Черкаський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2019 року справа № 580/2827/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Паламаря П.Г.,
за участю секретаря Трегулова Б.Л.,
позивача - ОСОБА_1 (особисто),
представника відповідача - Михно Р.М. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , далі - позивач) з позовом до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (18000, м. Черкаси, вул. Б.Вишневецького, 36, далі - відповідач), в якому просить:
-визнати протиправними дії Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради щодо відмови ОСОБА_1 у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки АДРЕСА_1 для реконструкції житлового будинку, добудови та надбудови другого поверху;
-зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради видати ОСОБА_1 будівельний паспорт забудови земельної ділянки АДРЕСА_1 для реконструкції житлового будинку, добудови та надбудови другого поверху.
21.10.2019 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що відповідач протиправно не видає йому будівельний паспорт на забудову земельної ділянки площею 0,698га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7110136700:04:055:0038 для реконструкції житлового будинку з добудовою і надбудовою через невідповідність намірам забудови Плану зонування території м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513. Зазначено, що на момент затвердження вищевказаного Плану зонування території м. Черкаси земельна ділянка, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7110136700:04:055:0038 вже була виділена у приватну власність та їй наданий відповідний статус для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, а тому не може бути включена до зони "Г-1п громадська забудова" в якій не передбачено будівництво житлового будинку, господарських будівель і споруд.
В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримала повністю.
Відповідач позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити повністю, надав до суду письмовий відзив на позов в якому зазначив, що Департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради правомірно відмовлено позивачу у видачі будівельного паспорту на забудову земельної ділянки загальною площею 0,698га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7110136700:04:055:0038 через невідповідність намірам забудови Плану зонування території м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, зокрема, земельна ділянка розташована в межах зони "Г-1п громадська забудова" в якій не передбачено будівництво житлового будинку, господарських будівель і споруд, тому в задоволенні позову просив відмовити повністю.
В судовому засіданні представник відповідача щодо задоволення адміністративного позову заперечував.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 на праві приватної власності належить земельна ділянка загальною площею 0,698га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7110136700:04:055:0038 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд з розташованим на ній житловим будинком з господарськими спорудами (договір купівлі-продажу зареєстрований за № 614 від 22.06.2017 посвідчений приватним нотаріусом Черкаського міського нотаріального округу Довгань О.Я. та договір купівлі-продажу зареєстрований за № 615 від 22.06.2017 посвідчений приватним нотаріусом Черкаського міського нотаріального округу Довгань О.Я. ).
ОСОБА_1 27 серпня 2019 року звернулась з письмовою заявою в центр надання адміністративних послуг Департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради про видачу будівельного паспорту (внесення змін до будівельного паспорта) забудови земельної ділянки площею 0,0698 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7110136700:04:055:0038 для реконструкції житлового будинку з добудовою і надбудовою 2-го поверху (замість горища) та побудовою господарської будівлі.
Листом від 04 вересня 2019 року № 68032-арх Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради відмовив позивачу у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки через невідповідність намірам забудови Плану зонування території м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, зокрема, земельна ділянка розташована в межах зони "Г-1п громадської забудови", в якій не передбачено будівництво житлового будинку, господарських будівель і споруд.
Вирішуючи спір по суті суд враховує, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України, ограни державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" №3038-VІ від 17.02.2011 встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. (далі - Закон №3038).
Частиною 1 статті 27 Закону №3038 визначено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки. Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів. За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.
Згідно частин 2, 3, 4 статті 27 Закону №3038 проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об`єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника. Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №103 від 05.07.2011, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за №902/19640, затверджений Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки. (далі - Порядок №103).
Пунктом 2.1 Порядку №103 визначено, що видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять:
заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку;
засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об`єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об`єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
проект будівництва (за наявності);
засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
Пунктом 2.4 Порядку №103 визначено, що пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з підстав невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Судом встановлено, що рішенням Черкаської міської ради №2-513 від 04.12.2014 затверджено План зонування території міста Черкаси, за яким земельна ділянка по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7110136700:04:055:0038, належить до зон: Г-1п - перспективна ділова зона, ТР-3 - зона транспортної інфраструктури.
Таким чином, цільове призначення забудови земельної ділянки з кадастровим номером 7110136700:04:055:0038, а саме для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель у споруд (присадибна ділянка), не відповідає вимогам Плану зонування території м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради №2-513 від 04.12.2014.
За вказаних обставин у відповідача були наявні підстави повернути пакет документів на підставі пункту 2.4 Порядку №103.
Разом з цим, суд зазначає, що згідно частини 3 статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України у разі невідповідності правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу, або положення відповідного міжнародного договору України.
Частиною 1 статті 41 Конституції України визначено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.
Частиною 2 статті 24 Закону №3038 визначено, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Судом встановлено, що цільове призначення земельної ділянки за кадастровим номером 7110136700:04:055:0038 загальною площею 0,0698 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, при цьому відсутні будь-які обмеження у використанні даної земельної ділянки, не встановлені сервітути, га ній розташований житловий будинок з господарськими спорудами, що узгоджується з технічним паспортом.
Окрім того, згідно ескізу намірів реконструкції житлового будинку з добудовою і надбудовою 2-го поверху (замість горища) та побудовою господарської будівлі, що розташований на земельній ділянці кадастровий номер 7110136700:04:055:0038 за адресою: АДРЕСА_1 , реконструкція житлового будинку не передбачає зміни існуючого цільового призначення земельної ділянки та споруд.
Орган місцевого самоврядування приймаючи рішення від 04 грудня 2014 року №2-513 яким затвердив План зонування території м. Черкаси, не звернув увагу на ті обставини, що на момент затвердження вищевказаного Плану зонування території м. Черкаси земельна ділянка площею 0,0698 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7110136700:04:055:0038 - вже була сформована та виділена у приватну власність, їй наданий відповідний статус для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, а тому не може бути включена до земель, визначених як зона "Г-1п громадська забудова".
У пункті 70 рішення Європейського суду з прав людини від 20.10.2011 "Справа "Рисовський проти України" суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії" [ВП], заява N 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, "Онер`їлдіз проти Туреччини" [ВП], заява N 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, "Megadat.com S.r.l. проти Молдови", заява N 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі", заява N 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії", заява N 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії", заява N 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини", п. 128, та "Беєлер проти Італії", п. 119).
Земельна ділянка у приватну власність була передана до затвердження Плану зонування території м. Черкаси рішенням Черкаської міської ради №2-513 від 04.12.2014, тому відмова у наданні позивачу будівельного паспорту вказує на непослідовність дій відповідача та не сприяє юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси позивача.
Оскільки відповідач відмовляючи позивачу у видачі будівельного паспорті діяв відповідно до Порядку №103, а не Конституції та Закону №3038, суд дійшов висновку про протиправність дій відповідача щодо відмови у видачі позивачу будівельного паспорта.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позову в повному обсязі.
Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради щодо відмови ОСОБА_1 у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки АДРЕСА_1 для реконструкції житлового будинку, добудови та надбудови другого поверху.
Зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38715770) видати ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) будівельний паспорт забудови земельної ділянки АДРЕСА_1 для реконструкції житлового будинку, добудови та надбудови другого поверху.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38715770) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачений судовий збір в сумі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя П.Г. Паламар
Повний текст рішення виготовлено 25.10.2019
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2019 |
Оприлюднено | 27.10.2019 |
Номер документу | 85202321 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
П.Г. Паламар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні