ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
30 вересня 2019 року справа №826/7868/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "І-Тема" (далі по тексту - позивач, ТОВ "І-Тема") доГоловного управління ДФС у м. Києві (далі по тексту - відповідач, ГУ ДФС) провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27 лютого 2018 року №0132741206 в частині нарахування штрафних санкцій у сумі 11 787,32 грн. В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з підстав протиправного застосування штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, оскільки станом на дату звернення до суду з даним позовом реєстрація податкових накладних та розрахунку коригування зупинена, з урахуванням чого на період зупинення реєстрації штрафні санкції не застосовуються.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/7868/18 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Відповідач подав відзив на позов, у якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог, у зв`язку із тим, що перевіркою встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме, несвоєчасно зареєстровано податкові накладні, за результатами чого складено акт перевірки та оскаржуване податкове повідомлення-рішення.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.
Як зазначено в адміністративному позові, ТОВ "І-Тема" оскаржує податкове повідомлення-рішення від 27 лютого 2018 року №0132741206 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 11 787,32 грн., нарахованих за порушення термінів реєстрації податкових накладних, винесене на підставі акта перевірки від 01 лютого 2018 року №742/26-15-12-06/38638377.
На підтвердження доводів, викладених у позовній заяві позивачем долучено до матеріалів справи копії податкових накладних з квитанціями про зупинення реєстрації, а саме: податкова накладна від 20 жовтня 2017 року №21 з квитанцією №1 від 20 листопада 2017 року про прийняття документа та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 16 жовтня 2017 року №24 до податкової накладної від 16 жовтня 2017 року №14 з квитанцією №1 від 20 листопада 2017 року про прийняття документа та зупинення реєстрації; податкова накладна від 24 жовтня 2017 року №23 з квитанцією №1 від 20 листопада 2017 року про прийняття документа та зупинення реєстрації; податкова накладна від 24 жовтня 2017 року №25 з квитанцією №1 від 20 листопада 2017 року про прийняття документа та зупинення реєстрації; податкова накладна від 18 жовтня 2017 року №21 з квитанцією №1 від 17 листопада 2017 року про прийняття документа та зупинення реєстрації; податкова накладна від 20 жовтня 2017 року №22 з квитанцією №1 від 17 листопада 2017 року про прийняття документа та зупинення реєстрації; податкова накладна від 18 жовтня 2017 року №20 з квитанцією №1 від 17 листопада 2017 року про прийняття документа та зупинення реєстрації; податкова накладна від 18 жовтня 2017 року №19 з квитанцією №1 від 17 листопада 2017 року про прийняття документа та зупинення реєстрації.
Як зазначено відповідачем у відзиві на позовну заяву, ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за 2016 - 2017 роки, якою встановлено порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме, несвоєчасно зареєстровано податкові накладні за листопад, грудень 2016 року, січень, квітень, серпень, жовтень, листопад 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму податку на додану вартість 173 738,71 грн., за результатами якої складено акт від 01 лютого 2018 року №742/26-15-12-06/38638377; відповідно до вищевикладеного та керуючись пунктом 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України відповідачем застосовано до позивача штрафні санкції та винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 27 лютого 2018 року №0132741206 у розмірі 17 943,86 грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з нормами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до абзаців першого-сьомого пункту 120 1 .1 пункту статті 120 1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
З наведених вище положень вбачається, що порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового кодексу України для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, крім випадків зупинення їх реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Разом з тим, суд звертає увагу, що позивач не надав суду оскаржуване податкове повідомлення-рішення та акт перевірки, на підставі якого воно було прийняте, з урахуванням чого у суду відсутня можливість дослідити викладені в адміністративному позові та відзиві доводи сторін, надані позивачем докази на предмет їх відповідності викладеним в акті перевірки порушенням, та, як наслідок, встановити наявність чи відсутність факту порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також обставини правомірності застосування до ТОВ "І-Тема" штрафних санкцій в сумі 11 787,32 грн. згідно оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 27 лютого 2018 року №0132741206.
У справі відсутні докази, з яких можна було б встановити обставини допущених позивачем порушень із зазначенням конкретних податкових накладних, щодо яких порушені граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, та строк затримки.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27 лютого 2018 року №0132741206 в частині застосування до позивача штрафних санкцій у сумі 11 787,32 грн.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, у межах спірних правовідносин не виявлено рішень відповідача, яке б не відповідало вимогам, встановленим частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "І-Тема" задоволенню не підлягає.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати відшкодуванню позивачу не підлягають.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю "І-Тема" відмовити повністю.
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Товариство з обмеженою відповідальністю "І-Тема" (02225, м. Київ, просп. Маяковського, 15; ідентифікаційний код 38638377);
Головне управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; ідентифікаційний код 39439980).
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2019 |
Оприлюднено | 28.10.2019 |
Номер документу | 85202781 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні