ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
23 жовтня 2019 року м. Київ№ 640/13735/19
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., під час розгляду у порядку спрощеного провадження адміністративної справи
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю НОТІС-2006 доТрускавецької міської ради третя особаПриватне підприємство Квітка Полонини провизнання нечинним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Нотіс-2006" (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 51, літера Б, офіс 9, код ЄДРПОУ 34532720) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Трускавецької міської ради Львівської області (82200, Львівська обл., м. Трускавець, вул. Бориславська, 2, код ЄДРПОУ 26230588), третя особа - Приватне підприємство "Квітка Полонини" (82200, Львівська обл., м. Трускавець, бульвар Торосевича, 8, код ЄДРПОУ 35722104) про визнання нечинним та скасування рішення від 20.06.2019 № 1379 "Про розроблення детального плану території земельної ділянки за адресою бул. Тарасевича , 8".
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.07.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Розглядаючи справу, суд дійшов висновку про необхідність закриття провадження у даній справі, виходячи з наступних підстав.
Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Пунктом 1 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Відповідно до пункту 2 цієї частини публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
У пункті 7 цієї частини визначено, що суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Відповідно до висновку Великої Палати Верховного Суду, викладеному у постанові від 04.09.2018 у справі № 823/2042/16, помилковим є поширення юрисдикції адміністративних судів на усі спори, стороною яких є суб`єкт владних повноважень, оскільки при вирішенні питання про розмежування компетенції судів щодо розгляду адміністративних і господарських справ недостатньо застосування виключно формального критерію - визначення суб`єктного складу спірних правовідносин. Визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Публічно-правовим, вважається, зокрема, спір, у якому сторони правовідносин виступають одна щодо іншої не як рівноправні і в якому одна зі сторін виконує публічно-владні управлінські функції та може вказувати або забороняти іншому учаснику правовідносин певну поведінку, давати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.
Таким чином, не кожен спір за участю суб`єкта владних повноважень є публічно-правовим.
Натомість, однією з визначальних ознак приватноправових відносин є наявність майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника. Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
У даному випадку спір, що розглядається, не є спором між учасниками публічно-правових відносин, оскільки відповідач, приймаючи оскаржуване рішення, не мав публічно-правових відносин саме з позивачем. Прийняте відповідачем оскаржуване рішення стосується виключно суб`єктивних прав третьої особи.
Крім того, судом встановлено, що оспорюване рішення Трускавецької міської ради є ненормативним актом органу місцевого самоврядування, який вичерпав свою дію внаслідок його виконання і з прийняттям якого виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав Приватного підприємства "Квітка Полонини".
Тобто, оскаржуваний ненормативний акт суб`єкта владних повноважень вичерпав свою дію у зв`язку з його реалізацією. Таким чином, у даному випадку виник спір про цивільне право, а отже і подальше оспорювання рішення органу місцевого самоврядування, на підставі якого виникло таке право, повинно здійснюватись за правилами цивільного судочинства.
Аналогічний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 12.07.2018 по справі № 296/7213/14-а .
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України, суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 238, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням позиції викладеної у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12.07.2018 у справі №296/7213/14-а (№К/9901/20632/18), суд, -
У Х В А Л И В:
1. Закрити провадження у справі за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Нотіс-2006" (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 51, літера Б, офіс 9, код ЄДРПОУ 34532720) до Трускавецької міської ради Львівської області (82200, Львівська обл., м. Трускавець, вул. Бориславська, 2, код ЄДРПОУ 26230588), третя особа - Приватне підприємство "Квітка Полонини" (82200, Львівська обл., м. Трускавець, бульвар Торосевича, 8, код ЄДРПОУ 35722104) про визнання нечинним та скасування рішення від 20.06.2019 № 1379 "Про розроблення детального плану території земельної ділянки за адресою бул. Тарасевича, 8".
2. Роз`яснити позивачу, що даний спір підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства.
Згідно з частиною першою статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.П. Огурцов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2019 |
Оприлюднено | 25.10.2019 |
Номер документу | 85146414 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні