Рішення
від 25.10.2019 по справі 340/2086/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2019 року м. Кропивницький справа № 340/2086/19

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Жук Р.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

за позовом доЗаступник керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури Кіровоградської області (вул. Гагаріна, 7, м. Новоукраїнка, Кіровоградська область, 27100, код ЄДРПОУ - 02910025) в інтересах держави відповідача-1 відповідача-2 проСальківської селищної ради Гайворонського району Кіровоградської області (вул. Заводська, 1, смт. Салькове, Гайворонський район, Кіровоградська область, 26332, код ЄДРПОУ - 04366755) Сальківський дошкільний навчальний заклад (СДНЗ) (вул. Шкільна, 2, смт.Салькове, Гайворонський район, Кіровоградська область, 26332, код ЄДРПОУ - 34085946) визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

І. Зміст позовних вимог

Заступник керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави звернувся до суду з позовом в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Сальківської селищної ради Гайворонського району Кіровоградської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований Сальківський дошкільний навчальний заклад (ЄДРПОУ 34085946), площею 0,20 га за адресою: АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати Сальківську селищну раду Гайворонського району Кіровоградської області (ЄДРПОУ 04366755) вжити в межах повноважень заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,2 га, Сальківського дошкільного навчального закладу, розташованого на вказаній земельній ділянці, за адресою: АДРЕСА_1 .

ІІ. виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

На обґрунтування заявлених вимог зазначено, що підставою для представництва інтересів держави прокурором є незаконна бездіяльність відповідача, що виражається у невжитті передбачених законодавством заходів щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій розташований Сальківський дошкільний навчальний заклад Сальківської селищної ради Кіровоградської області.

Позивачем в ході вивчення стану додержання вимог земельного законодавства в діяльності органів влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на майно та земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів на території Гайворонського району, встановлено, що протягом тривалого періоду залишається неоформленим право постійного користування земельною ділянкою Сальківського дошкільного навчального закладу за адресою: Кіровоградська область, Гайворонський район, смт. Салькове, вул. Шкільна, 2.

В даному випадку використання зазначеного нерухомого майна здійснюється з порушенням вимог чинного законодавства шляхом користування без правовстановлюючих документів земельною ділянкою. У зв`язку з чим, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідач-1 та Відповідач-2 правом надати відзив на позовну заяву не скористався.

ІІІ. Заяв (клопотання) учасників справи.

12.09.2019 року до суду від Сальківської селищної ради Гайворонського району Кіровоградської області та Сальківський дошкільний навчальний заклад надійшли відзиви, які за своїм змістом є фактично заявами про визнання позову.

ІV. Інших процесуальних дій у справі

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27.08.2019 року відкрите спрощене позовне провадження у справі №340/2086/19 та вирішено здійснювати її розгляд без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Учасники справи з клопотаннями про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.

Згідно з частиною 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

З огляду на завершення 30-ти денного терміну для подання заяв по суті справи, суд вважав можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.

V. Оцінка суду.

Вирішуючи спір з урахуванням поданих заяв суд виходить з такого.

12.09.2019 року до суду від Сальківської селищної ради Гайворонського району Кіровоградської області та Сальківський дошкільний навчальний заклад надійшли заяви, в яких відповідачі позовні вимоги визнали в повному обсязі.

З огляду на подані заяви суд зазначає, що визнання позову відповідачем - це одностороннє вільне волевиявлення відповідача, спрямоване на припинення спору з позивачем. При цьому, право відповідача на визнання позову повністю або частково є виявом принципів диспозитивності і змагальності.

У разі визнання відповідачем позову, яке має бути безумовним, суд відповідно до прписів ст. 189 КАС України ухвалює рішення про задоволення позову.

У свою чергу, з огляду на вільне волевиявлення відповідача щодо визнання позову суд обмежується у мотивувальній частині рішення посиланням на визнання позову без з`ясування і дослідження інших обставин справи.

На виконання вимог ч.2 ст.189 КАС України судом перевірено, що заяву Сальківської селищної ради Гайворонського району Кіровоградської області подано за підписом ОСОБА_1 , який є сільським головою Сальківської сільської ради Гайворонського району Кіровоградської області. Разом з тим, заяву Сальківського дошкільного навчального закладу подано за підписом керівника закладу - завідуючої Мельник Ж.С., а відтак зазначені представник не обмежені у повноваженнях на визнання позову.

Ці дії не суперечать закону, не порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси, а тому судом приймається визнання відповідачами позову.

При цьому, суд вважає за необхідне роз`яснити, що визнання адміністративного позову означає, що відповідачі погоджується з вимогами позивача, їхньою законністю та обґрунтованістю.

За приписами ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві (частина перша). У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог (частина четверта).

Суд не вбачає підстав для неприйняття визнання позову відповідачами.

З огляду на викладене та враховуючи визнання відповідачами позову повністю, існування відповідних повноважень, суд доходить висновку про наявність підстав для визнання протиправною бездіяльність Сальківської селищної ради Гайворонського району Кіровоградської області та Сальківський дошкільний навчальний заклад та зобов`язання вчинити певні дії.

VI. Розподіл судових витрат.

Суд зазначає, що прокурор у даному випадку, звертаючись до суду з позовом, діяв як посадова особа органу державної влади, виступаючи в інтересах Держави Україна.

Згідно частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України під час задоволення позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Прокурор у даній справі є суб`єктом владних повноважень та виконує функції з представництва інтересів держави у суді, тому суд дійшов висновку, що оскільки позивачем не надано доказів понесених витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, то судові витрати до стягнення з відповідачів не належать.

Разом з тим, суд звертає увагу на те, що в прохальній частині позовної заяви прокурором заявлено 2 (дві) вимоги немайнового характеру.

Згідно Закону України Про судовий збір передбачені розміри ставок судового збору, так за подання до суду позовної заяви немайнового характеру передбачена сплата судового збору у розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 768, 40 гривень. Таким чином, розмір судового збору за подання даного позову становить 1536,80 грн.

Прокурором згідно платіжного доручення №907 від 03 червня 2019 року сплачено судовий збір у розмірі 3842, 00 гривень.

Тобто, враховуючи наведене, прокурором на час звернення до суду з даним адміністративним позовом сплачено надмірний судовий збір в більшому розмірі ніж встановлено законом.

Відповідно до ч.1 ст.7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: 1) зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 241-246, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов заступник керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури Кіровоградської області (вул. Гагаріна, 7, м. Новоукраїнка, Кіровоградська область, 27100, код ЄДРПОУ - 02910025) в інтересах держави - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Сальківської селищної ради Гайворонського району Кіровоградської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований Сальківський дошкільний навчальний заклад (ЄДРПОУ 34085946), площею 0,20 га за адресою: АДРЕСА_2 , вул. Шкільна, 2.

Зобов`язати Сальківську селищну раду Гайворонського району Кіровоградської області (ЄДРПОУ 04366755) вжити в межах повноважень заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,2 га, Сальківського дошкільного навчального закладу, розташованого на вказаній земельній ділянці, за адресою: АДРЕСА_1 .

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено та підписано 25.10.2019.

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду Р.В. Жук

Дата ухвалення рішення25.10.2019
Оприлюднено27.10.2019
Номер документу85201090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/2086/19

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Рішення від 25.10.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні