0008241401 від 08 липня 2019 року відображено суму основного платежу та штрафних санкцій, а також суму пені у розмірі 76552,77 грн. розраховану засобами автоматизованих інформаційних систем ДФС за правилами, визначеними пунктом 7 розд. ІІІ Порядку № 422.

Також 10 липня 2019 року в ІКП відображена сплата нарахованого грошового зобов`язання, визначеного за результатами вищевказаної документальної планової виїзної перевірки, згідно платіжного документу від 10 липня 2019 року № 488 на суму 283500 гривень.

На переконання відповідача, у зв`язку із сплатою позивачем 10 липня 2017 року податкового зобов`язання, визначеного податковим повідомленням-рішенням від 08 липня 2019 року за № 0008241401 в розмірі 283500,00 грн., ГУ ДФС у Хмельницькій області закінчило нарахування пені в розмірі 76552,77 грн.

Таким чином, ГУ ДФС у Хмельницькій області вважає, що діяло виключно у відповідності з Податковим кодексом України, іншими законами України та іншими нормативно - правовими актами, у межах повноважень наданих чинним законодавством. Оскаржувані дії вчинено відповідно до норм чинного законодавства, саме тому оскаржувані дії є законними та обґрунтованими, а підстави для задоволення позову - відсутні.

16 жовтня 2019 року представником позивача подано заперечення на відзив в яких зазначає, що згідно з нормами податкового законодавства України, підставою для нарахування суми пені є порушення, встановленого ПК України, строку погашення узгодженого грошового зобов`язання або строку сплати податкового зобов`язання та вказує, що оскільки позивач своєчасно сплатив грошові зобов`язання, нараховані контролюючим органом (протягом 10 днів з дня прийняття податкового повідомлення - рішення), нарахування пені є протиправним.

Протокольною ухвалою проголошеною у судовому засіданні 22 жовтня 2019 року, суд ухвалив замінити відповідача Головне управління ДФС у Хмельницькій області на належного, а саме Головне управління ДПС у Хмельницькій області.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив суд позов задоволити з підстав викладених у позовній заяві та запереченнях на відзив.

Представник відповідача заперечував проти задоволення заявлених позовних вимог, вказував на правомірність дій відповідача та просив відмовити у задоволенні позову з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представника позивача, заперечення представника відповідача, повно та всебічно дослідивши матеріали справи у їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив наступне.

Суд встановив, що за наслідками планової перевірки ПП "Діал лок", проведеної працівниками управління аудиту (акт від 21 червня 2019 року № 0475/22-01-14-01-37098460) встановлено порушення п. 44.1,44.2 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, п. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року № 996-ХIV (із змінами та доповненнями), п.6 п.7, Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати" затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року №318 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 року за № 27/4248, П(С)БО 6 "Виправлення помилок і зміни в фінансових звітах", затвердженого Наказом Мінфіну від 28 травня 1999 року № 137, Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Мінфіну від 30 листопада 1999 року № 291 в результаті чого занижено податок на прибуток за 2016 рік в сумі 189 000 гривень.

За результатами перевірки по вищевказаних порушеннях відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 08 липня 2019 року № 0008241401 з податку на прибуток на суму основного платежу 189000 грн. та штрафної санкції - 94500 гривень.

Сума грошових зобов`язань, які нараховані позивачу відповідно до податкового повідомлення-рішення № 0008241401 від 08 липня 2019 року на загальну суму - 283500 грн. сплачено позивачем 10 липня 2019 року у повному обсязі та у строк, установлений законом і визначений у податковому повідомленні-рішенні, відповідно до платіжного доручення № 488 від 10 липня 2019 року.

Проте, в інтегрованій картці платника ПП "Діал лок" з податку на прибуток 19 липня 2019 року згідно податкового повідомлення - рішення №0008241401 від 08 липня 2019 року відображено суму основного платежу та штрафних санкцій, а також суму пені у розмірі - 76552,77 грн.

Вважаючи такі дії податкового органу протиправними, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Згідно з пунктом 16.1.4 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пункту 58.3 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Пунктом 57.3 статті 57 ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Як встановлено з матеріалів справи, податкове повідомлення-рішення № 0008241401 від 08 липня 2019 року на загальну суму - 283500 грн. було вручено позивачу 09 липня 2019 року, а тому граничним строком сплати податкових зобов`язань є 19 липня 2019 року.

У зв`язку з сплатою позивачем 10 липня 2019 року податкового зобов`язання визначеного податковим повідомленням-рішенням № 0008241401 від 08 липня 2019 року в розмірі 283500 грн., відповідач закінчив нарахування пені в розмірі 76552,77 грн. та відобразив її в інтегрованій картці платника.

Пеня за положеннями підпункту 14.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України, це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суму грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Системний аналіз положень пунктів 14.1.153, 14.1.175 та 14.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України свідчить про те, що об`єктом нарахування пені є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплачена платником податків у встановлений строк.

Відтак, обов`язковими умовами нарахування пені є їх сукупність, а саме наявність у платника податку обов`язку по сплаті узгодженого грошового зобов`язання та порушення строків його сплати.

Водночас, самого факту наявності узгодженого грошового зобов`язання, яке сплачене у встановлені Кодексом строки, недостатньо для нарахування пені, оскільки податковий орган впродовж всього розгляду справи доводить, що пеня застосована ним як фінансова санкція, а не як засіб забезпечення податкового зобов`язання.

Об`єктом нарахування пені є грошове зобов`язання визначене контролюючим органом згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України, яке за умовами пункту 57.3 статті 57 ПК України, платник податків зобов`язаний сплатити протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення - рішення.

Тобто, з наведеного слідує, що нарахування платнику податку пені в разі визначення контролюючим органом суми грошового зобов`язання за результатами податкової перевірки починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання.

Таким чином, суд зазначає, що сплата узгодженої суми грошового зобов`язання у встановлений Кодексом строк виключає одну із умов нарахування пені, доводить відсутність складу податкового правопорушення, що унеможливлює прийняття позиції податкового органу про правомірність нарахування пені, правила обчислення якої встановлені статтею 129 ПК України та діють тільки за умов наявності підстав її нарахування.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 08 травня 2018 року у справі №822/2821/17.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що оскільки грошове зобов`язання, яке було визначено у податковому повідомленні-рішенні № 0008241401 від 08 липня 2019 року позивач сплатив у межах встановленого ст. 57 ПК України 10 денного терміну у повному обсязі, суд вважає, що у податкового органу були відсутні підстави для нарахування та стягнення пені в розмірі 76552,77 грн., тому позовні вимоги Приватного підприємства "Діал лок" є обґрунтованими та об`єктивно підтверджуються доказами що містяться в матеріалах справи, відтак адміністративний позов Приватного підприємства "Діал лок" підлягає до задоволення.

У зв`язку із задоволенням позовних вимог Приватного підприємства "Діал лок", з врахуванням положень ст. 139 КАС України, суд приходить до висновку, що на користь позивача необхідно стягнути судовий збір в розмірі 1921 грн., за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов - задоволити.

Визнати дії Головного управління ДПС у Хмельницькій області щодо нарахування та стягнення пені в сумі 76552 (сімдесят шість тисяч п`ятсот п`ятдесят дві) грн. 77 коп. протиправними.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області зарахувати кошти в сумі 76552 (сімдесят шість тисяч п`ятсот п`ятдесят дві) грн. 77 коп. на інтегровану картку платника податку Приватного підприємства "Діал лок".

Стягнути на користь Приватного підприємства "Діал лок" 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 24 жовтня 2019 року

Позивач:Приватне підприємство "Діал лок" (вул. Прибузька, 20/1, Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 37098460) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957)

Головуючий суддя П.І. Салюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2019
Оприлюднено28.10.2019
Номер документу85145840
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2762/19

Рішення від 22.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні