УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
Від "24" жовтня 2019 р. м. Житомир Справа № 19/906/68/13-г
Господарський суд Житомирської області у складі судді Костриці О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління ДФС у Житомирській області за №1415/06-30-10-05 від 31.07.2019 про заміну кредитора його правонаступником у справі за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Нафтогаз" (м.Київ) до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Капітал" (смт.Черняхів, Житомирська область) про банкрутство,
за участю учасників судового процесу:
-від кредиторів: Кизенко Д.О. - представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Нафтогаз" (довіреність №0106 від 01.06.2017, посвідчення адвоката України № КВ439 від 30.11.2015);
присутній в засіданні суду: Кизенко Д.О. - представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Енергогруп" (довіреність № 9 від 18.03.2019),-
ВСТАНОВИВ:
провадженні Господарського суду Житомирської області перебуває справа №19/906/68/13-г про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Капітал".
Відповідно до ч.6 ст.12 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
20.04.2019 в офіційному друкованому виданні "Голос України" опубліковано Кодекс України з процедур банкрутства.
Згідно п.1 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, цей Кодекс набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання чинності цим Кодексом.
Таким чином, 21.10.2019 набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.
У відповідності п.2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" втратив чинність.
За приписами п.4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
Отже, подальший розгляд справи №19/906/68/13-г про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Капітал" здійснюється відповідно до положень Кодексу України з процедур банкрутства.
Згідно з ухвалою суду від 03.02.2015 одним з кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Капітал" є Коростенська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області.
Ухвалою суду від 24.10.2019 було замінено кредитора у справі - Коростенську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Житомирській області (11500, Житомирська область, м. Коростень, вул. Коротуна, 3; ідентифікаційний код 38718127) на правонаступника - Коростенську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (11500, Житомирська область, м.Коростень, вул. Коротуна, 3; ідентифікаційний код 39566728).
02.08.2019 до господарського суду надійшла заява Головного Управління ДФС у Житомирській області про заміну кредитора у справі Коростенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області на Головне управління ДФС у Житомирській області.
Ухвалою господарського суду від 12.08.2019 прийнято та призначено до розгляду в засіданні суду заяву Головного управління ДФС у Житомирській області про заміну кредитора по справі.
24.10.2019 на адресу суду від Головного управління ДФС у Житомирській області надійшло клопотання, в якому просить суд розглядати заяву про заміну кредитора у справі Коростенську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області на Головне управління ДФС у Житомирській області за відсутністю уповноваженого представника управління, у зв`язку з перебуванням його в іншому судовому засіданні, у підтвердження чого було надіслано ухвалу Верховного Суду від 03.10.2019 по справі №906/665/17.
Суд прийшов до висновку, що неявка Головного управління ДФС у Житомирській області не перешкоджає розгляду заяви.
Представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Нафтогаз" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Енергогруп" при вирішенні заяви Головного Управління ДФС у Житомирській області про заміну кредитора поклався на розсуд суду.
Ліквідатор банкрута в засідання суду не з`явився
Інші учасники судового процесу в засідання суду також не з`явились.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши учасника судового процесу, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Законом України від 21.12.2016 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", який набрав чинності з 01.01.2017, внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема до статті 19-1 та доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1. статті 41 викладено в новій редакції.
Відповідно до пункту 41.1. статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи.
Згідно з пунктом 41.2. статті 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Функції контролюючих органів визначені статтями 19-1 - 19-3 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 19-1.1. статті 19-1 Податкового кодексу України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу.
Підпунктом 19-1.1.22. пункту 19-1.1. статті 19-1 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Відповідно до статті 19-3 Податкового кодексу України, визначено функції державних податкових інспекцій, які здійснюють сервісне обслуговування платників податків, реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб-платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.
Виходячи з викладених обставин, функції з погашення податкового боргу та стягнення платежів до бюджету з 01.01.2017 здійснюються Головними управліннями Державної фіскальної служби в областях.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком.
З додатку до постанови Кабінету Міністрів України "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" №296 від 28.03.2018 убачається, що Коростенська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Житомирській області реорганізовується шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Житомирській області.
Наказом Державної фіскальної служби України від 10.05.2018 № 282 вирішено реорганізувати, зокрема, Коростенську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області шляхом її приєднання як структурного підрозділу до Головного управління ДФУ у Житомирській області (а.с. 139-140 том 58).
Наказом Державної фіскальної служби України №80 від 01.02.2019 "Про затвердження положень про головні управління ДФС в областях та м. Києві" (а.с. 145 том 58), затверджено положення про Головне управління ДФС у Житомирській області.
Відповідно до пункту 1 вищезазначеного Положення, Головне управління ДФС у Житомирській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України, який підпорядковується ДФС. Головне управління ДФС у Житомирській області є органом доходів і зборів. Головне управління ДФС у Житомирській області є правонаступником усіх прав та обов`язків, зокрема, Коростенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (а.с .146-138-144).
У відповідності до передавального акту від 25.01.2019, затвердженого головою комісії з реорганізації Коростенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (а.с. 143-144), здійснено заходи щодо припинення діяльності Коростенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Житомирській області.
Згідно із зазначеним вище передавальним актом, Головне управління ДФС у Житомирській області, до якого приєднано Коростенську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області є єдиним правонаступником Коростенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області щодо всього майна, майнових та немайнових прав, прав на рухоме та нерухоме майно, прав на земельні ділянки, об`єкти соціально-побутового призначення, інших прав та обов`язків, стосовно всіх боржників та кредиторів Коростенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 13.05.2019 припинено Коростенську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (а.с. 141-142 том 58).
Таким чином, уповноваженою особою, що здійснює функції з погашення податкового боргу та стягнення платежів до бюджету і реалізує державну податкову політику щодо зобов`язань Товариства з обмеженою відповідальністю "Фактор Капітал" є Головне управління ДФС у Житомирській області.
Статтею 52 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Частиною 1 статті 43 Кодексу України з процедур банкрутства, передбачено, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі.
Ураховуючи викладене, суд уважає за необхідне заяву Головного управління ДФС у Житомирській області про заміну кредитора його правонаступником задовольнити; замінити кредитора у справі - Коростенську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (11500, Житомирська область, м. Коростень, вул. Коротуна, 3; ідентифікаційний код 39566728) на правонаступника - Головне управління ДФС у Житомирській області (10003, м.Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7; ідентифікаційний код 39459195).
Керуючись статтями 52, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, статтею 43 Кодеку України з процедур банкрутства-
УХВАЛИВ:
1. Заяву Головного управління ДФС у Житомирській області про заміну кредитора його правонаступником задовольнити.
2. Замінити кредитора у справі - Коростенську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Житомирській області (11500, Житомирська область, м. Коростень, вул. Коротуна, 3; ідентифікаційний код 39566728) на правонаступника - Головне управління ДФС у Житомирській області (10003, м.Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7; ідентифікаційний код 39459195).
Ухвала господарського суду набирає законної сили 24.10.2019.
Ухвала господарського суду може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду або через Господарський суд Житомирської області в порядку та строки, встановлені Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.
Повний текст ухвали суду складений та підписаний 25.10.2019.
Суддя Костриця О.О.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2019 |
Оприлюднено | 28.10.2019 |
Номер документу | 85205464 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні